Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈριστόδημε Βιλαέτης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Δημιουργία παρουσίασης: Αθανασία Παπαχρήστου
2
Πλεονεκτήματα χρήσης του διαδικτύου Πληθώρα πληροφοριών Πληθώρα πληροφοριών Εύκολη πρόσβαση Εύκολη πρόσβαση Μηχανές αναζήτησης γρήγορες, αποτελεσματικές και εύκολες στη χρήση Μηχανές αναζήτησης γρήγορες, αποτελεσματικές και εύκολες στη χρήση Άμεση σύνδεση με μέρη και ανθρώπους Άμεση σύνδεση με μέρη και ανθρώπους Παγκόσμια διάχυση πληροφορίας Παγκόσμια διάχυση πληροφορίας Κίνητρο για online διανομή των εργασιών Κίνητρο για online διανομή των εργασιών
3
Επιφυλάξεις στη χρήση του διαδικτύου Υπερφόρτωση πληροφορίας Υπερφόρτωση πληροφορίας Ανάγκη ποιοτικού ελέγχου (αναξιοπιστία πηγών, μη αποδεκτά κοινωνικά μηνύματα) Ανάγκη ποιοτικού ελέγχου (αναξιοπιστία πηγών, μη αποδεκτά κοινωνικά μηνύματα) Εμπορικά και οικονομικά κριτήρια (διαφήμιση) Εμπορικά και οικονομικά κριτήρια (διαφήμιση) Πνευματικά δικαιώματα – αναφορά πηγών Πνευματικά δικαιώματα – αναφορά πηγών Ανάγκη κριτικής σύνθεσης πληροφοριών Ανάγκη κριτικής σύνθεσης πληροφοριών Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας Η ταχύτητα επικρατεί της ποιότητας Πραγματική κατανόηση ή επιφανειακή γνώση; Πραγματική κατανόηση ή επιφανειακή γνώση;
4
Αρχειοκατάλογοι (ιστοσελίδες ταξινομημένες σε ιεραρχική δομή) Παραδείγματα: http://www.in.gr http://www.in.gr http://www.in.gr http://www.yahoo.com http://www.yahoo.com http://www.yahoo.com http://www.dmoz.org http://www.dmoz.org http://www.dmoz.org Θεματικοί κατάλογοι
5
Μηχανές αναζήτησης Μηχανές αναζήτησης (με λέξεις κλειδιά) Παραδείγματα: www.google.com www.google.com www.google.com www.msn.com www.msn.com www.msn.com www.yahoo.com www.yahoo.com www.yahoo.com
6
σε συγκεκριμένες περιοχές στο Διαδίκτυο π.χ. uoa.gr Χρονικοί περιορισμοί
7
Εκπαιδευτικές Πύλες (portals) Εκπαιδευτική Πύλη είναι τοποθεσία στον παγκόσμιο ιστό που φιλοδοξεί να οδηγήσει το χρήστη-εκπαιδευτικό σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους, ταξινομημένους σε διάφορες κατηγορίες. Εκπαιδευτική Πύλη είναι τοποθεσία στον παγκόσμιο ιστό που φιλοδοξεί να οδηγήσει το χρήστη-εκπαιδευτικό σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους, ταξινομημένους σε διάφορες κατηγορίες.Παραδείγματα: Εκπαιδευτική Πύλη ΥπΕΠΘ http://e-yliko.gr Εκπαιδευτική Πύλη ΥπΕΠΘ http://e-yliko.grhttp:// Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου http://www.sch.gr Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου http://www.sch.grhttp://www.sch.gr Πύλη Νοτίου Αιγαίου http://www.epyna.eu/ Πύλη Νοτίου Αιγαίου http://www.epyna.eu/
