Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων
Κεφάλαιο 2: Ο στόχος στη λήψη αποφάσεων

2 Σκοποί ενότητας Τι είναι στόχος Ποιος είναι ο σκοπός που εξυπηρετεί
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Σκοποί ενότητας Τι είναι στόχος Ποιος είναι ο σκοπός που εξυπηρετεί Ποιος χαρακτηρίζεται ως καλός στόχος Ποιος είναι ο Κλασσικός Στόχος Ποια τα πιθανά παράπλευρα Κόστη της Μεγιστοποίησης της Αξίας της Επιχείρησης Μέτοχοι και Διευθυντές Η επιχείρηση και οι Χρηματοοικονομικές Αγορές

3 Επιλέγοντας τον σωστό στόχο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Επιλέγοντας τον σωστό στόχο Ένας στόχος προσδιορίζει αυτό που προσπαθεί να επιτύχει αυτός που λαμβάνει μια απόφαση και μέσω αυτού του στόχου, παρέχει μεγέθη, τα οποία μπορούν αν χρησιμοποιηθούν για να επιλέξουμε μεταξύ εναλλακτικών επιλογών . Στις περισσότερες επιχειρήσεις, οι διευθυντές των επιχειρήσεων λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με το πού πρέπει να επενδύσουν ή πώς να αντλήσουν χρηματοδότηση για μια επένδυση. Συνεπώς, αν ο στόχος είναι η μεγιστοποίηση της τιμής της μετοχής, ένας διευθυντής ο οποίος επιλέγει μεταξύ δυο εναλλακτικών επιλογών θα επιλέξει εκείνη η οποία αυξάνει περισσότερο την τιμή της μετοχής.

4 Επιλέγοντας τον σωστό στόχο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Επιλέγοντας τον σωστό στόχο Γιατί χρειαζόμαστε έναν στόχο? Αν δεν επιλεγεί ένας στόχος, δεν υπάρχει συστηματικός τρόπος λήψης των αποφάσεων τις οποίες αντιμετωπίζει κάθε επιχείρηση σε ορισμένο χρονικό σημείο. Παράδειγμα: Χωρίς στόχο πώς μπορούν οι Διευθυντές της Disney να αποφασίσουν αν η επένδυση σε ένα νέο θεματικό πάρκο είναι μια καλή επένδυση?

5 Επιλέγοντας τον σωστό στόχο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Επιλέγοντας τον σωστό στόχο Οι Στόχοι (Objectives) της επιχείρησης Οι επιχειρησιακοί στόχοι που θέτουν οι managers της επιχείρησης πρέπει να αντανακλούν τη βασική πραγματικότητα της παρούσας κατάστασης, να αναφέρονται σε ξεκάθαρα και μετρήσιμα αποτελέσματα, να είναι λογικοί με δεδομένους τους διαθέσιμους πόρους και συμβατοί με τις εναλλακτικές στρατηγικές. Φυσικά, θα πρέπει και να συμβαδίζουν με το όραμα και την αποστολή της επιχείρησης.

6 Επιλέγοντας τον σωστό στόχο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Επιλέγοντας τον σωστό στόχο Πιθανοί στόχοι μπορούν να αφορούν τους εξής τομείς : Μερίδιο αγοράς Κατάταξη στη βιομηχανία Ποιότητα προϊόντος Χαμηλότερο κόστος Ευρύτερη προϊοντική γραμμή Φήμη επιχείρησης Τεχνολογία Διεθνείς δραστηριότητες Ικανοποίηση πελάτη Ευελιξία Ταχύτητα

7 Επιλέγοντας τον σωστό στόχο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Επιλέγοντας τον σωστό στόχο Υπάρχει ένας αριθμός διαφορετικών στόχων ανάμεσα στους οποίους μπορεί να επιλέξει μια επιχείρηση κατά την διαδικασία λήψης αποφάσεων. Πώς θα γνωρίζουμε αν ο στόχος που έχει επιλεγεί είναι ο σωστός στόχος? Ένας καλός στόχος πρέπει να παρουσιάζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

