Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 3η (2016-17) Από την Ευκαιρία, στη Δημιουργία μίας Επιχείρησης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 3η (2016-17) Από την Ευκαιρία, στη Δημιουργία μίας Επιχείρησης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 3η ( ) Από την Ευκαιρία, στη Δημιουργία μίας Επιχείρησης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.: E-class μαθήματος:

2 Ορίζοντας την επιχείρηση
Ποιους θα εξυπηρετεί η επιχείρηση; (Αγορά στόχος) Τι θα πουλάει η επιχείρηση; (Προσφορά) Πώς θα παρέχει η επιχείρηση τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες της; (Δυνατότητες παραγωγής και διανομής )

3 Βασικοί τύποι επιχειρήσεων
Μεταποιητικές - παράγουν αγαθά με φυσική υπόσταση και στη συνέχεια τα διαθέτουν μέσω διανομέων ή τα πωλούν απευθείας . Χονδρικού εμπορίου - πραγματοποιούν μαζικές αγορές από μεταποιητικές επιχειρήσεις και στη συνέχεια διαθέτουν τα αποθέματα τους σε μικρότερες ποσότητες σε επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου. Λιανικού εμπορίου – πραγματοποιούν πωλήσεις μεμονωμένων προϊόντων.

4 Προσδιορίστε μια επιχείρηση
Βασικές αξίες - Οι θεμελιώδεις ηθικές αρχές, οι οποίες παρέχουν καθοδήγηση κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Αποστολή - οι στόχοι της επιχείρησης και η βασική στρατηγική μέσω της οποίας θα επιτευχθούν. Όραμα - μια γενικευμένη έκφραση της επιθυμητής πορείας της επιχείρησης. Κουλτούρα - το περιβάλλον εργασίας.

5 Βασικές αξίες Παρέχουν καθοδήγηση κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Παρέχουν καθοδήγηση κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Παράδειγμα: Ένας ιδιοκτήτης εστιατορίου πιστεύει στη στήριξη των τοπικών καλλιεργητών οργανικών προϊόντων. Επηρεάζουν επιχειρηματικές αρχές, όπως: Το είδος των χρησιμοποιούμενων υλικών. Τις τιμές των προϊόντων ή των υπηρεσιών. Τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι πελάτες.

6 Δήλωση αποστολής Περιγράφει τον σκοπό της επιχείρησης χωρίς να υπερβαίνει τις 40 έως 50 λέξεις. Αποτελεί οδηγό και πηγή κινήτρων. Κάνει αναφορά στα ακόλουθα ζητήματα: Υποψήφιοι πελάτες και αγορές. Προϊόντα και υπηρεσίες. Χρησιμοποιούμενη τεχνολογία. Επισήμανση σημαντικότητας των υπαλλήλων και της κοινωνικής ευθύνης. Εστίαση στη βιωσιμότητα, την κερδοφορία και την ανάπτυξη της επιχείρησης

7 Δήλωση αποστολής Εκφράζει το όραμα του επιχειρηματία
Συνοψίζει συνοπτικά αυτό που ξεκινά να κάνει η επιχείρηση και για ποιους Συνήθως εκφράζεται με ποιοτικούς όρους Θα πρέπει να είναι ρεαλιστική, εφικτή και σύντομη Πρέπει να εξηγεί το αντικείμενο της επιχείρησης, τον σκοπό, τους στρατηγικούς στόχους κα τις αξίες τηε επιχείρησης

8 Όραμα Γενικευμένη έκφραση της επιθυμητής πορείας μιας επιχείρησης.
Γενικευμένη έκφραση της επιθυμητής πορείας μιας επιχείρησης. Βασισμένο στις βασικές αξίες. Η εφαρμογή του σε κάθε τμήμα της επιχείρησης είναι επιτακτική. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να διαθέτουν τον απαιτούμενο βαθμό ελευθερίας, προκειμένου να το εκπληρώσουν.

9 Κουλτούρα Διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό από την ηγεσία της επιχείρησης. Αποτελεί εφαρμογή των βασικών αξιών. Η κουλτούρα διαδίδεται στους υπαλλήλους μέσω αφηγήσεων, εορταστικών τελετών, εταιρικών εκδηλώσεων και συμβόλων. Επηρεάζει κανόνες συμπεριφοράς όπως: Ανοχή ως προς τον κίνδυνο Τάσεις ως προς την ανθρώπινη φύση, την ομαδικότητα και τα αποτελέσματα. Επικοινωνία - φρασεολογία

10 Διαδικασίες λήψης αποφάσεων
Διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό από την ηγεσία της επιχείρησης. Αποτελεί εφαρμογή των βασικών αξιών. Η κουλτούρα διαδίδεται στους υπαλλήλους μέσω αφηγήσεων, εορταστικών τελετών, εταιρικών εκδηλώσεων και συμβόλων. Επηρεάζει κανόνες συμπεριφοράς όπως: Ανοχή ως προς τον κίνδυνο Τάσεις ως προς την ανθρώπινη φύση, την ομαδικότητα και τα αποτελέσματα. Επικοινωνία - φρασεολογία