8
Μετα-μηχανές αναζήτησης Μετα-μηχανές αναζήτησης (ταυτόχρονη πρόσβαση σε πολλές μηχανές αναζήτησης) Μετα-μηχανές αναζήτησης (ταυτόχρονη πρόσβαση σε πολλές μηχανές αναζήτησης) Παραδείγματα: www.metacrawler.com www.metacrawler.com www.metacrawler.com Τώρα http://www.zoo.com/ http://www.zoo.com/ www.dogpile.com www.dogpile.com www.dogpile.com
9
Όσο περισσότερες λέξεις χρησιμοποιείτε τόσο πιο σχετικά θα είναι τα αποτελέσματα που θα πάρετε. Όσο περισσότερες λέξεις χρησιμοποιείτε τόσο πιο σχετικά θα είναι τα αποτελέσματα που θα πάρετε. Χρήση ουσιαστικών για λέξεις-κλειδιά Χρήση ουσιαστικών για λέξεις-κλειδιά Χρήση συνωνύμων Χρήση συνωνύμων Χρήση φράσεων (π.χ. «όριο» ή «όριο συνάρτησης») Χρήση φράσεων (π.χ. «όριο» ή «όριο συνάρτησης») Τεχνικές αναζήτησης Λίγες λέξεις κλειδιά Λίγες λέξεις κλειδιά Προσοχή στην κατάληξη πχ..gr.com.org.gov Προσοχή στην κατάληξη πχ..gr.com.org.gov Διαβάζετε τις οδηγίες μιας μηχανής αναζήτησης και χρησιμοποιήστε τη σύνθετη αναζήτηση Διαβάζετε τις οδηγίες μιας μηχανής αναζήτησης και χρησιμοποιήστε τη σύνθετη αναζήτηση
10
Ας υποθέσουμε ότι αναθέτετε στους μαθητές μια αναζήτηση για το μύθο της χαμένης Ατλαντίδας. Ας υποθέσουμε ότι αναθέτετε στους μαθητές μια αναζήτηση για το μύθο της χαμένης Ατλαντίδας. Μπορείτε να σκεφτείτε πώς θα υλοποιούσαν μια όχι και τόσο αποτελεσματική αναζήτηση οι μαθητές, που θα τους οδηγούσε μια τέτοια στρατηγική και πώς θα μπορούσατε να τους καθοδηγήσετε; Μπορείτε να σκεφτείτε πώς θα υλοποιούσαν μια όχι και τόσο αποτελεσματική αναζήτηση οι μαθητές, που θα τους οδηγούσε μια τέτοια στρατηγική και πώς θα μπορούσατε να τους καθοδηγήσετε; Για παράδειγμα υπάρχουν αρκετές ταινίες με αυτό το θέμα, όμως δεν θα θέλατε να περιληφθούν στα αποτελέσματα της αναζήτησης, όπως επίσης δεν θα θέλατε να εμφανιστούν αποτελέσματα σχετικά με τη διαστημική αποστολή με το όνομα Ατλαντίδα. Για παράδειγμα υπάρχουν αρκετές ταινίες με αυτό το θέμα, όμως δεν θα θέλατε να περιληφθούν στα αποτελέσματα της αναζήτησης, όπως επίσης δεν θα θέλατε να εμφανιστούν αποτελέσματα σχετικά με τη διαστημική αποστολή με το όνομα Ατλαντίδα. Πιθανή επιλογή των μαθητών (Κακή Αναζήτηση): Ατλαντίς (Atlantis). Πιθανή επιλογή των μαθητών (Κακή Αναζήτηση): Ατλαντίς (Atlantis). Τρόπος που θα προτείνατε: Τρόπος που θα προτείνατε: Με όλες τις λέξεις (With All): Ήπειρος Ατλαντίδας Με όλες τις λέξεις (With All): Ήπειρος Ατλαντίδας Χωρίς τις λέξεις (Without): αποστολή, ταινία, φιλμ Χωρίς τις λέξεις (Without): αποστολή, ταινία, φιλμ Δραστηριότητα
