Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Γ΄ Γυμνασίου. Ενότητα 32. Η Ελλάδα στον Α΄ Παγκόσμιο. Ο Εθνικός Διχασμός (σελ.92-93)* *Εναλλακτική εφαρμογή Ιστορία Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου, κεφ.3 σελ

2 Η Ελλάδα στον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο
«Επεξεργασία πληροφοριών από συνδυασμό κειμενικών και οπτικοακουστικών ιστορικών πηγών» Η Ελλάδα στον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο Ο Εθνικός Διχασμός Δημιουργία παρουσίασης: Άννα Μπουκουβάλα

3 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Δομημένη στη βάση της αντιπαραβολής των απόψεων σε επίπεδο αφήγησης σε επίπεδο υποστηρικτικού υλικού

4 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Αντιπαραβολή απόψεων Πρωθυπουργού, Ελ. Βενιζέλου Ανώτατου Άρχοντα, Βασιλέα Κων/νου Η αντιπαραβολή απόψεων αφορά στις διαφορετικές εκτιμήσεις για τη διπλωματική θέση της Ελλάδας

5 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Επισήμανση : Η αντιπαραβολή δεν επεκτείνεται και στο πολιτειακό πεδίο, μολονότι υπονοείται και στο βιβλίο του Μαθητή και στο Βιβλίο του Καθηγητή Ανάγκη χορήγησης πρόσθετου υλικού στους μαθητές

6 ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να ολοκληρώσουν οι μαθητές τις γνώσεις τους για το πολιτικό και πολιτειακό υπόβαθρο της διαφωνίας Βενιζέλου – Κωνσταντίνου Να αξιοποιήσουν την προγενέστερη γνώση τους για το θέμα

7 ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να συνδυάσουν διαφορετικά είδη ιστορικών πηγών
κειμενικό υλικό Πρόσθετες πηγές οπτικό υλικό Γελιογραφίες της εποχής Φωτογραφίες της εποχής ακουστικό υλικό Τραγούδι της εποχής

8 ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να εξασκήσουν ικανότητες, όπως
η παρατηρητικότητα η σύγκριση Να αισθητοποιήσουν το κλίμα της εποχής, «ιστορία από τα κάτω»

9 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ
Αφόρμηση: Επίλυση προβλήματος: «Γιατί οι δύο πολιτειακοί παράγοντες δεν ομονοούσαν ως προς τη θέση της Ελλάδας στον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο;» «Πώς από τη συνεργασία των Βαλκανικών πολέμων πέρασαν στη ρήξη;»

10 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ Διαλεκτική Ομαδοσυνεργατική

11 ΔΕΙΓΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΠΗΓΗΣ
Βενιζέλος Μεγαλειότατε, με υποχρεώνετε να σας ομιλήσω ως εκπρόσωπος της λαϊκής κυριαρχίας. Δεν δικαιούσθε αυτήν την φοράν να διαφωνήσετε μαζί μου…Την πολιτικήν μου η πλειοψηφία του λαού την ενέκρινε ρητώς. ΄Εχετε καθήκον να την σεβασθήτε. Εκτός πλέον αν καταργήτε το πολίτευμα… Κωνσταντίνος Υπακούω εις την λαϊκήν ετυμηγορίαν προκειμένου περί εσωτερικών ζητημάτων. Διά τα μεγάλα εθνικά ζητήματα, εάν έχω την αντίληψιν ότι ένα πράγμα είναι σωστόν ή όχι, οφείλω να επιμείνω να γίνη ή να μη γίνη, διότι εγώ είμαι υπεύθυνος απέναντι του Θεού. Ανταπάντηση Βενιζέλου Δεν σας έφερεν ο Θεός μεγαλειότατε εις την Ελλάδα. Ήλθατε από τον πατέρα σας, ο οποίος εξελέγη βασιλεύς διά της ψήφου των Ελλήνων…Μην το λησμονήτε… Αλλοίμονον!. Εφθάσαμεν εις την θεωρίαν της ελέω θεού βασιλείας. Δυστυχής Ελλάς !

12 ΔΕΙΓΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΠΗΓΗΣ
Από το διάλογο μεταξύ του Ανώτατου Άρχοντα και του Πρωθυπουργού να συμπεράνετε την κύρια αιτία της πολιτειακής κρίσης του να τη διατυπώσετε με δικά σας λόγια Ποιο ιστορικό γεγονός επικαλείται στην ανταπάντησή του ο Βενιζέλος ; Συμβουλευτείτε το περιεχόμενο του 4ου κεφαλαίου του βιβλίου.

13 4ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ σ. 61 ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ (…) Όταν ο Γεώργιος έφτασε στην Ελλάδα (1863), είχε ήδη συγκληθεί Εθνοσυνέλευση με σκοπό την ψήφιση συντάγματος. Το νέο σύνταγμα του 1864 θεμελιωνόταν στη δημοκρατική αρχή, δηλαδή αναγνώριζε τον λαό ως κυρίαρχο παράγοντα του πολιτεύματος. Έτσι θεσπιζόταν το πολίτευμα της βασιλευόμενης δημοκρατίας (…)

14 ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ Ποια πρόσωπα εικονίζονται και ποια η μεταξύ τους σχέση; Μπορείτε να χρονολογήσετε τη φωτογραφία; Είναι μία φυσική ή μία «στημένη» φωτογραφία; Ποιες άλλες ιστορικές πηγές θα σας βοηθούσαν να επιβεβαιώσετε τις προηγούμενες απαντήσεις σας;

