Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι
Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρούλης. ΤΕΙ Λάρισας.

2 Το συνδυασμένο πρότυπο της διαδικασίας καινοτομίας.
Τα πρότυπα που περιγράφονται συνδυάζονται σε ένα πρότυπο, το οποίο αν και απλοποιείται, περιλαμβάνει πολλές φάσεις και τις δραστηριότητες της διαδικασίας καινοτομίας. Η απλή δομή του προτύπου επιτρέπει σε εκείνους που διαμορφώνουν πολιτικές καινοτομίας να καθορίσουν τους ειδικούς άξονες μέσω των οποίων οι ανάγκες των επιχειρήσεων θα προσδιοριστούν. Η διαδικασία καινοτομίας που αφορά την καινοτομία προϊόντος, σύμφωνα με αυτό το πρότυπο, περιέχει πέντε κύριες φάσεις, ένα στάδιο επαναπληροφόρησης και κάποιες ενισχυτικές λειτουργίες.

3 Το συνδυασμένο πρότυπο της διαδικασίας καινοτομίας.
Εφαρμογή Γέννηση ιδέας/ Ανάγκη Αγοράς Εκτίμηση της ιδέας Σχεδιασμός- Ανάπτυξη Έλεγχος Διανομή- Πώληση Επαναπληροφόρηση από πελάτη Διαχείριση Γνώσης και Τεχνολογίας. Διαχείριση Εργαλείων Διαχείριση Πόρων

4 Το συνδυασμένο πρότυπο.
Είναι το πρότυπο που περιέχει όλες τις φάσεις και τις ενέργειες που περιλαμβάνει ή καινοτομική διαδικασία. Σύμφωνα με αυτό, η καινοτομική διαδικασία αποτελείται από 5 κύριες φάσεις και 3 υποστηρικτικές. Αυτό το μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν οδηγός για την διαφοροποίηση στην χρήση των εργαλείων διαχείρισης καινοτομίας. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 200 εργαλεία διαχείρισης καινοτομίας διαθέσιμα και επομένως ο κίνδυνος επιλογής ενός εργαλείου το οποίο δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες και τις απαιτήσεις μειώνεται και η πιθανότητα των επιτυχών στρατηγικών αποφάσεων αυξάνεται.

5 Οι πέντε φάσεις. Γέννηση ιδέας/ανάγκη αγοράς (Κ.Φ.1). Αυτή η φάση είναι η αρχή της διαδικασίας καινοτομίας. Το ερέθισμα μπορεί αν προέλθει είτε από τις ανάγκες τις αγοράς είτε από το νέο πλάνο της επιχείρησης. Η επαναπληροφόρηση από τους πελάτες είναι σημαντικής σπουδαιότητας δεδομένου ότι είναι οι τελικοί χρήστες του προϊόντος. Αυτή η φάση περιλαμβάνει επίσης τις δραστηριότητες που προηγούνται της γέννησης της ιδέας, για παράδειγμα έρευνα μέσα στην επιχείρηση και την αγορά που απευθύνεται, για τον προσδιορισμό των ερεθισμάτων που οδηγούν σε μια πιθανή αλλαγή. Εκτίμηση της ιδέας. Η εφαρμογή της καινοτομίας είναι μια υψηλού ρίσκου απόφαση για την επιχείρηση. Ακόμη και οι πιο προνομιούχες επιχειρήσεις το πάρουν τόσο μεγάλα ρίσκα.

6 Οι πέντε φάσεις. Σημαντικότερο είναι να ταιριάξει με αυτές τις επιλογές η γενική στρατηγική της επιχείρησης και να τις μετατρέψει σε ένα ακόμη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης. Επομένως κατά την διάρκεια αυτής της φάσης της διαδικασίας καινοτομίας, οι ιδέες της προηγούμενης φάσης αξιολογούνται. Αυτό που επίσης αξιολογείται είναι η αποδοτικότητα τους, όταν εφαρμόζονται και αν μπορούν να συμβαδίσουν με την γενική στρατηγική της επιχείρησης. Αυτό σημαίνει ότι όταν ολοκληρώνεται αυτή η φάση, η επιχείρηση έχει ήδη αποφασίσει σχετικά με το ποια καινοτομία αξίζει να εφαρμόσει.