11
Κριτήρια αξιολόγησης δικτυακών τόπων Πατρότητα πηγής (ελέγξτε ποιός υπογράφει την πληροφορία ή ποιός φιλοξενεί το site, π.χ. Ποιοί είμαστε, About us) Πατρότητα πηγής (ελέγξτε ποιός υπογράφει την πληροφορία ή ποιός φιλοξενεί το site, π.χ. Ποιοί είμαστε, About us) Επικαιρότητα (ελέγξτε την ημερομηνία δημοσίευσης της πληροφορίας και της τελευταίας ενημέρωσης του site, π.χ. Last update) Επικαιρότητα (ελέγξτε την ημερομηνία δημοσίευσης της πληροφορίας και της τελευταίας ενημέρωσης του site, π.χ. Last update) Ακρίβεια (ελέγξτε την ακεραιότητα και το βαθμό κάλυψης του θέματος σε σχέση με το κοινό στο οποίο απευθύνεται) Ακρίβεια (ελέγξτε την ακεραιότητα και το βαθμό κάλυψης του θέματος σε σχέση με το κοινό στο οποίο απευθύνεται)
12
Αντικειμενικότητα (Objectivity) ( ελέγξτε ταυτότητα του οργανισμού που χρηματοδοτεί το δικτυακό τόπο - sponsors) Αντικειμενικότητα (Objectivity) ( ελέγξτε ταυτότητα του οργανισμού που χρηματοδοτεί το δικτυακό τόπο - sponsors) Πχ. μια εμπορική διαφήμιση προϊόντος - πληροφορίες για το ίδιο προϊόν, οι οποίες προέρχονται από οικολογικές οργανώσεις. Πχ. μια εμπορική διαφήμιση προϊόντος - πληροφορίες για το ίδιο προϊόν, οι οποίες προέρχονται από οικολογικές οργανώσεις. Αξιοπιστία (Credibility) (ελέγξτε τον στόχο της πληροφορίας και την ύπαρξη χαρακτηριστικών ελέγχου ποιότητας στο κείμενο) Αξιοπιστία (Credibility) (ελέγξτε τον στόχο της πληροφορίας και την ύπαρξη χαρακτηριστικών ελέγχου ποιότητας στο κείμενο) Η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε για να ενημερώσει, να εξηγήσει, να πείσει, να διαφημίσει ή να καταγγείλει. Η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε για να ενημερώσει, να εξηγήσει, να πείσει, να διαφημίσει ή να καταγγείλει. Χαρακτηριστικά ελέγχου ποιότητας: η παροχή βιβλιογραφικής υποστήριξης, η αναφορά σε συναφείς εργασίες, η έλλειψη ορθογραφικών ή συντακτικών λαθών, οι αναφορές άλλων αξιόπιστων πηγών στο κείμενο. Χαρακτηριστικά ελέγχου ποιότητας: η παροχή βιβλιογραφικής υποστήριξης, η αναφορά σε συναφείς εργασίες, η έλλειψη ορθογραφικών ή συντακτικών λαθών, οι αναφορές άλλων αξιόπιστων πηγών στο κείμενο. Κριτήρια αξιολόγησης δικτυακών τόπων
13
