Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠελαγία Αθανασίου Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΑΙΓΥΠΤΟΣ
2
ΚΡΗΤΗ
3
ΕΛΛΑΔΑ
4
ΤΡΙΗΡΙΣ
5
ΡΩΜΗ
7
1897
8
1900 1905
9
1873 Σημαντικό βήμα για την Ελληνική ναυτιλία είναι η κατασκευή του πρώτου υπό Ελληνική σημαία ατμόπλοιο ΙΘΑΚΗ στα ναυπηγεία R. Thomson στο Σάντερλαντ του Η.Β. Πλοιοκτήτες οι αδελφοί Αντώνιος & Ιωάννης Θεοφιλάτοι καταγόμενοι από την Ιθάκη και δραστηριοποιούμενοι στη Ρουμανία.
10
“Το ατμόπλοιο NICOLAOS PATERAS, κατασκευής 1905, που αποκτήθηκε το 1923 από τον Νικόλαο Ι.Πατέρα.”
11
“Από την καθέλκυση του THEOFANO LIVANOS το 1936.”
12
Το 1939 καθελκύστηκε στα ναυπηγεία "J.L. Thomson and Son" του Σάντερλαντ της Αγγλίας, σε σχέδια του Προέδρου του ναυπηγείου R.C. Thomson ένας πρωτοποριακός, τότε, ναυπηγικός τύπος πλοίου εκτοπίσματος 10.000 t.D.w. και ολικής χωρητικότητας 5.300 περίπου κόρων, ατμοκίνητο, με υπερυψωμένο μεσόστεγο και χαμηλά το πρόστεγο και το επίστεγο, με παλινδρομική μηχανή ισχύος 2.500 ΗΡ που του έδινε ταχύτητα, πλήρους φόρτου, 10 κόμβους και που ονομάσθηκε "Doringhton Court". Ο ναυπηγικός αυτός πρωτοποριακός τύπος με τα δύο πρωραία ενιαία κύτη (αμπάρια) και ένα πρυμναίο έμελλε να διαδραματίσει τον σημαντικότερο ρόλο εμπορικού πλοίου στη διάρκεια του επερχόμενου πολέμου.
13
Dorington Court σαν Laleham το 1937
14
Το πρώτο πλοίο του τύπου αυτού καθελκύστηκε στις 15 Οκτωβρίου 1941 στην Καλιφόρνια με το όνομα "Ocean Vanguard" (=Ωκεάνια εμπροσθοφυλακή).
15
Εβδομήντα όμως μέρες νωρίτερα στις 23 Αυγούστου 1941 στο ναυπηγείο Νόρθ Σαντς στο Σάντερλαντ της Αγγλίας ξεκίνησε η κατασκευή του πραγματικού πρωτότυπου του τύπου αυτού των πλοίων με το όνομα “EMPIRE LIBERTY” (Ελεύθερη Αυτοκρατορία 7,157 GRT). Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 1941 και ήταν αυτό που έδωσε το διεθνές όνομα στο ομώνυμο ναυπηγικό τύπο. το 1943 παραχωρήθηκε στην Ελληνική Κυβέρνηση και μετονομάσθηκε σε ΚΥΚΛΑΔΕΣ. Το 1947 πουλήθηκε στην H C Dracoulis, και μετονομάσθηκε σε Mentor. Διαλύθηκε τον Οκτώβριο 1960 στην Ιαπωνία.
16
Μετά τη λήξη του πολέμου, 100 πλοία "λίμπερτυ" παραχωρήθηκαν δανεικά από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, σε Έλληνες πλοιοκτήτες, με τα οποία ξεκίνησε, μετά τον πόλεμο, την ανοδική πορεία της η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ. Χ άρις αυτών κατάφερε η ελληνική, και όχι μόνο, εμπορική ναυτιλία να ανασυγκροτηθεί και η παραδοσιακή ναυτιλιακή της δύναμη κυριολεκτικά ν΄ αναστηθεί από τη θεομηνία και τα δεινά του Β΄ Π.Π. στον οποίο είχε γίνει βορά σχεδόν ολόκληρος ο ελληνικός Εμπορικός Στόλος «ΛΙΜΠΕΡΤΥ"
17
«Το πρώτο από τα 100 Liberty που παρελήφθησαν μεταξύ 1946-1947 και τέθηκαν υπό ελληνική σημαία, το GEORGIOS F. ANDREADIS.»
