Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυτέρπη Θεοδοσίου Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ
2
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟ 2 Ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗΆ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ ΆΛΓΕΒΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΡΙΖΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ (2.4) ΔΡΑΣΗΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (3 ΜΑΘΗΤΕΣ )
3
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κατά την ένταξη μιας περιοχής στο σχέδιο πόλης, θα απαλλοτριωθεί το οικόπεδο που εικονίζεται παρακάτω και θα χρησιμοποιηθεί ως εξής : Το τρίγωνο ΒΓΗ θα διαμορφωθεί σε παιδική χαρά, Το ορθογώνιο ΑΒΗΖ θα δενδροφυτεφθεί και Το τετράγωνο ΖΓΔΕ θα διαμορφωθεί σε πλατεία.
4
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
5
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να χρησιμοποιήσουν τις ρίζες μέσα σε συνηθισμένα προβλήματα της καθημερινής ζωής Να ελεγχθούν οι γνώσεις τους πάνω στη θεωρία και τις ιδιότητες των ριζών Να δώ αν έχουν την ευχέρεια να αναγνωρίσουν τις ρίζες ως « αριθμούς » και να τις χειριστούν ως τέτοιους
6
ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Οι μαθητές και στα 3 ερωτήματα : Κατάφεραν να σχεδιάσουν σωστά τη διαδικασία επίλυσης Δυσκολεύτηκαν κατά την εκτέλεση των πράξεων
7
ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Απέτυχαν να αναγνωρίσουν γνωστές ταυτότητες ( π. χ. διαφορά τετραγώνων ) Δυσκολεύτηκαν να εφαρμόσουν συνηθισμένες πράξεις ( π. χ. αναγωγή ομοίων όρων, πολλαπλασιασμό με ρίζες ) Είχαν την πεποίθηση ότι οι ρίζες πρέπει να εξαλειφθούν
8
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Οι μαθητές φάνηκε να μην έχουν την ευχέρεια να χειριστούν τις ρίζες όπως αριθμούς ή μεταβλητές που είχαν « συνηθίσει » Αντιλαμβάνονται τις ρίζες ως κάτι προς περαιτέρω επεξεργασία κι όχι σαν πραγματικούς αριθμούς που μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπως είναι
9
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Παρόλο που οι μαθητές διδάσκονται τους πραγματικούς αριθμούς από το Γυμνάσιο, φαίνεται πως δεν εξοικειώνονται με αυτούς, ακόμα και ως το τέλος της σχολικής τους εκπαίδευσής. Η έρευνα έχει δείξει ότι οι μαθητές ταυτίζουν το σύνολο των πραγματικών αριθμών με το σύνολο των ρητών, εξαιρώντας έτσι τους άρρητους από το σύνολο των πραγματικών αριθμών. ( Νταλάκος Άγγ., 2012)
10
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Η σημαντική απόδειξη της αρρητότητας του ρίζα 2 δεν διδάσκεται στους μαθητές. ( Θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και οι ρίζες 3, 5 κ. λ. π.) Συχνά, δημιουργούνται αντιφάσεις στο μυαλό των μαθητών, ακόμα και φοιτητών, πάνω στη έννοια των αρρήτων ( θεωρούν πως είναι « αυτοί που έχουν ρίζες... εκτός κι αν είναι αυτοί που δεν έχουν »), οι οποίες παρατηρούνται σε διάφορα μαθηματικά θέματα.
11
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ Συνήθως, γίνεται προσπάθεια να υπολογιστούν οι ρίζες ( π. χ. Ρίζα 2 ~ 1,414), ή να παρασταθούν πάνω στην ευθεία των πραγματικών αριθμών, τακτικές οι οποίες δε βρίσκουν σύμφωνους κάποιους ερευνητές, καθώς « χάνεται η ακρίβεια ». (Tall & Schwarzenberger, 1978)
12
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Νταλάκος Άγγελος, (2012) Διπλωματική Εργασία : « Πραγματικοί Αριθμοί : Εναλλακτικές θεμελιώσεις & διδακτικές προεκτάσεις » D. O. Tall & R. L. E. Schwarzenberger, (1978) “Conflicts in the Learning of Real Numbers and Limits”
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.