Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ: ΝΤΟΜΠΡΟΣ ΘΩΜΑΣ ΑΕΜ: ΝΤΑΝΑΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΕΜ: ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : ΗΛΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2012

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ως ποδηλατόδρομος ορίζεται ένα τμήμα του οδοστρώματος που έχει οροθετηθεί από διαγράμμιση, σήμανση και σηματοδότηση και γίνεται αντιληπτός από την ύπαρξη πινακίδων για την προαιρετική ή αποκλειστική χρήση από ποδηλάτες. Οι ποδηλατόδρομοι επιτρέπουν στους ποδηλάτες να οδηγούν στην προτιμώμενη ταχύτητά τους χωρίς παρεμβάσεις από τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες και διευκολύνονται από την προβλέψιμη συμπεριφορά και τις κινήσεις των αυτοκινητιστών.

3 Συμβατικοί ποδηλατόδρομοι
Αυξάνουν την άνετη και ασφαλή κίνηση του ποδηλάτη Διαχωρίζουν τις κινήσεις ποδηλατών και αυτοκινητιστών Καθιστούν πιο προβλέψιμη την πορεία του ποδηλάτη Αποσαφηνίζουν την θέση του ποδηλάτη Το συνιστώμενο πλάτος είναι 1,5m Όταν υπάρχουν και θέσεις στάθμευσης το απαιτούμενο πλάτος είναι 3,6m Στην περίπτωση που έχουμε κιγκλιδώματα προσθέτουμε 0,6m

4 Ποδηλατόδρομοι με βοηθητική λωρίδα
Παρέχουν μεγαλύτερη απόσταση υπέρ της ασφαλείας. Προσφέρουν μεγαλύτερο πλάτος λωρίδας. Ενθαρρύνουν την χρήση ποδηλάτου, συμβάλλοντας στην καλύτερη αντίληψη υπέρ της ασφάλειας μεταξύ των χρηστών της οδού. Ενθαρρύνουν τους ποδηλάτες να κινηθούν μακριά από την ζώνη ανάσχεσης που δημιουργεί η πόρτα ενός αυτοκινήτου κατά το άνοιγμά της. Παρέχει ένα μεγαλύτερο χώρο για την κίνηση των ποδηλατών χωρίς όμως να θεωρίται λωρίδα κίνησης αυτοκινήτων.

5 Ποδηλατόδρομοι αντίθετοι στην κυκλοφοριακή ροή
Παρέχουν πρόσβαση και συνδεσιμότητα στους ποδηλάτες που κινούνται και προς τις δυο κατευθύνσεις. Μειώνουν την λανθασμένη κίνηση των ποδηλατών στο πεζοδρόμιο. Οι επιλογές κατεύθυνσης των αυτοκινητιστών δεν επηρεάζουν την κίνηση των ποδηλατών. Οι ποδηλάτες διανύουν την μικρότερη δυνατή απόσταση για να φτάσουν στον επιθυμητό προορισμό τους.

6 Ποδηλατόδρομοι τοποθετημένοι στην αριστερή πλευρά του οδικού άξονα
Αποφεύγονται πιθανές συγκρούσεις που συμβαίνουν σε ποδηλατόδρομους που βρίσκονται στην δεξιά πλευρά του δρόμου. Βοηθά τους αυτοκινητιστές να αντιλαμβάνονται πιο εύκολα τους ποδηλάτες, αφού διέρχονται από τα αριστερά τους.

7 Ποδηλατόδρομοι μονής κατεύθυνσης
Αποτρέπουν τις περιπτώσεις παράνομης στάθμευσης. Προσελκύουν περισσότερους ποδηλάτες όλων των ηλικιών. Απαραίτητη θεωρείται η κοινοποίηση του ποδηλατόδρομου μέσω απεικονί- σεων στο οδόστρωμα, πινακίδων, και / ή διαγράμμισης. Αν έχουν εφαρμοσθεί διαγραμμίσεις για να διαχωρίζονται οι λωρίδες στάθμευσης τότε αυτές θα πρέπει να έχουν λευκό χρωματισμό.

8 Υπερυψωμένοι ποδηλατόδρομοι
Πρέπει να διαχωρίζονται κάθετα από το δρόμο με μια ενδιάμεση λωρίδα ή ένα κράσπεδο. Διάφοροι μέθοδοι διαχωρισμού μπορεί να υλοποιηθούν όπως ένα υπερυψωμένο κράσπεδο ή ένα διαχωριστικό, χαμηλή βλάστηση ή μια λωρίδα στάθμευσης. Αποτρέπουν τους αυτοκινητιστές να εισέρχονται στον ποδηλατόδρομο.

9 Ποδηλατόδρομοι διπλής κατεύθυνσης
Εάν ο ποδηλατόδρομος εγκατασταθεί σε ένα δρόμο μονής κατεύθυνσης, πρέπει να τοποθετηθεί η κατάλληλη σήμανση για τη σωστή κίνηση των χρηστών της οδού. Πρέρει να τοποθετηθούν πινακίδες «Απαγορεύεται η Είσοδος» σε συνδυασμό με το σήμα «Εκτός από Ποδήλατα». Εφαρμογές ελέγχου της κυκλοφορίας πρέπει να υλοποιηθούν κατά το μήκος του δρόμου (π.χ., πινακίδες απαγορεύσεων και σηματοδότηση) .