8 Επιλέγοντας τον σωστό στόχο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Επιλέγοντας τον σωστό στόχο Για να θεωρείται ένας στόχος «καλός» θα πρέπει : 1. Να εκφράζεται με ποσοτικούς ή μετρήσιμους όρους 2.Να περιλαμβάνει μια συγκεκριμένη χρονική προθεσμία για την εκπλήρωσή του 3. Να αποτελεί πρόκληση αλλά ταυτόχρονα να είναι εφικτός Ανάλογα λοιπόν με το βαθμό στον οποίο ικανοποιούνται τα παραπάνω κριτήρια, μπορούμε να αναφέρουμε παραδείγματα «καλών» και «κακών» στόχων: «Κακοί» στόχοι × Μεγιστοποίηση κερδών ×Βελτίωση ποιότητας προϊόντος ×Μεγιστοποίηση κερδών μετοχών ×Ηγεσία αγοράς ×Αύξηση αποδοτικότητας ×Ηγεσία τεχνολογίας

9 Επιλέγοντας τον σωστό στόχο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Επιλέγοντας τον σωστό στόχο Καλοί » στόχοι 18% απόδοση επενδυμένων κεφαλαίων (ROI) Κόστος ποιότητας <7% Κέρδος μετοχών 5% Μερίδιο αγοράς 35% Αύξηση παραγωγικότητας 8% 30%των πωλήσεων να προέρχονται από νέα προϊόντα

10 Επιλέγοντας τον σωστό στόχο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Επιλέγοντας τον σωστό στόχο Καλοί » στόχοι : Παράδειγμα της McCormick &Company: Επίτευξη 20%απόδοσης ιδίων κεφαλαίων Επίτευξη 10%ετήσιας αύξησης πωλήσεων Διατήρηση μέσου όρου ρυθμού αύξησης των κερδών ανά μετοχή της τάξεως του 15%ετησίως Διατήρηση του δείκτη συνόλου δανείων προς το σύνολο παθητικού στο 40%ή και λιγότερο Διανομή 25%με 35%των καθαρών κερδών σε μερίσματα Επιλεκτικές εξαγορές που θα συμπληρώσουν τις παρούσες επιχειρησιακές δραστηριότητες και θα βελτιώσουν τη συνολική απόδοση Απαλλαγή από τα τμήματα της δραστηριότητας που δε μπορούν να παράγουν επαρκείς αποδόσεις ή δεν ταιριάζουν με την επιχειρησιακή στρατηγική.

11 Ο Κλασσικός Στόχος εταιρείας
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ο Κλασσικός Στόχος εταιρείας Κάθε μέτοχος θέλει τρία πράγματα: Να είναι όσο το δυνατόν πλουσιότερος, δηλαδή να μεγιστοποιεί τον τρέχοντα πλούτο του. Να μετασχηματίζει αυτό τον πλούτο στο πλέον επιθυμητό χρονοδιάγραμμα κατανάλωσης είτε δανειζόμενος για να ξοδέψει σήμερα ή επενδύοντας για να δαπανήσει αργότερα. Να διαχειρίζεται τα χαρακτηριστικά κινδύνου του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος κατανάλωσης.

12 Στόχοι της μετοχικής εταιρείας
Οι μέτοχοι επιθυμούν μεγιστοποίηση του πλούτου τους Μεγιστοποιούν οι μάνατζερ τον πλούτο των μετόχων; Οι μάνατζερ έχουν να κάνουν με πολλά «ενδιαφερόμενα μέρη» Τα προβλήματα αντιπροσώπευσης αντανακλούν τη σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα σε διευθυντές και ιδιοκτήτες 17

13 Η επιχείρηση ως οικονομικός οργανισμός και ως σύστημα
Μέσα παραγωγής – κεφάλαια Προϊόντα – υπηρεσίες Εργασία ΠΑΡΑΓΩΓΗ (κόστη – προστιθέμενη αξία) Εργαζόμενοι Μισθοί Άλλες επιχειρήσεις Αγορά προϊόντων - υπηρεσιών Αγορά μέσων παραγωγής Επιχειρηματίες - Δανειστές κεφάλαια Τόκοι - κέρδη Αγορά - καταναλωτές έσοδα

