Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Σταμάτης Πουλακιδάκος
Η διαχείριση της ψηφιακής πληροφορίας (συναθροιστές περιεχομένου, η τράπεζα πληροφοριών) Σταμάτης Πουλακιδάκος
2
Οι συναθροιστές περιεχομένου
Ιεραρχούν, διασυνδέουν, συσχετίζουν, «ξαναγράφουν» και «απεικονίζουν» το διαδικτυακό περιεχόμενο. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στα δημοσιογραφικά δίκτυα, όπου οι δημοσιογράφοι δημιουργούν περιεχόμενο με μια μη συντονισμένη, ή ελάχιστα συντονισμένη λογική. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτοί οι παραγωγοί πληροφορίας δεν είναι επίσημα μέλη του οργανισμού που κάνει τη συνάθροιση των πληροφοριών- ειδήσεων.
3
Οι συναθροιστές περιεχομένου
Συντονίζουν ένα πλαίσιο ημι-θεσμοποιημένων ή εντελώς αυτόνομων παραγωγών περιεχομένου. Το πρωτεύον καθήκον του συναθροιστή ειδήσεων είναι να δημιουργήσει συνδέσμους μεταξύ ανεξάρτητα παραχθέντων ειδήσεων και να τις κατατάξει σύμφωνα με γοργά μεταλλασσόμενα κριτήρια σπουδαιότητας, δημοφιλίας και ειδησεογραφικής αξίας.
4
Οι ρουτίνες των συναθροιστών: Μια ζωή μέσα στην πληροφορία
Για τους περισσότερους επαγγελματίες συναθροιστές η μέρα ξεκινάει πολύ νωρίς με μια «αναμέτρηση» με το τσουνάμι πληροφοριών που διαρκώς κυκλοφορεί στο διαδίκτυο, ‘Είμαι εγγεγραμμένος σε 150 RSS feeds στο Google reader μου’ Για λίγο κάθομαι μπροστά στον υπολογιστή μου και κοιτάζω τους τίτλους, κλικάροντας όσους φαίνονται σχετικοί και ανοίγοντάς τους σε νέες καρτέλες (tabs) του φυλλομετρητή. Ο πρώτος στόχος το πρωί είναι να διαμορφώσω μια «πρωινή περίληψη» (morning roundup), μια αρκετά εκτενή περιγραφή 3-4 από τις πλέον σημαντικές ειδήσεις, καθώς και περιγραφές και links από 5-6 ειδήσεις πιο μικρής σημασίας.
5
Οι ρουτίνες των συναθροιστών: Μια ζωή μέσα στην πληροφορία
«Ξυπνούσα στις 6.55 και αμέσως άνοιγα το MSNBC. Θα το παρακολουθούσα καθώς θα «χτένιζα» τις διαδικτυακές εφημερίδες. Αν πίστευα ότι δεν υπήρχε κάτι εντελώς επείγον, θα έπαιρνα πρωινό. Ενώ έτρωγα θα κοιτούσα τις ιστοσελίδες της Wall Street Journal, και τα ιστολόγια των New York Times. Θα κοιτούσα σίγουρα και το AP και το Reuters». «Η διαδικασία αναζήτησης νέων ειδήσεων και πηγών για την ανανέωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας θα συνεχιζόταν περίπου μέχρι τις Στο γραφείο δεν θα έφτανα πριν τις 10 για να συνεχίσω την ανανέωση του περιεχομένου της μέχρι τις 7 το απόγευμα». (ρουτίνα εργαζομένου στη Huffington Post)
6
Το «πρωινό ξύπνημα» της νέας δημοσιογραφίας και το «αργό» ξύπνημα της παραδοσιακής
Όλοι οι επαγγελματίες συναθροιστές περιέγραψαν τα πρωινά τους με παρόμοιο τρόπο. Η άμεση διαχείριση του όγκου της πληροφορίας και η προσπάθεια να ανταποκριθεί μια ιστοσελίδα στις «ανάγκες» των αναγνωστών της, ή/και να κερδίσει επιπλέον επισκεψιμότητα, βρίσκεται στο επίκεντρο των καθηκόντων των συναθροιστών πληροφοριών. Σε αντίθεση, οι «παραδοσιακοί» δημοσιογράφοι έχουν να περηφανεύονται (σε αρκετές περιπτώσεις) για τα «αργά» τους ξυπνήματα
7
Η «αξιολόγηση» των ειδήσεων
Σαν συναθροιστής πρέπει να γνωρίζεις ποια είναι μια πραγματικά καλή ιστορία. Και πρέπει να γνωρίζεις ποια είναι μια πραγματικά καλή ιστορία για το κοινό σου. Για να είσαι καλός ρεπόρτερ πρέπει να γνωρίζεις συγκεκριμένες γειτονιές, να έχεις τα «κότσια» να κάνεις ερωτήσεις, να ξέρεις πως θα μιλήσεις σε ανθρώπους για να τους κάνεις να σου μιλήσουν. Πρέπει να ξέρεις πώς να κρατάς σημειώσεις. Πρέπει να ξέρεις πώς να αναπτύξεις και να καλλιεργήσεις τις πηγές σου. Σαν συναθροιστής θα πρέπει να αναπτύσσεις μια αξιολογική αίσθηση για τις πληροφορίες που λαμβάνεις.
