Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Κίνητρα Ο ρόλος τους στη μάθηση
2
Κίνητρα Αυξάνουν ενέργεια και δραστηριότητα (Pintrich, et al., 1993).
Κατευθύνουν προς συγκεκριμένους στόχους (Eccles, et al., 1985) Προωθούν την επιμονή με δραστηριότητες (Stipek, 1998). Επηρεάζουν στρατηγικές μάθησης (Dweck & Elliott, 1983). Γενικά - Τα κίνητρα διεγείρουν, διατηρούν, κατευθύνουν και ενοποιούν τη συμπεριφορά.
3
Εκπαιδευτικοί μύθοι για τα κίνητρα
«Η αποτυχία είναι καλό κίνητρο…» «Ο εκπαιδευτικός δίνει κίνητρα στο μαθητή…» «Η τιμωρία αυξάνει τα κίνητρα…»
4
Ενδογενή και Εξωγενή κίνητρα
Ενδογενή κίνητρα: Η επιθυμία των ίδιων των μαθητών να μάθουν, χωρίς την ανάγκη εξωγενών παρακινήσεων. Εξωγενή κίνητρα: Οι αμοιβές και οι παροτρύνσεις που είναι εξωγενείς προς τους μαθητές.
5
Τεχνική διδασκαλίας Ι Πόσοι έρχεστε στο μάθημα γιατί πιστεύετε ότι θα πάρετε καλό βαθμό; Πόσοι έρχεστε στο μάθημα γιατί θέλετε να μάθετε Παιδαγωγικά; Συγκρίνετε τον εαυτό σας, την απόδοσή σας και τη μάθηση σε μαθήματα που έχετε εξωγενή και ενδογενή κίνητρα. Τι μπορεί να κάνει ο διδάσκων για να μετατραπούν τα κίνητρα από εξωγενή σε ενδογενή;
6
Τεχνική διδασκαλίας ΙΙ
Επιλέξτε μία εργασία ανάλογη με τις ικανότητες του μαθητή. Ωθήστε τον να σκεφτεί μία πιθανή επιτυχία ολοκληρώνοντας αυτήν την εργασία. Παροτρύνετε τους μαθητές να σκεφτούν ότι μελετούν, ότι κατανοούν το υλικό, ότι είναι χαλαροί και έτοιμοι να γράψουν.
7
Βασικές Θεωρίες Κινήτρων
Maslow Bruner Petri Weiner Skinner Bandura
9
Η θεωρία του Bruner ιδανικό επίπεδο διέγερσης ανάμεσα στην απάθεια και τον υπερβολικό ενθουσιασμό διερευνητική μάθηση ανακατάταξη του υλικού Οι μαθητές βρίσκουν νόημα στις γνώσεις που ανακαλύπτουν μόνοι τους!
10
Η θεωρία του Petri Οι άνθρωποι θέλουν να γνωρίζουν τις αιτίες της δικής τους συμπεριφοράς και των άλλων Δεν αποδίδουμε τη συμπεριφορά μας σε τυχαίες αιτίες Οι αιτίες στις οποίες αποδίδουμε τη συμπεριφορά μας επηρεάζουν τη μετέπειτα συμπεριφορά μας
11
Η θεωρία του Weiner Ικανότητα Προσπάθεια Τύχη Δυσκολία έργου
Κάποιος είναι σταθερά άριστος σε όλα τα μαθήματα; Διαβάζει πολύ ή είναι πολύ ικανός;
12
Η θεωρία του Skinner η συμπεριφορά διαμορφώνεται και διατηρείται από τις συνέπειές της πρόγραμμα ενισχύσεων Αποτελεσματικότητα
13
Η θεωρία του Bandura Μίμηση και αυτογνωσία Πηγές αυτογνωσίας
Επιτυχημένη απόδοση Εμπειρία αντιπροσωπευτική ενός άλλου Προφορική πειθώ Συναισθηματική διέγερση lJg8U
14
Τι επηρεάζει τα κίνητρα για μάθηση;
Άγχος Νόμος Yerkdes-Dodson
15
Τι επηρεάζει τα κίνητρα για μάθηση;
Άγχος Περιέργεια και Ενδιαφέρον Κέντρο Ελέγχου Μαθημένη Αβοηθησία
16
Κέντρο Ελέγχου Ι Ένας φοιτητής λέει: ο Χ με έκοψε, αλλά στο μάθημα του Ψ πέρασα Ένας άλλος φοιτητής λέει: στο μάθημα του Χ κόπηκα, αλλά ο Ψ με πέρασε
17
Κέντρο Ελέγχου Ι Ι Εξωτερικό κέντρο ελέγχου - αρνητικά χαρακτηριστικά
Εξωτερικό κέντρο ελέγχου – θετικές προσδοκίες εκπαιδευτικών Εξωτερικό κέντρο ελέγχου – ανταγωνιστικές συνθήκες Εσωτερικό κέντρο ελέγχου - αποτελεσματικότητα
