Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συγγραφή και Παρουσίαση Εργασιών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συγγραφή και Παρουσίαση Εργασιών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συγγραφή και Παρουσίαση Εργασιών
Έρευνα Μάρκετινγκ Γ. Σιώμκος-Μ. Ψιλούτσικου Συγγραφή και Παρουσίαση Εργασιών

2 Η αξία των εργασιών Μετά τις σπουδές Στη διάρκεια των σπουδών
Καλύτερη κατανόηση των υπό μελέτη αντικειμένων Ανάπτυξη δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων Απόκτηση εμπειρίας στην αναζήτηση πληροφοριών (έρευνα) Συχνά θα είναι ο κύριος τρόπος παρουσίασης των ιδεών και της δουλειάς σας Συχνά θα είναι το βασικό κριτήριο αξιολόγησής σας Καθημερινά θα πρέπει να αναζητάτε και να αξιολογείτε πληροφορίες

3 Στάδια εκπόνησης εργασιών
Ορισμός και κατανόηση θέματος Αναζήτηση πληροφοριών Συγγραφή Παρουσίαση Από μαθητής, επιστήμων!!

4 Ορισμός και κατανόηση θέματος
Ανάλυση της κατάστασης Κατανόηση του περιβάλλοντος Καθορισμός των στόχων της έρευνας Καθορισμός των επιμέρους συνιστωσών κάθε στόχου Καταγραφή των πληροφοριών που πρέπει να συλλεχθούν Καθορισμός της πληγής και του τρόπου λήψης αυτών

5 Αναζήτηση πληροφοριών
Δευτερογενείς Πηγές Βιβλία Επιστημονικά Περιοδικά Τύπος Διαδίκτυο Εκθέσεις Διεθνών Οργανισμών Πρωτογενείς Πηγές Συνεντεύξεις Focus Groups Δημοσκόπηση Πείραμα

6 Επιστημονικά Περιοδικά
Βιβλιογραφικός Κατάλογος (Web-OPAC) Ευρετήριο Ηλεκτρονικών Περιοδικών Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (HEAL - Link) Συλλογικός Κατάλογος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

7 Συγγραφή Γράφουμε πάντα για τον αναγνώστη.
Γράφουμε για να εξηγήσουμε, όχι για να εντυπωσιάσουμε. Το κείμενο πρέπει να έχει μια φυσική συνέχεια. Αρχή-Μέση-Τέλος Ο καλύτερος τρόπος για να μάθει κανείς να γράφει είναι να διαβάζει.

8 Περιεχόμενα εργασίας Τίτλος Περιεχόμενα ενοτήτων
Περιεχόμενα Γραφημάτων και Πινάκων Εισαγωγή-Σκοπός της Εργασίας Κυρίως Θέμα Βιβλιογραφική επισκόπηση-Θεωρητικό πλαίσιο Απάντηση ερωτημάτων-επιχειρηματολογία Συμπεράσματα-προτάσεις Επίλογος Βιβλιογραφία- Αναφορές Παραρτήματα

9 Εισαγωγή-σκοπός εργασίας
Παρουσίαση του κεντρικού θέματος και λόγοι για τους οποίους έχει νόημα η μελέτη του Πχ Γιατί είναι σημαντική η καινοτομία στις επιχειρήσεις? Επιμέρους θέματα στα οποία θα αναφερθείτε και ζητήματα που θα προσεγγίσετε Μεθοδολογία που θα χρησιμοποιήσετε για να απαντήσετε στα βασικά ερωτήματα που προκύπτουν Πχ Θεωρίες, μοντέλα και προσεγγίσεις Καταλαμβάνει περίπου το 10% της συνολικής έκτασης

10 Βιβλιογραφική επισκόπηση
Δεν είναι απλή παράθεση πληροφοριών. Δεν είναι copy paste παραγράφων ή ενοτήτων. Δεν είναι έκθεση ιδεών. Δεν είναι αποσπασματική περιγραφή απόψεων ούτε περίληψη. Δεν είναι ιστορική αναδρομή. Είναι κριτική σύνθεση, αξιολόγηση και παρουσίαση του διαθέσιμου υλικού που σχετίζεται με το θέμα σας.

