Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ
Μάθημα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Μάρκος T. α3

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Πολλοί ήταν οι αρχαίοι φιλόσοφοι που πίστευαν ότι οι ελεύθεροι πολίτες δεν έπρεπε να εργάζονται.Εντούτοις αρκετοί ήταν εκείνοι που εργάζονταν και μάλιστα σκληρά, συνήθως στην υπηρεσία κάποιου άλλου πολίτη. Σημαντική θέση κατείχαν οι δάσκαλοι και οι γιατροί· εξαιρετικά χρήσιμοι για την ανάπτυξη ήταν οι έμποροι που έκαναν την Αθήνα μια από τις πρώτες πόλεις στη διακίνηση αγαθών· τραπεζίτες, αγρότες, ψαράδες, τεχνίτες και γλύπτες, ηθοποιοί, φιλόσοφοι, αρχιτέκτονες συμπληρώνουν κομμάτια της λίστας των αρχαίων επαγγελμάτων.

3 ΓΕΩΡΓΙΑ: ΒΑΣΙΚΗ ΠΗΓΗ ΠΛΟΥΤΟΥ
Οι αγρότες χωρίζονταν σε τρεις κατηγορίες: σ’ αυτούς που είχαν τη γη και την καλλιεργούσαν μόνοι τους , σ’ αυτούς που ανέθεταν την καλλιέργειά της σε άλλους και επέβλεπαν το όλο έργο και σ’ αυτούς που εμπιστεύονταν τα πάντα σε κάποιο διαχειριστή και αρκούνταν στα κέρδη από τα κτήματά τους ζώντας σε κάποια πόλη. Εργάζονταν όλο το χρόνο .Όσο για την κτηνοτροφία, έκτρεφαν μουλάρια και γαϊδούρια , χοίρους και αιγοπρόβατα.

4 ΚΥΝΗΓΙ: Η ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΤΗ ΑΣΧΟΛΙΑ
Η περιπλάνηση στα βουνά και το κυνήγι ασκούσαν το σώμα και έθιζαν τους νέους στην αντιμετώπιση πιθανών μελλοντικών πολεμικών κινδύνων. Ως εργαλεία χρησιμοποιούσαν: σφενδόνες, παγίδες, τόξα, ακόντια, τσεκούρια, δόρατα και ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά. Κυνηγούσαν κυρίως: μεγάλα (λύκους, χοίρους,) ή μικρά ζώα (λαγούς) και πουλιά.

5 ΨΑΡΕΜΑ: ΜΙΑ ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΑ ΑΣΧΟΛΙΑ
ΨΑΡΕΜΑ: ΜΙΑ ΠΡΟΣΟΔΟΦΟΡΑ ΑΣΧΟΛΙΑ Το ψάρεμα απαιτούσε περισσότερη υπομονή και λιγότερη δύναμη και κατά κανόνα το απέφευγαν οι αριστοκράτες. Η τεχνική του ψαρέματος με το καλάμι δεν διέφερε καθόλου από τη σημερινή.Χρησιμοποιούσαν τα τεχνητά δολώματα, την καθετή, το πυροφάνι, το δίχτυ και το καμάκι και άλλα εργαλεία.

6 Αλιευτικές σκηνές σχετικά σπάνια παρουσιάζονται στην Αρχαία Ελληνική τέχνη, μια αντανάκλαση του σχετικά χαμηλού κοινωνικού επιπέδου των ιχθυέων στην Αρχαία Ελληνική Κοινωνία. Έχει βρεθεί πάντως ένας κρατήρας, που εικονίζει ένα αγόρι να σκαρφαλώνει πάνω σε ένα βράχο με ένα ράβδο ψάρια στο κεφάλι του και ένα καλάθι στα αριστερά του. Στο νερό κάτω, ένα στρογγυλεμένο αντικείμενο από το ίδιο υλικό με ένα άνοιγμα από πάνω θεωρείται ότι ήταν μια ιχθυοπαγίδα που διατηρούσε τα ψάρια ζωντανά.

