Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ιωάννης Παπαδημόπουλος
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
2
Οργανωτική Δομή Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Σχολικές Μονάδες
Υπηρεσιακά Συμβούλια - Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ) - Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ)
3
Οργάνωση Σχολικής Μονάδας
Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης: - Νηπιαγωγείο - Ολοήμερο Νηπιαγωγείο - Δημοτικό Σχολείο - Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο - Σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης - Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - Πειραματικά Σχολεία
4
Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
Από τα Νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Νηπιαγωγοί (θα) έχουν Διδακτικό Ωράριο Ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου προσφέρει ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα νήπια-προνήπια, καταργώντας την ύπαρξη διαφορετικών τύπων νηπιαγωγείων (κλασικά και ολοήμερα). Με το Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, όλα τα νηπιαγωγεία γίνονται εν δυνάμει ολοήμερα και λειτουργούν με βάση ένα ενιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο αρχίζει στις 8:20 και τελειώνει στις Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα απογευματινού προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος μετά τις 13:00 και μέχρι τις 16:00 για τα παιδιά των εργαζομένων, ανέργων και ευπαθών κοινωνικά ομάδων, με μείωση του ελάχιστου αριθμού εγγραφέντων νηπίων-προνηπίων από 14 σε 5 στα μονοθέσια, 10 στα διθέσια καθώς και λειτουργία πρωινής ζώνης από τις 7:45 μέχρι τις 8:30, με ελάχιστο αριθμό μαθητών 5 (νήπια – προνήπια) .
5
Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γυμνάσιο Γενικό Λύκειο Επαγγελματικό Λύκειο
6
Αλλαγές στο Γυμνάσιο Το ωρολόγιο πρόγραμμα του γυμνασίου έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων ή προγράμματα περιβαλλοντικά κ.τ.λ. Ο διδακτικός χρόνος χωρίζεται σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. (Το 1ο τετράμηνο έως 20 Ιανουαρίου και το 2ο έως 31 Μαΐου). Έτσι οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, για να σχηματίσουν γνώμη σχετικά με την επίδοση των μαθητών/τριών τους. Μετατοπίζεται η εστίαση από την εξεταστική διαδικασία στη διδακτική-μαθησιακή. Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του σχολικού έτους περιορίζονται από δώδεκα-δεκατέσσερα (12-14) σε τέσσερα (4): α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β) Μαθηματικά, γ) Φυσική, δ) Ιστορία. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η παράταση των μαθημάτων έως 31 Μαΐου.
7
(συνέχεια) Η ενισχυτική διδασκαλία επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους: Το σχολείο θα προσφέρει τον Ιούνιο εντατικά μαθήματα σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα, και στη συνέχεια θα εξετάζονται στα τέλη του Ιουνίου. Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή ή -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο. Θεσπίστηκε η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού». Σε κάθε σχολική μονάδα θα πραγματοποιηθεί από ειδικούς, κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας, ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο
8
Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου (Π.Δ. 126/2016 – ΦΕΚ Α 211/11-11-2016
Μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο: Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα (Ομάδα Α') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία), 2) Μαθηματικά, 3) Φυσική, 4) Ιστορία. Η δεύτερη ομάδα (Ομάδα Β') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση), 2) Χημεία, 3) Βιολογία, 4) Γεωλογία-Γεωγραφία, 5) Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, 6) Θρησκευτικά, 7) Αγγλικά, 8) Δεύτερη ξένη γλώσσα και 9) Οικιακή Οικονομία. Η τρίτη ομάδα (Ομάδα Γ') περιλαμβάνει τα εξής μαθήματα: 1) Τεχνολογία - Πληροφορική, 2) Μουσική -Καλλιτεχνικά 3) Φυσική Αγωγή. 2. Το ωρολόγιο πρόγραμμα ορίζει ποια μαθήματα από τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε κάθε τάξη του Γυμνασίου.
9
(συνέχεια) Η διαδικασία αξιολόγησης της επίδοσης του μαθητή ορίζεται: Α. Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια: α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία., β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά, γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες δ) οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ)
10
(συνέχεια) Β. Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης και καλύπτουν ευρύτερη διδακτική ενότητα για την οποία έχουν διατεθεί μέχρι τέσσερις (4) διδακτικές ώρες ή β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Γ. Στα μαθήματα της Ομάδας Α' διενεργείται μόνο μια ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου. Στα μαθήματα της Ομάδας Β' διενεργείται μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της δεύτερης ομάδας δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων. Στα μαθήματα της τρίτης ομάδας δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία.
