Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εμψυχώσεις για να ανακαλύψουν τα παιδιά την απόλαυση του διαβάσματος Πέτρος Πανάου, 19 Οκτωβρίου 2007.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εμψυχώσεις για να ανακαλύψουν τα παιδιά την απόλαυση του διαβάσματος Πέτρος Πανάου, 19 Οκτωβρίου 2007."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 εμψυχώσεις για να ανακαλύψουν τα παιδιά την απόλαυση του διαβάσματος Πέτρος Πανάου, 19 Οκτωβρίου 2007

2 Κάθε φορά που διαβάζω ένα ποίημα, έχω την εντύπωση ότι το έγραψα εγώ. Πιστεύω ότι είμαι ο μεγαλύτερος ποιητής του κόσμου! -- Φλοράν (μαθητής Α’ τάξης του δημοτικού)

3 Κριστιάν Ποσλανιέκ βιβλίο Να Δώσουμε στα Παιδιά Όρεξη για Διάβασμα: Εμψυχώσεις για να Ανακαλύψουν τα Παιδιά την Απόλαυση του Διαβάσματος ερευνητής Εθνικό Ινστιτούτο Παιδαγωγικής Έρευνας της Γαλλίας

4 κεντρική ιδέα να καταστήσουμε τα παιδιά ικανά να ανακαλύψουν τα δικά τους κίνητρα για διάβασμα

5 να προβάλουν στο κείμενο τον εαυτό τους να ιδιοποιηθούν το κείμενο να τους δημιουργηθεί η εντύπωση πως το έγραψαν τα ίδια μια κρίσιμη συνάντηση μ’ ένα βιβλίο

6 πρόβλημα αγνοούν την ύπαρξη βιβλίων που μπορούν να τους μιλήσουν τόσο προσωπικά αναγνωστική εμπειρία – καταναγκαστικές δραστηριότητες

7 εμψυχώσεις να βοηθήσουν τα παιδιά να ανακαλύψουν κείμενα που τα ευχαριστούν και ταιριάζουν στην ιδιοσυγκρασία τους

8 πληροφοριακές εμψυχώσεις τα παιδιά δεν πάνε στη βιβλιοθήκη, πάει η βιβλιοθήκη στα παιδιά δυναμική πληροφόρηση για την ποικιλία των βιβλίων

9 Μια Βιβλιοθήκη στην Αυλή του Σχολείου Εμψυχωτές: Ομάδα Παιδιών Διαλέγουν βιβλία που τους αρέσουν Τα απλώνουν σε τραπέζι στην αυλή Το διάλειμμα κάθονται και τα ξεφυλλίζουν Προκαλούν την περιέργεια Ενθαρρύνουν τον άμεσο δανεισμό

10 Μια Βιβλιοθήκη Μπροστά στη Βιβλιοθήκη Εμψυχωτές: Βιβλιοθηκονόμοι Μια μέρα αργίας σε δημόσιο μέρος/ δημόσια εκδήλωση Τραπέζια με βιβλία (μπροστά από βιβλιοθήκη) Δίνουν συμβουλές σε παιδιά και γονείς Απαντούν ερωτήσεις Ενθάρρυνση-ξεφύλλισμα-διάλογος- δανεισμός-εγγραφή Κατακόρυφη αύξηση μελών

11 Διάβασμα και Σοκολάτα Εμψυχωτές: Φοιτήτριες/ Φοιτητές «Η έμπνευση να αναμειχθούν οι απολαύσεις του πνεύματος με τις γλυκές απολαύσεις του στομαχιού, να συνδυαστούν και να παραδοθούν στο ευέλικτο παιχνίδι των συνειρμών (όπως ακριβώς και η ίδια η γλώσσα προσφέρεται για υποβλητικές μεταφορές: καταβροχθίζω ένα βιβλίο, έχω όρεξη για διάβασμα) γεννήθηκε γρήγορα στους κόλπους της ομάδας μας.» Ένα καφέ για ελεύθερο διάβασμα Λεωφορείο με κουζινούλα, χαλιά, μαξιλάρια και κασόνια με βιβλία

12 Το «Αναγνωστικό Μπάνιο» Εμψυχωτές: εκπαιδευτικοί, βιβλιοθηκονόμοι, γονείς, συγγραφείς, εικονογράφοι, εκδότες, βιβλιοπώλες, ηθοποιοί κ.ά. «Εβδομάδα Διαβάσματος»: όλες οι σχολικές δραστηριότητες επικεντρώνονται στο βιβλίο και την ανάγνωση (διαθεματική προσέγγιση) Πρόσθετα υλικά και δραστηριότητες υποστήριξης ανάγνωσης Κάθε μέρα φιλοξενούμενος με νέο βιβλίο Η «Βιβλιοφιλία» Αφηγήσεις, επισκέψεις, εκθέσεις, διαγωνισμοί, συζητήσεις, θέατρο, ζωγραφική, φωτογραφία, κινηματογράφος