Επιλέξτε το δικτυακό τόπο Επιλέξτε το δικτυακό τόπο Αναγνωρίστε το δικτυακό τόπο Αναγνωρίστε το δικτυακό τόπο Εξετάστε για αξιοπιστία Εξετάστε για αξιοπιστία Αξιολογήστε το βάθος και το σκοπό της πληροφορίας Αξιολογήστε το βάθος και το σκοπό της πληροφορίας Αξιολογήστε την παλαιότητα του περιεχομένου Αξιολογήστε την παλαιότητα του περιεχομένου Πρακτικές αναζήτησης και αξιολόγησης ποιότητας περιεχομένου
14
Επιλέξτε το δικτυακό τόπο Αξιολογήστε το συγγραφέα, το περιεχόμενο και το σκοπό του δικτυακό τόπου, γιατί : Αξιολογήστε το συγγραφέα, το περιεχόμενο και το σκοπό του δικτυακό τόπου, γιατί : ο ι περισσότεροι δικτυακοί τόποι δεν ελέγχονται για την ακρίβεια του περιεχομένου ο ι περισσότεροι δικτυακοί τόποι δεν ελέγχονται για την ακρίβεια του περιεχομένου π ολλοί δικτυακοί τόποι εκφράζουν προσωπικές απόψεις αλλά όχι τα γεγονότα π ολλοί δικτυακοί τόποι εκφράζουν προσωπικές απόψεις αλλά όχι τα γεγονότα σ υχνά δεν εκφράζεται καθαρά ο σκοπός του δικτυακού τόπου σ υχνά δεν εκφράζεται καθαρά ο σκοπός του δικτυακού τόπου δ ύσκολο να διαχωριστεί η αντικειμενική πληροφορία από τη διαφημιστική δ ύσκολο να διαχωριστεί η αντικειμενική πληροφορία από τη διαφημιστική
15
Πολλοί «μάρκετινγκ» δικτυακοί τόποι αναφέρουν ανακρίβειες για να πουλήσουν προϊόντα. Πολλοί «μάρκετινγκ» δικτυακοί τόποι αναφέρουν ανακρίβειες για να πουλήσουν προϊόντα. Όποτε είναι δυνατό πηγαίνετε στην κεντρική σελίδα (Home page ή Frontpage). Όποτε είναι δυνατό πηγαίνετε στην κεντρική σελίδα (Home page ή Frontpage). Αυτό μπορεί να γίνει απαλείφοντας μερικούς όρους από το URL. Αυτό μπορεί να γίνει απαλείφοντας μερικούς όρους από το URL.
16
Αναγνωρίστε το δικτυακό τόπο Ποιος είναι ο δημιουργός; Ποιος είναι ο δημιουργός; Ποιος είναι ο σκοπός του δικτυακού τόπου; Ποιος είναι ο σκοπός του δικτυακού τόπου; Ποιο είναι το κοινό των δικτυακών τόπων; Ποιο είναι το κοινό των δικτυακών τόπων; Μπορείς να αγοράσεις προϊόντα ; Μπορείς να αγοράσεις προϊόντα ; Είναι συνδεδεμένο με μια επιχείρηση ή ένα πανεπιστήμιο; Είναι συνδεδεμένο με μια επιχείρηση ή ένα πανεπιστήμιο; Εκφράζει προσωπικές απόψεις για ένα θέμα ή ένα πρόσωπο; Εκφράζει προσωπικές απόψεις για ένα θέμα ή ένα πρόσωπο;
17
Αξιοπιστία ιστοχώρου Η αξιοπιστία μπορεί να είναι ελαττωμένη σκόπιμα είτε από αμέλεια τού συγγραφέα. Η αξιοπιστία μπορεί να είναι ελαττωμένη σκόπιμα είτε από αμέλεια τού συγγραφέα. Συχνά είναι δύσκολο να αναγνωριστεί το όνομά του. Συχνά είναι δύσκολο να αναγνωριστεί το όνομά του. Αν και η ύπαρξη ονόματος είναι ενθαρρυντική, και πάλι η αξιοπιστία μπορεί να μην είναι δεδομένη. Αν και η ύπαρξη ονόματος είναι ενθαρρυντική, και πάλι η αξιοπιστία μπορεί να μην είναι δεδομένη.