11
(συνέχεια) Δ. Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες πραγματοποιούνται με τον παρακάτω περιορισμό: Κάθε τμήμα μπορεί να εξετάζεται με ωριαία γραπτή δοκιμασία μόνο σε ένα (1) μάθημα την ημέρα και μέχρι σε τρία (3) το πολύ μαθήματα την εβδομάδα. Για τον σωστό προγραμματισμό αυτών των γραπτών δοκιμασιών, οι εκπαιδευτικοί καταγράφουν έγκαιρα, σε ειδικό τετράδιο, την ημέρα που προτίθενται να διενεργήσουν ωριαία γραπτή δοκιμασία σε κάποιο τμήμα, για να ενημερώσουν τους συναδέλφους τους. Ε. Οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες πραγματοποιούνται με τους εξής περιορισμούς: α) δεν υπερβαίνουν τις τρεις (3) ανά μάθημα για κάθε τετράμηνο, β) διαρκούν το πολύ δέκα (10) λεπτά, γ) τα ερωτήματα αναφέρονται στο αμέσως προηγούμενο μάθημα και έχουν ελεγχθεί ότι είναι δυνατόν να απαντηθούν εντός του διαθέσιμου χρόνου.
12
Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
1. Από 1η έως 30 Ιουνίου η σχολική μονάδα ολοκληρώνει: α) την πρώτη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α' β) το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση, γ) τη δεύτερη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται επαναληπτικές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σε όσα μαθήματα παραπέμφθηκαν μαθητές σε επαναληπτική εξέταση, οι οποίες είναι γραπτές και προφορικές για τα μαθήματα της Ομάδας Α' και προφορικές για τα υπόλοιπα μαθήματα. 2. Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη, εκτός από την Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, της οποίας οι δύο κλάδοι (Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία) συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση. 3. Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή του Γυμνασίου στους μαθητές, τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
13
(συνέχεια) 4. Ως εξεταστέα ύλη ορίζονται τα 2/3 της διδαχθείσας. Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας. Η επιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης για κάθε μάθημα γίνεται από τον διδάσκοντα και σε περίπτωση που το μάθημα διδάσκεται από περισσότερους του ενός καθηγητές γίνεται μετά από συνεργασία μεταξύ τους. Η εξεταστέα ύλη κατατίθεται και εγκρίνεται από τον Διευθυντή και γνωστοποιείται στους μαθητές 5 εργάσιμες ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Η εξεταστέα ύλη καταγράφεται στο βιβλίο της διδασκόμενης ύλης και υπογράφεται από τον εισηγητή καθηγητή. 5. Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διενεργούνται με την ευθύνη του Διευθυντή και του Συλλόγου διδασκόντων σε κάθε Γυμνάσιο. 6. Τα θέματα ορίζονται την ημέρα εξέτασης κάθε μαθήματος από τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης.
14
Μαθήματα Γενικής Παιδείας Γ’ Λυκείου
Τo ωρολόγιο πρόγραμμα των Μαθημάτων Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου είναι το εξής: ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 1 ώρα, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 2 ώρες, ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 1 ώρα, ΙΣΤΟΡΙΑ 2 ώρες, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ 2 ώρες, ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2 ώρες, ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 1 ώρα, ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ (Αγγλικά ή Γαλλικά ή Γερμανικά) 2 ώρες, ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2 ώρες, ΣΥΝΟΛΟ 15 ώρες.
15
Επιστημονικά Πεδία για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση
1ο Επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες 2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες 3ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής 4ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης 5ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.
16
Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ)
Από το σχολικό έτος το ΕΠΑΛ αποκτά μια νέα δομή με την οποία δημιουργείται ένα ενιαίο μοντέλο επαγγελματικού σχολείου, με το οποίο παρέχονται περισσότερες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές διέξοδοι στους αποφοίτους. Δομή του νέου ΕΠΑΛ: Α΄ ΤΑΞΗ με ενιαίο πρόγραμμα, Β΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό σε τομείς τεχνικο-επαγγελματικών σπουδών και Γ΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες. Στους απόφοιτους χορηγείται, απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο του Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικό Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4. Διευρύνεται η δυνατότητα της πρόσβασης των αποφοίτων στα ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Στρατιωτικές σχολές, σχολές Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Εμπορικού Ναυτικού μέσω των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων, με ειδικό ποσοστό θέσεων. Τους δίνεται η δυνατότητα να εισάγονται σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων με ποσοστό επιπλέον θέσεων 1%.
