Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΝέφθυς Μανωλάς Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
Βασικές Παράμετροι στη Διδακτική Προσέγγιση των Πολιτιστικών Προγραμμάτων Δρ. Ανδρεάννα Κουφού Υπεύθυνη Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων Α/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας
2
Ερευνητικά Δεδομένα Τα δεδομένα ευρωπαϊκής έρευνα που παρουσιάστηκαν στο Διεθνές Συνέδριο για το πολιτιστικό περιεχόμενο στην εκπαίδευση (Ρώμη, 2 Οκτωβρίου 2014) υπογράμμισαν την καθοριστική επιρροή που έχει η συμμετοχή σε πολιτιστικές δραστηριότητες στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων. Καθοριστικότερο από το εισόδημα, το φύλο, τον τόπο διαμονής….
3
Τι είναι ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;
Ένα σχέδιο εργασίας με θέμα που άπτεται του πολιτισμού και προσεγγίζεται μέσω της: Μεθόδου project Θεματικής Προσέγγισης Άλλων Μεθοδολογικών Επιλογών
4
Ενδεικτική Θεματολογία
Γράμματα και τέχνες-Πνευματικά/καλλιτεχνικά ρεύματα Πολιτιστική κληρονομιά Μουσειακή εκπαίδευση Φιλαναγνωσία Ανθρώπινα δικαιώματα Τοπική Ιστορία Τρόπος ζωής- Σύστημα αξιών Κοινωνική και οικονομική οργάνωση Παραδόσεις και δόγματα-Ήθη και έθιμα Τεχνολογία ΜΜΕ
5
Βασικά συστατικά στοιχεία ενός πολιτιστικού προγράμματος
Διασύνδεσή του με τα βιώματα των μαθητών (Εποικοδομισμός) Πολύπλευρη προσέγγιση του θέματος (Διαθεματικότητα) Τοποθέτηση στο χρόνο και στο χώρο του θέματος - Διερεύνηση του πριν και του μετά (πολιτισμική συνέχεια) Εισαγωγή διαπολιτισμικών στοιχείων(Διαπολιτισμός) Ανάπτυξη συνεργασιών (Εξωστρέφεια) Υλοποίηση επισκέψεων (Έρευνα πεδίου, βιωματική μάθηση) Τελική σύνθεση παραγόμενου έργου (Καλλιτεχνική έκφραση) Αξιολόγηση (Ανατροφοδότηση)
6
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΣ: Καταγραφή νοητικών αναπαραστάσεων
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΣ: Καταγραφή νοητικών αναπαραστάσεων Διερευνούμε τις διαστάσεις του θέματος Προσανατολίζουμε τη στοχοθεσία Συνδέουμε το πρόγραμμα με τα βιώματα των μαθητών
7
Πώς καταγράφουμε & αξιοποιούμε τις νοητικές αναπαραστάσεις
Καταιγισμός ιδεών Εννοιολογικοί χάρτες
8
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Προσέγγιση του θέματος ολιστικά με σύνδεση με όλες τις ενότητες του ΔΕΠΣ π.χ. Πολιτιστικό πρόγραμμα Τοπικής ιστορίας στο Νηπιαγωγείο Παιδί και Γλώσσα (ιστορικές και λογοτεχνικές πηγές, παραδοσιακό παραμύθι) Παιδί και Μαθηματικά (οικοδόμηση εννοιών χώρου/χρόνου, σύστημα χρονολόγησης) Παιδί και Περιβάλλον (πορεία φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος) Παιδί και Δημιουργία και Έκφραση (εικαστικές προσεγγίσεις, θεατρικό παιχνίδι) Παιδί και Πληροφορική (αναζήτηση στο Διαδίκτυο, Ψηφιακές αφηγήσεις) -
9
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Σε ένα πολιτιστικό πρόγραμμα οι μαθητές θα πρέπει να τοποθετήσουν το θέμα στο χρόνο και να διερευνήσουν το τι προηγήθηκε και το τι ακολούθησε αυτού Με άλλα λόγια να οικοδομήσουν την έννοια της πολιτισμικής συνέχειας
10