18
Εξετάστε για αξιοπιστία Ποιος είναι ο συγγραφέας ; Ποιος είναι ο συγγραφέας ; Ποια είναι η αυθεντία ή εμπειρία του συγγραφέα ή της ομάδας ; Ποια είναι η αυθεντία ή εμπειρία του συγγραφέα ή της ομάδας ; Τι περιεχόμενο προκύπτει αναζητώντας με βάση το όνομα του συγγραφέα ; Τι περιεχόμενο προκύπτει αναζητώντας με βάση το όνομα του συγγραφέα ; Η πηγή έχει κάποιο πολιτικό ή ε πιχειρηματικό σκοπό ; Η πηγή έχει κάποιο πολιτικό ή ε πιχειρηματικό σκοπό ; Ο δικτυακός τόπος έχει χορηγία από κάποια επιχείρηση ; Αν ναι, τι μπορείτε να βρείτε για αυτή ; Ο δικτυακός τόπος έχει χορηγία από κάποια επιχείρηση ; Αν ναι, τι μπορείτε να βρείτε για αυτή ;
19
Παρέχει αρκετές πηγές ο δικτυακός τόπος ; Παρέχει αρκετές πηγές ο δικτυακός τόπος ; Πόσο αξιόπιστες είναι οι πηγές στις οποίες αναφέρεται ; Πόσο αξιόπιστες είναι οι πηγές στις οποίες αναφέρεται ; Υπάρχουν σύνδεσμοι για περαιτέρω μελέτη ; Υπάρχουν σύνδεσμοι για περαιτέρω μελέτη ; Παρέχει πληροφορίες για επικοινωνία με τους συγγραφείς (email, τηλέφωνο κλπ) ; Παρέχει πληροφορίες για επικοινωνία με τους συγγραφείς (email, τηλέφωνο κλπ) ;
20
Το περιεχόμενο φαίνεται να είναι προϊόν έρευνας, παρέχοντας αναφορές, υπερσυνδέσμους και υποσημειώσεις ; Το περιεχόμενο φαίνεται να είναι προϊόν έρευνας, παρέχοντας αναφορές, υπερσυνδέσμους και υποσημειώσεις ; Παρουσιάζονται όλες οι πλευρές ενός θέματος ; Παρουσιάζονται όλες οι πλευρές ενός θέματος ; Πόσο κοντά είναι τελικά στην πληροφορία που αναζητούμε ; Πόσο κοντά είναι τελικά στην πληροφορία που αναζητούμε ; Διασταυρώστε τις πληροφορίες, αν είναι εφικτό! Διασταυρώστε τις πληροφορίες, αν είναι εφικτό! Αξιολογήστε το βάθος και το σκοπό της πληροφορίας
21
Υπάρχουν πολλές εικόνες περιττές, πληθώρα χρωμάτων, κινούμενες εικόνες που αποσπούν την προσοχή από το περιεχόμενο;
22
Αξιολογήστε την παλαιότητα του περιεχομενου Μπορείτε να εντοπίσετε ημερομηνίες; Οι ημερομηνίες μπορεί να σημαίνουν: Την ημέρα που έγραψε για πρώτη φορά ο συγγραφέας το κείμενο Την ημέρα που το περιεχόμενο έγινε διαθέσιμο Την ημέρα τελευταίας ενημέρωσης Παρέχονται με καθαρό τρόπο ημερομηνίες συγγραφής και ενημέρωσης; Η πληροφορία καλύπτει τελευταίες εξελίξεις στο αντικείμενο που ερευνάτε;
23
Τι σημαίνει Web 2.0; Ο όρος Web 2.0 πρωτοεμφανίστηκε σε ένα συνέδριο του 2004. Ο όρος Web 2.0 πρωτοεμφανίστηκε σε ένα συνέδριο του 2004. Πρωτίστως αναφέρεται σε μία: Πρωτίστως αναφέρεται σε μία: «προτεινόμενη 2η γενιά δικτυακών υπηρεσιών, όπως οι δικτυακοί τόποι κοινωνικής δικτύωσης, τα wikis, διάφορα εργαλεία επικοινωνίας κ.λπ.» «προτεινόμενη 2η γενιά δικτυακών υπηρεσιών, όπως οι δικτυακοί τόποι κοινωνικής δικτύωσης, τα wikis, διάφορα εργαλεία επικοινωνίας κ.λπ.»wikipedia.org Η έμφαση δίνεται στην άμεση συνεργασία και τον διαμοιρασμό μεταξύ χρηστών. Η έμφαση δίνεται στην άμεση συνεργασία και τον διαμοιρασμό μεταξύ χρηστών.
