Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
Άσκηση 1 Β’ τάξη ΕΠΑ.Λ.

2 ΥΛΙΚΑ Μοριακά Μοντέλα Ενναλακτικά
Μπάλες από φελιζόλ διαφορετικών διαστάσεων Καλαμάκια μπαμπού ή οδοντογλυφίδες Τέμπερες σε διάφορα χρώματα για να βάψουμε τις μπάλες ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

3 Οι σφαίρες παριστάνουν τα άτομα και έχουν διαφορετικά χρώματα και ορισμένο αριθμό οπών.
Οι οπές είναι σε τέτοιες θέσεις πάνω στην επιφάνεια κάθε σφαίρας, ώστε ν’ αντιστοιχούν στον προσανατολισμό των ηλεκτρονικών ζευγών της στοιβάδας σθένους του κεντρικού ατόμου. Ο κοντός και παχύς γκρι σύνδεσμος χρησιμεύει για απλούς δεσμούς Ο μακρύς και ελαστικός γκρι σύνδεσμος χρησιμεύει για διπλούς και τριπλούς δεσμούς

4 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1 ΜΟΡΙΑ ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ Χλώριο Cl Cl – Cl Άζωτο N N ≡ N

5 Μεθάνιο CH H C H H

6 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΑΛΔΕΥΔΩΝ
Άσκηση 3 Β ’ τάξη ΕΠΑ.Λ.

7 ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ ΥΛΙΚΑ - 1 Μεγάλος Δοκιμαστικός σωλήνας Στήριγμα δοκιμαστικών σωλήνων Λύχνος, τρίποδο, πλέγμα Κάψα πορσελάνης Μανταλάκια θυέλλης Ποτήρι ζέσης Φύλλο χαλκού Αιθανόλη Διαλύματα AgNO3 0,1M NaOH 2M NH3 0,5 M Απιονισμένο νερό

8 Οξείδωση αιθανόλης προς αιθανάλη με οξείδιο του χαλκού
Πυρώνουμε ένα φύλλο χαλκού στην φλόγα του λύχνου κρατώντας το με μανταλάκι Βυθίζουμε το πυρωμένο φύλλο χαλκού σε κάψα πορσελάνης που περιέχει λίγη αιθανόλη. (προσοχή! να μην είναι ερυθροπυρωμένος ο χαλκός και αναφλεγεί η αιθανόλη) Παρατηρούμε την αλλαγή χρώματος του χάλκινου φύλλου και την εμφάνιση χαρακτηριστικής μυρωδιάς

9 Παρασκευή του αντιδραστηρίου Tollens
πριν τη χρήση του με ανάμιξη διαλυμάτων AgNO3, NaOH και NH3. Μεγάλη του παραμονή σχηματίζει στην επιφάνεια του νιτρίδιο του αργύρου (Ag3N), το οποίο είναι σώμα εκρηκτικό. Βάζουμε σε δοκιμαστικό σωλήνα 2-3 ml ΑgΝΟ3 0,1 M και προσθέτουμε 3 - 4 σταγόνες ΝαΟΗ 2 Μ περίπου. Ανακινώντας το διάλυμα προσθέτουμε σταγόνα – σταγόνα διάλυμα ΝΗ3 0,5 M, μέχρις ότου το καστανόχρωμο ίζημα που σχηματίζεται να διαλυθεί και το διάλυμα να γίνει διαυγές: AgNO3 + NaOH + 2 NH3 (aq) [Ag(NH3)2]OH + NaNO3 [Ag(NH3)2]OH [Ag(NH3)2] + + OH - άχρωμο

10 Ανίχνευση αλδεϋδών με το αντιδραστήριο Tollens
ρίχνουμε περίπου 3 ml απιονισμένο νερό Κατόπιν προσθέτουμε 1-2 ml διαλύματος αλδεΰδης (η αλδεΰδη παρασκευάστηκε κατά την οξείδωση της αιθανόλης με το οξείδιο του χαλκού) Θερμαίνουμε το μίγμα σε υδατόλουτρο Σχηματίζεται κάτοπτρο αργύρου στα τοιχώματα του δοκιμαστικού σωλήνα σύμφωνα με την παρακάτω χημική εξίσωση: RCHO + 2[Ag(NH3)2]+ + 3OH- 2Ag + RCOO- +4NH3 +2H2O

11 Χρήση αμπερόμετρου & βολτόμετρου
Άσκηση 1 Β’ τάξη ΕΠΑ.Λ.

