Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

2 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Κυρίως ποσοτικές αξιολογήσεις Σε μεγάλο δείγμα
Χωρίς ιδιαίτερο κόστος Ανοικτού τύπου & Κλειστού τύπου Ερωτήσεις Ανοικτού τύπου κυρίως στη διαμορφωτική αξιολόγηση Κλειστού τύπου κυρίως στη τελική αξιολόγηση Πληρότητα, Ευκρίνεια, Κατανόηση, Συνέπεια, Ομοιομορφία, Καταλληλότητά στις ερωτήσεις που θα δημιουργηθούν Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

3 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Απαιτείται η παρουσία του αξιολογητή
Δομημένες ή κλειστές - Ημιδομημένες – Ανοικτές Ερωτήσεις Πληρέστερη πληροφόρηση από το ερωτηματολόγιο Δαπανηρή σε κόστος και χρήμα Καταγραφή στάσεων, εντυπώσεων, απόψεων, συμπεριφοράς Υπάρχει η δυνατότητα ομαδικής συνέντευξης Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

4 Η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Δομημένη Ημιδομημένη Μη δομημένη ή ελεύθερη παρατήρηση
Συμμετοχική (γνωρίζει το άτομο ότι παρατηρείται) Μη συμμετοχική Μειονέκτημα η υποκειμενική κρίση του ερευνητή Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

5 Η ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΜΕΤΡΗΣΗ
Χωρίς κόπο Μικρός χρόνος Μειονέκτημα η αδυναμία παροχής πληροφορίας Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

6 ΤΟ ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΟ ΤΕΣΤ Απόδοση και επίδοση χρηστών πριν και μετά τη χρήση
Ανοικτά ή κλειστά ως προς: Αξιοπιστία Επαναχρησιμότητα Αν είναι βολικό Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

7 Η ΚΡΙΤΙΚΗ Γίνετε από τον οποιοδήποτε εμπλεκόμενο Όχι αρκετά αξιόπιστη
Για σύγκριση παρόμοιων λογισμικών Συχνά κατευθυνόμενη π.χ. για εταιρικούς λόγους Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

8 Η ΛΙΣΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Βασικά μειονεκτήματα Έλλειψη αντικειμενικότητας
Αδυναμία σύγκρισης εκπαιδευτικών λογισμικών Επικέντρωση σε τεχνικά θέματα Ανακρίβεια στις απαντήσεις Ασυμπλήρωτες λίστες από τους αξιολογούμενους Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

9 Η ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΔΙΟΥ Βήματα υλοποίησης Πειραματική τεχνική
Προσφέρει πληρότητα στη μελέτη του λογισμικού Βήματα υλοποίησης Οι εκπαιδευτές μελετούν το λογισμικό Χρησιμοποιείται ομάδα στόχου μικρού πλήθους σε πραγματικές συνθήκες Ελέγχονται οι επιδόσεις τους & οι δεξιότητες τους από τους εκπαιδευτικούς Βγαίνουν στα συμπεράσματα για την αποτελεσματικότητα του λογισμικού Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

10 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Χρήση αρχικών και τελικών ερωτηματολογίων:
Απαντούν άτομα που μετέχουν: σε πειραματικές ομάδες και εργάζονται με το λογισμικό, σε ομάδες ελέγχου και εργάζονται με παραδοσιακές μεθόδους. Αξιολογούν με αξιόπιστο τρόπο την κατάκτηση ενός σώματος γνώσης από τους/ις μαθητές/ριες Χρησιμοποιήθηκαν στις αρχικές έρευνες της δεκαετίας του ’80 για τη διερεύνηση του μαθησιακού αποτελέσματος της χρήσης του υπολογιστή (Σολομωνίδου, 2001/04) Μπορεί να περιλαμβάνουν και μετα-έρευνες (διερεύνηση σε ένα δεύτερο επίπεδο των αποτελεσμάτων ενός μεγάλου αριθμού ερευνών με περιορισμένο δείγμα ή τοπικό χαρακτήρα) που επιτρέπουν την εξαγωγή συμπερασμάτων σε ένα ανώτερο επίπεδο (πχ. Kulik et al., 1980, 1983, Poole, 1995/1997, Σολομωνίδου, 2000α) Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

