Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ

2 «Παλαιά θεωρία της επικοινωνίας»
Κύριο στοιχείο της ήταν ότι έδινε έμφαση στην ΕΞΟΥΣΙΑ των κεντρικά ελεγχόμενων Μέσων, τα οποία μετέδιδαν ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΕΣ πληροφορίες σε ένα ΠΑΘΗΤΙΚΟ κοινό με ενιαία αλλά και ελεγχόμενα αποτελέσματα.

3 Προκλήσεις στην θεωρία από τις αλλαγές στα Μέσα
Αυξανόμενος αριθμός επικοινωνιακών διαύλων και η αφθονία στην παροχή πληροφοριών κάθε είδους Ο τύπος «ένας για πολλούς» των παραδοσιακών Μέσων μεταβάλλεται σε νέες μορφές συμμετοχικής και αμφίδρομης επικοινωνίας. Η χωροταξική αποδέσμευση της επικοινωνίας

4 Προκλήσεις στην θεωρία από τις αλλαγές στα Μέσα
Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν ταυτόχρονα μεγαλύτερη ελευθερία και περισσότερες ευκαιρίες εποπτείας και ελέγχου. Οι καινοτομίες συνοδεύονται από ρευστότητα και αβεβαιότητα.

5 Πρόκληση 2 – «Εικονική ή δυνητική κοινότητα»
Η αμφίδρομη (ψηφιακή) τεχνολογία έχει μια τάση προς εξατομίκευση στη χρήση του Μέσου, η οποία συνεπάγεται τη διάλυση του παραδοσιακού κοινού των ΜΜΕ, το οποίο βασιζόταν σε κοινούς χώρους και κοινές κοινωνικές συνθήκες. Αυξημένη πιθανότητα για νέους και στενότερους δεσμούς με έναν ευρύτερο κύκλο ανθρώπων με συναφή τρόπο σκέψης. Αίσθηση ή ψευδαίσθηση;

6 Πρόκληση 3 Τα νέα μέσα αμφισβητούν την κυριαρχία του υπάρχοντος κοινωνικού πλαισίου και των κοινωνικών σχέσεων λόγω της ικανότητας τους να υπερβαίνουν τα όρια του χρόνου και του χώρου. Οι παλαιοί «κανόνες» που φιλτράρουν τη διέλευση προς τα κανάλια επικοινωνίας έχουν διαλυθεί. Οι παλαιότερες σχέσεις εξουσίας, κύρους και εκτίμησης αμφισβητούνται επίσης.

7 Θεσμικό πλαίσιο για τα νέα μέσα
Δεν υπόκεινται σε θεσμικούς και χωρικούς περιορισμούς. Ανήκουν στους κατόχους τους και δεν έχουν άλλο σκοπό απ’ αυτόν που οι χρήστες τους επιλέγουν να τους δώσουν και φυσικά δεν διαθέτουν κάποια μεγαλύτερη σημασία για την κοινωνία.

8 Νομική υπόσταση νέων μέσων
Δεν βρίσκονται εκτός νόμου αλλά δεν είναι και ξεκάθαρο σε ποιο νόμο υπάγονται και σε ποιου τη δικαιοδοσία ανήκουν. Εγγενές γνώρισμά τους είναι πως τα όρια ανάμεσα στο τι είναι ιδιωτικό και τι είναι δημόσιο και ευρύτερης σημασίας δεν είναι πάντα σαφή. Στα «παλαιά Μέσα» το συνολικό τους περιεχόμενο ήταν δημόσιο και οι παραγωγοί του μπορούσαν να θεωρηθούν υπεύθυνοι γι’ αυτό.

9 Συμπεράσματα Αναθεώρηση των παραδοσιακών αντιλήψεων περί ταυτότητας, λαμβάνοντας υπόψη μια περισσότερο παγκόσμια κοινωνία. Να λάβουμε υπόψη τις συνέπειες της διαφορετικότητας και του πολλαπλασιασμού των ταυτοτήτων.

10 Συμπεράσματα Η παλαιά κοινωνική αξία της ισότητας αποκτά εξέχουσα σημασία σε έναν κόσμο στον οποίο η πρόσβαση στην ευημερία πρέπει να περάσει από πολύπλοκα συστήματα επικοινωνίας. Η τεχνολογία μόνο προτείνει ενώ η κοινωνία διανέμει Το μέλλον της επικοινωνίας βρίσκεται κατεξοχήν στα χέρια των ανθρώπων και όχι στη διάθεση της τεχνολογίας.

11 αξιοπιστία του διαδικτύου
Πολιτική χρήση και αξιοπιστία του διαδικτύου

12 Πολιτική χρήση του διαδικτύου
Οι χρήστες του διαδικτύου που το χρησιμοποιούν για πολιτική ενημέρωση: επιδεικνύουν υψηλό πολιτικό ενδιαφέρον, είναι πολίτες που συμμετέχουν θετικά στην εκλογική διαδικασία, ανακατατάσσονται στην Κεντροαριστερά, και δεν έχουν ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με κάποιο κόμμα.

13 Πολιτική χρήση του διαδικτύου
Το διαδίκτυο αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό ως ενημερωτικό μέσο, από το οποίο οι χρήστες αναμένουν να ανταποκριθεί καλύτερα από τα υπόλοιπα Μέσα. Το εμπιστεύονται πλην όμως όχι τόσο όσο τις εφημερίδες και το ραδιόφωνο. Όσον αφορά την εναλλακτική και έγκυρη πληροφόρηση δηλώνουν ότι το διαδίκτυο υπολείπεται των προσδοκιών τους (Δεμερτζής & Αρμενάκης,2000).


Κατέβασμα ppt "ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙΑ ΜΕΣΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google