11 Επιλογή βιβλιογραφίας
Πόσο σχετική είναι η πληροφορία με το θέμα σας; Πόσο σας βοηθάει να εισάγετε τον αναγνώστη στο θέμα ; Πώς σας βοηθάει να στοιχειοθετήσετε τα επιχειρήματα που θα ακολουθήσουν; Πώς σχετίζεται με τις υπόλοιπες πληροφορίες που θα συμπεριλάβετε; Πόσο σύγχρονη – επίκαιρη είναι η πληροφορία; Πόσο αξιόπιστη – αντικειμενική είναι η πηγή; Πόσο καλά κατανοείτε την πληροφορία; Μπορείτε να την υποστηρίξετε;

12 Πληρότητα βιβλιογραφίας
Έχετε καλύψει όλες τις κύριες τάσεις-απόψεις στο θέμα; Έχετε παρουσιάσει τυχόν απόψεις με τις οποίες διαφωνείτε; Έχετε διατυπώσει σαφώς τις σχέσεις μεταξύ των υποερωτημάτων σας; Έχετε συμπεριλάβει μεταβολές στη διάρκεια του χρόνου, γεωγραφικές, κοινωνικές, δημογραφικές, κτλ; Έχετε χρησιμοποιήσει εύρος πηγών; Θα είναι σε θέση ο αναγνώστης να παρακολουθήσει την επιχειρηματολογία σας στη συνέχεια;

13 Απάντηση ερωτημάτων Με βάση τη βιβλιογραφική επισκόπηση, εξειδικεύουμε κατά περίπτωση τη διαθέσιμη γνώση για να προσεγγίσουμε τα ερωτήματα που θίγει η εργασία μας. Αν κάτι δεν υποστηρίζεται από δεδομένα, τότε είναι απλώς η γνώμη μας. Εξηγήστε με σαφήνεια τη σκέψη σας και τα διαδοχικά βήματα μέσα από τα οποία καταλήξατε στις συγκεκριμένες απαντήσεις. Αποφύγετε να είστε απόλυτοι. Σπάνια υπάρχει μια απλή απάντηση σε σύνθετα ερωτήματα. Αναφέρετε τυχόν ενστάσεις και τοποθετηθείτε επ’ αυτών.

14 Επιχειρηματολογία Δομή Επιχειρήματος
Προκείμενες Συμπέρασμα Μία υπόθεση που δεν έχει αποδειχτεί δεν αποτελεί επιχείρημα. Προσπαθήστε η επιχειρηματολογία σας να είναι απαλλαγμένη από προλήψεις και στερεότυπα. Αποφύγετε το confirmation bias.Φροντίστε για σφαιρική κάλυψη του θέματος κάνοντας αναφορά και σε πιθανές αντιρρήσεις ή αντεπιχειρήματα. Η επίκληση στο συναίσθημα του αναγνώστη δεν έχει –συνήθως- θέση σε μια επιστημονική εργασία.

15 Συμπεράσματα-Προτάσεις
Πρέπει να προκύπτουν ευθέως από τη βιβλιογραφία που έχετε χρησιμοποιήσει και τα επιχειρήματά σας. Δεν είναι σημείο για εισαγωγή νέων πληροφοριών. Προσφέρονται για ευρύτερη τοποθέτηση και παροχή προτάσεων. Εξηγήστε γιατί όλη η προηγούμενη ανάλυση είχε νόημα. Ποια είναι η «πρακτική» της αξία; Ποιο είναι το όφελος για τον αναγνώστη; Σύνθεση, όχι σύνοψη. Κάντε κριτική σύνθεση των πληροφοριών που δώσατε στην ανάλυση, όχι απλή απαρίθμησή τους.

16 Επίλογος Μπορεί να περιλαμβάνει: Σύνοψη της εργασίας σας
Συμβολή της εργασίας σας στον ευρύτερο χώρο που τοποθετείται αυτή Περιορισμούς στην ανάλυσή σας Προτάσεις για περαιτέρω έρευνα ή μελέτη Μια τελευταία πρόταση ή φράση με το κεντρικό μήνυμα της εργασίας σας

17 Βιβλιογραφία-Αναφορές
Τοποθετήστε τις αναφορές με αλφαβητική σειρά. Επιλέξτε ένα σύστημα αναφορών και ακολουθήστε το (Chicago, AΡA, Harvard, etc). Περιλάβετε μόνον βιβλία, άρθρα και sites για τα οποία υπάρχει ρητή αναφορά στο κυρίως κείμενο της εργασίας σας. Έχει διττό ρόλο: Να δώσει τη δυνατότητα στον αναγνώστη για περαιτέρω έρευνα και την ευκαιρία να αξιολογήσει τη δική σας έρευνα με μια ματιά.