12 Αμπερόμετρο Βολτόμετρο Αντιστάτης ή λαμπάκι Καλώδια σύνδεσης Μπαταρία
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΟΡΓΑΝΑ Αμπερόμετρο Βολτόμετρο Αντιστάτης ή λαμπάκι Καλώδια σύνδεσης Μπαταρία Διακόπτης

13 ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
(Η ΑΣΚΗΣΗ ΒΟΗΘΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΛΛΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ) Οι μαθητές παρατηρούν τις κλίμακες του βολτόμετρου και του αμπερόμετρου και απαντούν στις ερωτήσεις:. Ποια είναι η μέγιστη τάση που μπορεί να μετρήσει το βολτόμετρο συνδεδεμένο στη μικρή κλίμακα; Ποια είναι η ελάχιστη τιμή τάσης που μπορεί να μετρήσει το βολτόμετρο συνδεδεμένο στη μικρή κλίμακα; Ποια είναι η μέγιστη ένταση ρεύματος που μπορεί να μετρήσει το αμπερόμετρο συνδεδεμένο στη μικρή κλίμακα; Ποια είναι η ελάχιστη τιμή έντασης ρεύματος που μπορεί να μετρήσει το αμπερόμετρο συνδεδεμένο στη μικρή κλίμακα; Ποια είναι η μέγιστη τάση που μπορεί να μετρήσει το βολτόμετρο συνδεδεμένο στη μεγάλη κλίμακα; Ποια είναι η ελάχιστη τιμή τάσης που μπορεί να μετρήσει το βολτόμετρο συνδεδεμένο στη μεγάλη κλίμακα; Ποια είναι η μέγιστη ένταση ρεύματος που μπορεί να μετρήσει το αμπερόμετρο συνδεδεμένο στη μεγάλη κλίμακα; Ποια είναι η ελάχιστη τιμή έντασης ρεύματος που μπορεί να μετρήσει το αμπερόμετρο συνδεδεμένο στη μεγάλη κλίμακα;

14 Πραγματοποιούμε το κύκλωμα
Καταγράψτε τις τιμές της τάσης και της έντασης του ρεύματος που διαρρέει το κύκλωμα, όταν κλείσουμε το διακόπτη: V = ………….. I = …………...

15 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗ ΓΙΑ ΑΝΥΨΩΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟ ΤΑΣΗΣ
Άσκηση 1 – Φυσική Ι Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ.

16 ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΟΡΓΑΝΑ Πυρήνας σχήματος U Πυρήνας βραχύς Πηνία σπειρών Τροφοδοτικό 2 Βολτόμετρα εναλλασσόμενης τάσης - Καλώδια σύνδεσης

17 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗ ΓΙΑ
ΑΝΥΨΩΣΗ ΤΑΣΗΣ Πραγματοποιούμε το κύκλωμα

18 Πίνακας 1 1 2 3 4 5 6 Αριθμός σπειρών Πρωτεύοντος (Ν1) δευτερεύοντος ( Ν2 ) Ν1/Ν2 Τάση στο πρωτεύον V1 (V) Τάση στο δευτερεύον V2 (V) V1/V2 300 600 1200 Τι συμπεραίνουμε συγκρίνοντας τους λόγους N1/N2 και V1/V2 σε κάθε περίπτωση;

19 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗ ΓΙΑ
ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟ ΤΑΣΗΣ Πρωτεύον πηνίο Δευτερεύον πηνίο 600 σπείρες 1200 σπείρες 300 σπείρες

20 Πίνακας 2 1 2 3 4 5 6 Αριθμός σπειρών Πρωτεύοντος (Ν1) δευτερεύοντος ( Ν2 ) Ν1/Ν2 Τάση στο πρωτεύον V1 (V) Τάση στο δευτερεύον V2 (V) V1/V2 600 300 1200 Τι συμπεραίνουμε συγκρίνοντας τους λόγους N1/N2 και V1/V2 σε κάθε περίπτωση;

21 ΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΜΗΚΗ ΚΥΜΑΤΑ
ΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΜΗΚΗ ΚΥΜΑΤΑ Άσκηση 2 - Φυσική Ι Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ.

22 ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΟΡΓΑΝΑ Ένα μαλακό ελατήριο Μετροταινία Χρονόμετρο

23 ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΥΜΑΤΟΜΟΡΦΗΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1: ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΥΜΑΤΟΜΟΡΦΗΣ Δύο μαθητές κρατούν από ένα άκρο του ελατηρίου στο λείο πάτωμα και βρίσκονται μεταξύ τους σε απόσταση 3,5 m. Πραγματοποιούν εγκάρσιο παλμό προκειμένου να εξασκηθούν στη δημιουργία κυματομορφών. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 2: ΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ- ΕΓΚΑΡΣΙΟ ΚΥΜΑ Δύο μαθητές κρατούν από ένα άκρο του ελατηρίου στον πάγκο του εργαστηρίου και το τεντώνουν κατά 1,5 m. Α. Ο ένας από τους δυο μαθητές πραγματοποιεί εγκάρσιους παλμούς.

24 Μετράμε μήκος κύματος.