24
Το Web 2.0 δεν αφορά την τεχνολογία αλλά τους ανθρώπους Το Web 2.0 δεν αφορά την τεχνολογία αλλά τους ανθρώπους Η κοινωνική δικτύωση και η συνεργατικότητα βρίσκονται στο επίκεντρο Η κοινωνική δικτύωση και η συνεργατικότητα βρίσκονται στο επίκεντρο Ο σημασιολογικός ιστός μπορεί να οικοδομηθεί από εμάς τους ίδιους Ο σημασιολογικός ιστός μπορεί να οικοδομηθεί από εμάς τους ίδιους Η μετακίνηση από το υλικό-λογισμικό στις υπηρεσίες είναι γεγονός Η μετακίνηση από το υλικό-λογισμικό στις υπηρεσίες είναι γεγονός
25
Τι αλλάζει; οι χρήστες δεν αρκούνται στην παθητική ανάγνωση του περιεχομένου των ιστοσελίδων οι χρήστες δεν αρκούνται στην παθητική ανάγνωση του περιεχομένου των ιστοσελίδωναλλά σχολιάζουν, κατασκευάζουν δικές τους ιστοσελίδες και δημιουργούν περιεχόμενο σχολιάζουν, κατασκευάζουν δικές τους ιστοσελίδες και δημιουργούν περιεχόμενο αξιολογούν συλλογικά το ψηφιακό περιεχόμενο του Διαδικτύου αξιολογούν συλλογικά το ψηφιακό περιεχόμενο του Διαδικτύου μοιράζονται τους ψηφιακούς πόρους μοιράζονται τους ψηφιακούς πόρους δημιουργούν και συντηρούν online κοινότητες. δημιουργούν και συντηρούν online κοινότητες.
26
Ποιες είναι οι σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις; Ποιες είναι οι σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις; Ποιο θα είναι το μέλλον του web 2.0; Ποιο θα είναι το μέλλον του web 2.0; Ακολουθεί κάποιο web 3.0; Ακολουθεί κάποιο web 3.0;
27
Δύο είναι οι επικρατέστερες τάσεις η «φορητή ταυτότητα», δηλαδή η διασύνδεση των ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης η «φορητή ταυτότητα», δηλαδή η διασύνδεση των ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης η επέκταση των υπηρεσιών στις φορητές συσκευές (τηλέφωνα τρίτης και τέταρτης γενιάς, ipod αλλά και netbooks κ.ά.). η επέκταση των υπηρεσιών στις φορητές συσκευές (τηλέφωνα τρίτης και τέταρτης γενιάς, ipod αλλά και netbooks κ.ά.).
28
Ιστολόγια Τα blogs συχνά λειτουργούν ως χώροι «προσωπικής δημοσιογραφίας» Τα blogs συχνά λειτουργούν ως χώροι «προσωπικής δημοσιογραφίας» Η «δημοσιογραφία των πολιτών» είναι επίσης μια νέα, σχετικά, κοινωνική πρακτική πολιτών που επιθυμούν να παίξουν έναν ενεργό ρόλο στη συλλογή, επεξεργασία, αναφορά και διάδοση ειδήσεων Η «δημοσιογραφία των πολιτών» είναι επίσης μια νέα, σχετικά, κοινωνική πρακτική πολιτών που επιθυμούν να παίξουν έναν ενεργό ρόλο στη συλλογή, επεξεργασία, αναφορά και διάδοση ειδήσεων
29
Ιστοχώροι συλλογικής/συνεργατικής αξιολόγησης Στον ιστοχώρο Digg και σε άλλους παόμοιους ο,τιδήποτε δημοσιοποιείται στο διαδίκτυο (ειδήσεις, αλλά και φωτογραφίες ή βίντεο) υποβάλλεται για «κρίση» στους αναγνώστες του ιστοχώρου. Στον ιστοχώρο Digg και σε άλλους παόμοιους ο,τιδήποτε δημοσιοποιείται στο διαδίκτυο (ειδήσεις, αλλά και φωτογραφίες ή βίντεο) υποβάλλεται για «κρίση» στους αναγνώστες του ιστοχώρου.Digg Αν αυτό λάβει αρκετές ψήφους (τα λεγόμενα Diggs) τότε δημοσιοποιείται στην πρώτη σελίδα, ενώ οι αναγνώστες μπορούν να το σχολιάσουν δημόσια. Αν αυτό λάβει αρκετές ψήφους (τα λεγόμενα Diggs) τότε δημοσιοποιείται στην πρώτη σελίδα, ενώ οι αναγνώστες μπορούν να το σχολιάσουν δημόσια.