7 Οι πέντε φάσεις. Σχεδιασμός-ανάπτυξη- έλεγχος. (Κ.Φ.3). Σε αυτή την φάση εμπλέκεται κυρίως το τμήμα σχεδιασμού της επιχείρησης. Το νέο προϊόν σχεδιάζεται λεπτομερώς, δημιουργούνται τα πρότυπα και σε μερικές περιπτώσεις υπάρχει μια δοκιμαστική χρήση του προϊόντος. Η επαναπληροφόρηση από την αγορά και τον πελάτη είναι επίσης μεγάλης σπουδαιότητας σε αυτήν την φάση όπου το προϊόν μπορεί να αλλάξει και να ρυθμιστεί κατάλληλα. Από τα εργαλεία που εξετάσαμε σε αυτήν την φάση μπορούμε να εντάξουμε τη Διαχείριση αλλαγών, την Πρακτική Συγχρονισμού, το Σχέδιο για Εργοστασιακή Παραγωγή και Συναρμολόγηση, την Τεχνολογική Πρόβλεψη και την Ανάπτυξη Ποιότητας Λειτουργιών.

8 Οι πέντε φάσεις. Εφαρμογή Κ.Φ. 4. Αυτή η φάση είναι ο πυρήνας της διαδικασίας καινοτομίας. Το νέο προϊόν παράγεται, ενώ συγχρόνως κατά την διάρκεια αυτής της φάσης, λύνονται άμεσα. Όταν αυτή η ιδιαίτερη φάση ολοκληρώνεται, το νέο προϊόν της επιχείρησης είναι έτοιμο. Εδώ αντιστοιχούν τα εργαλεία Συγκριτικής Αξιολόγησης, Ανάλυση βλαβών, Συστήματος Άμεσης Παραγωγής και Παράδοσης, Τεχνολογικού Ελέγχου και Ανάλυσης Συστημάτων και Διαδικασιών. Διανομή-πώληση Κ.Φ.5. Σε αυτή την φάση το προϊόν διανέμεται στην αγορά και η διαδικασία πώλησης του αρχίζει. Μόνο όταν αυτή η φάση ολοκληρώνεται επιτυχώς, η καινοτομία πραγματοποιείται. Εδώ μπορούμε να εντάξουμε τα εργαλεία Αναδιάρθρωσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών, Συνεχής Βελτίωση, Ολικής Παραγωγής Συντήρησης, Ανάλυσης Αξίας και Εργαλείων Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας.

9 Το στάδιο επαναπληροφόρησης.
Περιλαμβάνει την επαναπληροφόρηση από τον πελάτη, με έναν σημαντικό ρόλο κυρίως στις πρώτες φάσεις του μοντέλου διαδικασίας καινοτομίας που περιγράφτηκε πιο πάνω. Έχουμε, Διαχείριση γνώσης & τεχνολογίας. Κατά την διάρκεια της διαδικασίας καινοτομίας και σε όλες τις φάσεις, η σωστή διαχείριση της γνώσης και τεχνολογίας της επιχείρησης είναι μεγάλης σπουδαιότητας. Διαχείριση εργαλείων και τεχνικών. Τα διάφορα εργαλεία και τεχνικές της επιχείρησης καθώς επίσης και άλλα εργαλεία και τεχνικές που η επιχείρηση δεν τα έχει αλλά μπορεί να ενημερωθεί και να χρησιμοποιήσει, πρέπει να υποστηρίξουν κάθε φάση της διαδικασίας καινοτομίας. Διαχείριση πόρων. Η σωστή διαχείριση τόσο των ανθρώπινων όσο και των οικονομικών πόρων της επιχείρησης είναι πολύ σημαντική για όλες τις φάσεις της διαδικασίας καινοτομίας.