17
Όργανα Διοίκησης Σχολικής Μονάδας και Ευρύτερης Συμμετοχής
Διευθυντής Υποδιευθυντής Σύλλογος Διδασκόντων Σχολική Περιουσία Όργανα Λαϊκής Συμμετοχής: -Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας - Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης - Δημοτική Επιτροπή Παιδείας - Σχολική Επιτροπή
18
Διευθυντής Σχολικής Μονάδας
Ο Διευθυντής Σχολικής Μονάδας είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου, το συντονισμό της σχολικής ζωής, την τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων και των υπηρεσιακών εντολών, την εφαρμογή των αποφάσεων του συλλόγου των διδασκόντων και μετέχει στην αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών του (άρθρο 11, Ν1566/1985)
19
Έργο Διευθυντή ΣΜ Καθοδηγεί τη σχολική κοινότητα και βοηθάει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους Φροντίζει ώστε το σχολείο να γίνει στοιχειώδης μονάδα επιμόρφωσης Προΐσταται των εκπαιδευτικών και συντονίζει το έργο τους Διατηρεί και ενισχύει την συνοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, Ελέγχει την πορεία των εργασιών των εκπαιδευτικών και τους αξιολογεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (βλ υπουργική απόφαση 05657/Δ1/ (ΦΕΚ 1340,τ.Β΄)
20
Γενικά Καθήκοντα Διευθυντή ΣΜ
Εκπροσωπεί το σχολείο σε όλες τις σχέσεις του με τους τρίτους Παραμένει στο σχολείο όλες τις εργάσιμες ώρες και είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου Εφαρμόζει την ισχύουσα νομοθεσία Προωθεί τη λειτουργία τμημάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και Ενισχυτικής Διδασκαλίας Συγκροτεί τις επιτροπές προβλέπονται για τη λειτουργία του σχολείου Συντάσσει τις αξιολογικές εκθέσεις για το διδακτικό και διοικητικό προσωπικό Ενημερώνει όλους τους συμμετέχοντες για τους στόχους και το έργο του σχολείου
21
Καθήκοντα σε σχέση με τους διδάσκοντες
- Προσκαλεί τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων στις συνεδριάσεις, στις οποίες και προεδρεύει - Εισηγείται την κατανομή των πρόσθετων εξωδιδακτικών εργασιών - Έχει την ευθύνη της σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου - Ενημερώνει για το έργο της σχολικής επιτροπής - Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών - Ενημερώνει για την εκπαιδευτική νομοθεσία που ισχύει για τη λειτουργία του σχολείου
22
(συνέχεια) Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων και των μαθητών και είναι υπεύθυνος για την τήρηση της πειθαρχίας. Είναι υπεύθυνος για την κάλυψη του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου και φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών Είναι υπεύθυνος για τη διανομή των διδακτικών βιβλίων Καταρτίζει το πρόγραμμα ενημέρωσης των γονέων Είναι υπεύθυνος για την τήρηση των κανόνων διενέργειας των εξετάσεων Καθοδηγεί τους διδάσκοντες, ώστε να ανταποκρίνονται με το βέλτιστο τρόπο στα καθήκοντά τους και αναπτύσσει το πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης Ενημερώνεται για τους λόγους απουσίας του διδακτικού προσωπικού
23
(συνέχεια) Προωθεί τα επιμορφωτικά προγράμματα που διεξάγονται για τους διδάσκοντες και συμμετέχει σ` αυτά και έχει την ευθύνη της οργάνωσής τους. Συνεργάζεται με τους διδάσκοντες για την αντιμετώπιση προβλημάτων της σχολικής μονάδας. Αναλαμβάνει, σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους, πρωτοβουλίες για τη βοήθεια των νέων εκπαιδευτικών Ενημερώνει τους νέους εκπαιδευτικούς για την πραγματοποίηση μορφωτικών ή άλλων πολιτιστικών επισκέψεων Ενημερώνει τις υπερκείμενες αρχές για τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό.
24
Καθήκοντα ως προς τους Μαθητές
Συγκροτεί τα τμήματα κάθε τάξης και κατανέμει τους μαθητές σε αυτά Εκδίδει και υπογράφει τους τίτλους σπουδών Συνεργάζεται με τις μαθητικές κοινότητες Εφαρμόζει την ισχύουσα νομοθεσία για την υποχρεωτική φοίτηση των μαθητών Συντελεί στη διαμόρφωση συνθηκών φιλικού παιδαγωγικού κλίματος μεταξύ μαθητών και διδασκόντων Διενεργεί και ανανεώνει τις εγγραφές των μαθητών Εφαρμόζει τις διαδικασίες για την εγγραφή μαθητών αδήλωτων στα μητρώα ή δημοτολόγια Εγκρίνει τις μετεγγραφές των μαθητών
25
Ως προς τα όργανα λαϊκής συμμετοχής
Καλεί τα μέλη του Σχολικού Συμβουλίου στις συνεδριάσεις του οργάνου με γραπτή πρόσκληση Καλεί τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών για ενημέρωση και συμμετέχει στις συνεδριάσεις τους, όταν προσκαλείται και το θεωρεί αναγκαίο. Παρέχει πληροφορίες σε κάθε πολίτη που έχει έννομο συμφέρον και δεν τον παραπέμπει σε άλλες υπηρεσίες για θέματα που εκείνος οφείλει να γνωρίζει.
