Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣάπφιρα Τρικούπης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Η Προοπτική Μνήμη κατά τη γήρανση: ανασκόπηση πρόσφατων ερευνών
Παπαχρηστοπούλου Ε. 1, 2, Μωραΐτου Δ.1, Ντόσκας Τ. 2, Παγοροπούλου Α.3 , Μασούρα Ε.1 1 Τμήμα Ψυχολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης 2 Νευρολογική Κλινική , Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών 3 Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
2
Εισαγωγή «Προοπτική μνήμη» ή «μνήμη των προθέσεων:
Γνωστική διεργασία της ενθύμησης ή προετοιμασίας εκτέλεσης μιας πράξης στον κατάλληλο χρόνο στο άμεσο μέλλον Αποτελεί : Διάσταση της μνήμης επεισοδίων Βασικό στοιχείο της καθημερινής λειτουργικότητας του ατόμου Συμβάλλει: στην ικανότητα να ζει κανείς ανεξάρτητος. Διάκριση σε έργα που βασίζονται: Στο χρόνο Σε ένα γεγονός/ερέθισμα Συστατικά προοπτικής μνήμης Εμπροσθοδρομικό Οπισθοχωρητικό
3
Μέθοδος Πραγματοποιήθηκε συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση διά βίου αναπτυξιακών ερευνών, συγχρονικού και διαχρονικού σχεδίου, σύγκρισης ομάδων ελέγχου και πειραματικών ομάδων. Κριτήρια αποκλεισμού: σχέδιο της έρευνας, είδος του δείγματος ψυχομετρικά χαρακτηριστικά των εργαλείων που χορηγήθηκαν. Όλες οι μελέτες που συμπεριελήφθησαν αφορούν την προοπτική μνήμη και τα συστήματα του γιγνώσκειν με τα οποία συνδέεται.
4
Συζήτηση Η συνειδητοποίηση και εκτέλεση μιας εμπρόθετης πράξης επιστρατεύει τόσο την προοπτική όσο και την αναδρομική μνήμη. Το προοπτικό στοιχείο συνδέεται με εκτελεστικές διεργασίες ελέγχου του περιβάλλοντος, όπως με αυτές της αναγνώρισης και της διατήρησης των ενδείξεων που σχετίζονται με την εκτέλεση της πρόθεσης στο περιβάλλον. Το «οπισθοχωρητικό συστατικό» αντίθετα, συνδέεται με την ανάσυρση της πρόθεσης από τη μνήμη. Το πλαίσιο εκτέλεσης των πράξεων, επίσης, αλληλεπιδρά με την ηλικία, καθώς οι διαφορετικές συνθήκες ζωής νέων και ηλικιωμένων προκαθορίζουν ως ένα βαθμό τη λειτουργικότητά τους
5
Συμπεράσματα Τα ευρήματα καταδεικνύουν :
Η προοπτική μνήμη εκπίπτει προϊούσης της ηλικίας Διαφορές στις επιδόσεις νέων και ηλικιωμένων στα έργα που πρέπει να γίνουν σε συγκεκριμένο χρόνο. Σε συνθήκες εργαστηρίου οι νέοι αποδίδουν καλύτερα σε έργα προοπτικής μνήμης. Σε έργα που εμπεριέχουν συναισθηματική φόρτιση οι ηλικιακές διαφορές αμβλύνονται. Τα θετικά ερεθίσματα ενισχύουν τις επιδόσεις σε σχέση με το «εμπροσθοδρομικό» συστατικό. Τα αρνητικά ερεθίσματα ενισχύουν τις επιδόσεις σε σχέση με το «οπισθοχωρητικό» συστατικό.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.