Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘΩΜΑΣ ΠΟ&Lam Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Εισαγωγή
2
Κ. Γαλανάκης 2006 2 Ορισμός «Management είναι να γίνονται ορισμένα πράγματα μέσω άλλων ατόμων» … American Management Association «Management είναι η εργασία μαζί με άλλους και μέσω άλλων για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησης αλλά και των μελών της»
3
Κ. Γαλανάκης 2006 3 Θεωρίες του Management Κλασική σχολή Κλασική σχολή: “Επιστημονικό Management” ένας μοναδικά σωστός τρόπος σχεδίασης της εργασίας, χωροταξικής διάταξης της εργασίας, χρονικού προγραμματισμού της εργασίας και επίλυσης διαφορών Κλασική Ολική σχολή Κλασική Ολική σχολή: Μελέτη ολικά των δραστηριοτήτων της επιχείρησης με εκτέλεση από την πλευρά των managers των ακόλουθων λειτουργιών: Προγραμματισμός, Οργάνωση, Διοίκηση, Συντονισμός, Έλεγχος Σχολή συμπεριφοράς Σχολή συμπεριφοράς: κατανόηση των εργαζομένων, ανθρώπινες σχέσεις, περιβάλλον εργασίας, αποδοχή της εξουσίας
4
Κ. Γαλανάκης 2006 4 Κλασική (Χ) – Συμπεριφοράς (Υ) Στους ανθρώπους δεν αρέσει να εργάζονται και, αν μπορούσαν, θα το απέφευγαν Επειδή στους ανθρώπους δεν αρέσει να εργάζονται, πρέπει να εξαναγκάζονται, να απειλούνται, να επηρεάζονται, να καθοδηγούνται και να ελέγχονται Ο μέσος άνθρωπος αναζητά ασφάλεια, έχει μικρές φιλοδοξίες και αποφεύγει τις ευθύνες. Οι εργαζόμενοι πρέπει να καθοδηγούνται και στην ουσία, προτιμούν να τους λένε τι να κάνουν Ελάχιστοι άνθρωποι είναι πραγματικά δημιουργικοί Οι περιορισμένες πνευματικές ικανότητες των κοινών εργαζομένων αξιοποιούνται κατάλληλα με το σύγχρονο σχεδιασμό εργασίας. Οι εργαζόμενοι δεν αποφεύγουν τη δουλειά από την φύση τους, και ανταποκρίνονται στις καλές συνθήκες και πολιτικές εργασίας Οι άνθρωποι αυτό-παρακινούνται και οδηγούνται οι ίδιοι στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, για τους οποίους δεσμεύονται προσωπικά Ο μέσος άνθρωπος μπορεί να μάθει να αναλαμβάνει ευθύνες Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να γίνουν δημιουργικοί, να ενεργούν έξυπνα και να έχουν φαντασία Οι ατομικές ικανότητες του μέσου εργαζομένου δεν αξιοποιούνται εντελώς στο σύγχρονο βιομηχανικό περιβάλλον.
5
Κ. Γαλανάκης 2006 5 Σύγχρονες σχολές Θεωρία Ζ Θεωρία Ζ: Ιαπωνικές πρακτικές Ομάδες εργασίας Αποκεντρωμένη λήψη αποφάσεων – προς τα κάτω εξουσία Συμμετοχική διαχείριση Διαδραστική επικοινωνία Αυτοέλεγχος π.χ.: Total Quality Management Lean Manufacturing Concurrent Engineering
6
Ο Manager
7
Κ. Γαλανάκης 2006 7 Διοικητικές Δραστηριότητε ς Τεχνικές Δραστηριότητε ς Ιεραρχικό επίπεδο στελεχών Ποσοστό Χρόνου Απασχόλησης 0% 100% Πρόεδρος Προϊστάμενος Τμήματος Διοικητικές & Τεχνικές δραστηριότητες Επίπεδο Διοίκησης Λειτουργικό Επίπεδο
8
Κ. Γαλανάκης 2006 8 Επίπεδα ευθύνης - δεξιότητες Ανώτερα στελέχη Πρώτο επίπεδο εποπτείας Διοίκηση άλλων Διευθυντών Εννοιολογικές Ανθρώπινες Τεχνικές Ικανότητα εννοιολογικής σκέψης και επίλυσης πολύπλοκων προβλημάτων με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα Ικανότητα εφαρμογής αποφάσεων και εκτέλεση εξειδικευμένων καθηκόντων με βραχυπρόθεσμες συνέπειες Ικανότητα καλής συνεργασίας με άλλους με μεσοπρόθεσμες συνέπειες
9
Κ. Γαλανάκης 2006 9 Προσωπικές Ικανότητες Ηγετική ικανότητα Αντικειμενικότητα – Αυτογνωσία Αναλυτική σκέψη Ευέλικτη συμπεριφορά Επικοινωνία, προφορική & γραπτή Προσωπική απήχηση Αντοχή στο άγχος Αντοχή στην αβεβαιότητα
10
Περιβάλλον της Επιχείρησης
11
Κ. Γαλανάκης 2006 11 Μοντέλο Παραγωγής Παραγωγική Διαδικασία (Αύξηση Αξίας) Προϊόντα Χρήματα Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Πρώτες Ύλες Υπηρεσίες Χρήματα