11 Προβλήματα στην Αξιολόγηση
Χρόνος Κόστος Έλλειψη επαρκών γνώσεων και ικανοτήτων των αξιολογητών Μεροληψία – Υποκειμενικότητα – Ιδεολογική φόρτιση αξιολογητών Στη διαδικασία αξιολόγησης Στη διαδικασία ανάλυσης δεδομένων Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

12 Δυσκολίες της αξιολόγησης
Η πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού λογισμικού Η πιστοποίηση του λογισμικού, (η επίσημη επικύρωση της ποιότητάς του, ΕΛΟΤ, Π.Ι.) Ο οικονομικός παράγοντας (μέγεθος αγοράς) Ο κοινωνικός παράγοντας (ποιοι και πόσοι ασχολούνται με το θέμα και αξιολογούν τη χρήση και το σχεδιασμό) Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

13 ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΧΩΡΟΙ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
, Η ανάπτυξη του λεγόμενου Web2.0, έχει ευνοήσει την ανάπτυξη διαδικασιών κοινωνικού χαρακτήρα ακόμη και στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού λογισμικού και των εκπαιδευτικών περιβαλλόντων. Έτσι, σε χώρες όπως οι Η.Π.Α., αλλά και διεθνώς, έχει αναπτυχθεί ένα ευρύ δίκτυο από sites, ομάδες με ειδικό ενδιαφέρον, επιτροπές εμπειρογνωμόνων, ειδικές υπηρεσίες και άλλες πηγές, οι οποίες αξιολογούν εκπαιδευτικά προϊόντα (και λογισμικά ή εκπαιδευτικά περιβάλλοντα) βασιζόμενα κατά κύριο λόγο στη γνώμη των χρηστών. Στο Διαδίκτυο υπάρχουν πολλοί ιστοχώροι με αξιολογήσεις εκπαιδευτικού λογισμικού. Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

14 ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΧΩΡΟΙ ΜΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Η Ελλάδα δεν έχει μεγάλη αγορά, αλλά πρόσφατα, το θέμα έχει τεθεί με μια άλλη μορφή: Θεωρώντας, με την ευρεία έννοια, ως εκπαιδευτικά τα περιβάλλοντα τα οποία χρησιμοποιούνται για τις διάφορες πιστοποιήσεις δεξιοτήτων επαγγελματικού τύπου (όπως οι πιστοποιήσεις δεξιοτήτων χρήσης Η.Υ.), τα τελευταία έτη έχει επεκταθεί η ανάπτυξη και χρήση περιβαλλόντων online μετεκπαίδευσης/ επιμόρφωσης/κατάρτισης αλλά και αξιολόγησης. Καθώς το σχετικό οικονομικό διακύβευμα είναι σημαντικό, υπάρχει μια σχετική διαμάχη που σχετίζεται τόσο με την αξιοπιστία και ποιότητα των περιβαλλόντων αυτών, όσο και με το γενικότερο πρόβλημα της εμπορικής τους χρήσης. Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

15 «ΕΡΓΑΛΕΙΑ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Childrens' Software Revue: Software Evaluation Instrument Educator's Guide for Evaluating Software ESL Software Evaluation Form ISTE: Educational Software Evaluation Form Kathy Schrock's Software Evaluation Form Ohio SchoolNet Software Review Project Software Evaluation Form Webquest on Software Evaluation Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

16 ΙΣΤΟΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
All Star Review California Learning Resource Network Multimedia & : Product Reviews in Brief Nova Scotia Software Evaluation Reports School House Software Review Superkids Software Reviews ReviewZone: CD-ROM Reviews Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

17 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ
Ιστοχώρος του Cornell University, USA, με κριτήρια αξιολόγησης ιστοχώρων και ιστοσελίδων . Αποτελεί ένα είδος «σύνοψης» των προηγουμένων κριτηρίων. Κριτήρια αξιολόγησης ιστοχώρων και ιστοσελίδων από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Berkeley CA, USA. Κριτήρια αξιολόγησης ιστοχώρων και ιστοσελίδων από τη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Lesley, USA. Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)

18 ΤΕΛΟΣ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κλεισαρχάκης Μιχαήλ Ε.Δι.Π. (Phd, MEdu)


Κατέβασμα ppt "ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΜΕΣΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google