26
Πλαίσιο γνωστικών αντικειμένων ενός καταρτισμένου Διευθυντή Σχολικής Μονάδας
Πρέπει να είναι γνώστης σε: - Διοίκηση εκπαίδευσης - Διοίκηση σχολικών μονάδων και ειδικότερα των (συναινετικών) συστημάτων λήψης αποφάσεων - Οικονομική διοίκηση και διαχείριση σχολικής μονάδας - Οργανωτική ψυχολογία με έμφαση τη σχολική μονάδα και τη σχολική τάξη - Νομικό και θεσμικό πλαίσιο σχολικών μονάδων και θεσμών Διαχείριση της σχολικής τάξης και μαθησιακές δυσκολίες Να ακολουθεί το συναινετικό μοντέλο λήψης αποφάσεων
27
Υποδιευθυντής ΣΜ Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς που έχουν τα τυπικά προσόντα και επιθυμούν να ασκήσουν καθήκοντα υποδιευθυντή, καθώς και υποδιευθυντή Ε.Κ. και υπεύθυνου τομέα Ε.Κ., να υποβάλουν σχετική αίτηση υποψηφιότητας για τη σχολική μονάδα ή το Ε.Κ. όπου ανήκουν οργανικά ή έχουν διατεθεί αντίστοιχα, στον Διευθυντή της εν λόγω σχολικής μονάδας ή Ε.Κ Η πρόσκληση αναρτάται στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και κοινοποιείται σε όλες τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς της. Ο νομοθέτης καθορίζει τον αριθμό των υποδιευθυντών με βάση τις ανάγκες λειτουργίας των σχολείων σύμφωνα με τον αριθμό των τμημάτων, όπως αυτά προσδιορίζονται από τον αριθμό των μαθητών.
28
Εκπαιδευτικοί Εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση (Απρίλιος 2016) Σε ανέρχονταν ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών με κάθε μορφή απασχόλησης στο Υπουργείο Παιδείας (Απρίλιος 2016). Οι αναπληρωτές αποτελούν περίπου το 14% του εκπαιδευτικού προσωπικού με τον καταγεγραμμένο αριθμό τους να είναι λίγο πάνω από τις Περίπου οι μισοί αναπληρωτές είναι μέσω ΕΣΠΑ, ενώ μικρός είναι ο αριθμός των ωρομίσθιων που φθάνουν τους 206. Εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί στην ιδιωτική εκπαίδευση Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών που υπηρετούν με σχέση εργασίας Αορίστου Χρόνου, Ορισμένου Χρόνου και Αναπληρωτές στην Ιδιωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχεται σε και στην Ιδιωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε
29
Αρμοδιότητες Υποδιευθυντή ΣΜ
Ο Υποδιευθυντής της σχολικής μονάδας αναπληρώνει το Διευθυντή σε όλες τις λειτουργίες του και τον βοηθεί στο καθημερινό του έργο. Ειδικότερα ο Υποδιευθυντής: α) Αναπληρώνει το Διευθυντή του σχολείου, όταν αυτός δεν υπάρχει, απουσιάζει ή κωλύεται, και παραμένει στο σχολείο όλες τις εργάσιμες ώρες. β) Συνεργάζεται με το Διευθυντή και τον βοηθεί για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. γ) Έχει την ευθύνη για την αρχειοθέτηση των εγγράφων και τη διεκπεραίωση της υπηρεσιακής αλληλογραφίας του σχολείου. δ) Συντάσσει τα απογραφικά δελτία συμπληρώνει και αποστέλλει στις αρμόδιες υπηρεσίες τα στατιστικά στοιχεία
30
(συνέχεια) ε) Καταρτίζει το πρόγραμμα για τους επόπτες της ημέρας σε συνεργασία με τους διδάσκοντες και έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του. στ) Ευθύνεται για την έγκαιρη διανομή των διδακτικών βιβλίων σε συνεργασία με τον διδάσκοντα που ορίζει ο Σύλλογος. ζ) Τηρεί το βιβλίο υλικού του σχολείου και φροντίζει για την παραλαβή και καλή λειτουργία των εποπτικών μέσων διδασκαλίας και των ειδών εξοπλισμού του σχολείου. η) Είναι υπεύθυνος για την οργάνωση των μαθητικών εκδηλώσεων και μαθητικών εκλογών. θ) Σε περίπτωση απουσίας του Υποδιευθυντή, ο Σύλλογος των Διδασκόντων, αναθέτει σε μέλη του τις παραπάνω αρμοδιότητες του Υποδιευθυντή
31