8
Η «αξιολόγηση» των ειδήσεων
Η κυρίαρχη ιδιότητα του συναθροιστή είναι η ικανότητα αξιολόγησης των ειδήσεων. Πρέπει να ξέρεις πώς να γράψεις έναν καλό τίτλο, μια καλή σύνοψη της ιστορίας. Και πώς να ενσωματώσεις οπτικό υλικό. Πρέπει να ξέρεις πώς να γράψεις έναν τίτλο που θα σου φέρει επισκεψιμότητα, αλλά πρωτίστως πρέπει να γνωρίζεις τι είναι είδηση. Πρέπει να ξέρεις για ποιες ιστορίες θα ενδιαφερθούν οι αναγνώστες. Πρέπει να παρακολουθείς τις πηγές σου. Και πρέπει να «προσθέτεις αξία» στην ιστορία που έχεις «συναθροίσει»
9
One stop shops Το πρωταρχικό σημείο αναφοράς είναι το ίδιο το διαδίκτυο. Το ψηφιακό όριο του διαδικτύου ήταν και το όριο για τη συλλογή και αναδόμηση των ειδήσεων από τους συναθροιστές. Αυτό που κάνουμε σαν συναθροιστές δεν έχει να κάνει με τη δημοσιογραφία, αλλά με το να δώσουμε νόημα (για τον αναγνώστη) στο διαδίκτυο. (It’s about making sense of the internet).
10
Η «προστιθέμενη αξία» Σημείο αναφοράς η έννοια της «προστιθέμενης αξίας» της είδησης. Οι απαντήσεις διαφέρουν σημαντικά, αλλά συμπίπτουν σε ένα και μόνο σημείο: Κανένας δεν κατονόμασε την «εύρεση καινούριας/επιπλέον πληροφορίας» ως «προστιθέμενη αξία». Η αξία προστίθετο στην πληροφορία υπό όρους ένταξης της πληροφορίας σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον (π.χ. σκόρπιες ειδήσεις που να αφορούν μία συγκεκριμένη περιοχή, μπορούν να συναθροιστούν σε ένα πιο συνεκτικό για τον αναγνώστη σύνολο) ή του συνδυασμού ήδη υπάρχουσας πληροφορίας.
11
Η τράπεζα πληροφοριών Η NewsBank Inc., είναι ιδιωτική εταιρεία με τα κεντρικά της γραφεία στη Φλόριδα των ΗΠΑ. Είναι ένας μείζων αθροιστής εφημερίδων και λοιπού υλικού σε ψηφιακή και έντυπη μορφή. Μέσω συνεργασιών με εκδότες, κυβερνήσεις και άλλες «οντότητες» στον αγγλόφωνο πρωτίστως κόσμο, η NewsBank έχει διαμορφώσει συλλογές χιλιάδων πηγών πληροφόρησης και δεκάδων χιλιάδων άρθρων από το 17ο αιώνα μέχρι σήμερα. Πρωταρχικός στόχος είναι η δημιουργία συλλογών ειδήσεων, μέσω της συγκέντρωσης κειμένων από περισσότερες από 2000 εφημερίδες σε διαδικτυακές βάσεις δεδομένων με δυνατότητα αναζήτησης.
12
Η τράπεζα πληροφοριών Το εξελιγμένο ευρετήριο και η δομή των μετα-δεδομένων (metadata) επιτρέπουν την πώληση πληροφοριών προσαρμοσμένων σε συγκεκριμένες αγορές. Αποτελεί σημαντικότατο προμηθευτή συναθροισμένης πληροφορίας στον εκπαιδευτικό τομέα (πρωτοβάθμια- τριτοβάθμια εκπαίδευση) Οι βάσεις της βιβλιοθήκης της έχουν οργανωθεί εκτός των ΗΠΑ και για το Ην. Βασίλειο, την Αυστραλία και της Ασία και έχει δημιουργήσει βάσεις δεδομένων από ισπανόφωνες εκδόσεις.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.