Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Θεματική ενότητα 2: Σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών, Στρατηγικές Διδασκαλίας και Μάθησης για την Φυσική Αγωγή
2
Περιεχόμενα Θεματικής Ενότητας:
Στόχοι Κατανομή χρόνου Βασικά ερωτήματα Στόχοι συνεδρίας Χρήσιμη βιβλιογραφία Αξιολόγηση
3
1. Στόχοι Διασφάλιση κριτικής εμπλοκής με την τρέχουσα θεματική ενότητα και τη σχετική με το αντικείμενο έρευνα. Ανάλυση των τρόπων με τους οποίους η έρευνα και η παιδαγωγική θεωρία μεταφράζονται σε αποτελεσματική πρακτική στα σχολεία. Κριτική εξέταση του πώς η μάθηση των παιδιών μπορεί να υποστηριχθεί και να σχεδιαστεί για ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών στυλ διδασκαλίας και στρατηγικών μάθησης. Ανάπτυξη μιας σύγχρονης και κριτικής θεώρησης της Φυσικής Αγωγής στη θεωρία και την πράξη.
4
2. Χρόνος Ώρες μελέτης: 16 Ώρες επαφής-επικοινωνίας: 12 Ατομικές ώρες μελέτης: 4 ( 1 ώρα ανά συνεδρία)
5
3. Βασικά Ερωτήματα α) Τι θέλουμε να επιτύχουμε στην ΦΑ; β) Είναι η πρακτική μας ευθυγραμμισμένη με αυτόν τον στόχο; γ) Ποια είναι η σχέση μεταξύ ΦΑ, αθλητισμού και δραστηριοτήτων προαγωγής της υγείας; δ) Πώς μοιάζει η ΦΑ με επίκεντρο το παιδί; ε) Ποια είναι τα προβλήματα κατά την εργασία με εξωτερικούς συνεργάτες;
6
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΣΥΝΕΔΡΙΑ – 1 Προς μια κοινή γλώσσα και λογική
7
4. Συνεδρία 2.1. Στόχοι Διευκρινίστε τη σχέση μεταξύ φυσικής αγωγής και αθλητισμού, υγείας (συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης του βάρους) και σωματικής δραστηριότητας. Αναπτύξτε την κατανόησή σας ως προς το γιατί η φυσική αγωγή είναι υποχρεωτικό μέρος του σχολικού προγράμματος σπουδών και τη ξεχωριστή συμβολή που μπορεί να έχει στην εκπαίδευση των παιδιών. Να βοηθήσετε τους μαθητές να εξετάζουν κριτικά τις υφιστάμενες πολιτικές και πρακτικές. 3’
8
Προβληματισμοί στην πράξη
Σε ομάδες των 2 ή 3 ατόμων συζητήστε τις παιδαγωγικές διαδικασίες που συναντάτε στα μαθήματα ΦΑ... ή Με απλά λόγια, τί κάνει ο δάσκαλος για να εξασφαλίσει ότι όλα τα παιδιά μαθαίνουν; 5’
9
5. Χρήσιμη βιβλιογραφία Bailey, R. et al (2009). The Educational Benefits Claimed for Physical Education and School Sport: An Academic Review, Research Papers in Education, 24.1 Kirk, D. (2010). Physical Education Futures, Oxon: Routledge
10
Σκοπός της ΦΑ Σε ομάδες μέχρι 4 ατόμων, συζητήστε γιατί η ΦΑ είναι στο σχολικό πρόγραμμα; Ποια είναι η ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ συμβολή του μαθήματος; Τώρα βάλτε σε σειρά προτεραιότητας τις τρεις καλύτερες απαντήσεις σας. 5’ Ομαδική συζήτηση. Κατά τη διάρκεια της ανατροφοδότησης εστιάστε στην ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ συμβολή της ΦΑ, έτσι για παράδειγμα, πολλοί θα πουν την ομαδική δουλειά και τις κοινωνικές δεξιότητες. Ρωτήστε , «αν η ΦΑ εξαφανιζόταν αύριο, θα μάθαιναν τα παιδιά να δουλεύουν αποτελεσματικά με άλλους;» Η απάντηση είναι πιθανώς ΝΑΙ. Άρα, τί ΔΕΝ θα μάθαιναν αν η ΦΑ αποσύρονταν; Απάντηση – εκπαιδεύοντας το ΣΩΜΑ και εκπαιδεύοντας ΜΕ το σώμα.
