Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παιχνιδοκεντρική Μάθηση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παιχνιδοκεντρική Μάθηση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παιχνιδοκεντρική Μάθηση
Απρίλιος 2017 Κλεισαρχάκης Μιχαήλ (PHD, Medu)

2 Ψηφιακά παιχνίδια προσωπικός υπολογιστής (PC) PlayStation GameBoy Xbox
Wii

3 Παράγοντες δομής και οργάνωσης
Στόχος – Σκοπός Κανόνες Ανταγωνισμός Δυσκολία – Πρόκληση (Challenge) Φαντασία Παίκτες (και ρόλοι παικτών) Εξοπλισμός Οδηγίες Περιορισμοί Κυρώσεις Επιλογές/Ρυθμίσεις Ασφάλεια

4 Κατηγορίες παιχνιδιών
Παιχνίδια δράσης (Action games) Παιχνίδια στρατηγικής (Strategy games) Παιχνίδια άθλησης (Sport games) Παιχνίδια περιπέτειας. (Adventure games) Παιχνίδια προσομοίωσης (Simulation Games) Παιχνίδια ρόλου (Role Playing Game) Παιχνίδια εξάσκησης ικανοτήτων και επιτραπέζια (Skill games, board games) Παιχνίδια τύχης (Chance games) Single player stand-alone games: Παιχνίδια ενός παίκτη που παίζονται στον υπολογιστή ή στην πλατφόρμα παιχνιδιού, χωρίς ανάγκη για σύνδεση σε δίκτυο. Local network games (LAN or multiplayer games): Παιχνίδια που παίζονται σε τοπικό δίκτυο με λίγους σχετικά παίκτες. Το παιχνίδι πρέπει να εγκατασταθεί σε κάθε υπολογιστή που είναι συνδεδεμένος στο τοπικό δίκτυο. On line games / Massively multiplayer online games: Παιχνίδια που παίζονται στο διαδίκτυο από πολλούς παίκτες ταυτόχρονα.

5 Αρχιτεκτονική Ανάπτυξης Παιχνιδιών
ΕΦΑΡΜΟΓΗ (Game Application): Υλοποιεί τις βασικές λειτουργίες του παιχνιδιού. ΛΟΓΙΚΗ (Game Logic): Υλοποιεί τους κανόνες εξέλιξης και διάδρασης του παιχνιδιού με τον εξωτερικό κόσμο. ΟΠΤΙΚΗ (Game View): Υλοποιεί την παρουσίαση του παιχνιδιού με χρήση –συνήθως– πολλαπλών οπτικών, ανάλογα με τις ανάγκες εξέλιξης του παιχνιδιού. Μπορεί να διακρίνεται σε: Human View (δηλ. οπτικές θέασης του παιχνιδιού που αφορούν τον άνθρωπο-παίκτη) και AI Agent View (αφορούν αντίστοιχα το τμήμα τεχνητής νοημοσύνης –Artificial Intelligence– του παιχνιδιού).

6 Παιχνίδια μάθησης (learning games)

7 Παιχνίδια μάθησης (learning games)
Σενάριο παιχνιδιού (gameplay scenario). Το παιχνίδι αναπτύσσεται με βάση ένα γενικό σενάριο το οποίο εμπλέκει τον μαθητή-παίκτη και δημιουργεί τις ψυχολογικές συνθήκες της εμπειρίας παιχνιδιού (ενδιαφέρον, εμπλοκή, ανταγωνισμός κ.λπ.). Μηχανισμός μάθησης (learning mechanism). Η τεχνική μάθησης που υιοθετεί το παιχνίδι. Ουσιαστικά πρόκειται για τον μηχανισμό που ενεργοποιεί τις γνωστικές διεργασίες του μαθητή-παίκτη, ώστε να επεξεργαστεί πληροφορίες χρήσιμες για την επίτευξη των στόχων μάθησης.

8 Ιστορική Αναδρομή Δεκαετία 1980: Τα πρώτα αυτά παιχνίδια αναπτύσσονται κυρίως στις ΗΠΑ από δημιουργούς προγραμματιστές και νέες εταιρίες, και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι παιχνίδια τύπου μορφής drill and practice, τα οποία ασκούν τους μαθητές σε βασικές γνώσεις και δεξιότητες καθώς παίζουν (μαθηματικά, γλώσσα κ.λπ.) Δεκαετία 1990: Πιο σύνθετα παιχνίδια με τη μορφή περιπετειών και παζλ που εμπλέκουν και ασκούν τους μαθητές σε πεδία όπως Φυσική, Χημεία κ.λπ., καθώς οι υπολογιστές εξελίσσονται και αποκτούν περισσότερες δυνατότητες. Παιχνίδια όπως τα Dr. Brain Series παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες προκλήσεις για τη σκέψη των μαθητών, όμως μια συνηθισμένη κριτική είναι πως δεν αντιστοιχούνται εύκολα στα αναλυτικά προγράμματα της τυπικής εκπαίδευσης.

