Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΔημήτηρ Κομνηνός Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ
2
Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν την επικοινωνία που είναι ανοιχτή και σε απόσταση και απευθύνεται σε πολλούς παραλήπτες, στο πλαίσιο του περιορισμένου χρόνου και χώρου.
3
Ανακεφαλαιώνοντας την ιστορία των ΜΜΕ θα επικεντρωθούμε σε 3 διαφορετικά στοιχεία που δημιουργούν διακριτές συνθέσεις της εφαρμογής και της σημασίας τους στην ευρύτερη ζωή της κοινωνίας. Αυτά είναι: Συγκεκριμένες επικοινωνιακές επιδιώξεις, ανάγκες και χρήσεις, όπως για παράδειγμα η ενημέρωση, η ψυχαγωγία, η πολιτιστική έκφραση, η επιμόρφωση.
4
Τεχνολογίες για τη δημόσια επικοινωνία σε πολλούς παραλήπτες από απόσταση. Μορφές κοινωνικής οργάνωσης που παρέχουν τις δεξιότητες και τα πλαίσια για την ανάπτυξη των τεχνολογιών στην ευρύτερη κοινωνία.
5
Το Βιβλίο ως μέσο Τεχνολογία εκτύπωσης με κινητά στοιχεία. Δεμένες σελίδες Πολλαπλά αντίτυπα Εμπορευματική μορφή Πολλαπλό περιεχόμενο Ατομικό στη χρήση Ελευθερία στην έκδοση
6
Η εφημερίδα ως μέσο Τακτική και συχνή εμφάνιση Εμπορευματική μορφή Ενημέρωση Παρέμβαση στη δημόσια σφαίρα Κοινό αστικής και λαϊκής προέλευσης Σχετική ελευθερία έκδοσης
7
Ο πολιτικός τύπος, έχει στόχο να δραστηριοποιεί, να ενημερώνει και να οργανώνει τους αναγνώστες του. Ο έγκριτος τύπος, αποτελείται από εφημερίδες «κύρους», που ήταν ανεξάρτητες από το κράτος και τα οργανωμένα συμφέροντα και συχνά έχει αναγνωριστεί ως σημαντικός παράγοντας στην πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου τους.
8
Η εμπορική εφημερίδα είναι η σύγχρονη μαζικής κυκλοφορίας εφημερίδα που ονομάστηκε έτσι για 2 βασικούς λόγους: O πρώτος είναι ότι τη διευθύνουν μονοπωλιακά επιχειρηματικά συμφέροντα που αποσκοπούν στο κέρδος. Ο δεύτερος σχετίζεται με το γεγονός ότι εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τα διαφημιστικά έσοδα. Η εμφάνιση της εφημερίδας ταμπλόιντ- που επικεντρώνεται σε σκανδαλοθηρικά θέματα, είναι αποτέλεσμα της εμπορευματοποίησης του Τύπου.
9
Ποσοστά ενηλίκων που δεν διαβάζουν εφημερίδες στην Ευρώπη 2004/2005 Έρευνα των (Elvestad and Blekesaune, 2008:432) Noρβηγία 4% Ελβετία 9% Eσθονία 17% Γερμανία 19% Ην. Βασίλειο 26% Πολωνία 30% Γαλλία 39% Ισπανία 49% Ελλάδα 66%
10
Ο κινηματογράφος ως μέσο Οπτικοακουστική τεχνολογία Δημόσια λειτουργία Ευρεία απήχηση Μυθοπλαστικό περιεχόμενο Θεσμική εποπτεία Διεθνής χαρακτήρας Ιδεολογικός προσανατολισμός
11
Τηλεόραση Πολύ μεγαλύτερη εκροή, κάλυψη και απήχηση από τα υπόλοιπα ΜΜΕ Οπτικοακουστικό περιεχόμενο Περίπλοκη τεχνολογία και οργάνωση Δημόσιος χαρακτήρας και εκτενείς θεσμικοί περιορισμοί Εθνικός και διεθνής χαρακτήρας Ποικιλομορφία ως προς το περιεχόμενο
12
Ηχογραφημένη μουσική Ποικιλία στις τεχνολογίες ηχογράφησης και διανομής Χαλαρή θεσμική εποπτεία Έντονη διεθνοποίηση Νεανικό κοινό Πεδίο ανατρεπτικών ιδεών Κατακερματισμένη οργάνωση Ποικιλία ως προς τον τρόπο πρόσληψης
13
Το διαδίκτυο ως μέσο Τεχνολογία που συνδέεται με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή Υβριδικός, ευέλικτος χαρακτήρας Δυνατότητες συμμετοχής Ιδιωτικές και δημόσιες λειτουργίες Χαλαρή εποπτεία Δυνατότητα αλληλο-σύνδεσης και επικοινωνίας
14
Ο κοινωνικός έλεγχος των ΜΜΕ Τύποι ελέγχου Στο περιεχόμενο για πολιτικούς λόγους Στο περιεχόμενο για ηθικούς και πολιτιστικούς λόγους Στην υποδομή για τεχνικούς λόγους Στην υποδομή για οικονομικούς λόγους
15
Ο κοινωνικός έλεγχος των ΜΜΕ Αντιστοιχία καταστάσεων Περισσότερες ανατρεπτικές δυνατότητες στο πολιτικό πεδίο. Περισσότερες επιδράσεις στα πεδία του πολιτισμού και της ηθικής. Μεγαλύτερες δυνατότητες άσκησης ελέγχου. Περισσότερα οικονομικά κίνητρα για θεσμικούς περιορισμούς.
16
Διαφοροποιήσεις στη χρήση των ΜΜΕ Μέσα ή έξω από το σπίτι; Προσωπική ή κοινή εμπειρία; Δημόσια ή ατομική χρήση; Συμμετοχή η όχι στη χρήση;
17
Οι σημειώσεις βασίζονται στο βιβλίο του Ντ. Μακκουεϊλ «Η θεωρία της Μαζικής Επικοινωνίας για τον 21ο αιώνα», (2003), εκδόσεις Καστανιώτη.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.