Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘεόδωρος Δαγκλής Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΤΥΠΟ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ
Παναγιώτα Αντωνοπούλου _______________________ Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού
2
ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ Ο ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ
Οι ημερήσιες Αθλητικές εφημερίδες μέσα σε 6 χρόνια έχασαν το 70,8% της κυκλοφορίας τους !
3
ΜΙΛΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΧΕΙΑ Το οι ημερήσιες αθλητικές εφημερίδες πούλησαν φύλλα Το 2011 οι ημερήσιες αθλητικές εφημερίδες πούλησαν φύλλα Πηγή: ΕΙΗΕΑ Πρακτικά 1ου Θερινού Σχολείου ΠΣΑΤ
4
ΚΑΙ Η ΠΤΩΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
2013: φύλλα 2014: φύλλα 2015: φύλλα ΠΗΓΗ: ΕΛΣΤΑΤ (2016)
5
ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ ; 2013 – 2014 - 14,8% 2014 – 2015 - 17,4 %
6
Η ΕΥΚΟΛΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ… ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ! Φταίει πράγματι;
7
2011: ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΔΥΤ.ΕΥΡΩΠΗ ΒΟΡ.ΑΜΕΡΙΚΗ ΛΑΤ.ΑΜΕΡΙΚΗ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΑΣΙΑ Μ.ΑΝΑΤΟΛΗ 3,4 % 4,3 % 3,3 % Χωρίς μεταβολή + 3,5 % + 4,8 % ΠΗΓΗ: Παγκόσμια Ένωση Ιδιοκτητών Εφημερίων (WAN) , 2012
8
ΠΑΡΑΓΩΝ 1ος : ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. που το μεγαλύτερο μέρος του οικογενειακού προϋπολογισμού που διατίθεται για πολιτισμικά αγαθά προορίζεται για τα βιβλία κι όχι για τις εφημερίδες. Αντιθέτως στις εφημερίδες διατίθεται το μεγαλύτερο μέρος του αντίστοιχου οικογενειακού πρϋπολογισμού στη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Κύπρο, την Ολλανδία, τη Φιλανδία, τη Νορβηγία. Τέλος το αντίστοιχο μερίδιο στο Λουξεμβούργο και στις χώρες της Βαλτικής κατευθύνεται σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό. ΠΗΓΗ: Eurostat Pocketbooks, Cultural Statistics, 211, σελ. 198, 2011
9
ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ
ΙΣΛΑΝΔΟΙ % ΙΑΠΩΝΕΣ % ΝΟΡΒΗΓΟΙ % ΣΟΥΗΔΟΙ % ΕΛΒΕΤΟΙ %
10
ΠΑΡΑΓΩΝ 2ος : ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Μείωση παραγωγής νέων τίτλων βιβλίων κατά 41% Μείωση τζίρου κατά 36% ΠΗΓΗ: Περιοδικό ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ, ετήσια έκδοση, 2015
11
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΔΑ, 2016 Γιατί πιστεύετε ότι μειώνονται συνεχώς οι πωλήσεις των αθλητικών εφημερίδων (στην κλίμακα 0-5 βαθμολογήστε τις παρακάτω απαντήσεις βαθμολογώντας με 5 την αιτία που θεωρείτε σημαντικότερη) ; Λόγω έλλειψης χρημάτων Λόγω της ενημέρωσης από το Ιντερνετ Λόγω της ενημέρωσης από ραδιόφωνο/τηλεόραση Δεν είναι ελκυστικές Δεν έχουν ενδιαφέρον λόγω χαμηλού αθλητικού θεάματος Τους λείπει η αξιοπιστία Υπάρχουν πολλά έντυπα Είναι διαπλεκόμενες
12
ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Διαδίκτυο Τους λείπει η αξιοπιστία Ελλειψη χρημάτων
Είναι διαπλεκόμενες
13
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΔΑ, 2016 Τι άποψη έχετε για τους αθλητικούς συντάκτες ;
Στην πλειονότητα τους κάνουν καλά τη δουλειά τους/ είναι αξιόπιστοι Στην πλειονότητα τους δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους / δεν είναι αξιόπιστοι Στην πλειονότητα τους προσπαθούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους αλλά δεν μπορούν γιατί παρεμβαίνουν εκδότες / παράγοντες
14
ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Περισσότεροι από 6 στους 10 απαντούν πως στην πλειονότητα τους προσπαθούν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους αλλά δεν μπορούν γιατί παρεμβαίνουν εκδότες / παράγοντες.