9 Ιστορική Αναδρομή Δεκαετία 2000: Με την εξέλιξη της τεχνολογίας πολυμέσων και του διαδικτύου, αναπτύσσονται διάφοροι τύποι εκπαιδευτικών παιχνιδιών ειδικά για μικρότερες ηλικίες, στις οποίες το παιχνίδι πολύ εύκολα συνδυάζεται με στοιχεία μάθησης. Ταυτόχρονα εμφανίζονται παιχνίδια τύπου προσομοίωσης, που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων των παικτών στη διαχείριση σημαντικών καταστάσεων και δραστηριοτήτων. Σήμερα…: Μια ισχυρή τάση στην περιοχή της τεχνολογικά ενισχυόμενης μάθησης είναι η «παιχνιδοκεντρική» μάθηση (Game-based Learning, GBL). Πρόσφατη σχετική προσπάθεια στον ευρωπαϊκό χώρο αναπτύσσεται μέσω του δικτύου Αριστείας «The Game and Learning Alliance (GaLA)». Επίσης, σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον προσελκύουν σήμερα και ιδιαίτερα καινοτόμες τεχνολογίες όπως οι τρισδιάσταστοι εικονικοί κόσμοι (3D virtual worlds, π.χ. OpenSimulator) για τη μάθηση με παιχνίδι.

10 Που οδηγεί ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι
εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο (μάθηση βασικών/προχωρημένων γνώσεων, εξοικείωση με πολλαπλές οπτικές/ερμηνείες, σύνδεση της γνώσης με καθημερινές καταστάσεις, ανάλυση στρατηγικών κ.λπ.), ανάπτυξη δεξιοτήτων (αυτενέργεια για την επίλυση προβλήματος, συνεργασία, κοινωνική συναναστροφή (επικοινωνία), χρονικός προγραμματισμός έργου, αναζήτηση και οργάνωση πληροφοριών κ.λπ.).

11 Το μοντέλο Prensky για τη μάθηση στο παιχνίδι
Πώς  Τρόπος παιχνιδιού (gameplay) Τι  Κανόνες Γιατί  Στρατηγική Πού  Συνθήκες Πότε/Εάν  Αποφάσεις/Ηθική

12 Τεχνικές εμπλοκής μαθητών στο παιχνίδι
«Παίζω»: Οι μαθητές παίζουν ένα έτοιμο παιχνίδι «Δημιουργώ»: Οι μαθητές αναπτύσσουν ένα δικό τους παιχνίδι «Μετασχηματίζω»: Οι μαθητές πειραματίζονται μετασχηματίζοντας ένα μισοέτοιμο παιχνίδι

13 Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία
(α) Προετοιμασία Αποφασίστε με ποια τεχνική θα εμπλέξετε τους μαθητές σας στο παιχνίδι Χρησιμοποιήστε το μοντέλο, ώστε να κάνετε μια προεκτίμηση για το πώς θα ενσωματωθούν στοιχεία μάθησης στα διάφορα επίπεδα που προβλέπει το μοντέλο.

14 Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία
(β) Σχεδίαση Φάσεις παιχνιδιού Μορφή Παιχνιδιού σε κάθε φάση Σενάριο συνεργασίας Ρόλοι μαθητών Κατανομή εργασιών

15 Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία
(γ) Αναστοχασμός Η ποιότητα της μάθησης που θα προκύψει από μια εμπειρία παιχνιδιού σχετίζεται άμεσα και με το είδος (έκταση, βάθος, στόχευση) του αναστοχασμού που ακολουθεί το παιχνίδι. Στο τέλος του παιχνιδιού είναι σημαντικό επίσης να υπάρξει μια συνολική φάση αναστοχασμού, στην οποία να αναλυθεί η εμπειρία του παιχνιδιού, να αξιολογηθούν και να καταγραφούν τα χρήσιμα συμπεράσματα και να συνδεθούν και με άλλο μαθησιακό υλικό

16 Οφέλη της µάθησης µε βάση το παιχνίδι


Κατέβασμα ppt "Παιχνιδοκεντρική Μάθηση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google