12
Κ. Γαλανάκης 2006 12 Μοντέλο Παραγωγής Παραγωγική Διαδικασία (Αύξηση Αξίας) Προϊόντα Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Πρώτες Ύλες Χρήματα
13
Κ. Γαλανάκης 2006 13 Παραγωγή πολλών Σταδίων Παραγωγική Διαδικασία (Αύξηση Αξίας) Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Πρώτες Ύλες Παραγωγική Διαδικασία (Αύξηση Αξίας) Προϊόντα Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Χρήματα
14
Κ. Γαλανάκης 2006 14 Μοντέλο Παραγωγικής Μονάδας Προϊόντα Μηχανές Ανθρώπινο Δυναμικό Πρώτες Ύλες Χρήματα
15
Κ. Γαλανάκης 2006 15 Ο κύκλος του κεφαλαίου Προμηθευτής Παραγωγή Πελάτες Μηχανές Εργατικό Δυναμικό Χρήματα Πρώτες Ύλες Εργασίες σε εξέλιξη Τελικά προϊόντα
16
Κ. Γαλανάκης 2006 16 Μοντέλο Porter Υποδομές της Εταιρείας Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων Τεχνολογικές Εξελίξεις Προμήθειες Εισερχόμενα Logistics Εξερχόμενα Logistics Διαδικασίες Service Πωλήσεις & Marketing ΚΕΡΔΟΣ Κύριες Δραστηριότητες Υποστηρικτικές Δραστηριότητες
17
Κ. Γαλανάκης 2006 17 Εσωτερικό περιβάλλον ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ
18
Κ. Γαλανάκης 2006 18 Οικονομικοί πόροι Αποθεματικό κεφάλαιο Δανειακό κεφάλαιο Μετοχικό κεφάλαιο
19
Κ. Γαλανάκης 2006 19 Φυσικοί πόροι Ακίνητα Μηχανολογικός εξοπλισμός Εγκαταστάσεις διανομής Αποθέματα πρώτων υλών
20
Κ. Γαλανάκης 2006 20 Ανθρώπινοι πόροι Εργαζόμενοι Πρόσληψη Τοποθέτηση στο κατάλληλο πόστο Εκπαίδευση Υποκίνηση – επιβράβευση Αξιολόγηση
21
Κ. Γαλανάκης 2006 21 Τεχνολογικοί πόροι Επίπεδο χρήσης τεχνολογίας Επίπεδο πελατών ως προς την τεχνολογική χρήση Εκπαίδευση προσωπικού για τη χρήση της τεχνολογίας Δείκτες απόδοσης της τεχνολογίας ως προς το κόστος απόκτησης και χρήσης
22
Κ. Γαλανάκης 2006 22 Επιχειρησιακό Κλίμα (culture) Κοινές αξίες Εταιρική παιδεία – ηθική Κώδικες συμπεριφοράς
23
Κ. Γαλανάκης 2006 23 Αλυσίδα Παραγωγικών Μονάδων Πρώτες Ύλες Χρήματα Προϊόντα Χρήματα Εταιρεία Α Εταιρεία Γ Εταιρεία Β
24
Κ. Γαλανάκης 2006 24 ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ Το εξωτερικό περιβάλλον προμηθευτές ΜέτοχοιΤράπεζες Σωματεία Πελάτες ΕΠΙΧΕΙ- ΡΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙ- ΡΗΣΗ
25
Κ. Γαλανάκης 2006 25 Κοινωνιολογικοί παράγοντες Δημογραφική κατάσταση και τάσεις Κοινωνική ηθική και αξίες Πολιτιστικές αξίες - ευαισθησίες
26
Κ. Γαλανάκης 2006 26 Πολιτικοί παράγοντες Νόμοι – κανονισμοί Αρχές ελέγχου Εργατικοί σύλλογοι Αμφίδρομος επηρεασμός της πολιτικής
27
Κ. Γαλανάκης 2006 27 Οικονομικοί παράγοντες Η οικονομία Ανταγωνισμός Προμηθευτές Πελάτες
28
Κ. Γαλανάκης 2006 28 Τεχνολογικοί παράγοντες Έρευνα - Καινοτομία Μεταφορά τεχνολογίας Τεχνολογίες αιχμής
29
Μια ανάσα
30
Κ. Γαλανάκης 2006 30 Ανάλυση εξωτερικών παραγόντων Είσαστε μια τουριστική επιχείρηση εγκατεστημένη στην Κρήτη. Διαθέτεται μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα 5 αστέρων, τύπου μπλοκ, σε μια μεγάλη έκταση δίπλα στη θάλασσα με πισίνες, γήπεδα και άλλες δραστηριότητες. Ο ανταγωνισμός τα τελευταία χρόνια, κυρίως από τη γειτονική Τουρκία, είναι ιδιαίτερα έντονος καθώς μπορεί να προσφέρει το πακέτο ‘παραλία-θάλασσα-νυχτερινή ζωή’ σε πάρα πολύ χαμηλότερες τιμές. Θέλετε λοιπόν, να δημιουργήσετε νέες υπηρεσίες ώστε να έχετε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αναλύστε τους εξωτερικούς παράγοντες του περιβάλλοντος της επιχείρησης ώστε να αναδείξετε τους περιορισμούς και τις ευκαιρίες που αυτό παρουσιάζει.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.