18 Παράρτημα Όσα δεν χώρεσαν στην εργασία…
Λειτουργεί σαν ένα σύνολο διευρυμένων υποσημειώσεων (footnones). Υπάρχει ρητή αναφορά στο κυρίως κείμενο σε κάθε ενότητα του παραρτήματος. Οι πληροφορίες του βοηθούν τον αναγνώστη να εμβαθύνει και υποστηρίζουν την ανάλυσή σας, αλλά δεν είναι απαραίτητες για την κατανόηση των επιχειρημάτων σας. Περιλαμβάνει: Γραφήματα και πίνακες. Ερωτηματολόγια ή άλλα εργαλεία έρευνας. Μακροσκελή αποσπάσματα από τη βιβλιογραφία. Απομαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις.

19 Γενικές συμβουλές (1/4) Save… Κάθε πέντε λεπτά. Back up… στο τέλος κάθε ημέρας. Η αρχή είναι η πιο δύσκολη. Αν δεν μπορείτε να γράψετε κάτι «σωστό», γράψτε κάτι λάθος, γράψτε οτιδήποτε. Και μετά χτίστε σε αυτό διορθώνοντάς το. Φτιάξτε τη δομή της εργασίας σας σε bullet points πριν ξεκινήσετε να γράφετε. Ξεκινήστε να γράφετε παράλληλα με τη συλλογή πληροφοριών. Θα σας βοηθήσει στην πληρέστερη κάλυψη του θέματος. Σημειώνετε τις αναφορές καθώς διαβάζετε το υλικό σας. Ξαναδιαβάστε με χρονική απόσταση τα τμήματα της εργασίας. Αν πρόκειται για ομαδική εργασία, αναθέστε σε κάποιον τον συντονισμό.

20 Γενικές συμβουλές (2/4) Βεβαιωθείτε πως αυτά που συμπεριλάβατε στην εργασία είναι ουσιώδη για την κατανόησή της. Βεβαιωθείτε πως δεν υπάρχουν ορθογραφικά και συντακτικά λάθη. Φροντίστε να δώσετε ορισμούς όταν είναι απαραίτητο και διατυπώστε ολογράφως ακρωνύμια και συντομέυσεις την πρώτη φορά που τα αναφέρετε Μην χρησιμοποιείτε λέξεις ή φράσεις που δεν κατανοείτε πλήρως. Μην χρησιμοποιείτε αμφιλεγόμενες φράσεις. Να είστε ακριβείς.

21 Γενικές συμβουλές (3/4) Μην χρησιμοποιείτε κατ’ εξοχήν εκφράσεις και σχήματα προφορικού λόγου. Ένα αστείο, π.χ., προσθέτει σε μια παρουσίαση αλλά δεν έχει θέση σε γραπτό κείμενο. Το κόμμα είναι απαραίτητο στοιχείο του γραπτού λόγου. Η χρήση τίτλων ανά ενότητα βοηθά στην κατανόηση. Μην κάνετε κατάχρηση πινάκων και γραφημάτων στο κυρίως κείμενο. Συμπεριλάβετε μόνον εκείνα που είναι απαραίτητα ή βοηθούν στην σφαιρική κατανόηση των επιχειρημάτων σας. Φροντίστε για σαφείς τίτλους και αρίθμηση.

22 Γενικές συμβουλές (4/4) Σε ακαδημαϊκές εργασίες προτιμάται η χρήση του τρίτου ενικού. Η ροή του λόγου είναι κρίσιμη. Οι επιμέρους ενότητες της εργασίας θα πρέπει να αποτελούν φυσική/λογική συνέχεια η μία της άλλης. Προσπαθήστε να αποφύγετε τις κοινοτοπίες και τα κλισέ. Προσπαθήστε να τηρήσετε τα όρια λέξεων. Ουκ εν τω πολλώ το ευ. Πάντα να έχετε στο μυαλό σας τον αναγνώστη στον οποίο απευθύνεστε. Για ποιον γράφετε??

