Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΑρμονία Καραβίας Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΧΑΛΙΚΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
2
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3
Κάθε οργανισμός δραστηριοποιείται σε ένα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Είναι υποχρεωμένος να ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ Μη προσαρμογή = EΞΑΦΑΝΙΣΗ INNOVATE OR DIE!
4
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Κάθε στοιχείο που βρίσκεται έξω από την επιχείρηση και την επηρεάζει με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Παράγοντες που επηρεάζουν την εσωτερικό τρόπο λειτουργίας (διαφορετικός για κάθε επιχείρηση).
5
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ-ΜΑΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Γενικό) ΜΙΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Ειδικό) (επηρεάζει κάθε επιχείρηση που λειτουργεί στην ίδια π.χ. χώρα) (αποτελεί το άμεσο περιβάλλον της επιχείρησης)
6
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ-ΜΑΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Γενικό) Ανάλυση P.E.S.T. (περιλαμβάνει 4 διαστάσεις): Political (Πολιτική/Νομική) Εconomical (Οικονομικό) Social (Κοινωνική/Πολιτιστική) Technological (Τεχνολογικό) ---------------------------------------- Δημογραφική** Οικολογική**
7
Ανάλυση P.E.S.T. Political (Πολιτική/Νομική) Νομοθεσία κατά των μονοπωλίων Νόμοι για προστασία περιβάλλοντος Φορολογία Ειδικά κίνητρα Κανονισμοί εξωτερικού εμπορίου Κυβερνητική σταθερότητα Νόμοι για προσλήψεις και προαγωγές
8
Ανάλυση P.E.S.T. Political (Πολιτική/Νομική) Απαγόρευση χρήσης ορισμένων συστατικών για παρασκευή καλλυντικών/ φαρμάκων/ φαγητών Παραδείγματα Καθιέρωση λίστας φαρμάκων από ελληνική κυβέρνηση Χαμηλή φορολογία σε παραμεθόριες περιοχές
9
Ανάλυση P.E.S.T. Εconomical (Οικονομικό) Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν Επιτόκιο Προσφορά χρήματος Πληθωρισμός Επίπεδο ανεργίας Έλεγχοι Μισθών/Τιμών Υποτίμηση/ Ανατίμηση εθνικού νομίσματος Διαθεσιμότητα και κόστος ενέργειας Διάθεση εισοδήματος
10
ΕΞΕΛΙΞΗ EΠΙΤΟΚΙΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ ΕΤΟΣΕΠΙΤΟΚΙΟ (%) ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ (%) 19725,04,3 1973 6,0 15,5 19749,0 26,9 1975 8,5 13,4 1976 7,0 13,3 1977 7,0 12,1 1978 7,0 12,6 1979 10,9 19,0 1980 13,5 24,9 1981 13,5 24,5 1982 13,5 21,0 1983 13,5 20,2 1984 15,0 18,5 1985 15,0 19,3
11
ΕΤΟΣΕΠΙΤΟΚΙΟ (%) ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ (%) 198615,023,0 1987 15,0 16,4 198815,0 13,5 1989 15,0 13,7 1990 18,0 23,0 1991 18,0 18,0 1992 18,0 14,4 1993 18,0 12,1 1994 16,0 10,8 1995 13,7 8,1 1996 11,0 7,5 1997 9,2 5,5 1998 9,0 4,8 1999 8,0 2,6 2000 6,0 3,0
12
Παράδειγμα 1 (πληθωρισμός): Kατάθεση 1.000.000 δρχ. το 1972. 22.574.555 Με τα επιτόκια που Τράπεζας στο τέλος του 2001, ο λογ/μος ανέρχεται σε 22.574.555 δρχ. 48.803.131 Αν η τράπεζα πρόσφερε επιτόκιο ίσο με πληθωρισμό, υπόλοιπο τέλος του 2001 θα ισούταν με 48.803.131 δρχ. Αν έδινε και ένα λογικό κέρδος, π.χ. 1% πάνω από πληθωρισμό, 62.849.977 τότε υπόλοιπο στο τέλος του 2001 62.849.977 δρχ. 40.000.000 Αυτό σημαίνει ότι τροφοδότησε το σύστημα με 40.000.000 δρχ. 100 εκατ.δρχ περίπου (ή και να ξεπεράσει και τα 100 εκατ.δρχ, αν πραγματικά επιτόκια ήταν υψηλότερα όσο τα τελευταία χρόνια. ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ 1973 –2000: καταθέτες έχασαν πάνω 3 τρισεκατομμύρια δρχ. από 3 τρισεκατομμύρια δρχ.
