Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά
Εργασία στο μάθημα της τεχνολογίας Σχολικό έτος Καθηγήτρια:Μαυροματάκη Σταυρούλα

2 Θέμα : Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Μαθητής :Γιώργος Κόλλιας

3 Ορισμός: Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι μια μηχανή κατασκευασμένη κυρίως από ψηφιακά ηλεκτρονικά κυκλώματα και δευτερευόντως από ηλεκτρικά και μηχανικά συστήματα, και έχει ως σκοπό να επεξεργάζεται πληροφορίες. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής είναι ένα αυτοματοποιημένο, ηλεκτρονικό, ψηφιακό επαναπρο­γραμ­ματιζόμενο σύστημα γενικής χρήσης το οποίο μπορεί να επεξεργάζεται δεδομένα βάσει ενός συνόλου προκαθορισμένων οδηγιών, των εντολών που συνολικά ονομάζονται πρόγραμμα. παιδευτικό λογισμικό, προγράμματα – εργαλεία κ.α.).

4 Ιστορική Εξέλιξη Ο Τζον Νάπιερ (John Napier) το επινόησε μηχανή για υπολογισμό λογαρίθμων. Ο Γουίλλιαμ Ότρεντ (William Oughtred) το 1625 επινόησε τον λογαριθμικό κανόνα. Ο Μπλεζ Πασκάλ (Blaise Pascal) το κατασκεύασε μηχανή για προσθαφαιρέσεις. Ο Ζοζέφ Μαρί Ζακάρ (Josheph Marie Jackard), Γάλλος μηχανικός, επινόησε το 1801 μια υφαντική μηχανή με διάτρητες μεταλλικές κάρτες, που καθοδηγούσαν την μηχανή να πλέκει διάφορα σχέδια, και τα υφάσματα που γίνονται με αυτό τον τρόπο ύφανσης φέρουν μέχρι σήμερα το όνομά του. Με αλλαγή των μεταλλικών καρτών άλλαζε το σχέδιο της πλέξης.

5 Το 1848 ο Τζορτζ Μπουλ (George Boole) επινόησε την άλγεβρα που φέρει το όνομά του: Άλγεβρα Μπουλ. Εφαρμογές της βρίσκουμε στα ψηφιακά κυκλώματα, στους λογικούς συλλογισμούς και πρακτικά σε κάθε πρόγραμμα Η/Υ. Ο Βρετανός μαθηματικός Τσαρλς Μπάμπατζ (Charles Babbage) το 1871 σχεδίασε την Αναλυτική μηχανή του. Η μηχανή δεν μπορούσε να κατασκευαστεί με την τεχνολογία εκείνης της εποχής επειδή απαιτούσε πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια αλλά, όπως εξήγησε η κόρη του Λόρδου Βύρωνα, η προικισμένη μαθηματικός και πρώτη προγραμματίστρια υπολογιστών Άντα Λάβλεϊς (Ada Lovelace), ήταν τόσο πολυδύναμη που θα είχε ανυπολόγιστη αξία αργότερα. Το 1890 ο Αμερικανός μηχανικός Χέρμαν Χόλεριθ (Herman Hollerith) σκέφθηκε να χρησιμοποιήσει χάρτινες διάτρητες κάρτες, χρησιμοποιώντας την ιδέα του Ζακάρ, με διατρήσεις που να συμβολίζουν γράμματα και αριθμούς, για να επιτύχει μικρότερους χρόνους επεξεργασίας της κρατικής απογραφής των Η.Π.Α., με μεγάλη επιτυχία. Ο Βάνεβαρ Μπους (Vannevar Bush) το έφτιαξε τον διαφορικό αναλυτή που χρησιμοποιήθηκε κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο

