Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κεφ Συναθροιστική Προσφορά

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κεφ Συναθροιστική Προσφορά"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κεφ. 15.1 Συναθροιστική Προσφορά
N.Gregory Mankiw, Laurence M. Ball, Μακροοικονομική και το χρηματοοικονομικό σύστημα Κεφ. 15.1 Συναθροιστική Προσφορά

2 Προσφορά Μακροχρόνια: Βραχυχρόνια: Προσφορά –φυσικό επίπεδο παραγωγής.
Προσφορά - απόκλιση από το φυσικό επίπεδο παραγωγής Συνάρτηση συνολικής προσφοράς (Υ, P)

3 Μακροχρόνια: συνάρτηση συνολικής προσφοράς (κάθετη)
Μακροχρόνια: συνάρτηση συνολικής προσφοράς (κάθετη) P S

4 Βραχυχρόνια: P S Y

5 Θετική σχέση P και Y βραχυχρόνια
Αν P ↑ και P ≠ EP EP: προσδωκόμενο επίπεδο τιμών Τότε Y ↑

6 α>0, δείχνει το βαθμό ανταπόκρισης της παραγωγής στις απροσδόκητες μεταβολές τιμών.
Όταν P↑ απροσδόκητα, η παραγωγή μεταβάλλεται.

7 P Y

8 Βραχυχρόνια: απόκλιση από το μακροχρόνιο φυσικό επίπεδο παραγωγής
Εξηγήσεις: α. υπόδειγμα: ακαμψίας β. υπόδειγμα: ατελούς πληροφόρησης

9 α. Υπόδειγμα Ακαμψίας τιμών
Θετική συγκυρία (άνθηση) (P↑) Όταν άνθηση: οι επιχειρήσεις αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους. Ορισμένες επιχειρήσεις δεν προσαρμόζουν τις τιμές τους ανάλογα με τις τρέχουσες εξελίξεις s: ποσοστό επιχειρήσεων με άκαμπτες τιμές (1-s): ποσοστό επιχειρήσεων με εύκαμπτες τιμές

10 Πώς καθορίζουν τις τιμές των προϊόντων τους οι επιχειρήσεις;
(1-s): προσαρμόζουν τις τιμές τους pi= P+(α) (Y- Υ ) s: δεν προσαρμόζουν τις τιμές τους pj = EP Γενικό επίπεδο τιμών P: P=(1-s) pi + s pj

11 Αφαιρώ (1-s)P Διαιρώ με s

12 Γενικό επίπεδο τιμών εξαρτάται:
Από το προσδοκώμενο επίπεδο τιμών Από την οικονομική συγκυρία (Y↓ → P ↓) Από το ποσοστό των επιχειρήσεων με άκαμπτες τιμές (s↑ → P↓)

13 Με αλγεβρική αναδιάταξη:

14 Θετική σχέση μεταξύ P και Υ:
Μερικές επιχειρήσεις αυξάνουν την προσφορά τους (θετική συγκυρία) χωρίς να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους R. Lucas: η μεταβλητότητα της συνολικής ζήτησης καθορίζει την κλίση της συνολικής προσφοράς

15 Μεταβλητότητα ζήτησης και υπόδειγμα ατελούς πληροφόρησης:
Μεγάλη μεταβλητότητα ζήτησης: Τιμές κυμαίνονται έντονα Παραγωγοί μαθαίνουν για τις μεταβολές αυτές Καμπύλη προσφοράς σχεδόν κάθετη Σχετικές τιμές σταθερές (δεν υπάρχει ατελής πληροφόρηση) Προσφορά αμετάβλητη⇒ καμπύλη προσφοράς σχεδόν κάθετη

16 Μεγάλη μεταβλητότητα ζήτησης
P S Μεγάλη μεταβλητότητα ζήτησης Υ

17 β. Υπόδειγμα ατελούς πληροφόρησης
β. Υπόδειγμα ατελούς πληροφόρησης Ορισμένοι παραγωγοί έχουν ατελή ή λανθασμένη πληροφόρηση ως προς την τιμή του προϊόντος τους σε σχέση με το γενικό επίπεδο τιμών Π.χ. πιστεύουν ότι έχει αυξηθεί μόνο η τιμή του δικού τους προϊόντος (Pxi/P)↑

18 Aν ↑Pxi είναι μη αναμενόμενη, ο παραγωγός δεν συνειδητοποιεί ότι έχει αυξηθεί το γενικό επίπεδο τιμών. → αυξάνει την παραγωγή του για να αυξήσει τα κέρδη του. Αν όλοι οι παραγωγοί πιστεύουν το ίδιο → αυξάνεται η συνολική παραγωγή στην οικονομία ⇒ Η παραγωγή αυξάνεται στο βαθμό που P ≠ EP τότε Υ ≠ Υ (φυσικό επίπεδο παραγωγής)

19 Αν P-EP>0, → Y↑ α: δείχνει το μέγεθος της λανθασμένης πληροφόρησης των παραγωγών για την τιμή των προϊόντων τους σε σχέση με το γενικό επίπεδο τιμών.


Κατέβασμα ppt "Κεφ Συναθροιστική Προσφορά"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google