7 Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
Ο αρχαίος θεραπευτής ασκούσε την ιατρική εμπειρικά με δεισιδαιμονία και προκατάληψη περιπλανώμενος από τόπο σε τόπο. Έτσι το ιατρικό επάγγελμα ήταν η τέχνη ενός «περιοδεύοντος θεραπευτή», ο οποίος μετακινούνταν συχνά επιλέγοντας κάθε φορά την πόλη ή τον ηγεμόνα που θα του εξασφάλιζε τις υψηλότερες απολαβές και τα μεγαλύτερα προνόμια.Στην Αθήνα εμπειρικοί ιατροδιδάσκαλοι μάθαιναν στους επίδοξους γιατρούς τα στοιχειώδη για τη διαγνωστική των ασθενειών, την πρακτική θεραπεία και την επιφανειακή χειρουργική. κάποιες ειδικότητες γιατρών ήταν οι οφθαλμίατροι που χρησιμοποιούσαν κολλύρια και οι οδοντίατροι που σφράγιζαν τα δόντια με μολύβι ή χρυσάφι.

8 Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΗΛΟΥ Οι κάπηλοι αγόραζαν από τους παραγωγούς τα προϊόντα, τα τοποθετούσαν στα καταστήματα που είχαν στην Αγορά και τα διέθεταν στους πολίτες αποκομίζοντας κάποιο κέρδος. Το επάγγελμά τους δίκαια ή άδικα ήταν παρεξηγημένο και υποβαθμισμένο κοινωνικά. Τους κατηγορούσαν ότι συχνά έκλεβαν στο ζύγι ή ότι νόθευαν τα προϊόντα τους. Για το λόγο αυτό οι μετρονόμοι και οι αγορανόμοι τους είχαν υπό συνεχή παρακολούθηση.

9 ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Οι έμποροι είχαν στα χέρια τους κυρίως τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της πόλης. Η θαλασσοκρατία των Αθηναίων βοήθησε στην ανάπτυξη του θαλάσσιου κυρίως εμπορίου. Το λιμάνι του Πειραιά είχε γίνει διεθνές εμπορικό κέντρο. Η πολιτεία προστάτευε τους εμπόρους, γιατί από το ένα μέρος είχε οικονομικό όφελος και από το άλλο εξασφάλιζε στους πολίτες επάρκεια σε σιτηρά, επειδή η εγχώρια παραγωγή δεν κάλυπτε τις ανάγκες τους. Όσοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονταν στη διαδικασία εισαγωγής, διακίνησης και επεξεργασίας του σιταριού, απειλούνταν με βαριές ποινές, αν παρέβαιναν τους σχετικούς νόμους. Ένας νόμος για παράδειγμα απαγόρευε την τεχνητή έλλειψη σταριού που είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο της τιμής του.

10 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΤΩΝ O τεχνίτης στην κοινωνία της Aθήνας ήταν ο ειδικευμένος εργάτης, ο οποίος με την εργασία του συνέβαλλε στην κατασκευή αντικειμένων Οι λατόμοι έβγαζαν τα μάρμαρα και οι υλοτόμοι έκοβαν τα δέντρα στα δάση. Τα προϊόντα της εργασίας τους τα παρέδιδαν σε αυτούς που τα μετέφεραν στα εργαστήρια (γλυπτών, ξυλουργών κ.ά.) για επεξεργασία. Οι μεταλλωρύχοι άνοιγαν χαμηλές στοές με τις αξίνες, τις σμίλες και τα σφυριά τους και προσπαθούσαν να εξορύξουν το μετάλλευμα, που άλλοι μετέφεραν έξω από τις γαλαρίες. Τα μέτρα υποστύλωσης και εξαερισμού ήταν τις περισσότερες φορές υποτυπώδη, γι' αυτό και οι θάνατοι στα μεταλλεία ήταν συνηθισμένο φαινόμενο.

