Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυδοκία Καλαμογδάρτης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εισαγωγή στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης Βίνκελμαν - Η πολιτιστική ιστορία της τέχνης. Διδάσκων : Α. Σαραφιανός
2
Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.
3
Hahn’s copy of Leonardo's (?) 'La Belle Ferronnière‘.
Milanese circle of Leonardo da Vinci, La belle ferronnière, , Louvre.
4
BΙΝΚΕΛΜΑΝ ΚΑΙ Η ΓΕΝΕΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ: ΒΙΝΚΕΛΜΑΝ Η Τέχνη ως Αντικείμενο με Συγκεκριμένο Χώρο και Χρόνο Εκτύλιξης. Ιστορία της Τέχνης ως Χρονολογικό και Εθνολογικό Αφήγημα. Τέχνη ως Ιστορική Διαδικασία. Τα στάδια της αρχαίας Ελληνικής τέχνης. Η Χρήση και η Εφαρμογή ενός Αιτιολογικού πλαισίου για την Εμφάνιση και Αλλαγή των Καλλιτεχνικών Γλωσσών. Η συστηματική τοποθέτηση και επεξεργασία ιστορικών πλαισίων, ιστορικών κινήτρων και συνθηκών για την εξήγηση του τρόπου με τον οποίο διαφορετικές πρακτικές που σχετίζονται με το Γούστο και τη Τέχνη κυριαρχούν ή υποχωρούν και αλλάζουν. Αυτό το πλαίσιο δεν είναι ντετερμινιστικό. Το Ιστορικό Πλαίσιο Αιτιολόγησης των Καλλιτεχνικών φαινομένων του Β. είναι ανοικτό, πιθανολογικό, πολύ-παραγοντικό και σε όλες του τις εκφάνσεις υλιστικό: Φυσικοί Παράγοντες - Αισθητηριακές υλικές παράμετροι: Φύση, Τοπίο, Γεωγραφία, Κλίμα, Αέρας, το Περιβάλλον στο σύνολό του, Δίαιτα - Η Εισαγωγή του στο περί της Μιμήσεως της Αρχαίας Τέχνης. Πολιτιστικά Αίτια: Ήθη που σχετίζονται με τη Γύμναση, την Καλλιέργεια του Σώματος, την Ένδυση και την Εργασία ή την άσκηση, τα κοινωνικά συστήματα, οι θεσμοί της τέχνης και της θρησκείας, πολιτικά καθεστώτα, ελευθερία, εμπορικός πλούτος, πόλεμος ή ειρήνη. Η τέχνη ως το Άμεσο Προϊον αυτών των φυσικών, πολιτιστικών, κοινωνικών, και πολιτικών διαδικασιών. Ο Ρόλος της Άμεσης Οπτικής Επαφής, της Πρωτογενούς Εμπειρικής Περιγραφής και Ανάλυσης των έργων τέχνης. Ο Ρόλος της Τεχνοτροπίας ενός καλλιτεχνικού αντικειμένου του ίδιου ως Ιστορικού Κριτηρίου, ως Πηγής Ιστορικών Συμπερασμάτων. Το Ύφος ως κυψέλη πολύτιμων ιστορικών δεδομένων/εμπειριών . Η θεωρία της Ιδεώδους Ομορφιάς – Γούστο και Ιστορία – Αισθητική και Ιστορική Ταξινόμηση. Ο ρόλος των συλλογών και των αρχαιδιφικών ανακαλύψεων, της συσσώρευσης υλικών αντικειμένων ή ασαφών δεδομένων στην δημιουργία ταξινομικών ή άλλων ερμηνευτικών σχημάτων.
5
Anton Raphael Mengs, Portrait of Winckelmann, c
Anton Raphael Mengs, Portrait of Winckelmann, c. 1755, Metropolitan Museum of Art, New York.
6
Τέλος Ενότητας
7
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
8
Σημειώματα
9
Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: Έκδοση 1.0 διαθέσιμη εδώ.
10
Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Διδάσκων : Α. Σαραφιανός. «Εισαγωγή στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης. Βίνκελμαν - Η πολιτιστική ιστορία της τέχνης». Έκδοση: 1.0. Ιωάννινα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:
11
Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή, Διεθνής Έκδοση 4.0 [1] ή μεταγενέστερη. [1]
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.