Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ (2014-2015) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ (2014-2015) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

2 Το επιστημονικό/πειραματικό μοντέλο ως βάση ανάπτυξης συγκεκριμένου τρόπου οργάνωσης της διδακτικής διαδικασίας. Κριτική στην παιδαγωγική θεωρία του J. Dewey. Παραδείγματα εφαρμογής του θεωρητικού και εννοιλογικού "οπλοστασίου" του J. Dewey στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα: διαθεματικότητα, project, δράσεις στο περιβάλλον, στην υγεία, κατανάλωση, κυκλοφορία κ.ο.κ. Κριτική στην παιδαγωγική θεωρία του J. Dewey: α. ατομικισμός δηλ. η προτεραιότητα του δρώντος υποκειμένου και η εξιδανίκευσή του. β. η έμφαση στην χρηστικότητα/αποτελεσματικότητα της ενέργειας/δράσης που αναπτύσσεται…. με αποκορύφωμα την επιδίωξη αποτελέσματος δηλ. απόδοσης των όποιων ενεργειών, δράσεων, πράξεων.

3 Το Σχολείο του Βόλου, ως πειραματιζόμενη εφαρμογή των αρχών της Νέας Αγωγής στην νεοελληνική Παιδαγωγική πραγματικότητα Η ίδρυση του Ανώτερου Δημοτικού Παρθεναγωγείου και η λειτουργία του ( ). Η εφαρμογή των νέων παιδαγωγικών αρχών με έμφαση στη γλώσσα, την παιδαγωγική σχέση και το παιδαγωγικό κλίμα. → Δίκη του Ναυπλίου (Αθεϊκά) → Πρόγραμμα Μελίνα

4 Η παιδαγωγική θεωρία της M
Η παιδαγωγική θεωρία της M. Montessori και η αξιοποίησή της στην προσχολική εκπαίδευση. Έμφαση: - στην αξία της παρατήρησης σ’ ένα περιβάλλον που προετοιμάζεται για να προκληθεί το ενδιαφέρον του παιδιού και για να ασκηθεί στη διερεύνηση/ανακάλυψή του - στην επιδίωξη της απόκτησης βιωμάτων χαράς και εξασφάλισης ευτυχίας - στη σύνδεση της ελευθερίας με την πειθαρχία. Η αυτο- αγωγή και αυτο-άσκηση στην εσωτερίκευση των ορίων ελευθερίας.

5 IV. Παιδαγωγική σκέψη, ψυχανάλυση και σχολείο
Η παιδαγωγική θεωρία του A.S. Neill και η ανάπτυξη της αντιαυταρχικής αγωγής. Το περίγραμμα του σχολείου στο Summerhill. Οι παιδαγωγικές αρχές, το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, το “οπλοστάσιο” εννοιών και πρακτικών για την εφαρμογή της Αντιαυταρχικής Αγωγής. Η ιδιότυπη “εισβολή” της αντιαυταρχικής αγωγής στο νεοελληνικό σχολείο. Επακόλουθα….


Κατέβασμα ppt "ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ (2014-2015) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google