Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΦιλομήλα Μπουκουβαλαίοι Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
2
Ιστορία της Ειδικής Αγωγής- Ιστορία Κοινωνικών Αλλαγών και των επιπτώσεων τους στις στάσεις, αντιμετώπιση, εκπαίδευση και τη συμμετοχή των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία. Ειδική Αγωγή και Κοινωνικές Αλλαγές O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
3
Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης Στάδιο απόρριψης και κακομεταχείρισης (προ-χριστιανική περίοδος) Στάδιο οίκτου, προστασίας και ξεχωριστής εκπαίδευσης ( χριστιανική περίοδος ως το 1960) Στάδιο διεκδικήσεων, προσπελασιμότητας, ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης και κοινωνικής συμμετοχής ( 1960-σήμερα ) Ο Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
4
Ειδική Αγωγή: Στάδια Ανάπτυξης 1960-70: Περίοδος Αμφισβήτησης και Κριτικής της Ξεχωριστής Εκπαίδευσης και του ιατρικού μοντέλου εκπαίδευσης 1970-80: Περίοδος Εκδημοκρατισμού και Θεσμοθέτησης της Ένταξης 1990- Σεβασμός στη Διαφορετικότητα. Ένα σχολείο για όλους, συνεκπαίδευση- συμμετοχή. Αναπηρία-κοινωνικά δομημένη έννοια O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
5
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα 1960-70: Ιδρυματική ξεχωριστή εκπαίδευση εκτός Υπουργείου Παιδείας-Ιατρικό μοντέλο 1970-1980: Κινητοποίηση του αναπηρικού κινήματος και των γονέων-Ιατρικό μοντέλο 1981 το ΥΠΕΠΘ αναλαμβάνει την ευθύνη της Ειδικής Αγωγής-Ν.1143/81: Ειδικές Τάξεις 1984. Η ειδική Αγωγή στον Ν1566/84. Φροντιστηριακές τάξεις 2000. Ν.2817/00. Ένταξη ως προτεραιότητα. Τμήματα Ένταξης, ΚΔΑΥ, ΕΕΕΕΚ. Προσπάθειες απομάκρυνσης του ιατρικού μοντέλου και υιοθέτησης του κοινωνικού 2008. Ν3699/08. Αλλαγές ορολογίας, κατάργηση ΚΔΑΥ, ίδρυση ΚEΔΔΥ, έμφαση στη ξεχωριστή εκπαίδευση- ιατρικό μοντέλο O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
6
Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Αλλαγή Ορολογίας ή Ονομασίας; 1.Ειδική Αγωγή ή Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση; 2.Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή παιδιά με Ειδικές Ανάγκες και Αναπηρίες; 3.Παιδιά με νοητική καθυστέρηση ή με νοητική αναπηρία; Κωφά και βαρήκοα παιδιά ή με αισθητηριακή ανεπάρκεια ακοής; 4.ΚΔΑΥ ή ΚΕΔΔΥ; ΕΕΠ ή ΕΠΕ κτλ O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
7
Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Υποχρεωτική Εκπαίδευση ή Ρητορεία; 1.Δεν ιδρύονται κέντρα έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά βρεφικής ηλικίας(0-4 χρόνων) και τους γονείς τους. 2.Δεν ιδρύονται ειδικά σχολεία για παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες. 3.Δεν ιδρύονται κέντρα αυτόνομης διαβίωσης και δια-βίου εκπαίδευσης. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση;
8
Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Αναβίωση του Ιατρικού Μοντέλου 1.Ορολογία ιατρική 2.Κατάργηση των ΚΔΑΥ και του εκπαιδευτικού τους χαρακτήρα-Ίδρυση ΚΕΔΔΥ με έμφαση στη διάγνωση. Κατάργηση της αξιολόγησης και του υποχρεωτικού ΕΕΠ. 3.Πρόσληψη γιατρών σε ΚΕΔΔΥ και Π.Ι 4.Αποδυνάμωση του ρόλου των γονέων O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
9
Ο Ν.3699/08 της Ειδικής Αγωγής Υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής Διαφοροποιείται από τη γενική εκπαίδευση: Α) Ηλικία πρόσβασης-νυχτερινά σχολεία, ΙΕΚ. Β) Τα προσόντα δασκάλων. Γ) Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία. Δ) Οι γονείς πληρώνουν τη Δημόσια εκπαίδευση. Ε) Ξεχωριστές Επιτροπές για Εκπαιδευτικά Θέματα κτλ Ποια ήταν η σκοπιμότητα της θεσμοθέτησης ενός προβληματικού νόμου Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας; O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών
10
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Η Ειδική Αγωγή από το 2008- 2014. Απόπειρες εφαρμογής της λεγόμενης «παράλληλης στήριξης» σε περιορισμένο αριθμό παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα σε κοινές τάξεις από ανειδίκευτους εκπαιδευτικούς μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στα Τμήματα ένταξης είναι ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές (ΕΣΠΑ). Καμία αξιολόγηση δεν έχει γίνει επίσημα από το Υπουργείο Παιδείας για την Ειδική Αγωγή παρόλο ότι έχουν δαπανηθεί τεράστια ευρωπαϊκά κονδύλια. O Νέος Νόμος της Ειδικής Αγωγής: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών10
11
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό, σε δομές, προγράμματα, υλικά και κυρίως καθοδήγηση και εποπτεία του όλου οικοδομήματος. Η ποιότητα της παρεχόμενης ειδικής εκπαίδευσης είναι αμφισβητήσιμη και η Ειδική Αγωγή ανύπαρκτη για το Υπουργείο Παιδείας και γενικότερα την επίσημη Πολιτεία. Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών 11
12
Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα Σήμερα Μάρτιος 2014. Πλησιάζουν εκλογές και το Υπουργείο παιδείας ετοιμάζει καινούργιο νόμο για την Ειδική Αγωγή.. οι συντάκτες του νόμου είναι άγνωστοι, ως συνήθως, κάπως έτσι γράφεται η ιστορία της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας.. Μια ιστορία εκμετάλλευσης, αδιαφορίας και ασυδοσίας, με θύματα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες Διαβάστε και το ηλεκτρονικό άρθρο με τίτλο Η Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: Ένας μετέωρος βηματισμός http://www.greeklish.info/gr/venetta-lampropoulou http://www.greeklish.info/gr/venetta-lampropoulou Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών 12
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.