Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΙΙ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΙΙ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΙΙ
Παρουσίαση Δημήτρης Λαμπρούλης. ΤΕΙ Λάρισας.

2 Στρατηγικές για διευθυντές τμημάτων.
Μετά τις επιχειρηματικές στρατηγικές σημαντικές είναι οι στρατηγικές τμήματος. Αν για παράδειγμα, η επιχειρηματική σας στρατηγική είναι η αύξηση του μεριδίου αγοράς, η στρατηγική μάρκετινγκ θα μπορούσε να περιλαμβάνει στρατηγική επίθεσης στους ανταγωνιστές σας. Οι στρατηγικές τμήματος χαρτογραφούνται με βάση το οργανόγραμμα σας. Αναθέτοντας την εκτέλεση τους στους διευθυντές των τμημάτων, έχετε μπεί σε καλό δρόμο για την ομαλή καθοδήγηση του οργανισμού σας προς σαφείς κοινούς στόχους. Θα πρέπει να ξανακοιτάξετε το οργανόγραμμα σας. Το επιχειρηματικό σχέδιο μοίαζει με πάζλ.

3 Στρατηγικές προϊόντων.
Κατά την διάρκεια της ανάπτυξης στρατηγικών τμήματος, ίσως σκεφτείτε το ενδεχόμενο να καταστρώσετε μια γενική στρατηγική προϊόντος. Η στρατηγική προϊόντος είναι μια θαυμάσια γέφυρα ανάμεσα στις επιχειρηματικές στρατηγικές και τις στρατηγικές τμήματος. Σας βοηθάει να αναπτύξετε πλήρως ολοκληρωμένες στρατηγικές έρευνας και ανάπτυξης, παραγωγής και μάρκετινγκ. Μπορεί να θεωρείται αυτονόητο ότι όλοι πρέπει να οδεύουν προς την ίδια κατεύθυνση, αλλά η εξέταση πολλών εταιρειών καταδεικνύει ότι αυτό δεν είναι πάντα σαφές. Σε πολλές περιπτώσεις, το μάρκετινγκ, η παραγωγή και η έρευνα και ανάπτυξη κάνουν- και υπόσχονται-διαφορετικά προγράμματα η καθεμία.

4 Δύο βήματα για μια επιτυχή στρατηγική προϊόντος.
Διαφοροποιημένα προϊόντα. Σειρά προϊόντων, βάθος και εύρος Ποιότητα Ανθεκτικότητα Σχέδιο αλλαγές/βελτιώσεις Χαρακτηριστικά, εκπληρώνει τις ανάγκες χρήσης Εμπορική Επωνυμία. αναγνώριση Κέντρου Βάρους. Κλάδος, συγκεκριμένοι ανταγωνιστές Προϊόν, συγκεκριμένα προϊόντα Αγορά, συγκεκριμένα τμήματα. Έδαφος, συγκεκριμένες τοποθεσίες Παραγωγός χαμηλού κόστους Απλότητα, βασικό προϊόν Όγκος, οικονομίες κλίμακας Προσόντα, Αποτελεσματικότητα Συνεργία, άντληση δαπανών Ολοκλήρωση, κάθετη

5 Στρατηγική Μάρκετινγκ.
Η επιχείρηση σας Η αγορά σας Στρατηγική προώθησης του ενεργητικού Στρατηγική Έλξης της αγοράς.

6 Έξι προσεγγίσεις έρευνας και ανάπτυξης.
Ελάχιστος προϋπολογισμός έρευνας και ανάπτυξης ή μεγάλες δαπάνες. Κάνετε την δική σας έρευνα ή αντιγράψετε άλλους. Έχετε τη δική σας ομάδα έρευνας και ανάπτυξης ή την αναθέτετε σε εξειδικευμένες εταιρείες. Έχετε επαγγελματίες έρευνας και ανάπτυξης ή συνεργάζεστε με το τοπικό πανεπιστήμιο. Εστιάζετε στην καθαρή ή στην εφαρμοσμένη έρευνα. Έχετε τυποποιημένη έρευνα και ανάπτυξη ή ελεύθερο πειραματισμό (ακανόνιστη “δημιουργική” έρευνα).

7 Η στρατηγική έρευνας. Αυτή εστιάζετε στα εξής Βελτιώσεις προϊόντων ή
Νέα προϊόντα Επίσης, οι επιχειρηματικές στρατηγικές και οι στρατηγικές προϊόντος μπορεί να έχουν καταδείξει που πρέπει να δώσετε σημασία Στα προϊόντα ή Στις διαδικασίες (μηχανισμός παραγωγής).

