Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών Αμαλία Παπαγιαννοπούλου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών Αμαλία Παπαγιαννοπούλου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών Αμαλία Παπαγιαννοπούλου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΟΙΝΟΡΑΜΑ 2012

2 Νομικό πλαίσιο Καν (ΕΚ) 1234/2007 του Συμβουλίου
Καν (ΕΚ) 555/2008 της Ε.Ε. Εθνικό Πρόγραμμα Στήριξης του Αμπελοοινικού Τομέα ΚΥΑ , ΦΕΚ 1209/Β/ ΥΑ , ΦΕΚ 1477/Β/ (

3 Επιλέξιμοι Οίνοι Οίνοι με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης ή/και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη

4 Χρηματοδοτικό σχήμα Κοινοτική συμμετοχή: 50% Εθνική συμμετοχή: 30%
Ιδία συμμετοχή: 20%

5 Προϋπολογισμός σε χιλ. €
Οικονομικό Έτος 2010 2011 2012 2013 Σύνολο Επιλέξιμη Δαπάνη 12.334 8.000 36.334 Εθνική Συμμετοχή 4.100,2 2.800 2.400 11.700,2 Κοινοτική Συμμετοχή 6.167 4.000 18.167

6 Δικαιούχοι Δικαιούχοι του μέτρου στήριξης είναι επιχειρήσεις (ιδιωτικές, συνεταιριστικές), καθώς και επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις παραγωγών, διεπαγγελματικές οργανώσεις ή δημόσιοι οργανισμοί. Οι δικαιούχοι πρέπει να διαθέτουν επαρκή διαθεσιμότητα προϊόντων, τόσο από ποιοτική όσο και από ποσοτική άποψη, ώστε να διασφαλίζεται η ικανοποίηση της ζήτησης της αγοράς μακροπρόθεσμα μετά την εργασία προώθησης.

7 Επιλέξιμες Δαπάνες (1) α) δημόσιες σχέσεις, μέτρα προώθησης ή διαφήμισης, β) συμμετοχή σε εκδηλώσεις, εμποροπανηγύρεις ή εκθέσεις διεθνούς σημασίας, γ) ενημερωτικές εκστρατείες, δ) μελέτες νέων αγορών, αναγκαίες για τη διεύρυνση των εμπορικών διεξόδων, ε) μελέτες για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των μέτρων προώθησης και ενημέρωσης.

8 Επιλέξιμες Δαπάνες (2) Πιο συγκεκριμένα:
α) Καταχωρίσεις στο γενικό και εξειδικευμένο Τύπο. β) Διαφήμιση στο διαδίκτυο και άλλα οπτικοαουστικά μέσα επικοινωνίας (τηλεόραση, ραδιόφωνο) – Δημιουργία ιστοσελίδας. γ) Παραγωγή έντυπου υλικού (φυλλάδια, έντυπα, χάρτες). δ) Επιδείξεις στα σημεία πώλησης, γευσιγνωσίες. ε) Συμμετοχή σε εμπορικές και άλλες εκθέσεις, ομαδικά εκθεσιακά περίπτερα που παρουσιάζουν προϊόντα από διάφορα κράτη μέλη. στ) Δημόσιες σχέσεις.

9 Χρονική Διάρκεια Κάθε Πρόγραμμα μπορεί να διαρκεί κατ΄ ανώτατο όριο τρία οικονομικά έτη για ένα συγκεκριμένο δικαιούχο σε μια συγκεκριμένη τρίτη χώρα. Ωστόσο αν απαιτείται, κάθε Πρόγραμμα είναι δυνατόν να ανανεωθεί άπαξ, για περίοδο που δεν υπερβαίνει τα δύο έτη. Η ανανέωση αφορά το Πρόγραμμα όπως έχει εγκριθεί και υλοποιείται ως προς τις δράσεις και τις χώρες-στόχους. Ειδικά για τα προγράμματα, τα οποία υλοποιούνται βάσει του Εθνικού Προγράμματος Στήριξης του Αμπελοοινικού Τομέα για την περίοδο , η δυνατότητα ανανέωσης ισχύει για ένα έτος.

10 Κατανομή δικαιούχων ανά χώρα
ΗΠΑ: 30 ΚΑΝΑΔΑΣ: 16 ΡΩΣΙΑ:22 ΟΥΚΡΑΝΙΑ:4 ΕΛΒΕΤΙΑ: 12 ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ:3 ΒΡΑΖΙΛΙΑ:4 ΚΙΝΑ:10 ΙΑΠΩΝΙΑ:2 ΚΟΡΕΑ:1 FYROM: 1

11 Ποσοστιαία κατανομή πραγματοποιθεισών δράσεων

12 Γενικά Στοιχεία Προγράμματος
Απορρόφηση 1ου έτους εφαρμογής 2010: 85% και 2ου έτους εφαρμογής 2011: 83% Δικαιούχοι: 42 Προγράμματα Οριζόντια : 2 (ΕΔΟΑΟ –ΟΠΕ) - Προγράμματα Ομάδων: 16 κατά Περιφέρεια: 2 (Κρήτη, Μακεδονία) κατά Ζώνη: 3 (Αμύνταιο, Νάουσα, Σαντορίνη) Προγράμματα Μεμονωμένων: 24

