Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
2ο Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Κερκύρας Ερευνητική εργασία Α΄ Τετραμήνου Σχ. έτος:

2 «Έτσι γεννήθηκε η Μουσική του Κινηματογράφου, θα έλεγε κανείς
«Έτσι γεννήθηκε η Μουσική του Κινηματογράφου, θα έλεγε κανείς. Από τη σιωπή. Και η Μουσική αυτή υπήρξε στην αρχή λίγο σκοτάδι, τίτλοι, ηχητική περιγραφή του ονείρου, πράξη ζωής και θάνατος, ενέργεια, νίκη, τέλος, διέξοδος, επιστροφή στο σπίτι. Η Μουσική του Κινηματογράφου συντηρεί στη μνήμη την εικόνα, την ερμηνεύει ενώ συγχρόνως χρωματίζει επιθυμίες και μνήμες και την προσωπική μας ταύτιση με τις πτυχές ενός ονείρου 35 χιλιοστών». ΜάνοςΧατζιδάκις   2001: A Space Odyssey - Main Title: Also Sprach Zarathustra - Richard Strauss

3 Στις μέρες μας ο κινηματογράφος έχει αποδειχθεί ως ένα από τα δημοφιλέστερα μέσα ψυχαγωγίας και αποτελεί την 7η τέχνη δίπλα στη γλυπτική, τη ζωγραφική, το χορό, την αρχιτεκτονική, τη μουσική και τη λογοτεχνία Η τέχνη του κινηματογράφου είχε ως αρχή πειράματα επιστημόνων τον 19ο αιώνα και η εξέλιξή του συμβάδισε με την τεχνολογική πρόοδο.

4

5 Ο κινηματογράφος αποτελεί ένα οπτικοακουστικό θέαμα με 3 βασικά χαρακτηριστικά τον λόγο την εικόνα και τον ήχο/μουσική. Η έβδομη τέχνη, έκανε τα πρώτα της βήματα δειλά αλλά σταθερά. Το κλίμα που κυριαρχούσε την εποχή της γέννησής της μπορεί να θεωρηθεί αρκετά ενθαρρυντικό, παρά τις δυσμενείς πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούσαν

6

7 Ο κινηματογράφος από τη στιγμή που αποτελεί μορφή τέχνης, είναι και ένα κοινωνικό φαινόμενο Η μουσική από την γέννηση του κινηματογράφου συνόδευε πάντα την ¨δράση¨.

8

9 Το ηχητικό υλικό μιας κινηματογραφικής ταινίας μπορεί να είναι μια ανθρώπινη φωνή, ένας διάλογος, ένα σχόλιο, οι φυσικοί ήχοι ή θόρυβοι που «δημιουργούν τη μουσική». Η μουσική ως «τέχνη των ήχων» είναι ένα από τα ουσιαστικότερα ηχητικά εκφραστικά μέσα του κινηματογραφιστή και συμβάλλει αποφασιστικά στην αισθητική διαμόρφωση μιας ταινίας, αν χρησιμοποιηθεί σωστά και με τον κατάλληλο, ανάλογα με την περίπτωση, τρόπο.

10

11 Η αρχή του κινηματογράφου είναι πρωτίστως η εικόνα
Η αρχή του κινηματογράφου είναι πρωτίστως η εικόνα Η μουσική όμως μέσα στο ηχητικό σώμα μιας ταινίας δεν είναι ένας ακόμα ήχος ανάμεσα σ’ όλους τους άλλους, είναι λόγω της φύσης της ένας ειδικός ήχος με ξεχωριστή λειτουργία και σημασία.

12

13 Μεταφέρει μηνύματα σχολιάζοντας ή επεξηγώντας τη δράση ή ακόμη αποκαλύπτει κρυφές πτυχές, που δεν εκφράζονται στο διάλογο. Η μουσική μετέχει στο λυρισμό. Είναι το στοιχείο εκείνο που συντελεί στην υπέρβαση της πραγματικότητας. Η κινηματογραφική εικόνα καταγράφει ρεαλιστικά, η μουσική ενισχύει λυρικά αυτή την καταγραφή

14

15 Ο κινηματογράφος απεικονίζει τοπία, πρόσωπα, καταστάσεις, η μουσική μετέχει αποσαφηνίζοντας αυτή την απεικόνιση. Η μουσική δεν αποτελεί μόνο μια απλή συνοδεία του οπτικού μέρους, αλλά να προσθέτει ένα στοιχείο που δεν περιέχεται σ' αυτό. Εκφράζει εκείνες τις εικόνες και τα συναισθήματα που αποκλειστικά με οπτικά μέσα θα ήταν αδύνατον να εκφραστούν.

16

17 Η επιδίωξη της σχέσης ανάμεσα στην εικόνα και στη μουσική καθορίζεται από το ότι η καθεμία μπορεί να δώσει, με τον δικό της τρόπο, αισθητική αξία σε ένα γεγονός. Μολονότι η εικόνα και η μουσική έχουν διαφορετικό χαρακτήρα, η απουσία σχέσεων ανάμεσά τους είναι θανάσιμο αμάρτημα για μια κινηματογραφική ταινία.

18

19 Η μουσική σε μια κινηματογραφική ταινία δεν είναι αυτοσκοπός
Η μουσική σε μια κινηματογραφική ταινία δεν είναι αυτοσκοπός. Μπαίνει για να υπηρετήσει την ταινία. Η σχέση ανάμεσα στην εικόνα και στη μουσική πρέπει να διατυπώνεται διακριτικά και εύστοχα. Σε μια κινηματογραφική ταινία ο βασικός ρόλος που έχει η μουσική εντοπίζετε στο ότι: είναι απαραίτητο στοιχείο το οποίο δίνει μορφή, νόημα, ροή στην ταινία χωρίς να αποτελεί ¨διακοσμητικό¨ στοιχείο.