11
Η Μεγάλη Εικόνα Θα έχει η φυσική αγωγή αντίκτυπο στα μελλοντικά επίπεδα δραστηριότητάς τους και στην υγεία τους; 5’ Δείξτε το βίντεο και συζητήστε ότι αν δεν είμαστε προσεκτικοί, μπορεί να επικεντρωθούμε στη λεπτομέρεια και να χάσουμε τη μεγάλη εικόνα, π.χ. ανησυχούμε για το αν ένα παιδί μπορεί να εκτελέσει μια συγκεκριμένη δεξιότητα, π.χ. ένα καρφί στο βόλεϊ και μπορεί να αγνοήσουμε το γεγονός ότι αυτός/αυτή δεν μπορεί να πηδήξει ή, ακόμα πιο σημαντικό ότι μπορεί να νιώθουν αμήχανα σε ένα αθλητικό περιβάλλον ή ότι δεν έχουν ασχοληθεί ποτέ με τη φυσική δραστηριότητα.
12
Ποιο είναι το όραμά σας Γράψτε ένα κείμενο μέχρι 140 χαρακτήρες που να συνοψίζει το όραμά σας για την φυσική αγωγή 5’
13
; Αθλητισμός vs. ΦΑ A B E D C 7’
Σε αυτή τη διαφάνεια, ζητήστε από τους συμμετέχοντες να εξηγήσουν πως αντιλαμβάνονται τη σχέση μεταξύ αθλητισμού και ΦΑ. Κόκκινοι κύκλοι = αθλητισμός και πράσινοι = ΦΑ. A = δύο εντελώς διαφορετικές αντιλήψεις B = επικαλυπτόμενες αντιλήψεις C = Η ΦΑ είναι τμήμα του αθλητισμού D = Ο αθλητισμός είναι τμήμα της ΦΑ E = Η ΦΑ οδηγεί στον αθλητισμό Άλλη ιδέα; Ζητείστε να σας εξηγήσουν τον τρόπο σκέψης τους. D C
14
ΦΑ – υπηρετώντας δύο σκοπούς;
3’ Εκπαιδεύουμε για την καλή υγεία όλων των μαθητών ή για υψηλές επιδόσεις; Είναι ή το ένα ή το άλλο / ή; Αν είναι η καλή υγεία, γιατί τα σπορ παίζουν τόσο πρωταγωνιστικό ρόλο στη ΦΑ; Αν είναι η καλή υγεία, πώς αντανακλάται αυτό στην αξιολόγηση των μαθητών στη ΦΑ; Τα παιδιά που είναι «καλά στη ΦΑ», δεν είναι τα πιο ικανά στον αθλητισμό; Αξιολογείστε συμπεριφορές και στάσεις που προάγουν την υγεία – αναφερθείτε πίσω στο Σχέδιο Μαθήματος 1 – τί είναι Υγεία;
15
Σαφήνεια σκοπού; «Το θέμα του ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του μαθήματος παραμένει πολύ λιγότερο σαφές και πηγή φαινομενικής έντασης. Ισχυρισμοί σχετικά με τη συμβολή του μαθήματος στην ανάπτυξη των παιδιών, στη μετέπειτα ζωή και στην κοινωνία είναι πολλαπλοί και ποικίλοι… αμφισβητούμε το βαθμό με τον οποίο η φυσική αγωγή μπορεί νόμιμα να συνεχίσει να δημιουργεί ποικίλες απαιτήσεις και να επιδιώκει πολλαπλά προγράμματα» -Penney & Chandler αναφορά στον Kirk (2009 σελ.12) 2’ Και πάλι, ενισχύστε την άποψη ότι ο σκοπός διαμορφώνει την πράξη, η οποία διαμορφώνει τις εμπειρίες των παιδιών.