14 Ομάδες ενδιαφέροντος (Stakeholders) και οι στόχοι τους
Διοίκηση : Παραγωγικότητα, Κέρδη επιβίωση Μέτοχοι και επενδυτές: Αύξηση μερισμάτων και επενδυμένου κεφαλαίου τους. Στρατηγικοί εταίροι (προμηθευτές, συνεργάτες, συνδικάτα, μεγάλοι πελάτες), σχέση ποιότητας τιμής, μελλοντικές συγχωνεύσεις, συμφέρουσες συμφωνίες. Πελάτες : Καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής, πιο ευχάριστη και αποτελεσματική επαφή πελάτη με προσωπικό εταιρίας Εργαζόμενοι : Ικανοποιητικές απολαβές, εργασιακή ικανοποίηση, υγιεινή και ασφάλεια στο χώρο εργασίας Κοινωνικό Σύνολο: Αποτύπωμα οργανισμού στο κοινωνικό σύνολο. Μέριμνα για την κοινωνία και υπευθυνότητα για την φροντίδα και την τήρηση των κανόνων της επιχειρησιακής ηθικής

15 Σχέση της Διοίκησης με τις Ομάδες ενδιαφέροντος
Μέτοχοι και επενδυτές Απόδοση Μετοχικού Κεφαλαίου Απόδοση ανά πωλήσεις Απόδοση επενδύσεων Στρατηγικοί Εταίροι Προμηθευτές Συνδικάτα Εργαζομένων Πελάτες Επιχείρηση (Διοίκηση) Παραγωγικότητα Κέρδη Επιβίωση Σε αυτό το σχήμα φαίνετε η αλληλεπίδραση της Διοίκησης με τις Ομάδες ενδιαφέροντος. Όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενες διαφάνειες η ΔΑΠ επηρεάζεται τόσο από το οργανωσιακό όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον. Άυτό είναι φανερό και στο σχήμα της διαφάνειας καθώς οι ομάδες ενδιαφέροντοσ που επηρεάζουν και επηρεάζοντα από τη ΔΑΠ ανοίκων και στο Οργανωσιακό αλλά και στο εξωτερικλό περιβάλλον του οργανισμού. Κοινωνικό Σύνολο Συμμόρφωση με νομικές επιταγές Κοινωνική υπευθυνότητα Διοικητική Ηθική Πελάτες Υπηρεσίες Ποιότητας Προϊόντα Ποιότητας Ταχύτητα και ετοιμότητα Χαμηλό Κόστος Καινοτομία Εργαζόμενοι Δίκαιη μεταχείριση Εργασιακή ικανοποίηση Ενδυνάμωση Ευθυνών Υγιεινή και ασφάλεια

16 Οι επιχειρηματίες, οι προμηθευτές, οι πελάτες, τα διοικητικά στελέχη, οι διάφορες υπηρεσίες κτλ. αποτελούν ομάδες συμφερόντων, οι οποίες επιδρούν σημαντικά στον τρόπο λειτουργίας και ανάπτυξης της επιχείρησης, με στόχο την ικανοποίηση δικών τους συμφερόντων. Οι επιχειρηματίες επιδιώκουν υψηλά κέρδη και κοινωνική προβολή μέσα από την κερδοφόρα πορεία και την καλή φήμη της επιχείρησης τους. Οι χρηματοδότες επιζητούν ασφάλεια των κεφαλαίων τους και υψηλά κέρδη. Οι προμηθευτές επιζητούν καλή συνεργασία, φερέγγυες και διαρκείς συναλλαγές. Οι πελάτες επιζητούν ποιότητα, καλές τιμές και εξυπηρέτηση. Το κράτος απαιτεί την είσπραξη φόρων και εισφορών καθώς και τη συμμόρφωση στους νόμους. Το περιβάλλον όμως συνεχώς εξελίσσεται ως προς την τεχνολογία, τη νομοθεσία, τις καταναλωτικές συνήθειες κτλ. Έτσι οι επιχειρήσεις, προκειμένου να επιβιώνουν και να αναπτύσσονται, πρέπει να παρακολουθούν τις εξελίξεις αυτές και εγκαίρως να προσαρμόζονται.