11 Στην περιοχή του Κεραμικού, είχαν στήσει τα περίφημα εργαστήριά τους οι αγγειοπλάστες, οι οποίοι κατασκεύαζαν πιθάρια, ποτήρια, αγγεία σε διάφορα σχήματα, λυχνάρια κ.ά. Ο τροχός που αποτελούσε το κύριο εργαλείο τους ήταν απλός: ένας δίσκος πάνω σε ένα κάθετο άξονα. Στο δίσκο αυτό τοποθετούσε ο τεχνίτης τον πηλό και τον γύριζε με το χέρι. Όταν τέλειωνε το αγγείο το ξέραιναν στον ήλιο ή το έψηναν σε φούρνο και άρχιζαν τη διαδικασία της διακόσμησης

12 Τα δέρματα των ζώων παραλάμβαναν οι βυρσοδέψες για να τα επεξεργαστούν στα εργαστήριά τους και να τα παραδώσουν στη συνέχεια στους σκυτοτόμους , ειδικευμένους σε ανδρικά και γυναικεία παπούτσια. Το μαλλί το αναλάμβαναν οι βαφείς να δώσουν το επιθυμητό χρώμα και οι γναφείς να τα περιποιηθούν.

13 ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ Η κυκλοφορία τόσο πολλών και ανόμοιων ως προς την αξία τους νομισμάτων δυσκόλευε εξαιρετικά τις διάφορες εμπορικές συναλλαγές και έκανε την παρουσία του αργυραμοιβού ­ ενός ατόμου που θα αντάλλασσε τα διάφορα νομίσματα ­ εντελώς αναγκαία. Ορισμένοι ιδιώτες συνήθιζαν να καταθέτουν σε αρχαία ελληνικά ιερά διάφορα ποσά για φύλαξη. Η συνήθεια της κατάθεσης χρημάτων σε ιερά, που πρόσφερε ασφάλεια όχι όμως και αύξηση των σχετικών κεφαλαίων, περιορίστηκε από τη δράση ορισμένων ευφυών ατόμων.

14 Προσφέροντας τόκο, άρχισαν αυτοί να προσελκύουν τα χρήματα αυτά, αυξάνοντας έτσι το κεφάλαιό τους, πράγμα που σήμαινε και επέκταση του κύκλου των εργασιών τους. Η ενέργεια αυτή σε συνδυασμό και με την παροχή εκ μέρους τους εντόκων δανείων σε όσους είχαν ανάγκη από «ρευστό», δημιούργησε τις πρώτες τράπεζες.

15 Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ Στα αρχαία ελληνικά «ηθοποιός» σήμαινε χαρακτήρας, αυτός που φτιάχνει - υποδύεται- κάποιον χαρακτήρα. Στο αρχαίο ελληνικό θέατρο οι ηθοποιοί ονομάζονταν υποκριτές. Πρώτος υποκριτής και ο πρώτος που εισήγαγε αυτήν την καινοτομία η οποία προκάλεσε τη γέννηση της τραγωδίας και του θεάτρου γενικότερα, θεωρείται ο Θέσπις, όταν στα μέσα του 6ου αι. π.Χ. κατά τη διάρκεια θρησκευτικών εορτών αφιερωμένων στον Διόνυσο διέκοψε τον διθύραμβο του χορού και αποκρίθηκε σε πεζό λόγο. Αρχικά υπήρχε μόνο ένας υποκριτής που συνδιαλεγόταν με τον Χορό. Με την εξέλιξη του αρχαίου δράματος, ο Αισχύλος προσέθεσε έναν δεύτερο και ο Σοφοκλής τον τρίτο. Κατά την αρχαιότητα οι ρόλοι ερμηνεύονταν με χρήση μάσκας και αποκλειστικά από άνδρες, παράδοση η οποία ακολουθήθηκε και μεταγενέστερα.

16 ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΗΜΕΡΑ

17 Γενικά Στη σύγχρονη εποχή το φάσμα της επαγγελματικής δράσης περιλαμβάνει και αναλύεται σε ένα τεράστιο αριθμό βιοποριστικών δραστηριοτήτων, όπου αρχικά αυτές διακρίνονται σε νόμιμες και παράνομες. Αυτομάτως οι παράνομες, υπό τη "στενή" έννοια του όρου δεν είναι επαγγέλματα, με συνέπεια να διώκονται ως παράνομες πράξεις, εγκλήματα, π.χ. λαθρεμπόριο, μαστροπεία κ.λπ. Αλλά και οι νόμιμες όταν σημειώσουν παρεκκλίσεις καθίστανται παράνομες. Αυτές οι περιπτώσεις εξετάζονται ιδιαίτερα από την εγκληματολογία και τιμωρούνται από τον ποινικό κώδικα.