20
"Η καθέλκυση του TINA ONASSIS το 1953 στο Αμβούργο. Την εποχή εκείνη ήταν το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο στον κόσμο."
26
Την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά καταλαμβάνει για μία ακόμη χρονιά ο ελληνόκτητος στόλος με βάση υπολογισμού τους gross tonnage (gt) ή τους dead weight tones (dwt), σύμφωνα με το βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson. Παράλληλα, οι Έλληνες είναι πρώτοι στα δεξαμενόπλοια, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς. Σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες ανταγωνίζονται δυο οικονομικές υπερδυνάμεις, την Ιαπωνία και την Κίνα.
27
Αναλυτικότερα, ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος -σύμφωνα με τη βάση δεδομένων του μεγαλύτερου ναυλομεσιτικού οίκου στον κόσμο αποτελούνταν στα τέλη Απριλίου 2014 του τρέχοντος έτους από 4.894 πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση με 8.357 πλοία, 242.640.509 dwt και 159.401.728 gt βρίσκεται η Ιαπωνία, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Κίνα με 6.427 πλοία, 190.601.765 dwt και 116.675.336 gt.
28
Ο αριθμός των πλοίων της Ιαπωνίας και της Κίνας είναι μεγαλύτερος, καθώς η μεν Ιαπωνία ως νησιωτική και η Κίνα ως τεράστια χώρα έχουν πολύ μεγάλο αριθμό πλοίων μικρής σχετικά μεταφορικής ικανότητας προκειμένου να εξυπηρετούν τις ανάγκες μεταφορών στο εσωτερικό τους. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Γερμανία με 4.197 πλοία, 126.355.373 dwt και 95.052.148 gt και η Νότιος Κορέα με 2.651 πλοία, 83.534.652 dwt και 52.870.979 gt.
29
ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου το 2015 είναι τα 10 χρόνια, ήτοι κατά 2,5 χρόνια μικρότερος της μέσης ηλικίας του παγκοσμίου στόλου (12,5). Η εντυπωσιακή μείωση της μέσης ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου, δεδομένου ότι το 2003 ήταν 20,3 χρόνια, οφείλεται στις μεγάλες επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών σε νέα πλοία υψηλών προδιαγραφών.
30
Σημαντική είναι η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών στους τομείς δεξαμενοπλοίων και πλοίων ξηρού φορτίου χύδην που μεταφέρουν το μεγαλύτερο μέρος του παγκοσμίου εμπορίου.
31
GSCC by Lloyd’s Register- Fairplay
33
Ο Ελληνόκτητος Εμπορικός Στόλος κατέχει το 7.6% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, 13.5% σε GT και 15.9% σε DWT.
36
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το διάστημα 2000-2010 η ναυτιλία έφερε στη χώρα μας 140 δις ευρώ σε συνάλλαγμα. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης όταν μιλάμε για τη ναυτιλία, το συνάλλαγμα αυτό αντιστοιχεί στο μισό του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας το οποίο ανήλθε σε 280 δις ευρώ το 2009 ή σε 3,5 φορές το ποσό που εισέπραξε και θα εισπράξει η χώρα μας από το Γ΄ ΚΠΣ και το ΕΣΠΑ για την περίοδο 2000- 2013, συνολικά 46 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 26 δις από το Γ΄ΚΠΣ και τα 20 δις ευρώ από το ΕΣΠΑ.
37
Δηλαδή 750 περίπου ναυτιλιακές επιχειρήσεις Ελληνικών συμφερόντων, έφεραν στην Ελλάδα τα τελευταία δέκα χρόνια τρεις φορές περισσότερα από ότι τα δυο τελευταία «κοινοτικά πακέτα» και τα μισά από το σύνολο του Δημόσιου χρέους. Η συνολική συνεισφορά του Ελληνικού ναυτιλιακού κλάδου ξεπερνά το 7% του συνολικού Α.Ε.Π. Έρευνα Boston Consulting Group
38
ΤΕΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.