Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΜατταθίας Μιαούλης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Ελληνική Οικονομία και Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής Υπουργείο Οικονομικών Γενικό Λογιστήριο του Κράτους Φίλιππος Σαχινίδης Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών
2
τα δύο ελλείμματα της ελληνικής οικονομίας πρόδρομοι δείκτες του προβλήματος Πηγή: Eurostat- ΓΛΚ; * Εκτίμηση ; ** Πρόβλεψη 1Τα στοιχεία είναι σε εθνικολογιστική βάση 2 Τα στοιχεία είναι κατά ESA 95 2
3
η προσπάθεια των δύο τελευταίων χρόνων δεν πήγε χαμένη Πηγή: Eurostat; * Εκτίμηση ΓΛΚ για 2011 3
4
σημαντικές μεταρρυθμίσεις Πηγή: 2011 Euro Plus Monitor: “Progress amid the turmoil”, The Lisbon Council/Berenberg Bank, Nοέμβριος 2011 Δείκτης Προόδου Προσαρμογής : Χώρες Ευρωζώνης η Ελλάδα έρχεται δεύτερη στην Ευρωζώνη σε μεταρρυθμίσεις και πρόοδο οικονομικής προσαρμογής 4
5
5 δημοσιονομική προσαρμογή 2009 – 2011 2009201020112009-2011 Πραγμ. Εκτίμηση Δ% Ελλάδα – δισ. € Έσοδα 88,189,888,90,80,9 Πρωτογενείς Δαπάνες 112,7101,094,2-18,5-16,4 Πρωτογενές αποτέλεσμα -24,6-11,3-5,319,378,5 Ελλάδα - % ΑΕΠ Έσοδα 38,039,541,33,3 Πρωτογενείς Δαπάνες 48,744,443,8-4,9 Πρωτογενές αποτέλεσμα -10,6-5,0-2,58,2 Ευρωζώνη (17) - % ΑΕΠ Έσοδα 44,844,745,30,5 Πρωτογενείς Δαπάνες 48,348,146,4-1,9 Πρωτογενές αποτέλεσμα -3,5-3,4-1,12,4 Σημείωση: Ελλάδα ονομαστικό ΑΕΠ - εκατ. € 231,6227,3215,2-16,4 Πηγή: Eurostat, Εκτίμηση ΓΛΚ για 2011 (Φεβρουάριος 2012).
6
6 σημαντική βελτίωση του πρωτογενούς αποτελέσματος Κατά την περίοδο 2009 - 2011: Το πρωτογενές έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης συρρικνώθηκε κατά 8,2 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ Το 60% της δημοσιονομικής προσαρμογής προ τόκων, προήλθε από τη μείωση της πρωτογενούς δαπάνης (4,9 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ) Η πρωτογενής δαπάνη έχει ήδη συρρικνωθεί κατά 16% από το 2009 Πρωτογενείς Δαπάνες 2009 – 2011 (δισ. €) 2009201020112009-11 Πραγμ. ΕκτίμησηΔ % Σύνολο112,7101,094,2-16,4 Μισθολογική δαπάνη31,027,525,8-16,7 Κοινωνικές παροχές/συντάξεις49,047,246,5-5,0 Προϊόντα και Υπηρεσίες17,114,011,3-33,7 Επιχορηγήσεις0,1 8,1 Λοιπές δαπάνες3,53,32,9-16,6 Κεφαλαιουχικές δαπάνες12,18,87,5-38,2 Πηγή: Eurostat, Εκτίμηση ΓΛΚ για 2011 (Φεβρουάριος 2012).