Σύλλογος Διδασκόντων Ο Σύλλογος των Διδασκόντων (ΣΔ) είναι συλλογικό όργανο του σχολείου και αποτελείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σ' αυτό με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Έργο του είναι η χάραξη κατευθύνσεων για την καλύτερη λειτουργία του σχολείου. Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων πρέπει να κινούνται εντός του πλαισίου της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Πρόεδρος του ΣΔ είναι ο Διευθυντής του σχολείου ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει θέση Υποδιευθυντή και δεν έχει ορισθεί νόμιμος αναπληρωτής του Διευθυντή, όταν αυτός απουσιάζει, προεδρεύει στο Σύλλογο Διδασκόντων ο ανώτερος στο βαθμό εκπαιδευτικός και επί ισοβάθμων εκείνος που έχει τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας στο βαθμό. Ο ΣΔ συνεδριάζει τακτικά ή έκτακτα ύστερα από πρόσκληση του προέδρου του και η συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού στις συνεδριάσεις του είναι υποχρεωτική. Απουσία μέλους από τις συνεδριάσεις πρέπει να είναι απόλυτα δικαιολογημένη.
32
(συνέχεια) Τακτικές συνεδριάσεις του ΣΔ γίνονται ύστερα από πρόσκληση του προέδρου: α) Πριν από την έναρξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους, β) Στο τέλος κάθε τριμήνου ή τετραμήνου, γ) Κατά την ημέρα έκδοσης των αποτελεσμάτων των προαγωγικών, απολυτηρίων, ή πτυχιακών εξετάσεων και δ) στο τελευταίο δεκαήμερο του διδακτικού έτους. Έκτακτες συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων συγκαλούνται για συγκεκριμένα θέματα: α) Ύστερα από πρόσκληση του προέδρου και β) ύστερα από γραπτή αίτηση προς το Διευθυντή τουλάχιστον από το ένα τρίτο των μελών του συλλόγου, στην οποία αναγράφονται το θέμα ή τα θέματα και ο εισηγητής. Δεν συγκαλείται συνεδρίαση του συλλόγου, αν το θέμα ή τα θέματα που προτείνονται για συζήτηση ανήκουν, σύμφωνα με το νόμο, στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Διευθυντή ή άλλου σχολικού φορέα ή όταν δεν είναι σύννομα. Ο ΣΔ συνεδριάζει πάντοτε εκτός ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων.
33
(συνέχεια) Ο ΣΔ βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα. Οι αποφάσεις του ΣΔ λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η άποψη με την οποία τάσσεται ο πρόεδρος. Όταν οι προτάσεις είναι περισσότερες και καμιά δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ανάμεσα στις δυο επικρατέστερες. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Μυστική ψηφοφορία διεξάγεται όταν προβλέπεται από σχετική διάταξη ή αποφασίζει ο Σύλλογος κατά πλειοψηφία. Οι αποφάσεις του ΣΔ λαμβάνονται πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. Καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, το γραμματέα και τα παρόντα μέλη. Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί. Ζητήματα τα οποία ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτό να γίνονται θέματα συνεδρίασης του ΣΔ και ούτε να λαμβάνονται αποφάσεις αντίθετες με τις ρυθμίσεις αυτές.
34
(συνέχεια) Τα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΣΔ τηρεί ο γραμματέας του σχολείου ή ορίζεται ένας εκπαιδευτικός Οι ΣΔ των συστεγαζόμενων σχολείων, ανεξαρτήτως βαθμίδας, μπορούν να συνεδριάζουν από κοινού τακτικά ή έκτακτα για την αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν από τη συστέγαση των σχολείων Στις συνεδριάσεις του ΣΔ των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παίρνουν μέρος, με δικαίωμα λόγου, εκπρόσωποι των μαθητών, όταν συζητούνται θέματα που τους αφορούν και εφόσον αυτά ορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων. Στις συνεδριάσεις του ΣΔ είναι δυνατή η συμμετοχή των Σχολικών Συμβούλων ή του Διευθυντή Εκπαίδευσης και Προϊσταμένου Γραφείου, εάν το ζητήσει ο ΣΔ ή εάν οι ίδιοι το επιθυμούν.