23 Παρουσίαση

24 Ο ταύρος του Picasso

25 Αν η γραπτή σας εργασία είναι

26 ..η παρουσίαση είναι

27 Παρουσίαση Προετοιμασία Σχεδιασμός Προφορική υποστήριξη

28 Προετοιμασία (1/4) Ξεκαθαρίστε τον στόχο: Γνωρίστε το κοινό σας:
Τι θέλετε να πετύχετε με την παρουσίαση; (πειθώς, εκπαίδευση, παρώθηση, ενημέρωση…) Γνωρίστε το κοινό σας: Πόσοι είναι, ποιοι είναι και πόσα ξέρουν για το θέμα σας; Τι περιμένουν από σας; Γνωρίστε τα διαδικαστικά Πού θα γίνει η παρουσίαση; Πόση ώρα θα διαρκέσει; Ποια τεχνικά μέσα θα έχετε στη διάθεσή σας; Τι (αν) προηγείται και τι ακολουθεί (πλαίσιο);

29 Προετοιμασία (2/4) Επιλέξτε το περιεχόμενο
Δεν είναι ικανή συνθήκη, αλλά είναι απολύτως αναγκαία. Βρείτε την κεντρική σας ιδέα και χτίστε γύρω από αυτήν. Να είστε επιλεκτικοί. Μην προσπαθήσετε να χωρέσετε τα πάντα. Δημιουργήστε μια απλή, ξεκάθαρη δομή. Πρόλογος, κυρίως θέμα και επίλογος. Προετοιμάστε τα συνοδευτικά κείμενα, αν τα χρειάζεστε

30 Προετοιμασία (3/4) Προετοιμάστε τις «αυθόρμητες» στιγμές σας:
Πιθανά αστεία Πιθανές ιστορίες Απαντήσεις σε πιθανά ερωτήματα και σχόλια Δεν θα τις χρειαστείτε όλες. Χρειάζεται να προετοιμάσετε αρκετές ώστε να έχετε ευχέρεια επιλογής για να μην φανεί στημένο. Χρειάζονται περίπου δύο εβδομάδες για να προετοιμάσεις έναν αυθόρμητο λόγο. M. Twain

31 Προετοιμασία (4/4) Εντοπίστε τις αδυναμίες ή και ελλείψεις του περιεχομένου σας και προετοιμαστείτε για αυτές: Αν μπορείτε να τις διορθώσετε, κάντε το. Αν δεν μπορείτε, βρείτε εξηγήσεις για αυτές και επιχειρηματολογήστε για τους λόγους που δεν επηρεάζουν την εγκυρότητα όσων παρουσιάζετε. Ενσωματώστε στην παρουσίασή σας κάποιες από αυτές. Αφενός θα μειώσει τα περιθώρια του ακροατηρίου αφετέρου, θα αυξήσει την αξιοπιστία σας.

32 Σχεδιασμός (1/4) Επιλέξτε τεχνολογία υποβοήθησης
PowerPoint Εναλλακτικές: Κάρτες/ διαφάνειες (τείνουν να εξαληφθούν) Φτιάξτε μόνοι σας την παρουσίαση. Αποφασίστε το ύφος της παρουσίασης κι επιλέξτε χρώματα, γραμματοσειρά, γραφήματα και εικόνες. Αυστηρό, χιουμοριστικό, επιστημονικό, εκλαϊκευμένο…

33 Σχεδιασμός (2/4) Γράψτε λίγα και καλά
Τα bullet points είναι points, δηλαδή σημεία. Δεν είναι παράγραφοι ολόκληρες. Χρησιμεύουν ως υπογράμμιση όσων λέει ο ομιλητής και είναι σε αρμονία με αυτά. Δεν πρέπει να αποσπούν την προσοχή του ακροατηρίου. Σε καμία περίπτωση δεν είναι εκεί για να διαβαστούν αυτούσια από τον ομιλητή ή να τον αντικαταστήσουν. Συμπεριλάβετε μόνον αυτά που δεν μπορείτε να παραλείψετε.