7
7 Συμπληρωματικός Προϋπολογισμός 2012 εκατ.€ Ιατροφαρμακευτική και άλλες δαπάνες υγείας1.126 Κύριες και επικουρικές συντάξεις455 Εξοπλιστικές και λειτουργικές δαπάνες άμυνας400 Δημόσιες επενδύσεις400 Λοιπές δαπάνες και επιχορηγήσεις προς φορείς Γενικής Κυβέρνησης237 Ειδικά μισθολόγια του Δημοσίου205 Λειτουργικές δαπάνες Κράτους200 Κοινωνικά και προνοιακά επιδόματα103 Δαπανών τοπικής αυτοδιοίκησης59 ΣΥΝΟΛΟ3.185 Επισκόπηση δημοσιονομικών μέτρων περικοπής δαπανών, 2012 Πηγή: Συμπληρωματικός Προϋπολογισμός (Φεβρουάριος 2012). Η δημοσιονομική προσαρμογή συνεχίζεται και το 2012 Ο Συμπληρωματικός Προϋπολογισμός 2012 που ψηφίστηκε από τη Βουλή (Φεβρουάριος 2012) ενσωματώνει παρεμβάσεις που στοχεύουν σε μείωση της δημόσιας δαπάνης κατά € 3,2 δισ. εντός του 2012 και συρρίκνωση του πρωτογενούς ελλείμματος Γενικής Κυβέρνησης το 2012
8
8 Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) Τομέας Στόχος (% ΑΕΠ) Αρμόδιο ΥπουργείοΤεχνική βοήθεια Κοινωνικές Μεταβιβάσεις1,5 %Υπ. ΕργασίαςΔΝΤ, OΟΣΑ Διοικητική Μεταρρύθμιση1%Υπ. Διοικητικής ΜεταρρύθμισηςEC Taskforce Επισκόπηση Δαπανών Γενικής Κυβέρνησης 3%Υπ. Οικονομικών (ΓΛΚ)ΔΝΤ, EC Taskforce Σύνολο5,5% Τον Μάιο 2012 η Κυβέρνηση θα καταθέσει νέο ΜΠΔΣ για την περίοδο 2013-16 Η επίτευξη του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 4,5% του ΑΕΠ το 2014 και έπειτα, προϋποθέτει την ανάληψη νέων δημοσιονομικών παρεμβάσεων συνολικού ύψους 5,5 ποσοστιαίων μονάδων του ΑΕΠ, κατά την περίοδο 2013 - 2014 Οι παρεμβάσεις, που θα αφορούν κατά βάση στην περαιτέρω μείωση της δημόσιας δαπάνης, θα εντοπιστούν και θα προταθούν στην Κυβέρνηση, από τα αποτελέσματα τριών μελετών έως τον Ιούνιο-2012 βάσει δεσμεύσεων του Μνημονίου Πηγή: Σχέδιο Μνημονίου Συνεννόησης, Φεβρουάριος 2012 Τρείς Μελέτες Δημοσίων Δαπανών, 2013-16
9
η απομείωση του χρέους ανατρέπει την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών Πηγή: Eurostat; * Εκτίμηση για 2012-2020 9
10
Πηγή: EΛΣΤΑΤ η ελληνική οικονομία είναι σε ύφεση από το 2008- δύο χρόνια πριν την εφαρμογή του προγράμματος οικονομικής πολιτικής 10
11
το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα 2008-2011 11 Πηγή: ΙΟΒΕ Η οικονομική και πολιτική σταθερότητα αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση για την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης
12
ανάλυση μεταβολής του ΑΕΠ: 2001-2011 12 Συνεισφορά βασικών μεγεθών στη μεταβολή του ΑΕΠ (2001-2011) 20012002200320042005200620072008200920102011 Ιδιωτική Εθνική Κατανάλωση3,43,32,32,63,13,02,62,8-0,9-2,7-5,2 Δημόσια Κατανάλωση0,11,4-0,20,60,20,41,3-0,40,9-1,4-1,7 Ακαθ. Επενδύσεις Παγίου Κεφαλαίου1,02,02,60,1-1,44,21,3-1,6-3,4-3,0-3,6 Kαθαρές εξαγωγές (εξαγωγές - εισαγωγές) -0,4-1,6-0,41,71,1-2,0-3,3-0,53,03,12,4 Μεταβολή Αποθεμάτων (% ΑΕΠ)0,0-1,71,6-0,7-0,6-0,11,1-0,4-2,80,41,3 Σύνολο Μεταβολής (ΑΕΠ σε σταθερές τιμές 2005) 4,23,45,94,42,35,53,0-0,2-3,3-3,5-6,9 Πηγή: Γεν. Δ/νση Οικονομικής Πολιτικής, Υπουργείο Οικονομικών Η ανάπτυξη της προηγούμενης δεκαετίας βασίζονταν στην ιδιωτική και δημόσια κατανάλωση που στηρίζονταν στο δανεισμό