6 Τρόπος Λειτουργίας: Όταν μιλάμε για υπολογιστές και τι αυτοί είναι, πάντα σκεφτόμαστε ότι αυτό το κουτί κάνει υπολογισμούς.Στην πραγματικότητα, αυτή είναι η πιο σημαντική λειτουργία του. Ο υπολογιστής ξοδεύει ένα ελάχιστο ποσοστό από το χρόνο του κάνοντας ακριβώς αυτό εκτέλεση μαθηματικών υπολογισμών( αλλάζοντας αριθμούς σε άλλους αριθμούς),και μεταφράζοντας πληροφορία από τη μια μορφή στην άλλη(για παράδειγμα όταν ένα παιχνίδι καθορίζει τι θα δείξει στην οθόνη για να δούμε εμείς.Μια ειδική μορφή πληροφορίας που επεξεργάζεται ο υπολογιστής,είναι οι εντολές τους. Αυτές είναι εντολές τις οποίες οι προγραμματιστές δίνουν στον υπολογιστή για να του πουν τι να κάνει. Κάθε φορά που κάνουμε οτιδήποτε με τον υπολογιστή, στην πραγματικότητα μιλάμε σε ένα πρόγραμμα το οποίο μιλάει στον υπολογιστή. Η γλώσσα, την οποία κατανοεί ο υπολογιστής και που ονομάζεται γλώσσα μηχανής(machice language), είναι πολύ πολύπλοκη και δύσκολο να κατανοηθεί, κάτι που εξηγεί γιατί κρυφή από τους κοινούς χρήστες.Το κύριο ενός υπολογιστή, το οποίο και επεξεργάζεται την πληροφορία είναι ο επεξεργαστής.

7 Το Hardware είναι το σύνολο των συσκευών που που αποτελούν τον υπολογιστή.
Επεξεργαστής (Central Processing Unit, CPU) Είναι ο "εγκέφαλος" του υπολογιστή. Εκτελεί όλες τις εντολές του χρήστη, εκτελεί όλα τα προγράμματα, συντονίζει όλα τα υπόλοιπα υποσυστήματα, κάνει τους περισσότερους από τους υπολογισμούς.

8 Μνήμη RAM (Random Access Memory) Στη μνήμη βρίσκονται όλα τα προγράμματα που έχουν ξεκινήσει και εκτελούνται ανά πάσα στιγμή. Η RAM μπορεί να διατηρήσει τα δεδομένα της μόνο όσο ο υπολογιστής είναι ανοιχτός. Μόλις σβήσει, οτιδήποτε δεν έχει αποθηκευτεί στο σκληρό δίσκο, χάνεται οριστικά. Αν η Μνήμη RAM γεμίσει υπερβολικά, επειδή τρέχουμε πολλά ή βαριά προγράμματα, η λειτουργία του συστήματος επιβραδύνεται σημαντικά, και μπορεί να κολλήσει και εντελώς. Σκληρός Δίσκος (Hard Disk Drive, HDD) Πρόκειται για ένα μαγνητικό μέσο αποθήκευσης στο οποίο βρίσκονται όλα τα εγκατεστημένα προγράμματα και είναι αποθηκευμένα όλα μας τα αρχεία. Ονομάζεται "σκληρός δίσκος" σε αντίθεση με τις παλιές δισκέτες 5'25 της δεκαετίας του '80, που ήταν σχετικά εύκαμπτες και χαλούσαν εύκολα, γι' αυτό και είχαν την ονομασία Floppy Disk ("ετοιμόρροπος" δίσκος). Σε αντίθεση με τη μνήμη RAM, ακόμα και με κλειστό τον υπολογιστή και εκτός ρεύματος, ο σκληρός δίσκος διατηρεί όλα του τα δεδομένα.

9 Κάρτα Γραφικών Η Κάρτα γραφικών αναλαμβάνει τον υπολογισμό όλου του περιεχομένου επί της οθόνης, από τα παράθυρα των Windows μέχρι το πιο απαιτητικό παιχνίδι. Καθώς αναλαμβάνει βαριές δουλειές, διαθέτει τον δικό της, ειδικό επεξεργαστή (Graphic Processing Unit, GPU) και ξεχωριστή μνήμη από του συστήματος. Κάρτα Ήχου Η κάρτα ήχου συνδέεται με τα ηχεία ή έναν εξωτερικό ενισχυτή, για να μεταφέρει όλους τους ήχους από τον υπολογιστή. Επίσης, διαθέτει υποδοχή για μικρόφωνο, για μαγνητοφώνηση.