30
Wikis Πρόκειται για ένα ιστοχώρους ή ιστοσελίδες στους οποίους οι χρήστες, και όχι μόνο ο δημιουργός, επιτρέπεται να προσθέτουν ή να επεξεργάζονται το περιεχόμενο. Πρόκειται για ένα ιστοχώρους ή ιστοσελίδες στους οποίους οι χρήστες, και όχι μόνο ο δημιουργός, επιτρέπεται να προσθέτουν ή να επεξεργάζονται το περιεχόμενο. Το πιο γνωστό «προϊόν» των wikis είναι η γνωστή wikipedia Το πιο γνωστό «προϊόν» των wikis είναι η γνωστή wikipedia
31
Podcasts και Vodcasts H λέξη Podcasts προέρχεται από τις λέξεις Portable On Demand Broadcasting, δηλαδή, σε ελεύθερη απόδοση, «φορητή αναμετάδοση κατόπιν αιτήσεως» H λέξη Podcasts προέρχεται από τις λέξεις Portable On Demand Broadcasting, δηλαδή, σε ελεύθερη απόδοση, «φορητή αναμετάδοση κατόπιν αιτήσεως» Το Podcast είναι ουσιαστικά ένα σύνολο από αρχεία ήχου (ή βίντεο - vodcast) τα οποία είναι διαθέσιμα στο Διαδίκτυο κυρίως μέσα από υπηρεσίες προσωπικής συνδρομής (σύστημα RSS feed ή Atom) και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε Η.Υ. ή άλλες συσκευές (όπως mp3 players, iPods κ.ά.). Το Podcast είναι ουσιαστικά ένα σύνολο από αρχεία ήχου (ή βίντεο - vodcast) τα οποία είναι διαθέσιμα στο Διαδίκτυο κυρίως μέσα από υπηρεσίες προσωπικής συνδρομής (σύστημα RSS feed ή Atom) και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε Η.Υ. ή άλλες συσκευές (όπως mp3 players, iPods κ.ά.).
32
Εικονικοί κόσμοι - Virtual worlds Second Life Second Life Second Life Second Life OpenSimulator OpenSimulator OpenSimulator RSS feeds – really simple syndication http://feedreader.com Top 8 Windows RSS Feed Readers
33
Κοινωνική δικτύωση και folksonomy Facebook Facebook Facebook MySpace MySpace MySpace Twitter Twitter Twitter Linkedin Linkedin Linkedin Ning Ning Ning Η ιδέα της έμμεσης αξιολόγησης των ψηφιακών πόρων και της ανάδειξης των πλέον σημαντικών βρίσκει πολλές γενικεύσεις και είναι γνωστή με τη γενική ονομασία folksonomy (κατηγοριοποίηση περιεχομένου από χρήστες με τη χρήση ετικετών). Η ιδέα της έμμεσης αξιολόγησης των ψηφιακών πόρων και της ανάδειξης των πλέον σημαντικών βρίσκει πολλές γενικεύσεις και είναι γνωστή με τη γενική ονομασία folksonomy (κατηγοριοποίηση περιεχομένου από χρήστες με τη χρήση ετικετών).
34
Ιστοχώροι online bookmarking Diigo Diigo Diigo Delicious Delicious Delicious Scoop.it! Scoop.it! Scoop.it! Flickr Flickr Flickr
35
http://www.slideshare.net/janehart/top-100-tools-for-learning-2013
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.