Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΒερενίκη Μιχαηλίδης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Διδακτική Μεθοδολογία και Εκπαίδευση Ενηλίκων
2
Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων
3
Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων
Εκούσια και συνειδητοποιημένη επιλογή συμμετοχής στη διαδικασία μάθησης Βρίσκονται στο μέσο και όχι στην αρχή μιας εξελισσόμενης αναπτυξιακής διεργασίας «Κουβαλάνε» μαζί τους ένα σύνολο εμπειριών και αξιών
4
Χαρακτηριστικά ενήλικων εκπαιδευόμενων
Συμμετέχουν στην μαθησιακή διαδικασία με δεδομένες προθέσεις και συγκεκριμένες προσδοκίες Έχουν αυξημένες προσωπικές και κοινωνικές υποχρεώσεις Έχουν ήδη διαμορφωμένα μοντέλα μάθησης Είναι πιο απαιτητικοί από μια μαθησιακή διαδικασία
5
Ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα ενηλίκων:
Λαμβάνει υπόψη του τα παραπάνω ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευόμενων Αξιοποιεί τις εμπειρίες και τα βιώματά τους στη μαθησιακή διαδικασία
6
Ο εκπαιδευτής ενηλίκων:
Οφείλει να επιδεικνύει αυξημένες ικανότητες ενσυναίσθησης Αναπτύσσει την έννοια της δυναμικής της ομάδας Φροντίζει για τη διαμόρφωση ενός θετικού μαθησιακού κλίματος
7
Ο εκπαιδευτής ενηλίκων:
Μεγάλη διαφοροποίηση στις επιμέρους διαστάσεις του ρόλου ενός εκπαιδευτικού Εκπαίδευση «ανηλίκων» - ενηλίκων
8
Ο εκπαιδευτικός σε ένα τμήμα ενηλίκων:
Δεν είναι αυθεντία, είναι απλά ένας εμψυχωτής και ένας «διευκολυντής μάθησης» (learning facilitator) (Jarvis)
9
Διδακτική μεθοδολογία ενηλίκων
Προτίμηση κυρίως στις εξής διδακτικές τεχνικές: Ομάδες εργασίας Συζήτηση Ερωτήσεις-Απαντήσεις
10
Ανάπτυξη πλεγμάτων επικοινωνίας – βελτίωση της συνοχής της ομάδας
Ομάδες εργασίας Ανάπτυξη πλεγμάτων επικοινωνίας – βελτίωση της συνοχής της ομάδας (Ματσαγγούρας, 1998)
11
Ομάδες εργασίας Βελτίωση της συνοχής της ομάδας Μείωση άγχους
Μείωση εντάσεων Ενεργής συμμετοχή των εκπαιδευομένων στη μαθησιακή διαδικασία Καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα
12
Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων
13
Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων
Καταστασιακά εμπόδια (situational obstacles) Προδιαθετικά εμπόδια (dispositional obstacles) Οργανωτικά εμπόδια (institutional obstacles)
14
Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων
Καταστασιακά εμπόδια (situational obstacles) εντοπίζονται στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται μια συγκεκριμένη περίοδο ο ενήλικος εκπαιδευόμενος και περιλαμβάνουν παράγοντες όπως η έλλειψη χρημάτων, η έλλειψη χρόνου, οι αυξημένες οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις
15
Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων
Προδιαθετικά εμπόδια (dispositional obstacles) εδώ εντάσσονται οι στάσεις έναντι της μάθησης και οι αντιλήψεις που έχουν οι ενήλικοι για το ρόλο τους ως εκπαιδευομένων, οι προκαταλήψεις και οι προϋπάρχουσες γνώσεις και μαθησιακές εμπειρίες
16
Εμπόδια στην εκπαίδευση ενηλίκων
Οργανωτικά εμπόδια (institunional obstacles) στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται οι παράγοντες και οι διαδικασίες που αποθαρρύνουν ή αποκλείουν τους ενήλικους, όπως τα ωράρια διεξαγωγής, οι προϋποθέσεις εισαγωγής σε ορισμένους τύπους προγραμμάτων, η περιορισμένη προσφορά προγραμμάτων, η ελλιπής οργάνωση εκπαιδευτικού προγράμματος, η ανεπάρκεια των εκπαιδευτών κ.ά.
17
Τα χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων
Τα χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων
18
Τα 6 βασικά χαρακτηριστικά ενός καλού εκπαιδευτή ενηλίκων (Jarvis)
επικοινωνιακός, προσαρμοστικός, συνεπής, οργανωτικός, μεθοδικός, ενθαρρυντικός
19
Βιβλιογραφία: Rogers, A. (1999). Η εκπαίδευση ενηλίκων (μτφ. Παπαδοπούλου-Τόμπρου). Αθήνα: Μεταίχμιο Foley, G. (2000). Understanding adult education and training. Allen and Unwin. Jarvis, P. (1995). Adult and Continuing Education. London: Routledge Κόκκος, Α. (2005). Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων: Θεωρητικό Πλαίσιο και Προϋποθέσεις Μάθησης. Τόμος A’, Πάτρα ΕΑΠ Courau, S. (2000). Τα βασικά εργαλεία του εκπαιδευτή ενηλίκων.Αθήνα, εκδόσεις Μεταίχμιο Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης Knights, B. (1993). Hearing Yourself Teach: Group Processes for Adult Educators. Studies in the Education of Adults 25, no. 2. pp
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.