Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυσταχηιος Γεωργιάδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Διάλεξη 6η Μορφωτική Τηλεόραση Η εκπαιδευτική τηλεόραση Διάλεξη 6η Μορφωτική Τηλεόραση Η εκπαιδευτική τηλεόραση Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός
2
Η τηλεόραση όχημα εκπαίδευσης
3
Τι είναι η εκπαιδευτική τηλεόραση Τα μορφωτικά προγράμματα της «κανονικής» τηλεόρασης (ασύρματης ή ψηφιακής), που απευθύνεται στο γενικό ακροατήριο Η εκπαιδευτική τηλεόραση γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη στην Η εκπαιδευτική τηλεόραση γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη στην Ευρώπη, ενώ η σχολική στις ΗΠΑ (1933 Iowa) Ευρώπη, ενώ η σχολική στις ΗΠΑ (1933 Iowa) Επειδή η τηλεόραση ήταν από την αρχή κρατική Επειδή η τηλεόραση ήταν από την αρχή κρατική Τι έπαιξε σημαντικό ρόλο ? Τι έπαιξε σημαντικό ρόλο ? – Ο ρόλος της συλλογικής κατανάλωσης – Εξωοικονομικές προτεραιότητες –Μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων
4
Υποχώρηση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης Ποσοστό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο ετήσιο σύνολο του προγράμματος 1994 1995 1996 1997 2000 2001 ΓΕΡΜΑΝΙΑ (παιδικά προγράμματα) ARD ZDF SAT1 RTL 9,7% 7,3% 4,6% 8,3% 7,1% 8,2% 2,6% 8,1% 7,6% 7,8% 1,8% 6,6% 9% 7,6% 1,5% 6,1% 6,8% 6,6% 3,2% 6,3% 8% 6,3% 3,3% 4,8% ΓΑΛΛΙΑ (παιδικά προγράμματα) TF1 FRANCE 2 FRANCE 3 ARTE - 0,7% 1,5% 1,2% 1997-1996 -37% -15% -20% +2,9% 1,1% 0,2% 1,2 0,5 2001-2000 43,5% -16% -20,2% 27,3% Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ (εκπαιδευτικά προγράμματα) BBC 1/2 ITV CHANNEL 4 2,3% 16% 1996-95: 0% 2,7% 14% 1997-96: 16,3% 3,2% 13,11% 4,1% 1,9% 11,3% 3,9% 2% 13% ΙΤΑΛΙΑ ( εκπαιδευτικά προγράμματα) RAI 1/2/3 MEDIASET -- 7% - 6% - 2% - 1% - ΟΛΛΑΝΔΙΑ ( εκπαιδευτικά προγράμματα) ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ 11%9,1%8,5%8% Πηγή: European Audiovisual Observatory Yearbook, 2002 & 1999, Επεξεργασία Γ. Πλειός
5
Τα βασικά ερωτήματα σχετικά με την εκπαιδευτική τηλεόραση Αν και σε τι διαφέρουν τα προγράμματα εκπαιδευτικής τηλεόρασης από τα ψυχαγωγικά προγράμματα της εμπορικής Αν και σε τι διαφέρουν τα προγράμματα εκπαιδευτικής τηλεόρασης από τα ψυχαγωγικά προγράμματα της εμπορικής Αν η μορφωτική τηλεόραση πέτυχε τους σκοπούς για τους οποίους αναπτύχθηκε Αν η μορφωτική τηλεόραση πέτυχε τους σκοπούς για τους οποίους αναπτύχθηκε Αν τελικά η εκπαιδευτική τηλεόραση διδάσκει κάτι και τι Αν τελικά η εκπαιδευτική τηλεόραση διδάσκει κάτι και τι
6
Αν και σε τι διαφέρουν τα προγράμματα εκπαιδευτικής τηλεόρασης από τα ψυχαγωγικά προγράμματα της εμπορικής Διαφορές Διαφορές –Η σύνθεση της ομάδας που παράγει τα προγράμματα –Η διαδικασία της παραγωγής των τηλεοπτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων –Τα κριτήρια επιτυχίας –Η σχέση περιεχομένου - πραγματικότητας Ομοιότητες Ομοιότητες –Δόμηση του προγράμματος με τους κανόνες της ψυχαγωγίας (οργάνωση της γνώσης όχι σύμφωνα με το Α.Π. και «ανθρωποκεντρική» προσέγγιση)
7
Η μορφωτική τηλεόραση πέτυχε τους σκοπούς για τους οποίους αναπτύχθηκε? Αύξησε το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών, όμως, Αύξησε το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών, όμως, Αναπαραγωγή των μορφωτικών ανισοτήτων σε υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο Αναπαραγωγή των μορφωτικών ανισοτήτων σε υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο
8
Η εκπαιδευτική τηλεόραση διδάσκει κάτι, και τι ? Οι μαθητές πάντα κάτι μαθαίνουν – Berger & Luckmann Οι μαθητές πάντα κάτι μαθαίνουν – Berger & Luckmann Μαθαίνουν να μαθαίνουν ευχάριστα, με ψυχαγωγία – «εκπαιδιασκέδαση». Μαθαίνουν να μαθαίνουν ευχάριστα, με ψυχαγωγία – «εκπαιδιασκέδαση». Εξασθένιση της παραδοσιακής μάθησης. Εξασθένιση της παραδοσιακής μάθησης.
9
Ερωτήσεις ?
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.