8 Στρατηγικές Παραγωγής.
Θέλετε να γίνετε παραγωγός χαμηλού κόστους ή στοχεύετε σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά προϊόντος, ποιότητας κλπ. Θα μεταποιείτε εσείς η θα το αναθέσετε σε τρίτους. Σας ενδιαφέρει η κάθετη ολοκλήρωση (ή ο κατακερματισμός) Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε δυνατά σημεία σχετικά με τη δυνατότητα παραγωγής. Καθοριστικά θέματα που χρήζουν προσοχής είναι. Ο συνολικός χρόνος που απαιτεί η εισαγωγή τροποποιημένων ή νέων προϊόντων. Η ικανότητα διαχείρισης μικρού όγκου παραγωγής για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών Η παροχή κατάλληλης υποστήριξης πελατών.

9 Πέντε σημεία που πρέπει να λάβετε υπόψη σας.
Δραστηριότητα Η στρατηγική συνίσταται στην εξέταση των εξής αντικειμένων. Ποιότητα Διαδικασίες. Δυνατότητα Παραγωγής. Αποθέματα. Εργατικό δυναμικό. Έλεγχος ποιότητας, δειγματοληψία, δοκιμές, διασφάλιση, εφαρμογή των προτύπων ποιότητας και περιβάλλοντος ΙSO, εφαρμογή άλλων σχετικών προτύπων, όπως το αμερικάνικο FCC ή το ευρωπαικό CE. Μέθοδοι και τεχνολογία παραγωγής, τοποθεσία και σχεδιασμός εγκαταστάσεων παραγωγής, απαιτήσεις σε βιομηχανικές εγκαταστάσεις, εξοπλισμό και μηχανήματα, αυτοματισμός. Εξισορρόπηση, ροή και έλεγχος διεργασιών, διαχείριση αποθήκης. Ελάχιστη, άριστη και μέγιστη δυνατότητα παραγωγής, πραγματική εκμετάλλευση, εποχικά και κυκλικά αγκάθια, ευελιξία και προγραμματισμός, επιπτώσεις μελλοντικής ζήτησης. Άριστα επίπεδα πρώτων υλών, προϊόντα προς επεξεργασία και έτοιμα αγαθά, αγορές, μέθοδοι άμεσης διάθεσης αποθεμάτων, αλληλεπίδραση με προμηθευτές, χειρισμός υλικών, διεκπεραίωση παραγγελιών. Διαθεσιμότητα προσόντων, ανειδίκευτοι εργάτες και άλλο προσωπικό υποστήριξης, περιγραφές θέσεων εργασίας, μέτρηση απόδοσης, εκπαίδευση και εξέλιξη, κίνητρα.

10 Στρατηγικές μάρκετινγκ και πωλήσεων εμπνευσμένες από πολεμικές τακτικές.
Κατά μέτωπο επίθεση Πλαγιομετωπική επίθεση Περικύκλωση Ανταρτοπόλεμος Εκμετάλλευση δυνατών σημείων Παραμονή εκτός βολής Εστίαση σε συγκεκριμένη περιοχή. Διπλωματία. Πώληση στα ίδια τμήματα αγοράς με τους ανταγωνιστές σας. Επίθεση στα πιο αδύναμα προϊόντα και αγορές των ανταγωνιστών σας με τα πιο δυνατά σας προϊόντα. Περικυκλώνετε ασφυκτικά τους ανταγωνιστές σας προσφέροντας μια περιεκτική γκάμα επιλογών προϊόντων Αιφνίδιες επιθέσεις σε ευνοϊκές αγορές. Εστιάζετε σε ένα προϊόν η σε μικρό αριθμό προϊόντων Εστιάζετε σε εξειδικευμένες αγορές για τις οποίες δεν ενδιαφέρονται οι ανταγωνιστές. Κυριαρχήστε σε μικρότερη περιοχή. Κάνετε μια κοινοπραξία ή άλλη επωφελή σχέση.

11 Μπορείτε να αυξήσετε τις τιμές ή μήπως πρέπει να τις μειώσετε.
Αυτό εξαρτάται από την ελαστικότητα των τιμών. Αν η ζήτηση είναι ελαστική (πολύ ευέλικτη). Αν μειώσετε τις τιμές σας, ο κόσμος θα αγοράσει περισσότερο και τα έσοδα πωλήσεων θα αυξηθούν. Αν αυξήσετε τις τιμές, τα έσοδα θα μειωθούν. Αν η ζήτηση είναι ανελαστική (σχετικά σταθερή) Αν αυξήσετε τις τιμές, ο κόσμος θα συνεχίσει να αγοράζει την ίδια ποσότητα κι έτσι τα έσοδα πωλήσεων θα αυξηθούν. Αν μειώσετε τις τιμές, τα έσοδα θα πέσουν. Η ζήτηση θα είναι ανελαστική αν το προϊόν θεωρείται απαραίτητο και αν δεν υπάρχουν υποκατάστατα προϊόντα.