10 Κάρτα Δικτύου (ενσύρματου ή ασύρματου) Επιτρέπει στον υπολογιστή να συνδεθεί με το router για να έχουμε πρόσβαση στο Internet ή και σε ένα τοπικό δίκτυο. Στους υπολογιστές των τελευταίων 10 χρόνων έχει αντικαταστήσει πλήρως το Modem, που χρησιμοποιούταν για πρόσβαση στο Internet μέσω τηλεφωνικής κλήσης, πριν το aDSL Μητρική Πλακέτα (Motherboard) Πρόκειται για τη μεγάλη πλακέτα πάνω στην οποία "κουμπώνουν" όλες οι παραπάνω συσκευές, η οποία επίσης φροντίζει για την απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ τους. Επίσης, η motherboard ενσωματώνει μια σειρά από συσκευές, ώστε ο υπολογιστής να μην χρειάζεται ξεχωριστή κάρτα, όπως η κάρτα ήχου, η κάρτα δικτύου, ή και η κάρτα γραφικών.

11 Ποιο είναι το μέλλον των υπολογιστών ;
Πενήντα εννέα χρόνια έχουν περάσει από τον πρώτο υπολογιστή μεγέθους σαλονιού με δυνατότητες χειρότερες από το κομπιουτεράκι του κινητού σας. Το 1965 ο συνιδρυτής της εταιρείας κατασκευής μικροεπεξεργαστών Intel, ο Gordon Moore, προέβλεψε ότι ο αριθμός των τρανζίστορ σε ένα μικροεπεξεργαστή θα διπλασιάζεται κάθε περίπου δύο χρόνια. Η πρόβλεψη αυτή επαληθεύεται ακόμα και σήμερα, είναι καιρός να δούμε πού θα μας στείλει στο μέλλον. Πρόσφατα φύγαμε εντελώς από την μονολιθική αρχιτεκτονική στους επεξεργαστές. Αυτό συνέβη διότι οι επεξεργαστές με έναν μόνο πυρήνα έφτασαν τα όριά τους και δεν άντεχαν περαιτέρω αύξηση των MHz χωρίς να πάρουν.. φωτιά. Μέχρι σήμερα έχουμε δει τετραπύρηνους επεξεργαστές για τον υπολογιστή του σπιτιού μας, ενώ οι 8πύρηνοι είναι κοντά. Η Intel, σε μια παρουσίασή της, όταν πρωτοκυκλοφόρησε τους πολυπύρηνους επεξεργαστές της, έδειξε στο κοινό έναν επεξεργαστή- πρωτότυπο σε μέγεθος μπάλας ποδοσφαίρου, ο οποίος είχε 80 ολόκληρους πυρήνες. Η ασύλληπτη ταχύτητά τους έφτανε το 1 terabyte ανά δευτερόλεπτο. Έχει ανακοινώσει πως σε μερικά χρόνια θα κυκλοφορούν επεξεργαστές με τόσους πυρήνες για να καλύψουν επαγγελματικές ανάγκες, κάτι που σημαίνει πως σε ακόμα μερικά χρόνια, γιατί όχι να μην έρχονται σιγά σιγά και στα σπίτια μας. Όσους πυρήνες και να έχουμε όμως, δεν έχει σημασία αν το software που χρησιμοποιούμε δεν είναι γραμμένο ώστε να τους εκμεταλλεύεται, κάνοντας διαμοιρασμό των εργασιών του σε περαιτέρω κομμάτια, τα οποία μοιράζονται στους πυρήνες μας. Έχουν γίνει τα πρώτα βήματα προς αυτήν την αρχιτεκτονική, αν και ακόμα τομείς όπως ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι πολύ πίσω.