16
Άβολη αλήθεια Θεαματική αποτυχία 10’
Λιγότερο από το μισό πληθυσμό στο Ηνωμένο Βασίλειο – περίπου το 1/3 των ενηλίκων άνω των 16 ετών είναι φυσικά δραστήριοι ώστε να διατηρούν καλή υγεία. Ρωτήστε τους συμμετέχοντες (εκπροσώπους) αν γνωρίζουν πόσο δραστήριοι πρέπει να είναι οι ενήλικες; The Chief Medical Officer στο Ηνωμένο Βασίλειο αναφέρει 150 λεπτά ανά εβδομάδα. Για τα παιδιά είναι 60 λεπτά την ημέρα. Μπορεί να χρειαστεί να βρείτε παρόμοιες στατιστικές για την Ελλάδα, την Ισπανία και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Πώς αντανακλά αυτός ο χαμηλός βαθμός δραστηριότητας στη ΦΑ;
17
Η πρακτική μας είναι ευθυγραμμισμένη με τους σκοπούς μας;
Σκεφτείτε ποιος ωφελείται από τις ακόλουθες πτυχές που τείνουν να κυριαρχούν στην πρακτική της ΦΑ: Έμφαση στη δεξιότητα και στην τεχνική Μη-συνεργατικές πρακτικές Γραμμική μάθηση (ξεκινήστε με μικρά και καταλήξτε σε μεγάλα) Δείτε Kirk (2009) 5’ Από που προέρχεται η δεξιότητα και η τεχνική – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ενηλίκων. Έτσι το μοντέλο είναι πιο πολύ του «κάντο με αυτόν τον τρόπο (και αν δεν το κάνεις με αυτόν τον τρόπο, το κάνεις λάθος)». Μη συνεργατικές– πρακτικές που συμβαίνουν σε μια κατάσταση που δεν αντικατοπτρίζει την αυθεντικότητα της δραστηριότητας π.χ. ρίψη και πιάσιμο σε ζεύγη. Δεν είναι ότι οι επικριτές της πρακτικής αυτής λένε ότι αυτό είναι ΛΑΘΟΣ, είναι ότι ο λόγος που συχνά το χρησιμοποιούμε είναι αμφισβητήσιμος. Δείξτε βίντεο για να εξηγήσετε αυτό το είδος παιδαγωγικής.
18
Ποιους εξυπηρετεί το status quo;
«Δεν μπορούμε να επιλύσουμε προβλήματα χρησιμοποιώντας τον ίδιο τρόπο σκέψης που χρησιμοποιήσαμε όταν τα δημιουργήσαμε» Einstein ΦΑ και Παιδαγωγική Αθλητισμού = θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας
19
Έτσι, αν τα παιδιά είναι να παραμείνουν ενεργά, τί ικανότητες χρειάζονται;
Την ικανότητα να κινούνται σε ένα εύρος από φυσικά περιβάλλοντα 1’
20
Έτσι, αν τα παιδιά είναι να παραμείνουν ενεργά, τί ικανότητες χρειάζονται;
2. 1’ Η ικανότητα να σκέφτονται όσο κινούνται.
21
Έτσι, αν τα παιδιά είναι να παραμείνουν ενεργά, τί ικανότητες χρειάζονται;
3. 5’ Ορισμένες συμπεριφορές που υποστηρίζουν τη μάθηση. Αφιερώστε λίγα λεπτά συγκρίνοντας τη Στερεότυπη vs. Αναπτυξιακή νοοτροπία κατά την ανάπτυξη. Αναφέρετε την δουλειά της Carol Dweck.