18
Μαθημένη αβοηθησία http://www.you tube.com/watc h?v=gFmFOmp rTt0
Πείραμα Seligman & Maier (1967) Πείραμα με σκυλιά Ομάδα αποφυγής Εγκλωβισμένη ομάδα Αφελής ομάδα Πείραμα Dweck & Repucci (1973) Εκπαιδευτικός Α Εκπαιδευτικός Β tube.com/watc h?v=gFmFOmp rTt0
19
Εξέλιξη και κίνητρα μάθησης
Δείτε αυτό, όταν έχετε χρόνο:
20
Βιβλιογραφία Bandura, A. (1977) Social learning theory. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ. Bruner, J. (1960) Schools for thought, MIT Press, Cambridge, MA. Dweck, C.S., & Elliott, E.S. (1983) Achievement motivation. In E.M. Hetherington (Ed), Handbook of child psychology: Vol.4 Socialization, personality, and social development, Wiley, New York. Dweck, C.S., & Repucci, N.D. (1973) Learned helplessness and reinforcement of responsibility in children. Journal of Personality and Social Psychology, 25, p Eccles, J., & Wingfield, A. (1985) Teacher expectations and student motivation. In J.B. Dusek (Ed), Teacher expectations, , LEA, Hillsdale, NJ. Maslow, A. (1987) Motivation and personality. Harper & Row, New York. Petri, H. (1991) Motivation: theory and research. Wadsworth, Belmont, CA. Pintrich, P.R., Marx, R.W., & Boyle, R.A. (1993) Beyond cold conceptual change: the role of motivation beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change. Review of Educational Research, 63, p Seligman, Μ., & Maier, S.F. (1967) Failure to escape traumatic shock. Journal of Experimental Psychology, 74, p. 1-9. Skinner, B,F. (1971) Beyond freedom and dignity. Knopf, New York. Stipek, D.J. (1998) Motivation to learn: From theory to practice. Prentice-Hall, Englewood Cliffs. Weiner, B. (1990) History of motivation research in education. Journal of Educational Psychology, 82, p
21
Άσκηση Εξετάστε την ακόλουθη μελέτη περίπτωσης και προσπαθήστε να αιτιολογήσετε τη συμπεριφορά του μαθητή, αλλά και να προτείνετε 3 τρόπους που θα μπορούσατε ως εκπαιδευτικός να αυξήσετε τα κίνητρά του για μάθηση. Μελέτη Περίπτωσης: Ο Καρίμ είναι αφρικανικής καταγωγής και είναι μαθητής της 4ης Δημοτικού. Είναι το μοναδικό μαύρο παιδί σε μία τάξη που τα υπόλοιπα παιδιά είναι λευκά. Οι σχολικές επιδόσεις του Καρίμ είναι ιδιαίτερα χαμηλές και ο ίδιος παράλληλα είναι και κοινωνικά απομονωμένος από τα υπόλοιπα παιδιά, χωρίς όμως η συμπεριφορά του να είναι προβληματική. Είναι ένα παιδί χαμηλών τόνων. Η μητέρα του έχει έρθει πολλές φορές στο σχολείο και είναι πολύ ανήσυχη για το γεγονός ότι το παιδί της δεν τα καταφέρνει στα μαθήματα. Η ίδια έχει πολλά όνειρα γι αυτόν και θέλει να γίνει επιστήμονας. Τι νομίζετε ότι ευθύνεται για την επίδοση του Καρίμ και πως θα μπορούσατε να τον βοηθήσετε να αποκτήσει κίνητρα για μάθηση;
22
Άσκηση ΙΙ Τι μπορεί να κάνει ο διδάσκων για να μετατραπούν τα κίνητρα από εξωγενή σε ενδογενή;
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.