35
Έργο του ΣΔ Ο ΣΔ κάθε σχολικής μονάδας έχει την ευθύνη να υλοποιεί τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης . Στο έργο του σχολείου περιλαμβάνονται τρεις κυρίως εκπαιδευτικοί σκοποί. α) Η καλλιέργεια και ανάπτυξη των γνωστικών και των νοητικών ικανοτήτων των μαθητών, β) Η συναισθηματική καλλιέργεια για την αποδοχή αρχών που θα στηρίξουν τις αξίες τους και θα επηρεάσουν τη συμπεριφορά τους, ώστε να διαμορφώσουν θετική στάση για τη ζωή και την κοινωνία, γ) Η καλλιέργεια και διεύρυνση των ψυχοκινητικών ικανοτήτων του μαθητή για την απόκτηση δεξιοτήτων και την ομαλή ένταξή του στην κοινωνία. Για την πραγματοποίηση των παραπάνω σκοπών ο ΣΔ πρέπει: α) Να προγραμματίζει και να οργανώνει το έργο του, να το παρακολουθεί και να το αξιολογεί. β) Να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις, ώστε τα μέλη του να επιμορφώνονται διαρκώς, να ανανεώνουν τις γνώσεις τους στον επιστημονικό τομέα και στις επιστήμες της ψυχοπαιδαγωγικής και διδακτική κατάρτισης. γ) Να παρεμβαίνει σε περιπτώσεις φαινομένων σχολικής αποτυχίας και διαρροής των μαθητών, εφαρμόζοντας κατάλληλα αντισταθμιστικά εκπαιδευτικά προγράμματα για την αποτελεσματική αντιμετώπισή τους. δ) Να ανανεώνει και να αξιοποιεί τα διατιθέμενα εποπτικά μέσα και τη σύγχρονη τεχνολογία στη διδακτική πράξη για την αποτελεσματικότερη άσκηση του εκπαιδευτικού έργου.
36
Γενικά Καθήκοντα του ΣΔ
Ο ΣΔ σε τακτική συνεδρίαση πριν από την έναρξη των μαθημάτων προγραμματίζει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες για όλο το σχολικό έτος. Υποβάλλει πρόταση στο Σχολικό Σύμβουλο ή στο Διευθυντή Εκπαίδευσης ή στον Προϊστάμενο Γραφείου σχετικά με την ενδοσχολική επιμόρφωση των μελών. Συνεκτιμώνται οι αντίστοιχες προσπάθειες που έγιναν κατά τα προηγούμενα έτη. Για τυχόν αντισταθμιστικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις λαμβάνει υπόψη τα δεδομένα της σχολικής επίδοσης των μαθητών κατά το προηγούμενο διδακτικό έτος και τα συμπεράσματα της αυτοαξιολόγησης του σχολείου. Συνεκτιμά εάν εφαρμόστηκαν προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, ένταξης παλιννοστούντων ή άλλων εκπαιδευτικών καινοτομιών, σε ποιους μαθητές και με ποιο αποτέλεσμα. Παρακολουθεί και εφαρμόζει τον αρχικό προγραμματισμό και, εφόσον, χρειασθεί παρεμβαίνει διορθωτικά. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς γίνεται η αυτοαξιολόγηση, κατά την οποία αξιολογείται ο βαθμός επίτευξης των στόχων που τέθηκαν κατά τον προγραμματισμό και η αποτελεσματικότητα των προγραμματισμένων ενεργειών. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης, στην οποία περιλαμβάνονται και οι προτάσεις για την αντιμετώπιση τυχόν αδυναμιών, υποβάλλεται μέσω του Διευθυντή του σχολείου στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο και στον Προϊστάμενο Γραφείου.
37
(συνέχεια) Αποφασίζει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, την ανάθεση στο διδακτικό προσωπικό της διδασκαλίας των μαθημάτων στις τάξεις και τα τμήματα. Οργανώνει τον καταμερισμό των εργασιών στα μέλη του, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, έτσι ώστε να αξιοποιούνται οι δυνατότητες όλων των μελών του και να εξασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και η ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας. Εισηγείται στο Διευθυντή Εκπαίδευσης ή στον Προϊστάμενο του Γραφείου και στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο τη λειτουργία τμημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και τάξεων υποδοχής. Αναθέτει στους εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου ώρες του προγράμματος Ενισχυτικής Διδασκαλίας για τη συμπλήρωση του ωραρίου. Επίσης, αναθέτει υπερωριακή διδασκαλία στο πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, όπως η νομοθεσία προβλέπει.