13
η πιστωτική συρρίκνωση βαθαίνει την ύφεση Δάνεια προς εγχώριο ιδιωτικό τομέα: 2001-11 (12ηνος ρυθμός μεταβολής) 13 Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος
14
πορεία της απασχόλησης στην Ελλάδα 14 Πηγή: Γεν. Δ/νση Οικονομικής Πολιτικής, Υπουργείο Οικονομικών Η συγκράτηση της ανεργίας κατά τα προηγούμενα χρόνια επιτυγχάνονταν μέσω της δημιουργίας θέσεων εργασίας στον ευρύτερο δημόσιο τομέα
15
βελτίωση στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος 15 4,6% 4,8%
16
16 Πηγή: Γεν. Δ/νση Οικονομικής Πολιτικής, Υπουργείο Οικονομικών πορεία ελληνικών εξαγωγών 2001-2011
17
17 Νέο Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής (Ι) Πολιτικές Στήριξης του χρηματοπιστωτικού Τομέα Οι ελληνικές αρχές: δεσμεύονται να στηρίξουν τη ρευστότητα του ελληνικού τραπεζικού συστήματος στηρίζουν τη στρατηγική ανακεφαλαιοποίησης και εξυγίανσης των τραπεζών προχωρώντας στις αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες διασφαλίζουν επαρκή χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών της ανακεφαλαιοποίησης και εξυγίανσης των τραπεζών διατηρούν τη συνεχή πρόσβαση σε ρευστότητα από την κεντρική τράπεζα ρυθμίζουν τη διακυβέρνηση σε φορείς χρηματοπιστωτικής εποπτείας (Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων (ΤΕΚΕ) μεταρρυθμίζουν τoν τρόπο διακυβέρνησης στην Τράπεζα της Ελλάδας
18
Νέο Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής (ΙΙ) Βασικές δράσεις Νέο Φορολογικό νομοσχέδιο Επισκόπηση Δαπανών Γενικής Κυβέρνησης Μελέτη για τη δομή της δημόσιας διοίκησης Αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών Δημοσίου προς τρίτους Εισαγωγή κάρτας εργασίας Αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας (ΛΑΡΚΟ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΔΕΠΑ, ΕΛΠΕ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, Κρατικά Λαχεία) 18
19
Νέο Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής (ΙΙΙ) Βασικές δράσεις Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος (π.χ. νομοθεσία για τις εξαγωγές, νομοθεσία για μη δημοσίευση ισολογισμών στις εφημερίδες κ.α.) Εφαρμογή νόμου για το fast track για τα τεχνικά επαγγέλματα, επιχειρηματικά πάρκα κ.α. Αλλαγές στο χώρο της δικαιοσύνης- Σύσταση ομάδας δράσης για αναθεώρηση του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας Επιτάχυνση έργων στον τομέα της Ενέργειας (π.χ. Ήλιος) Εφαρμογή μέτρων εξορθολογισμού φαρμακευτικής δαπάνης 19
20
αναγκαίες προϋποθέσεις ευρύτερη υποστήριξη του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής διασφάλιση σταθερότητας και κοινωνικής συνοχής με ενίσχυση της προστασίας όσων είναι ευάλωτοι ενίσχυση αξιοπιστίας και μείωση αβεβαιότητας αντιμετώπιση της δυσκαμψίας των τιμών 20
21
βασικές στοχεύσεις αύξηση των εξαγωγών σημαντική υποκατάσταση των εισαγωγών μέσω αύξησης εγχώριας παραγωγής προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων 21
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.