18 Γεωργός Η ιστορία της γεωργίας πάει πίσω αρκετές χιλιάδες χρόνια και η ανάπτυξή της οδηγήθηκε και καθορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις κλιματικές διαφορές, τις κουλτούρες και την υφιστάμενη σε αυτές τεχνολογία.

19 Ωστόσο, όλη η γεωργία βασίζεται σε τεχνικές επέκτασης και διαχείρισης εδαφών κατάλληλων για την ανάπτυξη των εξημερωμένων φυτικών ειδών. Αυτό πολλές φορές απαιτεί μορφές άρδευσης, αποστράγγισης, οριοθέτησης και προστασίας των καλλιεργούμενων εδαφών. Στον «ανεπτυγμένο» κόσμο, η βιομηχανική γεωργία που βασίστηκε σε μεγάλης κλίμακας μονοκαλλιέργειες έγινε το κυρίαρχο σύστημα σύγχρονης γεωργίας, παρόλο που υπάρχει μια ανοδική υποστήριξη για εναλλακτικές μορφές γεωργίας (π.χ. βιολογική γεωργία).

20 Η επιστήμη της γεωπονίας, η ανάπτυξη υβριδίων, ζιζανιοκτόνων, παρασιτοκτόνων, λιπασμάτων και άλλων τεχνολογικών βελτιώσεων έχει αυξήσει ποσοτικά τις σοδιές από τη γεωργική καλλιέργεια, αλλά ταυτόχρονα προκάλεσε ευρεία οικολογική βλάβη στο περιβάλλον και είχε αρκετά αρνητικά αποτελέσματα στην ανθρώπινη υγεία.

21 Κυνήγι Το κυνήγι ή θήρα ή θήρευση είναι (γενικά) η πρακτική της καταδίωξης, θανάτωσης ή παγίδευσης οποιουδήποτε έμβιου οργανισμού από άλλα έμβια όντα, συνήθως όμως ο όρος περιορίζεται και εννοείται ότι άνθρωποι κυνηγούν διάφορα «άγρια» ζώα. Ο σκοπός του κυνηγιού μπορεί να είναι η λήψη τροφής, η αναψυχή ή και το εμπορικό κέρδος. Στον παρόντα χρόνο, το νόμιμο κυνήγι διακρίνεται από τη λαθροθηρία, κατά την οποία το κυνήγι γίνεται ενάντια στο εφαρμοσμένο νομικό δίκαιο. Τα είδη που κυνηγιούνται αναφέρονται ως «θηράματα» και είναι συνήθως θηλαστικά ή πτηνά. Το κυνήγι είναι ένας σύγχρονος τρόπος επιστροφής στο παρελθόν και μια από τις παλαιότερες ανθρώπινες δραστηριότητες. Επίσης οι κυνηγοί χρησιμοποιουν σύγχρονα όπλα.

22 Αλιεία Το ψάρεμα είναι μια πανάρχαια και παγκόσμια πρακτική με ποικιλία τεχνικών και παραδόσεων που έχουν μεταμορφωθεί εν μέρει από τα σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα. Εκτός από το ότι παρέχει μια σημαντική, σε ποιότητα και σε ποσότητα, πηγή τροφής και θέσεις εργασίας, η σύγχρονη αλιεία αποτελεί επίσης μορφή ψυχαγωγίας (η ερασιτεχνική αλιεία), αλλά και επαγγελματικό σπορ.

23 Ιατρική Η Ιατρική είναι επιστήμη και τέχνη που ασχολείται με την έρευνα και την εφαρμογή μεθόδων και τεχνικών για την πρόληψη, τη διάγνωση και τη θεραπεία των ασθενειών του ανθρώπου. Θεωρείται μια από τις αρχαιότερες των πρακτικών επιστημών, έχοντας τις πρώτες της εφαρμογές στις απαρχές της ίδιας της ανθρώπινης κοινωνίας. Οι ιατροί κατά κανόνα χωρίζονται σε 4 κλάδους: της παθολογίας, της χειρουργικής, της κλινικο- εργαστηριακής ή εργαστηριακής ιατρικής, και της ψυχιατρικής. Η κτηνιατρική είναι κλάδος που ασχολείται με τη θεραπεία των ζώων.