12 Πώς θα μοιάζουν τα μελλοντικά PC μας; Ωραία η θεωρία, αλλά στην πράξη τι θα βλέπουμε εμείς; Η Nec Design το 2006 στο Τόκιο παρουσίασε έναν υπολογιστή που είχε ενσωματωθεί σε μερικά στυλό. Το ένα θα μπορούσε να προβάλει μια εικόνα, κάποιο άλλο ένα εικονικό πληκτρολόγιο κτλ. Με βάση αυτό και το τι γίνεται τελευταία με τα λειτουργικά αφής σε pda και smartphones, νομίζω λίγο πολύ καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει. Φανταστείτε τα σαν μια πολύ καλύτερη έκδοση των σημερινών smartphones. Με οθόνη που θα προβάλλει τα περιεχόμενά του όπου θέλουμε με βιομετρικό σύστημα ασφάλειας, που θα μας εξασφαλίζει πρόσβαση στην ιδιωτική και επαγγελματική μας ζωή παντού και με ασφάλεια. Θα πλησιάζετε τη συσκευή στο αυτοκίνητο και αυτό θα ξεκλειδώνει, θα παραγγέλνετε καφέ με ένα κλικ και θα προβάλλετε παρουσιάσεις στους συνεργάτες σας μέσω του ενσωματωμένου projector. Εξωτερικά θα έχουν διάφορα σχήματα, όπως ένα δαχτυλίδι ή ρολόι, που λίγο πολύ μας λέει πως όποιες συσκευές χρησιμοποιούμε καθημερινά θα αποκτήσουν σύντομα κάποιας μορφής υπολογιστή εσωτερικά και όχι μόνο στις φορητές συσκευές. Οι τοίχοι του δωματίου σας θα προσαρμόζουν το χρώμα ή την εικόνα που έχετε, ανάλογα με την διάθεσή σας, ενώ το τραπέζι της κουζίνας σας θα έχει αποθηκευμένες συνταγές μαγειρικής τις οποίες θα σας προβάλλει όποτε θέλετε. Για να πάρετε ακόμα ένα παράδειγμα, ο Pranav Mistry στο εργαστήριο πολυμέσων του MIT δημιούργησε μια συσκευή. Τη "Sixth Sense", η οποία αποτελείται από μια κάμερα με δυνατότητες αποθήκευσης και επεξεργασίας σε οτιδήποτε πιάσει το μάτι της. Αν σκεφτείτε πως μπορεί να είναι ενσωματωμένη σε ένα καπέλο, οι δυνατότητες είναι πάρα πολλές. Θα μπορεί να μας βρίσκει πληροφορίες για ένα προϊόν που παρατηρούμε στο super market, όπως παρόμοιες τιμές, κριτικές και διαθεσιμότητα μέσω ίντερνετ και να την προβάλλει στιγμιαία στο χέρι μας ή πάνω στο ίδιο το προϊόν. Επίσης, θα φωτογραφίζει και θα αποθηκεύει κάποιο αξιοθέατο που κοιτάμε αν εμείς σχηματίσουμε ένα τετραγωνικό πλαίσιο με τα δάχτυλα μας στο σημείο που θέλουμε να βγάλουμε φωτογραφία. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Intel υπολογίζει πως σε 20 χρόνια από τώρα θα έχουμε τσιπάκια στον εγκέφαλο μας για διάφορες λειτουργίες.Είτε θα έχουμε εκατοντάδες πυρήνες, είτε φωτόνια και νετρόνια, το μέλλον φαίνεται άκρως ενδιαφέρον, για μας τους technology geeks τουλάχιστον, ενώ για πρώτη φορά φαίνεται πως οι σειρές του καναλιού SciFy, στις οποίες οι υπολογιστές φαίνονται να γνωρίζουν από πριν τι θέλουμε, δεν φαίνονται πια και τόσο επιστημονικής φαντασίας.

13 Ευχαριστώ που με παρακολουθήσατε!!!
Πηγές: Πηγές:


Κατέβασμα ppt "Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google