10 Το στάδιο επα-ναπληροφόρησης.
Πληροφορίες για το τι μπορεί να γίνει. Πληροφορίες για το πώς αυτό μπορεί να γίνει. Βοήθεια ώστε η επιχείρηση να πάρει τη σωστή απόφαση σχετικά με το τι θα κάνει και πως αυτό θα εφαρμοστεί. Βοήθεια στο πεδίο του σχεδιασμού και της εφαρμογής. Κεφάλαια για τη χρηματοδότηση των αναγκαίων σταδιών ανάπτυξης, καθώς και συμβουλές σχετικά με τις κατάλληλες πηγές συμπεριλαμβανομένων χορηγήσεων και δανείων. Κάποιος τρόπος που να βοηθά την επιχείρηση να μη ξεφεύγει χωρίς λόγο από την πορεία της λόγω βραχυπρόθεσμων πιέσεων και έκτακτων αναγκών. Ειδικευμένη εμπειρία στην τεχνολογία, το μάρκετινγκ, τη διοίκηση και την οργάνωση. Κατάρτιση και ανάπτυξη δεξιοτήτων σε διάφορα επίπεδα.

11 Εργαλεία-Τεχνικές Διαχείρισης Καινοτομίας.
Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι οι καινοτομικές επιχειρήσεις- αυτές που συνεχώς καινοτομούν- έχουν κατά μέσο όρο διπλάσια κέρδη από τις υπόλοιπες. Ωστόσο η διαχείριση της καινοτομίας είναι εξαιρετικά δύσκολη, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των νέων ιδεών να μην μετουσιώνεται σε επιτυχή νέα προϊόντα ή υπηρεσίες. Για την επιτυχή διαχείριση της καινοτομίας, η επιχείρηση πρέπει να διαθέτει κάποια στοιχεία, τα οποία δεν είναι και τόσο δύσκολο να προσδιοριστούν και τα οποία, εάν δε διαθέτουν, ενδεχομένως να μπορεί να τα αποκτήσει από εξωτερικές πηγές.

12 Εργαλεία και Τεχνικές Διαχείρισης Καινοτομίας.
Η αναφορά εντόπισε δέκα τυπολογίες ΤΔΚ. Τεχνικές διαχείρισης γνώσης. Τεχνικές κατανόησης πληροφοριών αγοράς. Συνεταιριστικές και δικτυακές τεχνικές. Τεχνικές διαχείρισης ανθρώπινων πόρων. Τεχνικές διαχείρισης διασυνδέσεων. Τεχνικές ανάπτυξης δημιουργικότητας. Τεχνικές βελτιώσιμης διαδικασιών. Τεχνικές διαχείρισης προγραμμάτων καινοτομίας. Τεχνικές διαχείρισης σχεδίου. Τεχνικές δημιουργίας επιχείρησης.

13 Τεχνολογικός Έλεγχος. Ο τεχνολογικός έλεγχος είναι μια μέθοδος διερεύνησης για την αξιολόγηση σημαντικών παραγόντων, όπως οι τεχνολογικές δυνατότητες, οι διαδικασίες που εφαρμόζονται καθώς και οι ανάγκες μια Επιχείρησης ή ενός Οργανισμού. Ο τεχνολογικός έλεγχος είναι μια αναλυτική διαδικασία, μια μέθοδος εντοπισμού των δυνατών και αδυνάτων σημείων μέσα από μια γενική εκτίμηση της τεχνογνωσίας της εταιρείας. Αυτή η εκτίμηση πραγματοποιείται χρησιμοποιώντας την μέθοδο ανάλυσης SWOT. Ο αντικειμενικός στόχος του Τεχνολογικού Ελέγχου είναι να δώσει μια καθαρή εικόνα των αναγκών πρώτης προτεραιότητας της εταιρείας και των δυνατών της σημείων, καθώς και των ευκαιριών που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη .

14 Τεχνολογικός έλεγχος. Μια επιχείρηση μπορεί να πραγματοποιήσει έναν Τεχνολογικό Έλεγχο με σκοπό να Βελτιώσει την παραγωγικότητα των τεχνολογικών παραγόντων. Βελτιώσει την επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα και την επίδοση της δημόσιας διοίκησης. Εκτιμήσει τις τρέχουσες δυνατότητες πριν την πραγματοποίηση δαπανηρών αλλαγών. Μάθει πως να εκμεταλλευτεί την τρέχουσα τεχνολογία με τον καλύτερο τρόπο. Πληροφορηθεί σχετικά με τις τεχνολογικές επιλογές.