13 Εξαγωγές - ΗΠΑ

14 Ποσοστό Μεταβολής Εξαγωγών - ΗΠΑ

15 Εξαγωγές - Καναδάς

16 Ποσοστό Μεταβολής Εξαγωγών - Καναδάς

17 Εξαγωγές - Ρωσία

18 Ποσοστό Μεταβολής Εξαγωγών - Ρωσία

19 Εξαγωγές - Κίνα

20 Ποσοστό Μεταβολής Εξαγωγών – Κίνα

21 Εξαγωγές - Ελβετία

22 Ποσοστό Μεταβολής Εξαγωγών – Ελβετία

23 Εξαγωγές - Αυστραλία

24 Ποσοστό Μεταβολής Εξαγωγών –Αυστραλία

25 Εξαγωγές - FYROM

26 Εξαγωγές - Βραζιλία

27 Ποσοστό Μεταβολής Εξαγωγών – Βραζιλία

28 Εξαγωγές - Ουκρανία

29 Αύξηση εξαγωγών ανά χώρα 2009-2010

30 Αύξηση εξαγωγών ανά χώρα 2010-2011

31 Αύξηση εξαγωγών ανά χώρα 2009-2011

32 Μέση τιμή πώλησης φιάλης/χώρα για το 2009

33 Μέση τιμή πώλησης φιάλης/χώρα για το 2010

34 Μέση τιμή πώλησης φιάλης/χώρα για το 2011

35 Μέση τιμή πώλησης φιάλης/χώρα για την τριετία 2009-2011 στις χώρες-στόχους

36 Σύνολο εξαγωγών στις χώρες - στόχους

37 Ποσοστιαία αύξηση εξαγωγών στις χώρες-στόχους

38 Ανάλυση αποτελεσμάτων εξαγωγών
Τα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση των απόλυτων τιμών για τις εξαγωγές όσον αφορά την αξία και τον αριθμό φιαλών για τα έτη 2009, 2010, 2011, που υποβλήθηκαν από τους δικαιούχους. Το 2009 αποτελεί το έτος αναφοράς, πριν την έναρξη των προγραμμάτων. Τα αποτελέσματα για την αύξηση εξαγωγών που είχαν παρουσιαστεί σε προηγούμενη παρουσίαση προέκυψαν από στοιχεία που εμφάνιζαν την ποσοστιαία αύξηση των εξαγωγών, όπως υποβλήθηκαν από τους δικαιούχους.

39 Ανάλυση αποτελεσμάτων εξαγωγών 2010-2011
ΚΑΝΑΔΑΣ: Δυσκολία στην προσέγγιση αγοραστών του μονοπωλίου. Περιορισμοί ως προς τη φιάλη (βάρος φιάλης, πώμα κτλ). ΡΩΣΙΑ: Η μείωση των εξαγωγών οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι κάποιες ρωσικές εισαγωγικές εταιρείες αλκοολούχων, συνεργαζόμενες με δικαιούχους του προγράμματος, δεν κατάφεραν να ανανεώσουν τις άδειες λειτουργίας τους (όταν με αλλαγή στη νομοθεσία κλήθηκαν να ανανεώσουν τις άδειες, το 2011). Έτσι οι εισαγωγικές εταιρείες δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν τις εισαγωγές που είχαν συμφωνηθεί. Το πρόβλημα αυτό διευθετήθηκε για το 2012.

40 Ανάλυση αποτελεσμάτων εξαγωγών 2010-2011
ΟΥΚΡΑΝΙΑ: Το 2011 έχουμε αποτελέσματα για πρώτη φορά. ΕΛΒΕΤΙΑ: Μείωση που οφείλεται κυρίως σε συγκυρίες: διακοπή συνεργασίας, εσφαλμένη επιλογή προϊόντος ή εσφαλμένη αρχική εκτίμηση ποσότητας που οδήγησε σε stock για το 2011. ΒΡΑΖΙΛΙΑ: 4 δικαιούχοι. Η αύξηση οφείλεται σε έναν και μόνο δικαιούχο.

41 Ανάλυση αποτελεσμάτων εξαγωγών 2010-2011
ΙΑΠΩΝΙΑ: 2 δικαιούχοι. Πρόβλημα στην εκτέλεση των δράσεων λόγω πυρηνικού ατυχήματος. Χωρίς αποτελέσματα. ΚΟΡΕΑ: 1 δικαιούχος. Χωρίς αποτελέσματα. Προτίμηση καταναλωτικού κοινού σε φθηνά κρασιά, έλλειψη παιδείας ως προς το κρασί. Θα μπορούσε ίσως να είναι αναπτυσσόμενη αγορά μακροπρόθεσμα. FYROM: 1 δικαιούχος. Δεν φαίνεται να παρουσιάζει ενδιαφέρον.

42 Σχέδιο τροποποίησης ΚΥΑ
Βασικές αλλαγές στην ΚΥΑ Δυνατότητα ανανέωσης προγραμμάτων για τη χρονική περίοδο Το χρηματοδοτικό σχήμα από το έτος εφαρμογής και εφεξής, θα είναι για όλους τους δικαιούχους (και σε περίπτωση δημόσιου οργανισμού ή Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης) 50% κοινοτική συμμετοχή, 30% εθνική και 20% ιδία συμμετοχή.

43 Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών Αμαλία Παπαγιαννοπούλου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google