24 Έμπορος Έμπορος είναι το επάγγελμα εκείνου που ασχολείται με το εμπόριο. Συνήθως είναι αυτός που εμπορεύεται αγαθά τα οποία δεν παράγει ο ίδιος. Οι έμποροι διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Έμπορος χονδρικής, που δραστηριοποιείται στην αλυσίδα μεταξύ του παραγωγού και του εμπόρου λιανικής. Κάποιοι έμποροι χονδρικής οργανώνουν μόνον την διακίνηση των αγαθών, αντί να διακινούν οι ίδιοι τα αγαθά. Έμπορος λιανικής ή λιανοπωλητής, που πουλά αγαθά στους καταναλωτές. Ένας καταστηματάρχης είναι συνήθως έμπορος λιανικής. Κατά την πρώτη φάση οι έμποροι ήταν πλανόδιοι και στη συνέχεια άρχισαν να εγκαθίστανται στα πληθυσμιακά κέντρα, όπου διεξαγόταν το μεγαλύτερο μέρος της ανταλλαγής προϊόντων.

25 Τραπεζίτες Το Τραπεζικό Δίκαιο που αποτελεί κλάδο του Εμπορικού Δικαίου ορίζει ως απαραίτητο κεφάλαιο για την σύσταση μίας τράπεζας τα ευρώ. Επίσης η νομική μορφή της τράπεζας είναι η Ανώνυμη Εταιρεία κατά αναγκαστικό δίκαιο εκτός από τις πιο σπάνιες περιπτώσεις των συνεταιριστικών τραπεζών. Όλες οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες από το νόμο να διατηρούν ένα αποθεματικό δηλαδή ένα ποσοστό των χρημάτων που δέχονται ως καταθέσεις δεν δύνανται να το χορηγήσουν ως δάνεια για λόγους ασφαλείας (για την κάλυψη υπέρμετρων αναλήψεων των πελατών της και την αποφυγή έκτακτων περιπτώσεων έλλειψης ρευστότητας).

26 Ηθοποιοί Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με τη χρήση κυρίως του λόγου, αλλά και της μουσικής και του χορού. Πρόκειται για την παραγωγή ζωντανών απεικονίσεων πραγματικών ή φανταστικών συμβάντων με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση των θεατών. Το θέατρο μπορεί να έχει διάφορες μορφές, όπως είναι ο μονόλογος, η όπερα, το μπαλέτο, η παντομίμα κ.ά. Ο χώρος του θεάτρου μέσα από το πέρασμα των χρόνων εξελίχθηκε και τώρα στις σκηνές του θεάτρου πρωταγωνιστούν τόσο γυναίκες όσο και παιδιά.

27 ερωτησεισ

28 Τι εξέτρεφαν οι γεωργοί στην Αρχαία Αθήνα;
βόδια χοίρους γάτες

29 Τι εργαλεία χρησιμοποιούσαν οι κυνηγοί στην Αρχαία Αθήνα;
τόξα καραμπίνες Δεν χρησιμοποιούσαν

30 Ποια από αυτά τα τρία εργαλία χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Αθηναίοι;
δίχτυ καμάκι πυροφάνι

31 Ποιος θεωρείται ο πατέρας της Ιατρικής;
Ο Ρονάλντο Ο Μέγας Αλέξανδρος Ο Ιπποκράτης

32 Ποιες είναι οι διαφορές των εμπόρων της Αρχαίας Αθήνας με τους σημερινούς;
Υπάρχουν 2 κατηγορίες εμπόρων. Δεν υπάρχουν πια έμποροι. Υπάρχουν πολλοί έμποροι.

33 Που φύλαγαν τα χρήματα τους οι Αρχαίοι Αθηναίοι;
Στα ιερά Σε τράπεζες Στον αδερφό τους

34 ΤΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google