15 Βασικά βήματα του Τεχνολογικού Ελέγχου.
Απόφαση της εταιρείας για Τεχνολογικό Έλεγχο. Το σημείο εκκίνησης της διαδικασίας Τεχνολογικού Ελέγχου είναι η επιθυμία της εταιρείας να διεξάγει Τεχνολογικό Έλεγχο. Αρχική Φάση. Η αρχική φάση είναι σημαντική για να εγγυηθεί την ομαλή και αποτελεσματική εξέλιξη του Ελέγχου. Περιλαμβάνει συζήτηση με τους Επικεφαλής Τμημάτων για να δοθούν εξηγήσεις και να υπάρξει συμφωνία σχετικά με τον σκοπό του ελέγχου, να τροποποιηθεί το ερωτηματολόγιο και το πλαίσιο έτσι ώστε η αναφορά να είναι κατάλληλη για τα Τμήματα και να επιλεγούν τα άτομα που θα υποβληθούν στη συνέντευξη. Αρχικές πληροφορίες σχετικά με τα τμήματα συγκεντρώνονται σε αυτό το στάδιο και η ανάλυση των ερωτηματολογίων πρέπει να προηγείται των συνεντεύξεων και ίσως μπορεί να γίνει σε ένα πιο αρχικό στάδιο. Φάση συνέντευξης και αναφοράς. Η εταιρεία υποβάλλεται σε συνέντευξη με ερωτηματολόγιο προς τη Γενική Διοίκηση με στόχο Τη συλλογή γενικών δεδομένων για την εταιρεία Τη δημιουργία του τεχνολογικού προφίλ της εταιρείας. Την πραγματοποίηση ανάλυσης SWOT Tον εντοπισμό των τεχνολογικών περιοχών προς περαιτέρω ανάλυση.

16 Βασικά βήματα του Τεχνολογικού Ελέγχου.
Βήμα 4, Πλαίσιο αναφοράς τεχνολογικού ελέγχου. Η τελική αναφορά του τεχνολογικού ελέγχου θα πρέπει να περιλαμβάνει Τα θέματα που αναλύονται Τη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται. Τις προβληματικές περιοχές που έχουν εντοπιστεί. Τις λύσεις που προτείνονται από τους ειδικούς. Τα βήματα που πρέπει να πραγματοποιηθούν για την εφαρμογή των λύσεων (σχέδιο δράσης).

17 Χρήση της SWOT. Βήμα 1. Σκοπός της διεξαγωγής της ανάλυσης , Ανάδειξη παραγόντων επίτευξης της αποστολής ενός κέντρου υγείας. Βήμα 2. Η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις Δυνάμεις και Αδυναμίες, επικεντρώθηκε στους εσωτερικούς παράγοντες, όπως ικανότητες, πόροι και κεφάλαια ή στην έλλειψη τους. Η συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τις Ευκαιρίες και Απειλές επικεντρώθηκε στους εξωτερικούς παράγοντες. Βήμα 3. Δημιουργία περιβάλλοντος συνεργασίας. Ο διευθυντής του κέντρου ενθάρρυνε όλα τα μέλη του προσωπικού να εκφράσουν ελεύθερα τη γνώμη τους για αυτό που θεωρούσαν κατάλληλο. Βήμα 4. Δημιουργία Πίνακα ΔΑΕΚ (SWOT).

18 Η μέθοδος του μαύρου Κουτιού.
Ένα “μαύρο κουτί” είναι μια μέθοδος μιας διαδικασίας κατά την οποία δεν έχουμε γνώση της εσωτερικής λειτουργίας της διαδικασίας που εξετάζεται. Μπορεί να γνωρίζουμε τις εισροές και τις εκροές αλλά όχι πως επιτυγχάνεται το απότελεσμα. Η μέθοδος στοχεύει είτε σε μια περιγραφή των κανόνων μετασχηματισμού που συνδέουν τις εισροές με τις εκροές, είτε στην δόμηση ενός προτύπου που επιδεικνύει μια συμπεριφορά η οποία προσεγγίζει αυτό που παρατηρείται από το εξωτερικό του “μαύρου κουτιού”. Η μέθοδος του Μαύρου Κουτίου μπορεί να περιγραφεί σαν μια διαδικασία ανάλυσης ενός προγράμματος ή ενός προβλήματος.