38
(συνέχεια) Αποφασίζει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου, την ανάληψη δράσεων, πρωτοβουλιών, προγραμμάτων, την οργάνωση επισκέψεων και εκδηλώσεων που ανοίγουν το σχολείο στην κοινωνία. Έχει την ευθύνη για την ποιοτική βελτίωση και την αξιοποίηση των σχολικών εγκαταστάσεων, ιεραρχώντας και προτείνοντας στη σχολική επιτροπή, μέσω του Διευθυντή, την κάλυψη των αναγκών και αναθέτοντας στα μέλη του συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Αποφασίζει, σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους, με τα Επιμορφωτικά Κέντρα και τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών ή με τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ την οργάνωση επιμορφωτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων σε ενδοσχολικό επίπεδο ή συμμετέχει σε γενικότερα προγράμματα επιμόρφωσης. Τα προγράμματα αυτά πραγματοποιούνται εκτός ωρών διδασκαλίας. Αποφασίζει για την πραγματοποίηση εκδρομών, περιπάτων ή επισκέψεων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ενημερώνει, σε συνεργασία με το Διευθυντή, τους γονείς και κηδεμόνες, τουλάχιστον κάθε τρίμηνο ή τετράμηνο, σχετικά με τη φοίτηση, την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών. Η ενημέρωση γίνεται εκτός των ωρών εργασίας του σχολείου.
39
(συνέχεια) Συνεργάζεται με όλα τα στελέχη Επιστημονικής Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και της Διοίκησης για τον καλύτερο συντονισμό και την υλοποίηση του διδακτικού έργου, την ανταλλαγή απόψεων και την αντιμετώπιση των διάφορων διδακτικών και άλλων ζητημάτων που ενδεχομένως προκύπτουν. Ορίζει, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή, τους υπεύθυνους των τμημάτων ή τάξεων για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών. Όταν ο Σύλλογος, για οποιονδήποτε λόγο, αδυνατεί να αναθέσει στους εκπαιδευτικούς τη διδασκαλία μαθημάτων ή την κατανομή τάξεων και τμημάτων, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Σε περίπτωση αδυναμίας να ανατεθούν εργασίες και τομείς ευθύνης εντός του σχολείου, την απόφαση παίρνει ο Διευθυντής.
40
Ειδικές αρμοδιότητες του ΣΔ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Αναθέτει υπερωριακή διδασκαλία για την κάλυψη των ωρών του ωρολογίου προγράμματος σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία Ορίζει τους εκπροσώπους του στην επιτροπή ελέγχου της λειτουργίας των σχολικών κυλικείων, η οποία επιτροπή σε συνεργασία με τις μαθητικές κοινότητες παρακολουθεί τις συνθήκες λειτουργίας του. Αποφασίζει για τη δικαιολόγηση των απουσιών των μαθητών, για την προαγωγή, απόλυση, παραπομπή σε επανεξέταση ή απόρριψη στο τέλος του διδακτικού έτους, με βάση τα σχετικά στοιχεία και τη βαθμολογία που έχει καταχωριστεί στα οικεία βιβλία, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις. Επιβάλλει στους μαθητές τις προβλεπόμενες από τη Νομοθεσία ποινές. Στο τέλος του διδακτικού έτους αποφασίζει για το χαρακτηρισμό της διαγωγής, με τεκμηριωμένη απόφαση.
41
Ειδικές αρμοδιότητες του ΣΔ της Δημοτικής Εκπαίδευσης
Παραπέμπει τους μαθητές σε κατατακτήριες εξετάσεις, οργανώνει αυτές και επικυρώνει τα αποτελέσματά τους, σύμφωνα με το Νόμο Στα συστεγαζόμενα σχολεία το ωρολόγιο πρόγραμμα διαμορφώνεται ύστερα από συνεργασία των Διευθυντών και του διδακτικού προσωπικού των σχολείων αυτών Εισηγείται στο Γραφείο Εκπαίδευσης ή στη Διεύθυνση τη λειτουργία τμημάτων διευρυμένου ωραρίου. Αποφασίζει από την αρχή της σχολικής χρονιάς τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η αναπλήρωση εκπαιδευτικών που ενδέχεται να λείψουν για μικρό χρονικό διάστημα.