34 Σχεδιασμός (3/4) Φροντίστε να αναφέρονται οι φορείς που εκπροσωπείτε.
Μην χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα. Διαλέξτε μία γραμματοσειρά για όλη την παρουσίαση. Μην χρησιμοποιείτε περισσότερα από 3 χρώματα σε μια διαφάνεια. Προσπαθήστε να είναι ευκρινές το κείμενο. Μη στραβώνετε το ακροατήριο με κακές αντιθέσεις χρωμάτων. Βεβαιωθείτε ότι μπορούν να διαβάσουν με ευκολία και όσοι κάθονται στο τέλος της αίθουσας

35 Σχεδιασμός (4/4) Χρησιμοποιείστε τα πολυμέσα και τα animations με φειδώ. Στην υπερβολή τους κουράζουν και χάνουν το στόχο του εντυπωσιασμού. Επιλέξτε προσεκτικά εικόνες και γραφήματα: Έχουν λόγο ύπαρξης. Υψηλή ανάλυση. Ταιριάζουν με το ύφος της παρουσίασης. Είναι τόσο λεπτομερή (γραφήματα) όσο χρειάζεται. Αποφύγετε τους πίνακες.

36 Εξάσκηση Κάντε όσες περισσότερες πρόβες μπορείτε:
Αποκτάτε άνεση. Υπολογίζετε τον χρόνο που χρειάζεστε. Ελέγχετε τη ροή και την πληρότητα της παρουσίασης. Εμπλουτίζετε τις «αυθόρμητες» στιγμές σας. Όσο χαρισματικοί ή όχι κι αν είστε, η εξάσκηση κάνει θαύματα. Βιντεοσκοπήστε τον εαυτό σας: Επαναλαμβανόμενες κινήσεις ή μορφασμοί. «Εεε» και «ααα». Ένταση φωνής και ταχύτητα ομιλίας. Στάση σώματος.

37 Πριν την προφορική παρουσίαση
Επισκεφθείτε εγκαίρως την αίθουσα ώστε να ελέγξετε την υλικοτεχνική υποδομή και τη συμβατότητα με την παρουσίασή σας. Ελέγξτε τον ήχο και τα βίντεο. Διατρέξτε γρήγορα την παρουσίασή σας. Να έχετε πάντα back up και εναλλακτικό σχέδιο.

38 Προφορική παρουσίαση (1/5)
Προφορική παρουσίαση (1/5) Απαγορεύεται να διαβάζετε την ομιλία σας.

39 Προφορική παρουσίαση (2/5)
Απαγορεύεται να διαβάζετε την ομιλία σας επειδή: Ο γραπτός λόγος είναι για να διαβάζεται, ο προφορικός για να ακούγεται. Δεν μπορείτε να αξιοποιήσετε τα στοιχεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Δεν μπορείτε να έχετε συνεχή οπτική επαφή με το κοινό σας. Είναι αγένεια να μην κοιτάτε το κοινό σας. Είναι δυο φορές αγένεια να γυρίζετε την πλάτη και να διαβάζετε τις διαφάνειες! Δεν εμπιστευόμαστε αυτόν που δεν μας κοιτάει στα μάτια.

40 Προφορική παρουσίαση (2/5)
Χαιρετίστε και συστηθείτε στο ακροατήριο. Προσπαθήστε να χτίσετε μια σχέση (rapport) με το ακροατήριο και να τους εμπλέξετε στην παρουσίαση. Να είστε σύντομοι και εντός χρόνου. Κινηθείτε στον χώρο και χρησιμοποιείστε τα στοιχεία της μη λεκτικής επικοινωνίας. Προσοχή στα αστεία. Μην υπερβάλλετε και μην προσβάλλετε. Διατηρήστε τον επαγγελματισμό και την ευγένειά σας σε όλη τη διάρκεια.

41 Προφορική παρουσίαση (4/5)
Ακούστε το ακροατήριό σας και προσαρμοστείτε σε αυτό. Αντιμετωπίστε τις ερωτήσεις και την όποια κριτική με εποικοδομητική διάθεση και ως ευκαιρία βελτίωσης. Αν η ομιλία σας είναι κοινή με κάποιον άλλο, βρείτε έναν εύσχημο τρόπο για την εναλλαγή. Αν έχετε προετοιμάσει γραπτό κείμενο μην το μοιράζετε πριν την ομιλία. Αν θέλετε να παραπέμψετε σε κάτι την ώρα της ομιλίας, βάλτε το στις διαφάνειες.

42 Προφορική παρουσίαση (5/5)
Το κέντρο της ομιλίας είναι ο ομιλητής. Δεν είναι οι διαφάνειες Δεν είναι οι σημειώσεις που μοιράζονται Δεν είναι οι αναφορές Δεν είναι καν το κείμενο


Κατέβασμα ppt "Συγγραφή και Παρουσίαση Εργασιών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google