Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός» 3o Γυμνάσιο Φλώρινας Μαθητριεσ: ηλιανα μποικου- φλωρα νεδελκου Υπευθυνη εκπαιδευτικοσ: δημητρα κατσαρου

2 Δομή παρουσίασης Γιατί το συγκεκριμένο θέμα;
Τί είναι ο εκφοβισμός και ο κυβερνο-εκφοβισμός; Παρεμβάσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς

3 19/11: Παγκόσμια ημέρα κατά της κακοποίησης των παιδιών
20/11: Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

4 Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού αναφέρει:
Τα παιδιά έχουν δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση: βία, παραμέληση, κακοποίηση (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική) και εκμετάλλευση, μέσα και έξω από την οικογένεια.

5 Σκοπός της Εκπαίδευσης
«... να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά...» να προχωρούν στη δημιουργία διαπροσωπικών σχέσεων, ώστε να βοηθηθούν στη βαθμιαία και αρμονική ένταξη τους στην κοινωνική ζωή να αναπτύξουν τα παιδιά θετική αυτο-εικόνα, τον αυτοσεβασμό τους και το σεβασμό για τους άλλους

6 1. Γιατί το συγκεκριμένο θέμα
Σχολική βία και επιθετικότητα Δικαίωμα παιδιού σ’ ένα σχολείο και σπίτι χωρίς φόβο Βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στο άτομο, στην τάξη, στη σχολική κοινότητα και στην ευρύτερη κοινωνία

7 1. Γιατί το συγκεκριμένο θέμα
Συνέπειες Σωματική υγεία Ψυχική υγεία Κοινωνική ζωή Ακαδημαϊκή επίδοση Προβληματικές σχέσεις στην ενήλικη ζωή Κατάχρηση ουσιών

8 2. Τί είναι ο εκφοβισμός «Μια έπαναλαμβανόμενη επιθετική συμπεριφορά, η οποία γίνεται με στόχο την πρόκληση βλάβης σε ένα θύμα το οποίο δε μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του» Αιτίες πολυπαραγοντικές Συμμετέχοντες θύμα, θύτης, προκλητικό θύμα (και όλοι οι άλλοι!) Μορφές συμπεριφοράς έμμεση και άμεση επιθετικότητα

9 Διαφέρει από άλλες επιθετικές ενέργειες
2. Τί είναι ο εκφοβισμός Κριτήρια Πρόκληση πόνου Πρόθεση θύτη Επανάληψη Άνιση ισχύς Διαφέρει από άλλες επιθετικές ενέργειες

10 Ποιός είναι ο ρόλος των ενηλίκων;
2. Ρόλοι συμμετεχόντων Θύτης Θύμα Αμέτοχοι Επιθετικό θύμα (Θύτης/θύμα) Υποστηρικτής Βοηθός Υπερασπιστής Ποιός είναι ο ρόλος των ενηλίκων;

11 2. Κυβερνο-εκφοβισμός (cyber-bullying)
Ορισμός Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά Εκφοβισμός με τη χρήση των Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) Αυξανόμενη χρήση ΤΠΕ από παιδιά και εφήβους Μικρότερος έλεγχος ενηλίκων Μειωμένες αναστολές παιδιών Δεν απαιτείται επανάληψη Τάση εκδίκησης και συμμετοχής πλήθους μαθητών

12 3. Παρεμβάσεις Προγράμματα ολιστικής-συστημικής πολιτικής
Πρωτογενής Δευτερογενής Παρέμβαση Τριτογενής Κυβερνο-εκφοβισμός: Θεωρείται «εκτός σχολικής δικαιοδοσίας», αλλά δεν είναι.

13 3. Παρεμβάσεις Βασικοί στόχοι Αλλά ταυτόχρονα... Εκφοβισμός
Κυβερνο-εκφοβισμός Βασικοί στόχοι Αύξηση επίγνωσης και επιτήρησης «Μηδενική πολιτική» Αλλά ταυτόχρονα... Ενδυνάμωση θυμάτων Παροχή ευκαιριών στους θύτες Ανωνυμία + μειωμένος έλεγχος επίδραση ομολόγων = Άρση αναστολής Πυξίδα: Εσωτερικευμένοι κανόνες και αρχές ΤΠΕ: Αντίληψη συνεπειών πράξεων

14 3. Παρεμβάσεις (α) Επίπεδο κοινότητας (β) Επίπεδο οικογένειας
(γ) Επίπεδο σχολείου: ολιστική-συστημική πολιτική Αύξηση επίγνωσης Σχολική επιτροπή κατά του εκφοβισμού Επιμόρφωση Έρευνα για την καταγραφή της έκτασης- Αξιολόγηση περιστατικών: παρατήρηση, συζήτηση με μαθητή, εκπαιδευτικό και γονείς, έρευνα με εργαλέία αξιολόγησης εκφοβισμού (ετερο-αναφορά βοηθά σε μαθητές με ΕΕΑ) (Nabuzoka, 1993) Αύξηση επιτήρησης Ευκαιρίες ψυχαγωγίας Τακτές συγκεντρώσεις εκπαιδευτικών Ηγετικός ρόλος του διευθυντή

15 3. Παρεμβάσεις (δ) Επίπεδο τάξης:
Συζητήσεις για το τι είναι ο εκφοβισμός Κανόνες Δραστηριότητες μέσω του αναλυτικού προγράμματος Προγράμματα συναισθηματικής αγωγής (ε) Επίπεδο ομάδας συνομηλίκων: Εκπαίδευση αποδοκιμασίας, υποστήριξη θυμάτων (στ) Επίπεδο ατόμου: στοχευμένες παρεμβάσεις προς τους δράστες (ενσυναίσθηση, διαχείριση θυμού, αυτοέλεγχος, κυρώσεις) και τα θύματα (κοινωνικές δεξιότητες, διεκδικητική συμπεριφορά και επίλυση συγκρούσεων)

16 3. Αντιμετώπιση στο σχολείο
Στοιχείο κλειδί ο εκπαιδευτικός: οι γνώσεις και πληροφορίες του για το πρόγραμμα η αντιληπτή ανάγκη για ένα τέτοιο πρόγραμμα το αντιληπτό επίπεδο εκφοβισμού μέσα στην τάξη η συναισθηματική εμπλοκή και η ενσυναίσθηση η αντίληψη της θυματοποίησης ως προβλήματος και όχι ως φυσιολογικού αναπτυξιακού φαινομένου

17 3. Παρεμβάσεις Επικοινωνία με παιδιά, όχι απαγόρευση
Εκπαιδευτικοί Γονείς Γνώσεις και πληροφορίες Πεποιθήσεις για εκφοβισμό Συναισθηματική εμπλοκή και ενσυναίσθηση Βελτίωση κλίματος τάξης και σχολείου Συνεργασία με γονείς και σχολική κοινότητα- όχι ασυνέπεια Ανάγκη εξοικείωσης με ΤΠΕ Επικοινωνία με παιδιά, όχι απαγόρευση Επίγνωση για τις δραστηριότητες τους Παροχή εναλλακτικών Προσοχή για σημάδια Παροχή προτύπων

18 Ευχαριστούμε πολύ! 3ο Γυμνάσιο Φλώρινας


Κατέβασμα ppt "«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google