12 Στρατηγικές για διοικητικές υπηρεσίες και υπηρεσίες υποστήριξης.
Πλήροφορική. Διαθεσιμότητα και αποτελεσματικότητα συστημάτων, σχέδιο και ολοκλήρωση συστημάτων, άνεση επικοινωνιών, διαθεσιμότητα πληροφοριών διαχείρισης, διαχείριση βάσεων δεδομένων, ασφάλεια, ικανότητα επεξεργασίας, λειτουργική αποτελεσματικότητα (όχι απαραίτητα τεχνική υπεροχή), παρουσία στο Internet, αντίγραφα ασφαλειάς. Ανθρώπινοι πόροι. Πρόσληψη και εξέλιξη προσωπικού, όροι και συνθήκες απασχόλησης, μισθός και επιδόματα, συλλογικές μέθοδοι διαπραγματεύσεων, ηθικό, επικοινωνίες εργαζομένων. Οικονομικά. Διαχείριση ταμειακών ροών και πλεονασματικών υπολοίπων, χρηματοδότηση, όροι δανείων, ίδια κεφάλαια, αρχικές δημόσιες εγγραφές, διαχείριση εισπρακτέων, επισφαλείς απαιτήσεις, ανάληψη απαιτήσεων τρίτων, διεκπεραίωση πληρωμών, διαθεσιμότητα πληροφοριών διαχείρισης, οικονομικός έλεγχος, έλεγχοι. Νομικά. Διαχείριση και προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας, αποτελεσματική διαχείριση συμβάσεων, προστασία των συμφερόντων των συνεταίρων (μετόχων, εργαζομένων, συνεργατών, πελατών), ανάληψη ευθύνης προϊόντος, συγχωνεύσεις και εξαγορές. Άλλοι. Σχέσεις μετόχων, δημόσιες σχέσεις, διαχείριση καταστροφών, διεκπεραίωση παραγγελιών, διαχείριση και συντήρηση εγκαταστάσεων ασφάλειας.

13 Απαιτήσεις σε πόρους. Η στρατηγική σας χρειάζεται κάποιους πόρους, ορισμένοι από αυτούς είναι οι εξής Κεφάλαιο επενδύσεων και κίνησης. Προσωπικό διοίκησης και διεύθυνσης, εκτελεστικό προσωπικό και προσωπικό υποστήριξης. Εγκαταστάσεις, βιομηχανικές εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός κλπ. Πρώτες ύλες, συστατικά, έτοιμα προϊόντα. Επαγγελματικές υπηρεσίες.

14 Τεκμηρίωση στρατηγικής.
Προσδιορίστε τον τομέα, εξειδικευμένη περιοχή της αγοράς, μοναδικά προϊόντα κλπ. Εξηγήστε τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα όσον αφορά την επιδίωξη αυτού του τομέα. Παρουσίαστε την στρατηγική που καταστρώσατε. Καθορίστε τους στόχους σας. Προσδιορίστε τις πιθανές απολαβές

15 Δημιουργία εκτελεστικού σχεδίου.
Θα χρειαστεί να αναπτύξετε τα εξής εκτελεστικά σχέδια. Ένα γενικό για όλη την επιχείρηση. Ένα πιο λεπτομερές σχέδιο για κάθε λειτουργικό τμήμα. Το γενικό σχέδιο προσδιορίζει τις σημαντικότερες αλληλεπιδράσεις και τις κρίσιμες διαδρομές. Παρέχει το πλαίσιο ανάπτυξης εκτελεστικών σχεδίων ανά τμήμα. Όπως συμβαίνει με όλα τα τμήματα του επιχειρηματικού σχεδίου πρόκειται για μια επαναλαμβανόμενη και αλληλένδετη δραστηριότητα. Τα επιχ. Σχέδια αναπτύσσονται καλύτερα όταν αναπτύσσονται με βάση μια τροποποίηση της μεθόδου κάτω οι στόχοι, ζήτω τα εκτελεστικά σχέδια. Η τροποποίηση έγκειται στο εξής, το ιδανικό είναι οι διευθυντές των τμημάτων να εμπλέκονται τόσο στον καθορισμό της στρατηγικής και των στρατηγικών στόχων όσο και στην ανάπτυξη των σχεδίων. Έτσι το κενό μεταξύ των δύο δραστηριοτήτων γεφυρώνεται από ανθρώπους που κατανοούν και (σε ένα ιδανικό κόσμο) υποστηρίζουν όλες τις ιδέες και διαδικασίες.

