Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχεδιασμός μαθήματος στο Λύκειο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχεδιασμός μαθήματος στο Λύκειο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχεδιασμός μαθήματος στο Λύκειο
ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΚΟΥΝΑΡΑΣ ΛΙΑΓΚΗΣ, ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

2 Εξοικείωση με αρχές σχεδιασμού της διδασκαλίας ενός εννοιοκεντρικού και βιωματικού μαθήματος
Σχεδιασμός μαθήματος ενός διδακτικού δίωρου Στόχοι Παρουσίαση Ομαδοσυνεργασία Αναστοχασμός Μέθοδος 3 λεπτά

3 Τι ακριβώς σχεδιάζουμε;
Σελίδες ; Ερώτηση: Τι χρειάζεται να σχεδιάσουμε στο Λύκειο σύμφωνα με το ΠΣ; Ποιες είναι οι διαφορές με το Γυμνάσιο; Ποια είναι τα βασικά εργαλεία σχεδιασμού στο Λύκειο; Στο Γυμνάσιο το ΠΣ είναι πρόγραμμα διαδικασίας στο Λύκειο όχι. Θα λέγαμε ότι στο Λύκειο είναι περισσότερο κοντά στο ΑΠΣ παρά στο ΠΣ ppt ΠΣ για τους γενικούς σκοπούς της ΘΕ στο Λύκειο Οδηγός για τους ειδικούς στόχους της τάξης, τα ΠΜΑ της Διδακτικής Ενότητας (ΔΕ), την Αξιολόγηση του μαθήματος , προτεινόμενα σχέδια και περαιτέρω βιβλιογραφία Οδηγός Εκπαιδευτικού για την θεωρητική ανάλυση των δραστηριοτήτων Ηλεκτρονικά Πλατφόρμα για όλο το προτεινόμενο υλικό σύμφωνα με τον Οδηγό Τελικά τι χρειάζεται να σχεδιάσουμε αφού όλα προσφέρονται και έχουμε και επιλογές; Ppt Συνολική διάρκεια: 10΄.

4 Σχεδιάζουμε με βάση το ΠΣ;
Διαβάζω από το ΠΣ Γενικοί σκοποί Ειδικοί στόχοι τάξης-έννοιες Διαβάζω από τον Οδηγό Προσδοκώμενα αποτελέσματα, αξιολόγηση. σχέδια μαθήματος Καθώς το ΠΣ του Λυκείου καθορίζει σε κάθε Διδακτική Ενότητα τα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα και την αξιολόγησή τους ο εκπαιδευτικός προχωρά αμέσως στο σχεδιασμό των βημάτων της διδασκαλίας του με βάση την προτεινόμενη μέθοδο (Βιωματική-Διερευνητική). Επειδή στη βιωματική μάθηση δεν απορρίπτονται απαραίτητα οι πιο άμεσες τεχνικές διδασκαλίες, αλλά αναπλαισιώνονται και επειδή η προσωπική θεωρία και πρακτική των εκπαιδευτικών μέχρι σήμερα μπορεί να μην σχετίζεται με την προτεινόμενη παιδαγωγική αλλαγή ή ακόμη να αντιστέκεται σε αυτή, είναι σημαντικό να ζητήσουμε από τους εκπαιδευτικούς για όσο καιρό χρειάζεται (μέχρι να εξοικειωθούν) να μελετούν πριν το σχεδιασμό (για καθοδήγηση) και στο τέλος του σχεδιασμού (για αναστοχασμό) τους γενικούς σκοπούς της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης στο Λύκειο και τους ειδικούς στόχους της τάξης της οποίας το μάθημα σχεδιάζουν. Έτσι, θα υιοθετήσουν όσα από την διδακτική τους πρακτική υπηρετούν το μάθημα και τους σκοπούς του και θα αναπροσαρμόσουν ό, τι χρειάζεται από τις στρατηγικές, τις τεχνικές και τα υλικά τους ώστε να πετυχαίνουν όσα το ΠΣ προτείνει. Η συνεχής αναφορά στους γενικούς σκοπούς και ειδικούς στόχους θα τους βοηθήσει να αναγνωρίζουν και να αξιολογούν τι μάθανε οι μαθητές/τριες και να αναπτύξουν τα κατάλληλα κριτήρια ώστε να αξιολογούν την παραγωγή της γνώσης όχι μόνο οι ίδιοι, αλλά και οι μαθητές/τριες. 5 λεπτά