11 Διαδικασίες λήψης αποφάσεων
Εξετάστε ιδέες που προκύπτουν από εσάς ή την επιχειρηματική σας ομάδα, μέσω της διαδικασίας καταιγισμού ιδεών (market driven) Εξετάστε τις σύγχρονες τάσεις στις επιχειρηματικές δραστηριότητες και σε τομείς που γνωρίζουν σημαντική ανάπτυξη (market driven) Ξεκινήστε με μία ιδέα για συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία και στη συνέχεια αναζητήστε την αγορά στην οποία θα δραστηριοποιηθείτε (product driven)

12 Διαδικασίες λήψης αποφάσεων

13 Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Χρειάζεστε μια στρατηγική για να επικρατήσετε έναντι των ανταγωνιστών. Το πλεονέκτημα πρέπει να είναι διατηρήσιμο. Ο ανταγωνισμός μπορεί να είναι άμεσος ή έμμεσος. To ανταγωνιστικό πλεονέκτημα προκύπτει από οποιοδήποτε σημαντικό όφελος μπορείτε να προσφέρετε και το οποίο δίνει προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών: Ποιότητα Τιμή Η ιδέα σας θα είναι επιτυχημένη; Διεξάγεται έρευνα αγοράς και ανάλυση ανταγωνισμού.

14 Παράγοντες ανάπτυξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος
Παράγοντες ανάπτυξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Ποιότητα: Μπορείτε να εξασφαλίσετε υψηλότερη ποιότητα σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας; Τιμή: Μπορείτε να εξασφαλίσετε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τους ανταγωνιστές, σε βάθος χρόνου; Τοποθεσία: Μπορείτε να εγκαταστήσετε την επιχείρηση σας σε έναν χώρο που θα διευκολύνει την πρόσβαση των καταναλωτών; Επιλογή: Μπορείτε να εξασφαλίσετε ένα ευρύτερο φάσμα επιλογών στους πελάτες; Εξυπηρέτηση: Μπορείτε να εξυπηρετήσετε τους πελάτες σας με καλύτερο και περισσότερο εξατομικευμένο τρόπο; Ταχύτητα: Μπορείτε να παραδώσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας σε μικρότερο χρονικό διάστημα;

15 Είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα αρκετά ισχυρό;
Μια επιτυχημένη επιχείρηση δραστηριοποιείται σε μια αγορά: η οποία είναι ισχυρή και συνεχώς αναπτύσσεται. όπου ο ανταγωνισμός θα μπορούσε να αποφέρει κέρδος. στην οποία οι υφιστάμενες επιχειρήσεις είναι πετυχημένες, αλλά δεν υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός που να δημιουργεί εμπόδια εισόδου για νέους επιχειρηματίες. Μια επιτυχημένη επιχείρηση διαθέτει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία: που επιλύουν προβλήματα που μπορεί να έχουν οι καταναλωτές σε σχέση με τα αντίστοιχα προϊόντα ή υπηρεσίες των ανταγωνιστών. σε ανταγωνιστική τιμή, προκειμένου να προσελκύσει πελάτες.

16 Είναι το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα αρκετά ισχυρό;
Μια επιτυχημένη επιχείρηση είναι εξαιρετικά σημαντικό: να κατανοεί τις ανάγκες των πελατών. να διαθέτει ένα διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ή πολλαπλά εξελισσόμενα πλεονεκτήματα. να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών, στη σωστή τιμή.

17 Διερεύνηση του ανταγωνισμού
Μοναδική πρόταση πώλησης (Unique Selling Proposition - USP): Ποιο είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα και το παρεχόμενο όφελος που σας διαφοροποιεί; Συγκρίνετε την προσφορά της επιχείρησης σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Προσδιορίστε εάν βρίσκεστε σε πλεονεκτική ή μειονεκτική θέση από άποψη κόστους.

18 Στρατηγική έναντι τακτικής
Το σχέδιο ενός επιχειρηματία για τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει να υποσκελίσει τους ανταγωνιστές του. Ανταγωνιστική στρατηγική Συνδυασμός του ορισμού μιας επιχείρησης και του ανταγωνιστικού της πλεονεκτήματος. Τακτικές Ενέργειες μέσω των οποίων μια επιχείρηση εφαρμόζει τη στρατηγική της.


Κατέβασμα ppt "Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα Διάλεξη 3η (2016-17) Από την Ευκαιρία, στη Δημιουργία μίας Επιχείρησης Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Email: aapostolakis@staff.teicrete.gr."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google