22
4. Συνεδρία 2.1. Στόχοι Διευκρινίστε τη σχέση μεταξύ φυσικής αγωγής και αθλητισμού, υγείας (συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης του βάρους) και σωματικής δραστηριότητας. Αναπτύξτε την κατανόησή σας ως προς το γιατί η φυσική αγωγή είναι υποχρεωτικό μέρος του προγράμματος σπουδών του σχολείου και τη ξεχωριστή συμβολή που μπορεί να έχει στην εκπαίδευση των παιδιών. Να υποστηρίξετε τους μαθητές στην κριτική εξέταση της υφιστάμενης πολιτικής και πρακτικής υπό το φως των ανωτέρω. 3’
23
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΣΥΝΕΔΡΙΑ – 2 Διερεύνηση Στρατηγικών Διδασκαλίας στη Φυσική Αγωγή
24
1. Συνεδρία 2.2. Στόχοι Να εξετάσετε κριτικά τη σχέση μεταξύ παιδαγωγικής και ένταξης Να λάβετε υπόψη την εμπειρία του μαθητή Να διερευνήσετε τα πιθανά εμπόδια για την υιοθέτηση νέων παιδαγωγικών προσεγγίσεων 3’
25
2. Ας παίξουμε και ας μάθουμε
60’ Στο πρώτο μέρος της συνεδρίας, ο διαμεσολαβητής θα πρέπει να καθοδηγήσει τους συμμετέχοντες σε δύο 35λεπτα μαθήματα ΦΑ σε παιδιά ηλικίας 9-13 ετών. Τα δύο μαθήματα θα πρέπει να είναι πολύ διαφορετικά και να απεικονίζουν δύο πολύ διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Τα παρακάτω μαθήματα χρησιμοποιούν και συγκρίνουν μια παραδοσιακή προσέγγιση εστιασμένη σε δεξιότητες με την προσέγγιση εστιασμένη στην «αίσθηση του παιχνιδιού». Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ενημερωθούν ότι συμμετέχουν στο μάθημα σαν παιδιά, αλλά ότι πρέπει να προβληματιστούν και ως επαγγελματίες. Προτεινόμενη δομή Δραστηριότητα: Παιχνίδια Εισβολής Μάθημα1 Στόχος: Να βελτιώσουν την ικανότητα να κάνουν πάσα με την μπάλα Προθέρμανση – τυπική προθέρμανση: τρέξιμο, διατάσεις κ.τ.λ. Πρακτική δεξιότητας: Εκτελούν πάσες σε ζευγάρια. Ο δάσκαλος παρουσιάζει και εξηγεί τα σημεία της διδασκαλίας για την πάσα στήθους και την σκαστή πάσα. Προσθέστε ανταγωνισμό– πόσες πάσες μπορείτε να εκτελέσετε σε 30 δευτερόλεπτα; Πάρτε τις απαντήσεις δημόσια. Επαινέστε εκείνους με το υψηλότερο σκορ. >> Επαναλάβετε με τη σκαστή πάσα Εφαρμογή: Χωρίστε την τάξη σε ομάδες των 4. Παίξτε 3 προς 1 όπου οι 3 θα πρέπει να κρατάνε την μπάλα μακριά από τον 1 «αμυντικό». Παιχνίδι: Προχωρήστε σε ένα μεγάλο παιχνίδι. Όχι τρέξιμο με την μπάλα. Η μπάλα πρέπει να περάσει σε κάποιον παίκτη της ίδιας ομάδας που βρίσκεται πέρα από την τελική γραμμή προκειμένου να σκοράρει. Συζήτηση: Ανακαλέστε την ερώτηση – ποια είναι τα βασικά σημεία της τεχνικής που χρειάζεται να θυμάστε όταν εκτελείτε πάσα στήθους; Μάθημα 2 Μαθησιακός στόχος: Να βελτιωθεί η ικανότητα διατήρησης της κατοχής στο παιχνίδι. Περιγραφή μαθήματος: Κινηθείτε τριγύρω και καθώς περνάτε κάποιον, δώστε τους 5 ψηλές πάσες >> Εναλλάξτε ψηλές πάσες 5 κι έπειτα 5 χαμηλές πάσες >> Βελτιώστε την ποιότητα κίνησης εκτελώντας 5 ψηλές πάσες, πολύ υψηλή (αναπήδηση) και 5 χαμηλές λίγο πάνω από το έδαφος. >>Μετά από κάθε 