Πώς εισάγουμε την πολιτισμική συνέχεια; Η ιστορική γραμμή-1
Π.χ Παραδοσιακό παραμύθι ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΝΕΟΤΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
11
Η ιστορική γραμμή -2 Π.χ. Τοπική ιστορία
12
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Επεξεργαζόμαστε τα ελληνικά πολιτιστικά στοιχεία συνδέοντάς τα με την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά Δίνουμε έμφαση σε όσα μας ενώνουν
13
Παραδείγματα διαπολιτισμικής προσέγγισης
Μελετώ τις παραλλαγές παραδοσιακών ελληνικών παραμυθιών ανά τον κόσμο Συνδέω τη βαλκάνια λαϊκή τέχνη Συγκρίνω έθιμα ανά τον κόσμο Αναζητώ γλωσσικά δάνεια Μελετώ πίνακες ζωγραφικής με το ίδιο θέμα από καλλιτέχνες ανά τον κόσμο
14
ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ Συνεργασία των εκπαιδευτικών Συνεργασία των μαθητών
Συνεργασία διατμηματική Συνεργασία διασχολική Συνεργασία με γονείς Συνεργασία με ειδικούς Συνεργασία με φορείς πολιτισμού
15
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Η γνώση ανακαλύπτεται μέσω της δράσης και της εμπλοκής Δεν παρέχουμε πληροφορίες Μαθαίνουμε στα παιδιά πώς να αναζητούν και να διαχειρίζονται την πληροφορία Τα μαθαίνουμε πώς να μαθαίνουν
16
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Βασικός λόγος ύπαρξης των προγραμμάτων είναι η παροχή ευκαιριών για έκφραση, δημιουργία και μάθηση πέρα από την τυπική μαθησιακή διαδικασία σε μια προσπάθεια να αναδειχθούν οι δυνατότητες του κάθε παιδιού ξεχωριστά Μέσα από ένα πρόγραμμα το παιδί μπορεί να ανακαλύψει ταλέντα, κλίσεις, ενδιαφέροντα
17
Διάχυση των αποτελεσμάτων
Παραγόμενο Έργο Οι μαθητές αναπαριστούν εποχές τις εκπαίδευσης (θέατρο, παγωμένες εικόνες…) Δημιουργούν φωτογραφική έκθεση Παράγουν ένα λεύκωμα Διάχυση των αποτελεσμάτων Παρουσιάζουν το έργο τους στο σχολείο στην τοπική κοινωνία Αξιολόγηση
18
Εσωτερική Αξιολόγηση Εξωτερική Αξιολόγηση Από τον εκπαιδευτικό
του προγράμματος του εαυτού του των συνεργασιών του μαθητή Από το μαθητή του εκπ/κου των επισκέψεων Από τους συνεργαζόμενους φορείς/γονείς
19
Πρόταση για την αξιολόγηση του μαθητή
Πρόταση για την αξιολόγηση του μαθητή Αξιολόγηση της οικοδόμησης της γνώσης Χρήση των αναπαραστάσεων Μελέτη του πώς συμπληρώνονται Αποτίμηση του πώς καταλήγουν
20
Εξωτερική αξιολόγηση: Profiling
Δώστε ένα φύλλο αξιολόγησης στους γονείς Δώστε ένα φύλλο αξιολόγησης στους συνεργαζόμενους φορείς
21
Διαδικασίες Υλοποίησης
Διδακτικό συμβόλαιο Επιστολή στους γονείς Ημερολόγιο Εκπ/κού Διαλείμματα ανατροφοδότησης Αξιολόγηση
22
Τι καινούριο συμβαίνει στην πολιτιστική εκπαίδευση;
Μουσειοσκευές Ψηφιακές πηγές/περιηγήσεις/συλλογές Δίκτυα εργασίας, διασχολικά και ενδοσχολικά Ψηφιακά αποθετήρια καλών πρακτικών Εκπαιδευτικές διαδικτυακές πλατφόρμες Ευαισθητοποίηση για την Πνευματική Ιδιοκτησία
23
Πνευματική Ιδιοκτησία
Πιλοτική Εφαρμογή σχετικού πολιτιστικού προγράμματος για την Ε΄και Στ΄τάξη. Αναρτημένο στον Ιστότοπο των Πολιτιστικών
24
Σας ευχαριστώ!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.