Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΞΕΝΗ ΤΣΙΑ&M Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
2
Οργάνωση της Διδασκαλίας και Απαιτούμενη Υλικοτεχνική Υποδομή Η διδασκαλία της συγκεκριμένης ενότητας μπορεί να γίνει με τη χρήση υπολογιστών στο σχολικό εργαστήριο. Οι μαθητές θα δουλέψουν σε μικρές ομάδες των 2-3 ατόμων. Μ’ αυτό τον τρόπο συνδυάζονται η αλληλεπίδραση με την τεχνολογία των υπολογιστών και οι ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική διαπραγμάτευση της γνώσης και της μάθησης. Θα πρέπει να υπάρχει πρόσβαση στο διαδίκτυο http://www.mathlearningcenter.org/web-apps/geoboard/
3
Προαπαιτούμενες γνώσεις Γνωρίζουν την έννοια της περιμέτρου και του εμβαδού καθώς και τις μονάδες μέτρησης μήκους κι επιφάνειας. Χρησιμοποιούν γεωμετρικά όργανα για σχεδιασμό και μέτρηση. Έχουν τις βασικές δεξιότητες στο χειρισμό του Η/Υ
4
Σκοπός- Στόχοι Να κατανοήσουν ότι η έννοια της περιμέτρου είναι διαφορετική από την έννοια του εμβαδού. Να διακρίνουν τις μονάδες που χρησιμοποιούμε για τη μέτρηση του καθενός (μ, εκ, κτλ. για την περίμετρο, τ.μ.τ.εκ.για το εμβαδό). Να αντιληφθούν ότι διαφορετικά σχήματα μπορεί να έχουν το ίδιο εμβαδό. Να αντιληφθούν ότι δύο σχήματα με ίδιο εμβαδόν μπορεί να έχουν διαφορετική περίμετρο. Να συνεργάζονται σε μικρές ομάδες για την επίτευξη μιας δραστηριότητας ανακαλύπτοντας τη γνώση μέσα από τη χαρά που προσφέρουν οι Νέες Τεχνολογίες
5
Δραστηριότητα 1 Στόχος: Οι μαθητές εξοικειώνονται με τη χρήση του Γεωπίνακα και ανακαλύπτουν ότι διαφορετικά σχήματα μπορεί να έχουν το ίδιο εμβαδό.
6
Φύλλο εργασίας: Να χρησιμοποιήσεις 9 μικρά τετραγωνάκια από το πλέγμα και να τα «περιφράξεις» ( να σχηματίσεις δηλαδή γύρω τους περίμετρο). Να δημιουργήσεις με αυτά τα τετραγωνάκια ένα τετράγωνο κόκκινο. Στη συνέχεια χρησιμοποίησε πάλι 9 τετραγωνάκια και αφού βάλεις περίφραξη –περίμετρο, δημιούργησε ένα σχήμα διαφορετικό από το πρώτο πορτοκαλί.
7
Με την ομάδα σου: Να συγκρίνετε τα δύο σχήματα και να απαντήσετε αν έχουν ίσες επιφάνειες και γιατί. Πόσα τετραγωνικά εκατοστά (τ. εκ.) μετρήσατε στα σχήματα; Τα χρωματίζουμε. Σκεφτείτε αν δύο σχήματα που έχουν ίσες επιφάνειες μπορούν να έχουν διαφορετικές περιμέτρους. Δικαιολογήστε τη γνώμη σας.
8
Δραστηριότητα 2 Στόχος: Οι μαθητές ανακαλύπτουν ότι δύο σχήματα με ίδιο εμβαδόν μπορεί να έχουν διαφορετική περίμετρο. Φύλλο εργασίας: Μπορείτε να φτιάξετε στο Γεωπίνακα δύο σχήματα που να έχουν ίσα εμβαδά, αλλά να μην έχουν την ίδια περίμετρο; Είναι δυνατό να συμβαίνει ;
9
Με τις δραστηριότητες στους «Ψηφιακούς Γεωπίνακες» επιδιώκεται οι μαθητές: Να σχεδιάζουν ευθύγραμμα τμήματα, τεθλασμένες γραμμές, τρίγωνα, ορθογώνια και πολύγωνα. Να συγκρίνουν μήκη διαφόρων γραμμών και περιμέτρων Να συγκρίνουν εμβαδά επιφανειών γεωμετρικών σχημάτων του Γεωπίνακα Να εκτιμούν μήκη γραμμών και εμβαδών επιφανειών Να επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις του με τα εργαλεία που διαθέτει κάθε μικρόκοσμος Να λύνουν προβλήματα ανάλυσης και σύνθεσης σχημάτων Να υπερνικήσουν τις λανθασμένες νοητικές αναπαραστάσεις για τις έννοιες «περίμετρος» και «εμβαδόν». http://www.mathlearningcenter.org/web-apps/geoboard/ http://users.sch.gr/salnk/didaskalia/gaioboards.htm Γεωπίνακες
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.