13 Διαβάζω Σημαίνει Καταλαβαίνω Εμψυχωτές: Εκπαιδευτικοί Διερεύνηση Σχέδιο εργασίας που απαιτεί ανάγνωση βιβλίων γνώσεων Διατύπωση ερωτημάτων Αναζήτηση απάντησης μέσα από βιβλία γνώσεων και συνομιλία με ειδικούς

14 εμψυχώσεις παιχνιδιού ένα ισχυρό κίνητρο: το παιχνίδι δεν χρειάζεται να πείσουμε τα παιδιά ότι το βιβλίο πιθανόν να τους προσφέρει κάποια ευχαρίστηση

15 Το Κοινό Σημείο Εμψυχωτές: Εκπαιδευτικοί ή Βιβλιοθηκονόμοι 5-6 στοίβες με 12 βιβλία η κάθε μια Τα 10 έχουν κοινό σημείο Σκοπός: να βρουν το κοινό Φεύγουν με ένα βιβλίο Επόμενη συνάντηση – Ανακάλυψη και τίτλος στην κάθε στοίβη

16 Το Βιβλιοκρυφτό Εμψυχωτές: Ομάδα Παιδιών Μαγνητοφωνούν βιβλιοπαρουσιάσεις με μορφή αινίγματος Κάποια στοιχεία (όχι πάντα τα ίδια): π.χ. χρονολογία έκδοσης, σειρά, εκδότης, θέμα, όνομα εικονογράφου) Διαβάζεται απόσπασμα από περιεχόμενα ή/και κείμενο Άλλη Ομάδα: Εξερεύνηση – Ανακάλυψη

17 Ο Μαραθώνιος του Χιούμορ Εμψυχωτής: Δάσκαλος Διερεύνηση: Τι μας προκαλεί γέλιο; Χιουμοριστικά μέσα συγγραφέων; Να φέρουμε όσο πιο πολλά και όσο πιο αστεία χιουμοριστικά κείμενα (βιβλία, διηγήματα, κόμικς, περιοδικά, γελοιογραφίες) Κατηγοριοποίηση – Παρουσίαση Έκθεση

18 Το Στρογγυλό Τραπέζι Εμψυχωτές: Ένα Παιδί Ένα Παιδί – ρόλος δημοσιογράφου που συζητά με συγγραφείς 4-5 Παιδιά – ρόλους συγγραφέων που απαντούν ερωτήσεις δημοσιογράφου Έχουν διαβάσει και ιδιοποιηθεί τα βιβλία Το «κοινό» συμμετέχει με χαρτάκια- ερωτήσεις που διαβάζει ο «δημοσιογράφος» Βιντεοσκόπηση και προβολή σε βιβλιοθήκη ή άλλο χώρο

19 Βιβλιοαινίγματα Εμψυχωτές: Ομάδα Παιδιών Οι εμψυχωτές έχουν διαβάσει όλοι το ίδιο βιβλίο Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να ανασυνθέσουν την υπόθεση του βιβλίου χωρίς να το έχουν διαβάσει Κάνοντας ερωτήσεις στους εμψυχωτές (σε σχέση με: χώρο, χρόνο, πρόσωπα, δράση)

20 Ένσταση! Εμψυχωτές: Ομάδα Παιδιών Τα παιδιά συγκροτούν δικαστήριο Κρίνουν ένα συγγραφέα, βιβλίο ή λογοτεχνικό είδος Π.χ. κρίνουν και επιχειρηματολογούν για «αληθοφάνεια» χαρακτήρων, συμπεριφορών, γεγονότων

21 εμψυχώσεις αισθήματος ευθύνης (1) δε διαβάζουν απλά για να διαβάσουν διαβάζουν για να συμβάλουν σε κάποιο κοινωνικό δρώμενο

22 εμψυχώσεις αισθήματος ευθύνης (2) Οι «Μεγάλοι» Διαβάζουν στους «Μικρούς» Τα Παιδιά Δίνουν Συμβουλές Εκδίδοντας ένα Λογοτεχνικό Περιοδικό Τα Παιδιά Επιτροπή ενός Λογοτεχνικού Βραβείου Οι Μαγνητοφωνήσεις

23 Να Δώσουμε στα Παιδιά Όρεξη για Διάβασμα: Εμψυχώσεις για να Ανακαλύψουν τα Παιδιά την Απόλαυση του Διαβάσματος Christian Poslaniek Περισσότερες Εμψυχώσεις και με Περισσότερη Λεπτομέρεια Εμψυχώσεις Εμβάθυνσης

24 Η/Ο δημιουργική/ός εκπαιδευτικός μπορεί να προσαρμόσει αυτές τις εμψυχώσεις στις ιδιαιτερότητες των παιδιών του σχολείου ή της περιοχής της/του να εμπνευστεί και να δημιουργήσει ακόμα πιο πρωτότυπες εμψυχώσεις


Κατέβασμα ppt "Εμψυχώσεις για να ανακαλύψουν τα παιδιά την απόλαυση του διαβάσματος Πέτρος Πανάου, 19 Οκτωβρίου 2007."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google