16 Δημιουργία εκτελεστικού σχεδίου.
Αν είχατε μια τυπική διαδικασία πληρωμής ημερομισθίων και οι στόχοι του σχεδίου μεταφράζονταν σε προσωπικούς στόχους για τους εργαζόμενους, ο καθένας θα ήξερε ακριβώς τι έπρεπε να κάνει. Αν αυτό το εφαρμόσουμε σε ολόκληρη την επιχείρηση Οι εκτελεστικοί εργαζόμενοι ακολουθούν το εκτελεστικό σχέδιο, εκτελώντας τις τυπικές διαδικασίες για κάθε δραστηριότητα. Οι διευθυντές τμημάτων διασφαλίζουν τη λειτουργία του εκτελεστικού σχεδίου ελέγχοντας την επίτευξη των εκτελεστικών στόχων. Ο διευθύνων σύμβουλος παρακολουθεί και ελέγχει την επίτευξη των στρατηγικών στόχων. Ολα λειτουργούν σαν μια καλολαδωμένη μηχανή.

17 Διαγράμματα του Gantt. Παρουσιάζει ορισμένες από τις δραστηριότητες που πρέπει να γίνουν σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές. Είναι σχετικά εύκολο να κάνετε σχέδια έργων με τη βοήθεια εφαρμογών ηλεκτρονικών υπολογιστών για σχεδιασμό έργων. Οι εφαρμογές αυτές σας δίνουν τη δυνατότητα να καταγράψετε πληροφορίες σχετικά με το έργο, να κάνετε αλλαγές με σχετική άνεση και να βλέπετε τις πληροφορίες του έργου με διάφορους τρόπους.

18 Εννέα βήματα για έναν επιτυχημένο σχεδιασμό έργων.
Αναλύστε το έργο στις ελάχιστες δυνατές δραστηριότητες. Προσδιορίστε τις αλληλεπιδράσεις και τις κρίσιμες διαδρομές. Ταξινομήστε τις δραστηριότητες, με πρώτες αυτές που είναι κρίσιμες και υψηλού κινδύνου. Θέστε μετρήσιμους στόχους για κάθε δραστηριότητα, κατά προτίμηση τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Μοιράστε αρμοδιότητες. Φτιάξτε έναν μηχανισμό παρακολούθησης των αναφορών σε σχέση με κάθε στόχο. Καθιερώστε κουλτούρα που να ενθαρρύνει την αναφορά προβλημάτων την ίδια στιγμή που μια πιθανή δυσκολία, καθυστέρηση ή άλλη ανεπιθύμητη κατάσταση έρχεται στο φώς. Εκτελέστε το σχέδιο, σημειώνοντας τις ολοκληρωμένες δραστηριότητες. Ενεργήστε άμεσα αν ένας στόχος χαθεί ή αν προκύψει αναφορά προβλήματος.

19 Τεκμηριώστε το εκτελεστικό σας έργο.
Τα μεγάλα έργα σπάνια ολοκληρώνονται στην ώρα τους ή εντός προϋπολογισμού. Το καλύτερο είναι να έχω στόχους που να απέχουν μεταξύ τους το πολύ μια εβδομάδα. Αν υπερβούν το όριο αυτό, όλα αρχίζουν να χαλάνε. Δικαιολογημένα μπορείτε να το χαλαρώσετε όσο προχωράτε προς την κορυφή της ιεραρχίας. Μια φορά στους τρεις με έξι μήνες μπορεί να είναι αποδεκτό όριο για ανώτερα στελέχη. Ένας επενδυτής σε νέες επιχειρήσεις είπε ότι του αρέσει το σχέδιο να του λέει τι θα αρχίσουν να κάνουν οι διευθυντές της επιχείρησης την επομένη μέρα από αυτήν που θα μπούν στον λογαριασμό τους τα λεφτά της χρηματοδότησης.

20 Τεκμηριώστε το εκτελεστικό σας έργο.
Αφού καταστρώσετε το εκτελεστικό σας σχέδιο, θα είναι αρκετά εύκολο να το τεκμηριώσετε. Το πλήθος των αναγκαίων στοιχείων εξαρτάται από τους αναγνώστες σας. Ενα απλουστευμένο διάγραμμα το Gantt σας βοηθάει να δείτε τα βασικά ερωτήματα. Μπορείτε μετά να γράψετε ένα σύντομο σχόλιο για να περιγράψετε γιατί και πότε είναι αναγκαίες οι βασικές δραστηριότητες. Αν έχετε κάνει πολλά αναλυτικά διαγράμματα του Gantt μπορείτε να τα βάλετε σε ένα παράρτημα.


Κατέβασμα ppt "Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία ΙΙ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google