17 Πιθανά Παράπλευρα Κόστη της Μεγιστοποίησης της Αξίας
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Πιθανά Παράπλευρα Κόστη της Μεγιστοποίησης της Αξίας Ο στόχος της χρηματοοικονομικής διοικητικής μπορεί να οριστεί ως η μεγιστοποίηση της αξίας όλης της επιχείρησης, πιο στενά η μεγιστοποίηση της αξίας του μεριδίου των μετόχων στην επιχείρηση και ακόμη πιο στενά ως η μεγιστοποίηση της τιμής της μετοχής μιας εισηγμένης επιχείρησης στο χρηματιστήριο. Τα πιθανά παράλευρα κόστη αυξάνονται όσο περιορίζεται το εύρος του στόχου της επιχείρησης Με άλλα λόγια, οι αποφάσεις που είναι ωφέλιμες για την επιχείρηση στο βαθμό που αυξάνουν την αξία της ενδέχεται να δημιουργούν κοινωνικό κόστος.

18 Παράπλευρα κόστη π.χ. για την κοινωνια Χρηματοοικονομική αξιολόγηση
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Παράπλευρα κόστη π.χ. για την κοινωνια Χρηματοοικονομική αξιολόγηση – Είναι το έργο βιώσιμο με βάση τις προβλεπόμενες ταμειακές ροές; – Κριτήρια αξιολόγησης : (καθαρή παρούσα αξία, δείκτης αποδοτικότητας, κά) Κοινωνικοοικονομική αξιολόγηση –Γενικότερη ανάλυση της συμβολής του έργου στην οικονομική ευημερία της περιοχής ή της χώρας –Πραγματοποιείται για όλη την κοινωνία (περιοχή ή χώρα) και όχι μόνο για τον επενδυτή όπως η χρηματοοικονομική ανάλυση – Η απόδοση της επένδυσης στα πλαίσια της κοικωνικοοικονομικής ανάλυσης συνυπολογίζει και τα κοινωνικά οφέλη από την πραγματοποίηση της επένδυσης

19 Ο Στόχος της Λήψης Αποφάσεων
Μεγιστοποίηση εκτίμησης αγοράς για αξία ιδίων κεφαλαίων Μεγιστοποίηση αξίας επιχείρησης Μεγιστοποίηση αξίας ιδίων κεφαλαίων

20 Γιατί Εστιάζει στη Μεγιστοποίηση της τιμής της Μετοχής (=Μεγιστοποίηση του πλούτου των μετόχων)η Παραδοσιακή Χρηματοοικονομική Διοικητική? Η τιμή της μετοχής είναι εύκολα παρακολουθήσιμη και ενημερώνεται συνεχώς (σε αντίθεση με άλλα μέτρα απόδοσης τα οποία δεν είναι εύκολο να παρακολουθούνται ούτε και ενημερώνονται οι τιμές τους τόσο συχνά). Εάν οι επενδυτές είναι ορθολογικοί (είναι;), οι τιμές των μετοχών αντικατοπτρίζουν τη σοφία των αποφάσεων, βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων, στιγμιαία. Ο στόχος της απόδοσης της τιμής της μετοχής παρέχει μια αρκετά γλαφυρή θεωρία περί: Κατανομής πόρων μεταξύ ελλειμματικών χρήσεων (ποιες επενδύσεις αναλαμβάνονται και ποιες όχι) Του πως θα χρηματοδοτηθούν οι επενδύσεις αυτές Του τι μερίσματα θα πληρωθούν

21 Μεγιστοποίηση των Τιμών των Μετοχών: Πραγματικές συγκρούσεις συμφερόντων
Στη Χρηματοοικονομική Επιστήμη ορίζουμε τη συγκρουση μεταξύ των μετόχων και της διοίκησης μιας εταιρείας ως προβλήματα αντιπροσώπευσης (agency problems). Οι διευθυντές λειτουργούν ως αντιπρόσωποι των μετόχων και υποτίθεται ότι θα πρέπει να δρουν προς όφελος τους. Πιθανή σύγκρουση συμφερόντων θα έχει ως συνέπεια τη δημιουργία εγγενών προβλημάτων που θα επιφέρουν τεράστια αύξηση τoυ κόστους αντιπροσώπευσης (agency costs)

22 Η παραδοσιακή χρηματοοικονομική διοικητική θεωρία καταρρέει όταν:
Τα συμφέροντα/στόχοι των ληπτών αποφάσεων στην επιχείρηση συγκρούονται με τα συμφέροντα των μετόχων. Οι ομολογιούχοι (Δανειστές) δεν προστατεύονται επαρκώς απέναντι από την εκμετάλλευση από τους μετόχους. Οι χρηματαγορές δε λειτουργούν επαρκώς, και η τιμή της μετοχής δεν αντικατοπτρίζει την υποκείμενη αξία της επιχείρησης. Μπορεί να δημιουργηθούν σημαντικά κοινωνικά κόστη ως υποπροϊόν της μεγιστοποίησης των τιμών των μετοχών.