20

21 Ενισχύει αυτά που θέλει να πει ο σκηνοθέτης
Ενισχύει αυτά που θέλει να πει ο σκηνοθέτης. Η αφαιρετικότητα της μπορεί να τονίσει το συναίσθημα του πρωταγωνιστή. Σχολιάζει ότι λένε οι εικόνες με την δική της γλώσσα. Δίνει παραπάνω βάρος σε αυτές, λέει ότι δεν μπορούν να πουν, αφηγείται. Αποτελεί έναν ¨ηθοποιό¨ που λαμβάνει μέρος στην πλοκή του έργου, είναι ένα μέρος του σεναρίου. Μεταφέρει μηνύματα. Προσφέρει μορφή και νόημα.

22 JURASSIC PARK   Πλήρης Τίτλος : Theme from Jurassic Park Συνθέτης : John Williams Εκτέλεση : Cincinnati Pops Orchestra Διάρκεια : 3:25 Ημερομηνία κυκλοφορίας : 25/5/1993   TITANIC Πλήρης Τίτλος : “My Heart Will Go On” Συνθέτης : James Horner Will Jennings Εκτέλεση : Celine Dion Διάρκεια : 5:11 Ημερομηνία κυκλοφορίας : 8/12/1997

23 La vita è bella SUPERMAN Πλήρης Τίτλος : La vita è bella
Συνθέτης : Nicola Piovanni Διάρκεια : 2:50 Ημερομηνία κυκλοφορίας : 6/11/1998 SUPERMAN Πλήρης Τίτλος – Άλμπουμ: Theme from Superman Συνθέτης : John Williams Εκτέλεση : Η Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου Διάρκεια : 4:20 Ημερομηνία κυκλοφορίας : 10/12/1978

24

25 Έτσι λοιπόν πιστεύουμε ότι η μουσική υπάρχει σε μια κινηματογραφική ταινία για να υπηρετήσει ένα σκοπό και οι λειτουργίες της είναι πολλές. Ο κινηματογράφος, η 7η τέχνη, η αίσθηση που νιώθουμε όλοι παρακολουθώντας μια κινηματογραφική ταινία αποτελείτε από πολλά, σημαντικά και αναντικατάστατα στοιχεία ένα εκ των οποίον είναι και η μουσική.

26

27 Αυτή είναι που με την άυλη δύναμη της και όταν χρησιμοποιείτε σωστά και με σύνεση, μας βοηθά να κρατήσουμε στην μνήμη εικόνες, εντυπώσεις, συναισθήματα, την μαγεία… του ¨σινεμά¨.

28

29 Μαθητές Ερευνητικής Ομάδας
ΑΘΗΝΑΙΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ - ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΑΝΔΡΙΩΤΗ ΣΟΦΙΑ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ-ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΒΛΑΧΟΠΟΥΛΟΥ ΔΑΦΝΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ ΔΟΥΚΑ ΕΥΔΟΞΙΑ ΚΟΣΚΙΝΑΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΚΟΤΣΗ ΜΑΡΙΑ - ΑΝΝΑ ΛΙΝΑΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΟΥΓΙΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ-ΑΙΑΣ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΡΑΤΟΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ - ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΤΟΥΡΑΧΑΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΠΡΟΣΩΠΑΡΗ ΗΛΙΑΝΑ ΣΥΛΑΪ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΣΙΡΙΓΩΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Επιμέλεια παρουσίασης ( Power Point) : ΜΠΡΑΤΟΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ – ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Επιμέλεια Αφίσας : Αθηναίου Βαρβάρα- Αντιγόνη Υπεύθυνος καθηγητής: Πετσάλης Κων/νος κλ. ΠΕ 16

30 Βιβλιογραφία Δίκτυογραφία – Πηγές: 
Μουσική και κινηματογράφος. Κώστας Μυλωνάς. Ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου. ΚΙΘ ΡΙΝΤΕΡ Ένας αιώνας κινηματογραφικής μουσικής. Άρθρο του συνθέτη Αλέξανδρου Μουζά στην Καθημερινή 7/11/2004. Μουσική Α΄ Λυκείου. Σχολικό Βιβλίο του ΟΕΔΒ. Μουσική Γ΄ Γυμνασίου. Σχολικό Βιβλίο του ΟΕΔΒ. Οι κορυφαίες ταινίες όλων των εποχών. Εκδόσεις Ερωδιός. ΤΣΑΡΛΙ ΤΣΑΠΛΙΝ αυτοβιογραφία μετάφραση: Σ. Μαρκέτος. Εκδόσεις ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ  Ντοκιμαντέρ της Δημόσιας Τηλεόρασης «ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ» της σειράς "ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ" το οποίο έχει χρονολογία παραγωγής / πρώτης εκπομπής Κυριακή, 1 Ιανουαρίου 1995. Δικτυογραφία

31 The Phantom of the Opera -
Ακούστηκαν τα Soundtrack: 2001: A Space Odyssey - Main Title: Also Sprach Zarathustra - Richard Strauss Superman - John Williams Limelight - Charlie Chaplin Pirates of the Caribbean- composer Klaus Badelt and producer Hans Zimmer The Phantom of the Opera - Andrew Lloyd Webber

32 ΤΕΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ


Κατέβασμα ppt "ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google