42
ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Σήμερα , στη Λάρισα την δεκάτη (10η ) Νοεμβρίου του έτους 201και μετά από πρόσκληση του Διευθυντή του Σχολείου συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……. Δημοτικού Σχολείου / Νηπιαγωγείου …………………………….., σε έκτακτη συνεδρίαση με θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος », σύμφωνα με την με αριθ. Πρωτ.: /Γ1, 10/12/2013, εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Παρόντα ήταν όλα τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου. Μετά από την εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου σχετικά με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας που προβλέπονται από την συγκεκριμένη εγκύκλιο για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και μετά από τη διαλογική συζήτηση και τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που ακολούθησαν, Ο Διευθυντής του σχολείου διαπιστώνει ότι: υπάρχει εθελοντική προσφορά για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας. Ως εκ τούτου προτείνει τη δημιουργία τριών ομάδων. Εργασίας, η οποία αποτελείται από τους: α)….β)…. γ)…. Η πρόταση αυτή ψηφίζεται ομόφωνα. Για το λόγο αυτό συντάχθηκε το πρακτικό αυτό, διαβάστηκε και υπογράφεται όπως ακολουθεί. (Υπογραφές)
43
Σχολική Περιουσία Ως ακίνητη σχολική περιουσία θεωρούνται τα κτίρια ή το κτίριο που στεγάζεται το σχολείο με το οικόπεδό του, καθώς επίσης και κάθε άλλο ακίνητο (αστικό, αγροτεμάχιο κλπ.) που έχει αποκτηθεί με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο και ανήκει στο σχολείο. Η σχολική ακίνητη περιουσία όλων των βαθμίδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μεταβιβάζεται στους ΟΤΑ, στην περιφέρεια των οποίων βρίσκεται το ακίνητο. Ακίνητα, χαρακτηρισμένα στα οικεία ρυμοτομικά σχέδια, ως κατάλληλα για την κάλυψη αναγκών σχολικής στέγης, τα οποία με οποιονδήποτε τρόπο έχουν περιέλθει στις πρώην νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και ανήκαν σε αυτές κατά κυριότητα, χωρίς να έχουν ανεγερθεί σε αυτά σχολικές μονάδες, λόγω της μεταβίβασης της σχετικής αρμοδιότητας στους οικείους Δήμους, μεταβιβάζονται αυτοδικαίως στους Δήμους, στην τοπική αρμοδιότητα των οποίων ανήκουν, κατόπιν έκδοσης σχετικής διαπιστωτικής πράξης από τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με την οποία μεταγράφονται ατελώς στα βιβλία μεταγραφών του οικείου Υποθηκοφυλακείου ή Κτηματολογικού Γραφείου. Σχολικές μονάδες, που βρίσκονται στο στάδιο της ανέγερσης, μεταβιβάζονται στους οικείους Δήμους μαζί με τον εξοπλισμό τους, αμέσως μόλις αποπερατωθούν και παραληφθούν νομίμως, με όμοια διαπιστωτική πράξη του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
44
Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας
Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) εδρεύει στην Αθήνα και συγκροτείται από την Ολομέλεια και τα τρία επιμέρους Συμβούλιά του. Στην Ολομέλεια προεδρεύει ο Πρόεδρος του ΕΣΥΠ. Στο Συμβούλιο Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΣΑΠΕ), το Συμβούλιο Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΣΑΤΕ) και το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), προεδρεύουν οι αντίστοιχοι Πρόεδροι. Το ΕΣΥΠ με την παρούσα δομή άρχισε να λειτουργεί από το 2003, οπότε διορίσθηκε και το πρώτο προεδρείο του. Το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) αποτελεί γνωμοδοτικό όργανο προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για ζητήματα εκπαιδευτικού σχεδιασμού και για μείζονος σημασίας ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής.
45
Περιφερειακή Επιτροπή Παιδείας
46
Περιφερειακή Διεύθυνση ΠΕ & ΔΕ Θεσσαλίας
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, με έδρα την πόλη της Λάρισας, είναι αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των νομών Λάρισας, Μαγνησίας, Καρδίτσας και Τρικάλων. Η Περιφερειακή Διεύθυνση έχει υπό την εποπτεία της σχολικές μονάδες και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης, συγκεκριμένα 901 σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και 255 σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην Περιφέρεια Θεσσαλίας διδάσκουν περίπου εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, συγκεκριμένα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ο συνολικός αριθμός των μαθητών ανέρχεται περίπου στους
47
Εκπαιδευτικοί Υπάλληλοι
Εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί στη δημόσια εκπαίδευση (Απρίλιος 2016) Σε ανέρχονταν ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών με κάθε μορφή απασχόλησης στο Υπουργείο Παιδείας (Απρίλιος 2016). Οι αναπληρωτές αποτελούν περίπου το 14% του εκπαιδευτικού προσωπικού με τον καταγεγραμμένο αριθμό τους να είναι λίγο πάνω από τις Περίπου οι μισοί αναπληρωτές είναι μέσω ΕΣΠΑ, ενώ μικρός είναι ο αριθμός των ωρομίσθιων που φθάνουν τους 206. Εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί στην ιδιωτική εκπαίδευση Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών που υπηρετούν με σχέση εργασίας Αορίστου Χρόνου, Ορισμένου Χρόνου και Αναπληρωτές στην Ιδιωτική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανέρχεται σε και στην Ιδιωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.