15 ΚΕΦΑΛΑΙΟ σ. 86 ΥΛΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ (ανάκληση προηγούμενης γνώσης) (…) Μπροστά στο σοβαρό ενδεχόμενο να καταληφθεί η Θεσσαλονίκη από βουλγαρικές δυνάμεις, πράγμα που θα δημιουργούσε εξαιρετικά αρνητικά δεδομένα για την Ελλάδα, ο Βενιζέλος διέταξε τον διάδοχο Κωνσταντίνο να κινηθεί ταχύτατα προς τη Θεσσαλονίκη. Πράγματι, και παρά τις αντιρρήσεις του Κωνσταντίνου, το απόγευμα της 26ης Οκτωβρίου 1912 ο ελληνικός στρατός έμπαινε στην πόλη (…)

16 ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΓΕΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Σε ποια χρονική περίοδο εντάσσεται η γελοιογραφία; Ποια πρόσωπα αναγνωρίζετε ; Ποια η στάση του γελοιογράφου ως προς το θέμα της γελοιογραφίας του; (θετική – αρνητική, κολακευτική – επικριτική) Χρησιμοποιεί κάποια σύμβολα ο γελοιογράφος; Μπορείτε να τα εξηγήσετε; Σε ποιο συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός αναφέρεται η γελοιογραφία;

17 «Οικοδόμηση» της νέας γνώσης με την αξιοποίηση της προηγούμενης πηγής
Ταυτοποιούνται στους μαθητές τα πρόσωπα της «Τριανδρίας» Αξιολογείται ο συμβολισμός της και προωθείται η μάθηση

18 «Οικοδόμηση» της νέας γνώσης με την αξιοποίηση της προηγούμενης πηγής
Απώλεια της νομιμοποίησης της εξουσίας από τον Κωνσταντίνο και συγκρότηση των «επιστράτων» (1916 κ.ε.) Κάλυψη του κενού εξουσίας από τον Βενιζέλο σχηματισμός της Κυβέρνησης «Εθνικής Άμυνας» στη Θεσσαλονίκηγεωπολιτική διάσπαση της Ελλάδας (1917) Έξωση του Κων/νου με επέμβαση της Entente, ανάληψη της εξουσίας από τον Βενιζέλο και είσοδος της Ελλάδας στον πόλεμο ( )

19 ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΙΚΟΝΑΣ Ποια πρόσωπα εικονίζονται στην πρώτη σειρά και ποια η μεταξύ τους σχέση; Αναγνωρίζετε κάποια σχέση με τα πρόσωπα της γελοιογραφίας; Μπορείτε να χρονολογήσετε τη φωτογραφία; Είναι μία φυσική ή μία «στημένη» φωτογραφία; Ποιες άλλες ιστορικές πηγές θα σας βοηθούσαν να επιβεβαιώσετε τις προηγούμενες απαντήσεις σας;

20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ
Να τοποθετήσετε τις εικόνες κατά χρονική σειρά. Σε ποια από τις τρεις αντιστοιχεί ο διάλογος (χρονικά και θεματικά); Συμφωνείτε με το μήνυμα που θέλει να εκφράσει ο δημιουργός της εικόνας που επιλέξατε;

21 Παρακολουθήστε προσεκτικά το ακόλουθο τραγούδι:
ΧΡΗΣΗ «ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ» Παρακολουθήστε προσεκτικά το ακόλουθο τραγούδι: - -

22 ΤΗΣ ΑΜΥΝΗΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Μια μέρα θα το γράψει η ιστορία που έδιωξε απ' την Αθήνα τα θηρία που έδιωξε βασιλείς και βουλευτάδες τους ψευταράδες και τους μασκαράδες Και στην άμυνα εκεί όλοι οι αξιωματικοί πολεμάει κι ο Βενιζέλος που αυτός θα φέρει τέλος και ο κάθε πατριώτης θα μας φέρουν την ισότης Η Παναγιά που στέκει στο πλευρό μας δείχνει το δρόμο στο νέο στρατηγό μας τον ήρωα της εθνικής αμύνης που πολεμάει και διώχνει τους εχθρούς

23 ΤΗΣ ΑΜΥΝΗΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Της αμύνης τα παιδιά διώξανε το βασιλιά και του δώσαν τα βρακιά του για να πάει στη δουλειά του τον περίδρομο να τρώει με το ξένο του το σόι Έλα να δεις σπαθιά και γιαταγάνια που βγάζουν φλόγες και φτάνουν στα ουράνια εκεί ψηλά ψηλά στα σύνορά μας τρέχει ποτάμι το αίμα του εχθρού Της αμύνης τα παιδιά διώξανε το βασιλιά της αμύνης το καπέλο έφερε το Βενιζέλο της αμύνης το σκουφάκι έφερε το Λευτεράκη

24 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Ποια ιστορικά γεγονότα αναγνωρίζετε στους στίχους του τραγουδιού και με βάση ποιες φράσεις καταλήγετε στην απάντησή σας; Με ποια από τις τρεις εικόνες θα συμφωνούσε ο δημιουργός του τραγουδιού και με ποια θα διαφωνούσε;(“ιστορία από τα κάτω”) Στις υπογραμμισμένες φράσεις αναγνωρίζετε κάποιο ιστορικό γεγονός που έχουμε μάθει προηγουμένως;

25


Κατέβασμα ppt "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google