19 Η μέθοδος του μαύρου κουτιού.
Το κύριο πλεονέκτημα προέρχεται από το γεγονός ότι μας αναγκάζει να ξεχωρίσουμε με σαφήνεια Τις προϋποθέσεις για λύσεις ή επιτυχία. Τις εισροές (ή πόρους που χρειαζόμαστε ή και που παραθέτουμε) Τους επιθυμητούς σκοπούς (για παράδειγμα Στόχους Σκοπού) από Τις διαδικασίες που χρειάζονται για να γεφυρώσουμε το κενό ανάμεσα στις εισροές και τις εκροές. Χρησιμοποιώντας μόνο μια απλή λογική σκέψη συχνά μπορούμε αν αντιληφθούμε μια λογική γέφυρα ανάμεσα στις εισροές και τις εκροές.

20 Η μέθοδος του μαύρου κουτιού.
Η εξέταση ισοδυναμίας σε συνδυασμό με την ανάλυση οριακής αξίας είναι μια τεχνική μαύρου κουτιού στην οποία επιλέγονται οι περιπτώσεις εξέτασης με τέτοιο τρόπο που καινούργιες περιπτώσεις διαλέγονται για ν' ανακαλύψουν λάθη που δεν είχαν ανακαλυφθεί προηγουμένως. Η αρχή της τάξης ισοδυναμίας είναι η ομαδοποίηση όλων των εισρεόντων δεδομένων ενός προγράμματος σε ένα περιορισμένο αριθμό τάξεων ισοδυναμίας, έτσι που να μπορεί να θεωρηθεί ότι με οποιονδήποτε στοιχείο μιας τάξης είναι πιθανό να ανακαλύψουμε τα ίδια λάθη που θα ανακαλύπταμε με οποιοδήποτε άλλο στοιχείο της ίδιας τάξης.

21 Η μέθοδος του μαύρου κουτιού.
Ο καθορισμός των περιπτώσεων εξέτασης μέσα από τις τάξεις ισοδυναμίας πραγματοποιείται ακολουθώντας τα επόμενα βήματα. Ανάλυση των εισρεόντων απαιτήσεων των δεδομένων, των εκρεόντων απαιτήσεων των δεδομένων, και των συνθηκών σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Καθορισμός των τάξεων ισοδυναμίας, ορίζοντας τις κλίμακες για τα εισρέοντα και τα εκρέοντα δεδομένα. Καθορισμός των περιπτώσεων εξέτασης μέσα από την επιλογή αξιών για κάθε τάξη.

22 Ανάλυση συστημάτων και διαδικασιών.
Η ανάλυση συστημάτων και διαδικασιών είναι μια μέθοδος που βοηθά τις επιχειρήσεις να επισημάνουν που χρειάζεται να γίνουν αλλαγές στο σύστημα, ώστε οι περιορισμένοι πόροι να επικεντρώνονται σε αυτές τις περιοχές. Η ανάλυση διαδικασιών βοηθά να ανακαλυφθεί η πηγή της απόκλισης και είναι επομένως, μια χρήσιμη μέθοδος εντοπισμού των αρχικών αιτίων ενός προβλήματος.

23 Ανάλυση συστημάτων και διαδικασιών.
Μια τυπική εφαρμογή του διαγράμματος ανάλυσης συστημάτων Κάνει σύντομη επισκόπηση της διαδοχικής παραγωγής, των γραμμών επικοινωνίας, και της ανάδρασης πληροφοριών για την ποιότητα. Επιφέρει συμφωνία χρησιμοποιώντας την προσέγγιση του συστήματος Αποσαφηνίζει τους ρόλους τις εργασιακές ευθύνες και τις απαιτήσεις του συστήματος.

24 Συμβολικό διάγραμμα ροής.
Άφιξη μαθητών Αρχή Λήψη Λίστας Αρκετό υλικό Ακουστική Βίντεο Πραγματοποίηση συσκέψεων. Αξιολόγηση Τέλος Περισσότερη αναπαραγωγή Γνωριμία με τα μέσα Αναχώρηση Μαθητών Ποιότητα οχι Ναι


Κατέβασμα ppt "Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google