25 Παρατηρούμε καμιά αλλαγή ή μετακίνηση
στο ίδιο το ελατήριο μετά την πραγματοποίηση του πειράματος;

26 Β. Ο μαθητής πραγματοποιεί ένα οριζόντιο παλμό, ενώ
έχουμε κολλήσει ένα χαρτάκι σε μια σπείρα του ελατηρίου

27 Σε ποια απόσταση από το μαθητή που δημιουργεί τους παλμούς είναι αρχικά το χαρτάκι;
Σε ποια απόσταση από το μαθητή που δημιουργεί τους παλμούς είναι το χαρτάκι μετά την διέλευση του παλμού; Τι συμπέρασμα βγάζουμε;

28 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 3: ΔΙΑΜΗΚΗ ΚΥΜΑΤΑ
Δύο μαθητές κρατούν από ένα άκρο του ελατηρίου στον πάγκο του εργαστηρίου και το τεντώνουν κατά 1 m. Α. Ο ένας από τους δυο μαθητές πραγματοποιεί διαμήκη παλμό. Β. Πραγματοποιεί συνεχόμενους διαμήκης παλμούς και παρατηρούμε τα πυκνώματα και τα αραιώματα.

29 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 4: ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ Δύο μαθητές κρατούν από ένα άκρο του ελατηρίου στο λείο πάτωμα και βρίσκονται μεταξύ τους σε απόσταση 3,5 m. 1. Ο ένας μαθητής πραγματοποιεί εγκάρσιο παλμό και μετρά το χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει στην άλλη άκρη του ελατηρίου, να ανακλαστεί και να επιστρέψει για 5η φορά. Υπολογίζουμε την ταχύτητα διάδοσης του κύματος

30 2. Πραγματοποιούμε έναν νέο παλμό διαφορετικού
σχήματος ή διαφορετικού πλάτους και μετράμε πάλι το χρόνο διάδοσης Υπολογίζουμε την ταχύτητα διάδοσης του κύματος – εξάγουμε συμπεράσματα. 3. Αυξάνουμε την απόσταση ανάμεσα στους μαθητές κατά 1 m. Πραγματοποιούμε έναν νέο παλμό και μετράμε πάλι τον χρόνο διάδοσης.

31 ΔΙΑΘΛΑΣΗ – ΟΛΙΚΗ ΑΝΑΚΛΑΣΗ
Άσκηση 3 – Φυσική Ι Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ. Υποχρεωτική άσκηση + προσθήκες

32 Απλά πειράματα με καθημερινά μέσα
Με ένα ποτήρι και ένα καλαμάκι μπορούμε να μελετήσουμε τη διάθλαση. Αρκεί να δούμε πως φαίνεται το καλαμάκι πρώτα με το ποτήρι άδειο και μετά με νερό

33 Με τον προβολέα Reuter Χρήση:
Αν φέρει ενσωματωμένο φακό, μετακινούμε το κινητό στέλεχος μέσα-έξω, μέχρι να βρούμε τη θέση εκείνη που η δέσμη φωτός γίνεται παράλληλη Αν ο φακός βρίσκεται μπροστά στον προβολέα, μετακινούμε το φακό μπρος-πίσω μέχρι να βρούμε τη θέση εκείνη που η δέσμη φωτός γίνεται παράλληλη

34 Με τον προβολέα Reuter Με το διάφραγμα της μίας σχισμής τοποθετούμε στο γωνιομετρικό δίσκο: Επίπεδο καθρέφτη: Μετράμε γωνίες πρόσπτωσης και ανάκλασης

35 Με τον προβολέα Reuter Με το διάφραγμα της μίας σχισμής τοποθετούμε στο γωνιομετρικό δίσκο: Ημικύλινδρο: Μετράμε γωνίες πρόσπτωσης, ανάκλασης και διάθλασης

36 Με τον προβολέα Reuter Με το διάφραγμα της μίας σχισμής τοποθετούμε στο γωνιομετρικό δίσκο: Πρίσμα: Παρατηρούμε γωνίες εκτροπής για διάφορους τρόπους τοποθέτησης του πρίσματος. Παρατηρούμε το φαινόμενο της ολικής ανάκλασης

37 Με Laser Τοποθετούμε στο γωνιομετρικό δίσκο:
Επίπεδο καθρέφτη: Μετράμε γωνίες πρόσπτωσης και ανάκλασης

38 Με Laser Τοποθετούμε στο γωνιομετρικό δίσκο:
Ημικύλινδρο: Μετράμε γωνίες πρόσπτωσης, ανάκλασης και διάθλασης

39 Με Laser Τοποθετούμε στο γωνιομετρικό δίσκο:
Πρίσμα: Παρατηρούμε γωνίες εκτροπής για διάφορους τρόπους τοποθέτησης του πρίσματος. Παρατηρούμε το φαινόμενο της ολικής ανάκλασης


Κατέβασμα ppt "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΜΟΡΙΩΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google