5 Βασικές αρχές σχεδιασμού μαθήματος στο Λύκειο
να γίνεται με βάση τους γενικούς σκοπούς της ΘΕ στο Λύκειο και τους ειδικούς στόχους της τάξης να περιλαμβάνει στη διαδικασία της διδασκαλίας, αξιολόγηση των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, όπως ορίζονται στο ΠΣ και όσων επιπλέον απαιτεί η διαδικασία και η ομάδα να υπηρετεί με τις κατάλληλες δραστηριότητες τη θρησκευτική νοηματοδότηση υποεννοιών υπό το πρίσμα της μάθησης συγκεκριμένων εννοιών Επανάληψη των δύο πρώτων που έχουν ήδη παρουσιαστεί και αναφορά στην Τρίτη αρχή, για να τονιστεί ο εννοιοκεντρικός σχεδιασμός του ΠΣ με σκοπό τον λειτουργικό και επικοινωνιακό θρησκευτικό γραμματισμό. 2 λεπτά

6 1ο βήμα 2ο βήμα 3ο βήμα 4ο βήμα 5ο βήμα να ορίσεις πού θέλεις να πάτε
να σκεφτείς πώς θα αναγνωρίσετε τον προορισμό σας όταν φτάσετε 2ο βήμα να σχεδιάσεις το ταξίδι σας με τον καλύτερο τρόπο 3ο βήμα να αναστοχαστείς γιατί αξίζει να κάνετε το ταξίδι 4ο βήμα να κάνετε το ταξίδι 5ο βήμα Προσδοκώμενη μάθηση Αξιολόγηση Μέθοδος Υλικά Ανακεφαλαίωση των βημάτων σχεδιασμού: Ας αποφασίσουμε σε ποιο άγνωστο μέρος θα θέλαμε να ταξιδέψουμε και με ποιο σκοπό ; Πώς θα αναγνωρίσουμε το μέρος αφού δεν το γνωρίζουμε; Πώς θα πάμε; Αξίζει να πάμε; Ας δούμε το μάθημα ως ένα ταξίδι: Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Αξιολόγηση Στάδια μαθήματος-δραστηριότητες σύμφωνα με τη μέθοδο Σχέση δραστηριοτήτων με ΠΜΑ, ειδικούς στόχους τάξης και γενικούς σκοπούς εκπαίδευσης στο Λύκειο=αλλαγές, προσαρμογές Πραγματοποίηση του μαθήματος 5 λεπτά

7 Δειγματικός σχεδιασμός (1)
ΤΑΞΗ / ΤΜΗΜΑ: ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: 1. ΠΡΟŸΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης στο Λύκειο και ειδικοί στόχοι της τάξης που υπηρετούνται: (Πρόγραμμα Σπουδών) Γενικοί σκοποί Οι μαθητές/τριες να: Ειδικοί στόχοι τάξης Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα και Αξιολόγηση: Οι μαθητές/τριες στο τέλος του μαθήματος να: …… Μέθοδος: Προετοιμασία- Οργάνωση της τάξης-Υλικά

8 Δειγματικός σχεδιασμός (2)
2. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Στάδια μαθή- ματος Χρό- νος Μαθησιακές δραστηριότητες (Στρατηγικές & Τεχνικές διδασκαλίας) ΠΜΑ που υπηρετούνται Περιγραφή Τι κάνω εγώ Τι κάνουν οι μαθητές 1 2 3 4 5 3. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΠΜΑ (σύμφωνα με το ΠΣ): -Διδασκαλίας: 4. ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ

9 Δραστηριότητα σχεδιασμού διδασκαλίας
Δραστηριότητα σχεδιασμού διδασκαλίας Δίνεται σε κάθε ομάδα μία Διδακτική Ενότητα της Θεματικής Ενότητας 3 της Β΄Λυκείου: ΚΟΙΝΩΝΙΑ (πολίτης, στερεότυπα, πολυπολιτισμικότητα, διάλογος, εκκοσμίκευση) Να σχεδιάσετε τη διδασκαλία για το διδακτικό δίωρο Δίνεται το Φύλλο Υλικού 1, με τη ΘΕ όπως περιγράφονται στο ΠΣ. Επίσης, το Φύλλο Υλικού 2 με ενδεικτική φόρμα σχεδιασμού. Ομαδοσυνεργασία. Διάρκεια δραστηριότητας σχεδιασμού: 40΄. Διάρκεια παρουσίασης: 40΄.

10 Ευχαριστώ για τη συνεργασία!


Κατέβασμα ppt "Σχεδιασμός μαθήματος στο Λύκειο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google