13
Παράδειγμα 2 (φορολογία): i = πραγματικό επιτόκιο π = πληθωρισμός p = ονομαστικό επιτόκιο Fisher: ( 1+i) = ( 1+π) (1+p) Πρακτικά, χρησιμοποιούμε τη σχέση: Πραγματικό επιτόκιο = Ονομαστικό επιτόκιο - Πληθωρισμός
14
Παράδειγμα 2 (φορολογία): Fisher: ( 1+i) = ( 1+π) (1+p) Έστω ότι επιβάλλεται φορολογία επί του ονοματικού επιτοκίου (αυτοτελής φορολόγηση). Ο τύπος του Fisher γίνεται: Fisher: ( 1+i –i*θ) = ( 1+π) (1+p) όπου θ: οριακός φορολογικός συντελεστής Αριθμητικό παράδειγμα: i = 4,25%- 4,25%*0,15= ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ 3,61% ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ p= 4%> i =3,61% ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ (-0,39%)
15
Ανάλυση P.E.S.T. Social (Κοινωνική/Πολιτιστική) Αλλαγές στον τρόπο ζωής Καριέρα Δραστηριοποίηση των καταναλωτών Ρυθμός αύξησης του πληθυσμού Κατανομή του πληθυσμού κατά ηλικία Μετακίνηση του πληθυσμού Ρυθμός γεννήσεων Εκτιμώμενη μέση διάρκεια ζωής Ήθη, έθιμα, παραδόσεις, κοινωνικές αξίες, κουλτούρα
16
Ανάλυση P.E.S.T. Social (Κοινωνική/Πολιτιστική) Καταναλωτισμός Επίπεδο μόρφωσης Ελεύθερος χρόνος Δομή οικογένειας
17
Ανάλυση P.E.S.T. Social (Κοινωνική/Πολιτιστική) Johnson & Johnson: επανατοποθέτηση Johnson baby shampoo, για αγορά ενηλίκων Παραδείγματα Ανάπτυξη κλάδων έτοιμου φαγητού Ανάπτυξη κλάδων διασκέδασης, αναψυχής, ελεύθερου χρόνου
18
Ανάλυση P.E.S.T. Technological (Τεχνολογικό) Εθνική δαπάνη για έρευνα και ανάπτυξη Δαπάνη της βιομηχανίας για έρευνα και ανάπτυξη Εστίαση τεχνολογικών προσπαθειών Προστασία ευρεσιτεχνιών Νέα προϊόντα Πρόοδος στη μεταφορά τεχνολογίας από το εργαστήριο στην αγορά Βελτίωση της παραγωγικότητας με αυτοματισμό
19
Ανάλυση P.E.S.T. Technological (Τεχνολογικό) Επένδυση Siemens στην κινητή τηλεφωνία, από τις αρχές της δεκαετίας ΄90 Παραδείγματα Ανάπτυξη Η/Υ Ανάπτυξη κινητής τηλεφωνίας Ανάπτυξη αυτοκινητοβιομηχανίας
20
ΜΙΚΡΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Ειδικό ΜΙΚΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Ειδικό) α. Ανταγωνιστές β. Πελάτες γ. Προμηθευτές δ. Οι επαγγελματικές ενώσεις ε. Κοινωνικές ομάδες πίεσης στ. Σωματεία εργαζομένων ζ. Συνεργαζόμενες επιχειρήσεις
21
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Ανταγωνισμός μεταξύ υπαρχουσών μονάδων ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Ανταγωνισμός μεταξύ υπαρχουσών μονάδων ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩ- ΝΙΣΤΩΝ ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩ- ΝΙΣΤΩΝ ΥΠΟΚΑΤΑ- ΣΤΑΤΑ ΥΠΟΚΑΤΑ- ΣΤΑΤΑ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών Διαπραγματευτική δύναμη αγοραστών Απειλή από υποκατάστατα Κίνδυνος εισόδου νέων ανταγωνιστών
22
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΕΙΣΟΔΟΣ ΝΕΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ 1. Οικονομίες κλίμακας (ανά μονάδα κόστος παραγωγής) 2. Κοστολογικά πλεονεκτήματα ανεξάρτητα από το μέγεθος (know how, τεχνογνωσία) 3. Διαφοροποίηση προϊόντος (πραγματική ή αντιλαμβανόμενη) 4. Πρόσβαση στα κανάλια διανομής (κυρίως καταναλωτικά προϊόντα) 5. Νομικοί περιορισμοί (π.χ. μονοπώλια, άδειες λειτουργίας) 6. Φόβος αντίδρασης από υπάρχουσες επιχειρήσεις (π.χ. μείωση τιμής, αύξηση διαφήμισης, παραγωγή παρόμοιου προϊόντος)
23