15
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΔΑ, 2016 Τι από τα παρακάτω προτείνετε έτσι ώστε οι εφημερίδες να γίνουν πιο ελκυστικές στην έντυπη μορφή τους ; (μέχρι τρεις επιλογές) Περισσότερη ενημέρωση /παρασκήνιο/ αποδυτήρια Περισσότερο χρώμα και φωτογραφίες/ λιγότερα κείμενα Γνωστούς αρθογράφους Περισσότερες συνεντεύξεις Χιουμοριστικές στήλες Περισσότερες σελίδες Φθηνότερη τιμή Μεγαλύτερη αξιοπιστία/ αντικειμενικότητα Δημοσιογραφική κάλυψη περισσότερων αθλημάτων Προσφορές/δώρα Άλλο ………………..
16
ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Μεγαλύτερη αξιοπιστία αντικειμενικότητα
Περισσότερη ενημέρωση/παρασκήνιο/αποδυτήρια Δημοσιογραφική κάλυψη περισσότερων αθλημάτων Συνεντεύξεις Φθηνότερη τιμή
17
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΔΑ, 2016 Θα διαβάζατε μια αθλητική εφημερίδα στην ηλεκτρονική της μορφή μέσω εφαρμογής στο smart phone με συνδρομή ; Ναι Μάλλον ναι Μάλλον όχι Όχι Δεν ξέρω/δεν απαντώ
18
ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Ποσοστό περίπου 20% απαντά «ναι» και «μάλλον ναι»
19
10-15 ευρώ το μήνα 16-20 ευρώ το μήνα 21-25 ευρώ το μήνα
Σε αυτή την περίπτωση, ποιό από τα παρακάτω θεωρείτε λογικό ποσόν συνδρομής; 10-15 ευρώ το μήνα 16-20 ευρώ το μήνα 21-25 ευρώ το μήνα 25-30 ευρώ το μήνα
20
ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΥΤΟY Το σύνολο των ερωτηθέντων μας απάντησε πως το κόστος θα πρέπει να κυμαίνεται στα ευρώ μηνιαίως
21
MOBILE MEDIA: Η ΝΕΑ ΤΑΣΗ
Ποσοστό περίπου 20% επί των ερωτηθέντων μας δηλώνει πως θα αγόραζαν μια ψηφιακή έκδοση μέσω του smartphone.
22
ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΤΑ MEDIA
H «υβριδική στρατηγική» στηρίζεται στο αξίωμα πως όταν δίνεις υπεραξία πρέπει να εισπράττεις υπεραξία. Τον όρο χρησιμοποίησε το 2013 ο Allan Marshall, Chief Information Officer της Telegraph Media Group UK, θέλοντας να στηρίξει την άποψή του ότι το online περιεχόμενο πρέπει να χρεώνεται.
23
ΠΑΚΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ “Πρέπει πλέον να στοχοποιούμε το περιεχόμενο στο σωστό κοινό και να προσφέρουμε σε αυτό πακέτα προσφορών για συνδρομή σε όλες τις πλατφόρμες μας (mobile pack, digital pack, print pack)”. Allan Marshall, Publishing Conference 2013, Marketing Week.
24
Αναζητώντας το ιδανικό μίγμα αξιοποίησης print, digital και mobile media
Το print media δεν μπορεί και, τουλάχιστον επί του παρόντος, δεν πρέπει να παραμεληθεί. Αλλωστε, τα όποια έσοδα των εκδοτικών οργανισμών εξακολουθούν να προέρχονται από τα έντυπα μέσα Ενημέρωσης. Την ίδια στιγμή ωστόσο, θα πρέπει οι εκδότες να «πειραματιστούν» με τα ψηφιακά μέσα – που είναι τα μέσα του μέλλοντος- προκειμένου να αποκτήσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα στην αγορά ενόψει των αλλαγών που έρχονται . Αυτό ομως το οποίο θα πρέπει να προσδοκούν στην παρούσα φάση είναι το στρατηγικό πλεονέκτημα κι όχι άμεσα έσοδα, αφού ο δρόμος προς αυτή την κατεύθυνση είναι ακόμα μακρύς, επίπονος και γεμάτος προκλήσεις.
25
- ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ -
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.