23 Όταν η παραδοσιακή χρηματοοικονομική διοικητική θεωρία καταρρέει, η λύση είναι:
Να επιλέξουμε έναν διαφορετικό μηχανισμό εταιρικής διακυβέρνησης, π.χ., να αναθέσουμε την ευθύνη ελέγχου των διευθυντών σε κάποιον άλλον πέραν των μετόχων. Να επιλέξουμε έναν διαφορετικό στόχο για την επιχείρηση. Να μεγιστοποιήσουμε την τιμή της μετοχής, μα να μειώσουμε την πιθανότητα για σύγκρουση και κατάρρευση: Μετατρέποντας τους διευθυντές (λήπτες αποφάσεων) και υπαλλήλους σε μετόχους Προστατεύοντας τους ομολογιούχους από εκμετάλλευση Παρέχοντας έγκαιρη και ειλικρινή πληροφόρηση στις χρηματαγορές Ελαχιστοποιώντας τα κοινωνικά κόστη

24 Στόχος της χρηματοοικονομικής διαχείρισης
Η μεγιστοποίηση της αξίας της επιχείρησης Αιτία Συγκρούσεων μεταξύ ιδιοκτητών και πιστωτών Οι ιδιοκτήτες θέλουν λιγότερα Ίδια Κεφάλαια με περισσότερη αξία, ενώ οι πιστωτές θέλουν περισσότερα Ίδια Κεφάλαια για διασφάλιση.

25 Στόχοι της επιχείρησης
ψηλότερη τιμή μετοχές επιχειρήσεων που έχουν καλύτερη απόδοση από άλλες έχουν μπορούν να αντλήσουν πρόσθετα κεφάλαια με περισσότερο ευνοϊκούς όρους.

26 ΠΛΟΥΤΟΣ Η Μεγιστοποίηση του πλούτου μιας επιχειρηματικής μονάδας επιτυγχάνεται όταν έχουμε συνεχή αύξηση των κερδών με τον μικρότερο κίνδυνο. Όσο ανεβαίνει η τιμή της κοινής μετοχής μιας επιχείρησης τόσο αυξάνει και ο πλούτος των μετόχων της.

27 ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Μια επενδυτική απόφαση κρύβει: Αβεβαιότητα και Κίνδυνο
Ορθολογικότερη απόφαση έχουμε όταν μία επένδυση προσφέρει ταχύτερες αποδόσεις με τον ελάχιστο κίνδυνο.

28 ΤΙ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ
-Μικροοικονομικούς παράγοντες: (πελάτες, προμηθευτές, ζήτηση και προσφορά, ύψος τιμών, ανθρώπινο εργασιακό δυναμικό). -Μακροοικονομικούς παράγοντες: (νομοθεσία, φορολογία οικονομική πολιτική των χωρών που δραστηριοποιείται, Α.Ε.Π.).

29 Μεγιστοποίηση των τιμών των μετοχών: Το καλύτερο σενάριο
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Μεγιστοποίηση των τιμών των μετοχών: Το καλύτερο σενάριο Οι διευθυντές της επιχείρησης παραμερίζουν τα δικά τους συμφέροντα και εστιάζουν στην μεγιστοποίηση του πλούτου των μετόχων Οι δανειστές της επιχείρησης προστατεύονται πλήρως από την αλλοτρίωση του πλούτου τους εκ μέρους των μετόχων Οι διευθυντές της επιχείρησης δεν κάνουν απόπειρα να παραπλανήσουν ή να πουν ψέματα Δεν υπάρχουν κοινωνικά κόστη ή κοινωνικά οφέλη.

30 Ο Στόχος της λήψης των αποφάσεων
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ενότητα :Θεμελιώδεις Αρχές , ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ-Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Ο Στόχος της λήψης των αποφάσεων Πηγή: Α. Damodaran,, 2014


Κατέβασμα ppt "Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google