5 υψηλές ή χαμηλές πάσες, κινηθείτε γύρω από ένα δείκτη στην περιφέρεια της περιοχής παιχνιδιού και στη συνέχεια πίσω στο παιχνίδι. Παιχνίδι 1 4 εναντίον 4 με αριθμό παιχνιδιών που εκτελούνται ταυτόχρονα. Στόχος του παιχνιδιού είναι να κρατήσετε τη μπάλα όσο γίνεται περισσότερο. Μη τρέχετε με την μπάλα. Βασικές ερωτήσεις μετά τη δραστηριότητα – τι πρέπει να κάνετε σαν ομάδα για να διατηρήσετε την κατοχή; Σημαντικό για αργότερα – ένα άτομο από κάθε ομάδα να προσπαθήσει να μετράει τις διαδοχικές πάσες. Κάντε βασικές ερωτήσεις Αναμενόμενες απαντήσεις: κινηθείτε στο χώρο, μετακινείστε τη μπάλα γρήγορα, επικοινωνήστε λεκτικά ή μη λεκτικά αν θέλετε τη μπάλα για να βοηθήσετε τον κάτοχο της μπάλας, πασάρετε με ακρίβεια, μείνετε ήρεμοι. Πράξη: «Ας δούμε αν μπορείτε όλοι να κρατήσετε καλύτερα την μπάλα». Απλή πρακτική – στην ομάδα σας δώστε στον καθένα έναν αριθμό από το 1-4. Δεν επιτρέπετε να στέκεστε αν δεν έχετε την μπάλα. Η μπάλα πρέπει να περνάει από την ομάδα με την αριθμητική σειρά ( κ.τ.λ.). >>Αντιστρέψτε τη σειρά >>Πασάρετε και κινηθείτε γύρω από ένα δείκτη στο εξωτερικό μέρος του γηπέδου >>Βάλτε 2 ή 3 ομάδες σε έναν χώρο για να αυξήσετε το συνωστισμό. Ενθαρρύνετε τα άτομα να λαμβάνουν τη μπάλα σε συνωστισμένα μέρη. Επαινέστε την καλή μάθηση – «εξασκείστε σκληρά», «σκέφτεστε πράγματι αυτό που κάνετε» κ.τ.λ. Επιστρέψτε στο παιχνίδι. Θέστε στόχο βάση του αριθμού των πασών στο πρώτο παιχνίδι. Πετύχατε τον αριθμό από τις πάσες που θέσατε ως στόχο; Σχεδιάγραμμα: Σε τι πρέπει να εργαστείτε την επόμενη εβδομάδα.
26
3. Προβληματισμοί Σκεφτείτε τα δύο μαθήματα.
Σε μικρές ομάδες εξετάστε τις διαφορές μεταξύ των δύο μαθημάτων. Συγκρίνετε : Μαθησιακός στόχος– τι διαφορά προκάλεσε στις δραστηριότητες του μαθήματος; Τη δομή του μαθήματος Πώς ξεκίνησαν τα μαθήματα Πώς τελείωσαν Άλλα σχόλια; Πώς νιώσατε τα μαθήματα; 15’ Μαθησιακός στόχος – τι διαφορά προκάλεσε στις δραστηριότητες του μαθήματος; 1ο μάθημα εστιασμένο σε κύριες δεξιότητες. 2ο μάθημα περισσότερο διευρυμένο. 1ο μάθημα δασκαλοκεντρικό. 2ο μάθημα πολύ περισσότερο παιδοκεντρικό. Τα 2α μαθήματα περισσότερες ευκαιρίες για ομαδική μάθηση Δομή μαθήματος 1ο – γραμμικό. 2ο-μη γραμμικό. Παιχνίδι-πρακτική-παιχνίδι Τι διαφορά προκαλεί; Πώς ξεκίνησαν τα μαθήματα Προθέρμανση vs. Περιγραφή μαθήματος. Το ένα έχει να κάνει με αθλητική απόδοση ενηλίκων και το άλλο με μάθηση. Πώς τελείωσαν Ανακαλέστε την ερώτηση vs προβληματισμό σχετικά με την πρόοδο και τα επόμενα βήματα
27
4. Ανάλυση Δύο αντίθετες δομές μαθήματος
Παραδοσιακή, παιδαγωγική εστιασμένη στις δεξιότητες Παιδαγωγική κατανόησης του παιχνιδιού Προθέρμανση Περιγραφή μαθήματος Πρακτική δεξιότητας Παιχνίδι με σκοπούς Προκαταρκτικό παιχνίδι Ας βελτιωθούμε - πρακτική Κύριο παιχνίδι Επιστροφή στο παιχνίδι (με ή χωρίς πρόοδο) Συζήτηση 5
28
5α Ομιλία δασκάλου Δραστηριότητα Σκεφτείτε μια δεξιότητα ή κίνηση.