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ 1. Αριθμός προμηθευτών (όσο λιγότεροι / μεγαλύτεροι, τόσο ισχυρότεροι) 2. Μέγεθος και σημασία αγοραστή (μεγάλος/σημαντικός αγοραστής: μείωση δύναμης προμηθευτή, π.χ. Ελληνικό Δημόσιο) 3. Υψηλός βαθμός διαφοροποίησης προϊόντων των προμηθευτών 4. Δυνατότητα υποκατάστασης των προϊόντων των προμηθευτών (εναλλακτικές πηγές προμήθειας) 5. Δυνατότητα κάθετης ολοκλήρωσης των προμηθευτών προς τα εμπρός (αύξηση διαπραγματευτικής δύναμης
24
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ 1. Μέγεθος αγοραστή (όσο μεγαλύτερος, τόσο ισχυρότερος) 2. Αριθμός αγοραστών (μικρός αριθμός, μικρή διαπραγματευτική δύναμη) 3. Πληροφορίες για το κόστος της εταιρείας 4. Ευαισθησία των αγοραστών στην τιμή (π.χ. τιμή ρεύματος σε μια βιομηχανία) 5. Χαρακτηριστικά προϊόντος (διαφοροποιημένο και σημαντικό ή όχι;) 6. Κάθετη ολοκλήρωση των αγοραστών προς τα πίσω (ίδια παραγωγή)
25
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ 1. Ύπαρξη κοντινών υποκατάστατων (π.χ. CD εγκυκλοπαιδειών απειλή για εκδοτικές εταιρίες) 2. Επίδραση τιμής (στροφή καταναλωτών προς το φθηνότερο υποκατάστατο) 3. Ροπή των καταναλωτών προς τα υποκατάστατα (προθυμία καταναλωτών να δοκιμάσουν τα υποκατάστατα προϊόντα)
26
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5 ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 1. Χαρακτηριστικά ανταγωνιστών (δυναμικότητα, αριθμός ανταγωνιστών) 2. Υψηλά σταθερά κόστη και οικονομίες κλίμακας (προσπάθεια για μείωση κόστους, πόλεμος τιμών) 3. Προσπάθειες για αύξηση μεριδίου αγοράς (π.χ. διαφήμιση, νέα προϊόντα, πόλεμος τιμών, εξαγορά άλλων επιχειρήσεων) 4. Έλλειψη διαφοροποίησης στα προϊόντα (πραγματική/αντιληπτή διαφοροποίηση) 5. Ύπαρξη υψηλών εμποδίων εξόδου (μεγάλες επενδύσεις σε εξοπλισμό, συναισθηματικά/κοινωνικά εμπόδια)
27
ΜΙΑ 6η ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ PORTER ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ 1. Ζήτηση για συμπληρωματικά προϊόντα (αύξηση ζήτησης Α->αύξηση ζήτησης Β, επιχειρήσεις έχουν κοινά συμφέροντα) 2. Επίδραση της τεχνολογίας (π.χ. συνεργασία Intel- μικροεπεξεργαστές- και Microsoft –λογισμικό- στον κλάδο των Η/Υ)
28
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1. Ανώτατη ηγεσία 2. Εργαζόμενοι (το κατεξοχήν δυναμικό συστατικό μιας επιχείρησης) 3. Επικρατούσα νοοτροπία (κουλτούρα, φιλοσοφία)
29
DAVID OGLIVY «Aν ο καθένας μας προσλαμβάνει κάποιον λιγότερο καλό, τότε θα μετατραπούμε σε μια εταιρεία ΝΑΝΩΝ». «Aν ο όμως προσλαμβάνει κάποιον καλύτερο από αυτόν, τότε θα μετατραπούμε σε μια εταιρεία ΓΙΓΑΝΤΩΝ». Δώρο στα νέα στελέχη ένα κουτί με ρωσικές κούκλες. Στο σημείωμα ανέφερε:
30
ΟΡΑΜΑ : παγκόσμιος ηγέτηςαυτοκινητιστικά προϊόντα και υπηρεσίες. Να γίνουμε μία καταναλωτική εταιρία που θα είναι παγκόσμιος ηγέτης στα αυτοκινητιστικά προϊόντα και υπηρεσίες. Παράδειγμα κουλτούρας: FORD MOTOR COMPANY Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ: παγκόσμιαδιαφοροποιημένηοικογένεια περήφανη πάθοςδεσμευόμαστεεξαιρετικά προϊόνταβελτιώνουν τις ζωές Είμαστε μία παγκόσμια, διαφοροποιημένη οικογένεια, περήφανη για την κληρονομιά που έχουμε παραλάβει και με πάθος δεσμευόμαστε να παρέχουμε εξαιρετικά προϊόντα που βελτιώνουν τις ζωές των ανθρώπων
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.