10 Διασταυρώσεις Ως διασταυρώσεις ορίζονται οι τοποθεσίες του οδικού άξονα στις οποίες διάφορα μέσα μεταφοράς εμπλέκονται κατά την κίνησή τους.

11 Θέσεις αναμονής Οι θέσεις αναμονής για ποδηλάτες είναι μια οριοθετημένη περιοχή στην αρχή μιας λωρίδας κυκλοφορίας σε μια σηματοδοτημένη διασταύρωση που παρέχει στους ποδηλάτες έναν ασφαλή τρόπο κίνησης.

12 Θέσεις αναμονής Αυξάνουν την προβολή των ποδηλατών.
Θέσεις αναμονής Αυξάνουν την προβολή των ποδηλατών. Παρέχουν προτεραιότητα στους ποδηλάτες σε σηματοδοτημένα τμήματα ποδηλατόδρομων σε μεγάλους οδικούς άξονες. Εκτός από τους ποδηλάτες οφελούνται και οι πεζοί αφού μειώνεται η καταπάτηση των διαβάσεων από τα οχήματα.

13 Διαγραμμίσεις διασταυρώσεων
Τονίζουν την προτεραιότητα κίνησης των ποδηλατών έναντι των οχημάτων. Καθιστούν τις κινήσεις των ποδηλατών πιο προβλέψιμες. Μειώνουν τις περιπτώσεις συγκρούσεων. Το πλάτος της διαγράμμισης της λωρίδας ποδηλάτων πρέπει να είναι τουλάχιστον 16cm όταν αυτή βρίσκεται δίπλα σε λωρίδες κίνησης.

14 Βοηθητικοί διάμεσοι χώροι για ευκολότερη διέλευση των διασταυρώσεων
Το υποχρεωτικό πλάτος των βοηθητικών διάμεσων χώρων είναι 3.5 m ή περισσότερο. Το απόλυτο ελάχιστο πλάτος είναι 2m. Μειώνουν το χρόνο καθυστέρησης ενός ποδηλάτη για να διασχίσει κάθετα το δρόμο. Το περίγραμμα των υπερυψωμένων βοηθητικών διάμεσων χώρων θα πρέπει να αποτελείται από ένα ανακλαστικό κίτρινο ή λευκό υλικό.

15 Συνδυασμένοι ποδηλατόδρομοι με λωρίδα εισόδου
Κάποια μορφή σήμανσης ποδηλατοδρό-μων πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να διευκρινίσει την θέση των ποδηλατών στο πλαίσιο της συνδυασμένης λωρίδας. Προσφέρει θετική καθοδήγηση στους ποδηλάτες σε περίπτωση όπου ο ποδηλατόδρομος καταλήγει σε μια διασταύρωση. Ενθαρρύνει τους αυτοκινητιστές να παραχωρούν προτεραιότητα στους ποδηλάτες όταν αυτοί εισέρχονται στην δεξιά λωρίδα. Μειώνει την πιθανότητα συγκρούσεων στις περιπτώσεις δεξιών στροφών στις διασταυρώσεις.

16 Φωτεινοί σηματοδότες για ποδηλατόδρομους
Ο φωτεινός σηματοδότης πρέπει να τοποθετείται σε τέτοια θέση, έτσι ώστε να είναι ορατός από τους ποδηλάτες. Ένα επαρκές διάστημα εκκαθάρισης (δηλαδή, συνδυασμένος χρόνος για το κίτρινο και το κόκκινο) πρέπει να προβλέπεται. Βοηθάει να απλοποιηθούν οι κινήσεις των ποδηλατών μεσα σε πολύπλοκες διασταυρώσεις.

17 Συσκευές ανίχνευσης και ενεργοποίησης σηματοδότη
Η ευαισθησία της συσκευής ανίχνευσης πρέπει να προσαρμόζεται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ότι αντιλαμβάνεται τους ποδηλάτες. Ανιχνεύει το βάρος και την ταχύτητα του ποδηλάτη έτσι ώστε να ενεργοποιηθέι ο σηματοδότης. Λόγω της συμμετρίας του μαγνητικού πεδίου, το κέντρο των επαγωγικών βρόχων είναι η πιο ευαίσθητη περιοχή για την ανίχνευση των ποδηλατών. Εάν αυτό προβλέπεται, κουμπιά ενεργοποίησης πρέπει να τοποθετούνται έτσι ώστε οι ποδηλάτες να μπορούν να ενεργοποιήσουν το σήματοδότη με ευκολία.

18 Ποδηλατόδρομοι με χρωματισμό
Εφαρμόζονται όταν δεν υπάρχει σήμανση ή σηματοδότηση. Υλοποιούνται σε περιπτώ-σεις που συνηθισμένες μετακινήσεις οχημάτων καταπατούν τον ποδηλα-τόδρομο. Κατά μήκος διασταυρώσεων με ιδιαίτερα μεγάλο πλάτος ή ασάφειες ως προς την προτερεότητα. Ο χρωματισμός που πρέπει να χρησιμοποιηθεί είναι ο πράσινος για αποφεύγονται περιπτώσεις σύγχυσης.

19 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ


Κατέβασμα ppt "ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΑΣΤΙΚΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google