Βρείτε ένα συνασκούμενο και «διδάξτε» την στο ζευγάρι σας Όταν τελειώσετε, αλλάξτε ώστε και οι δυο να έχετε την ευκαιρία να είστε δάσκαλος και μαθητευόμενος 5 Παρατηρείστε και ακούστε την ομάδα Είναι σαν ο μόνος τρόπος επικοινωνίας να είναι η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
29
5β Ομιλία δασκάλου Ερώτηση
Τι κάνετε ή λέτε για να «διδάξετε» τη δεξιότητα; Άκουσε κάποιος τον δάσκαλο; Κάνει τίποτα εκτός από το να παρέχει ΟΔΗΓΙΕΣ; Τι άλλο θα μπορούσε να πει ο δάσκαλος; 5 + 5 για συζήτηση Επαναλάβετε τη δραστηριότητα χρησιμοποιώντας μόνο ερωτήσεις. Ρωτήστε την ομάδα τί διαφορά προκαλεί αυτό…, ο μαθητευόμενος αισθάνεται πιο σημαντικός, ο μαθητευόμενος εμπλέκεται ενεργά στη δική του μάθηση κ.τ.λ. Αυτό οδηγεί σε βαθύτερη μάθηση και επίδοση.
30
6 Εμπόδια Σε μικρές ομάδες, συζητείστε τα εμπόδια που μπορεί να χρειαστεί να ξεπεραστούν αν το σχολείο σας ήταν να υιοθετήσει την διδακτική προσέγγιση της κατανόησης του παιχνιδιού. Αν το σχολείο σας την εφαρμόζει ήδη, μοιραστείτε τη διαδικασία που ακολουθήσατε για να πετύχετε την αλλαγή 10’ συμπεριλαμβανομένης της ανατροφοδότησης.
31
7 Προετοιμαστείτε για την επόμενη συνεδρία
Συμπληρώστε στο τετράδιο σας τους προβληματισμούς γι’ αυτή τη συνεδρία. Ετοιμάστε τη συνεδρία μικροδιδασκαλίας σας. Ετοιμάστε ένα μάθημα που θα παραδώσετε (ολόκληρο ή τμήμα του) στην ομάδα στην επόμενη συνεδρία 30 Η προετοιμασία για ορισμένους συμμετέχοντες μπορεί να είναι πολύ δύσκολη, γι’ αυτό μπορεί να χρειάζονται περισσότερη καθοδήγηση. Σε αυτή την περίπτωση μπορούν να αφιερωθούν λεπτά στην εργασία. Μερικοί προτεινόμενοι μαθησιακοί στόχοι που μπορεί να βοηθήσουν: >Να βελτιώσουμε την ικανότητά μας να μετακινούμε τους αντιπάλους στα παιχνίδια με φιλέ (βόλεϊ, αντισφαίριση) >Να βελτιώσουμε την ικανότητά μας να περιορίζουμε τους γύρους τρεξίματος που σκοράρονται σε παιχνίδια πεδίου-κρούσης (μπέιζμπόλ, σόφτμπόλ κ.τ.λ.) >Να διερευνήσουμε τρόπους και να μειώσουμε επιτυχώς τις ευκαιρίες για σουτ της άλλης ομάδας στα παιχνίδια εισβολής (καλαθοσφαίριση, ποδόσφαιρο, χειροσφαίριση κ.τ.λ.) >Να βελτιώσουμε την ικανότητά μας να κερδίζουμε την μπάλα πίσω σε παιχνίδια εισβολής.
32
Επιπλέον ανάγνωση Penny, D. and Clarke, G. (2005) Sport Education in Physical Education, Routledge Siedentop, D. (2011) Complete Guide to Sport Education, Human Kinetics Furley, P. Frowin, F. et al, (2016) Just Play It – Innovative, International approaches to games: Die6. Internationale Teaching Games for Understanding Konferenz
33
1. Συνεδρία 2.2. Στόχοι Να εξετάσετε κριτικά τη σχέση μεταξύ της παιδαγωγικής και της ένταξης Να προβληματιστείτε πάνω στην εμπειρία του μαθητή Να εξερευνήσετε τα πιθανά εμπόδια για την υιοθέτηση νέων παιδαγωγικών προσεγγίσεων 3’ Φτάσαμε στον στόχο;
34
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΣΥΝΕΔΡΙΑ – 3 Εφαρμογή στην πράξη Εφαρμογή μη γραμμικής παιδαγωγικής στη ΦΑ – μικροδιδασκαλία
35
1. Συνεδρία 2.3. Στόχοι Να έχετε την ευκαιρία να προσφέρετε και να κρίνετε ένα «μάθημα» χρησιμοποιώντας εναλλακτική παιδαγωγική ΦΑ Να συμμετέχετε εποικοδομητικά και αναλυτικά σε αξιολόγηση των μαθημάτων από συναδέλφους για την ενίσχυση της ανακλαστικότητας Αυτή είναι μια πρακτική συνεδρία στην οποία οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να καθοδηγήσουν τους ομότιμούς τους (ή τα παιδιά αν είναι δυνατό) σε ένα μάθημα της δικής τους σχεδίασης και επιλογής. Ο συντονιστής θα πρέπει να εξασφαλίζει να έχει ο καθένας αρκετό χρόνο για να λάβει μέρος σε μια συζήτηση κριτικής
36
2. Σημεία για συζήτηση Ήταν ξεκάθαρη η μάθηση;
Στήριζαν ΟΛΕΣ οι δραστηριότητες την επιδιωκόμενη μάθηση; Πώς ήταν το μάθημα για τους μαθητές; Γνώριζαν οι μαθητές αν είχανε κάνει πρόοδο; Πώς; Για τι πράγμα μίλησε περισσότερο ο δάσκαλος; Άλλα σχόλια. Αυτές οι ερωτήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ανασκόπηση κάθε ενότητας
37
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΣΥΝΕΔΡΙΑ – 4 Συνεργασία με τους συμμαθητές
38
1. Συνεδρία 2.4. Στόχοι Να λάβετε υπόψη την υλικοτεχνική υποδομή για τη διεξαγωγή μαθημάτων Φυσικής Αγωγής και αθλητικών προπονήσεων Να διερευνήσετε πώς χτίζουμε υποστηρικτικές συνεργασίες για τη βελτίωση της ποιότητας της φυσικής αγωγής Αυτή η συνεδρία διερευνά πώς αξιοποιούμε τους τοπικούς πόρους, τις εγκαταστάσεις και το προσωπικό για την υποστήριξη των προγραμμάτων μας ΦΑ Στην ιδανική περίπτωση, αυτή η συνεδρία θα παραδοθεί σε μια κοινοτική εγκατάσταση που λειτουργεί για παιδιά και νέους
39
Ομαδική συζήτηση Σε μικρές ομάδες συζητήστε πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τοπικές εγκαταστάσεις, προσωπικό ή πόρους για να υποστηρίξετε την ΦΑ
40
Ομαδική συζήτηση Ποια είναι τα οφέλη; Ποιες είναι οι προκλήσεις;
Συζητήστε πιθανές λύσεις για να ξεπεραστούν οι προκλήσεις
41
Ομαδική συζήτηση Πώς ανακοινώνετε τα αποτελέσματα της μάθησης;
Πώς γνωρίζει η πολιτεία πού προσφέρει η μάθηση του μαθήματος ΦΑ; Καταφέρνετε να βρείτε χρόνο να σχεδιάσετε από κοινού με τους μαθητές;
42
Ανασκόπηση της θεματικής ενότητας
Παρακαλώ συμπληρώστε τη φόρμα ανατροφοδότησης Ποιο ήταν το πιο χρήσιμο μέρος της θεματικής ενότητας; Πώς η θεματική ενότητα θα έχει αντίκτυπο στην πράξη;
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.