Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΚυρία Αλαφούζος Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ 2009 - 2010 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΥΦΥΪΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ 2008-2010 ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
2
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΜΥΘΟΣ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ? Ανεξάρτητα από το γιατί ή από τι και ποιον προκαλείται η κλιματική αλλαγή (μεταπτώσεις του άξονα της γης, ηλιακές κηλίδες, κοσμική ακτινοβολία, διεργασίες στο εσωτερικό της γης, ανθρώπινη δραστηριότητα,…) γεγονότα όπως: Η ανύψωση στάθμης της θάλασσας Η αύξηση μέσης θερμοκρασίας της γης Η αύξηση έντασης και συχνότητας των ακραίων καιρικών φαινόμενων Η ερημοποίηση… Δείχνουν ότι η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και μάλλον θα μείνει για αρκετό καιρό η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και μάλλον θα μείνει για αρκετό καιρό
3
ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΜΕΤΡΑ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΕ Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΠΙΘΑΝΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΕΛΠΙΔΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΙ Η ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΗΠΙΑ(ΟΧΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ) ΧΑΜΟΓΕΛΑΜΕ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ, ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΣΕ ΠΙΘΑΝΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΠΟΣΑ ΧΑΛΑΕΙ Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ ΑΞΙΖΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΡΥΠΑΝΣΗ, ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ, ΑΠΟΨΙΛΩΣΗ… Κερδίζουμε… Χρήματα για το τίποτα… Χρήματα για το τίποτα… ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΛΥΣΗ ΕΙΤΕ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΥΟ ΛΟΓΟΥΣ ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΜΕ… ΕΙΤΕ ΔΥΟ ΛΟΓΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΑΙΜΕ…
4
ΔΙΕΡΩΤΗΘΗΚΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΠΗΡΑΜΕ ΥΠΟΨΗ ΜΑΣ ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΤΗΣ ΡΥΠΟΓΟΝΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ΝΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΟΥΜΕ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ - ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΘΝΙΚΟ - ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝΑΛΑΒΑΜΕ ΔΡΑΣΗ ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2009
5
ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΑΠΟ ΝΕΟΥΣ (ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΛΑΣΗ Α) ` ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΚΛΑΣΗΣ Α ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑΣ Σύμφωνα με την Greenpeace, για φωτισμό χρησιμοποιείται μόνο το 10% της ενέργειας που καταναλώνουν οι κοινές λάμπες. Το υπόλοιπο 90% γίνεται θερμότητα και χάνεται στο περιβάλλον. Μια λάμπα πυρακτώσεως προκαλεί την έκλυση στην ατμόσφαιρα 150 κιλών CO2 το χρόνο ενώ μια εξοικονόμησης ενέργειας μόνο 30 κιλά CO2. ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΔΡΑΡΓΥΡΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΛΑΜΠΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΤΗΝ ΥΠΕΡΙΩΔΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΧΑΜΗΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΦΩΤΟΣ, ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΡΟΥΣ, ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΑΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΑΜΠΕΣ ΠΥΡΑΚΤΩΣΕΩΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ. ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ,ΣΤΗΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΣΕ ΛΟΓΟΥΣ ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΘΕΝΤΕΣ,ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΛΑΜΠΕΣ ΠΥΡΑΚΤΩΣΕΩΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΌ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ.
6
Market cost per year Energy consumption (KW) Per Year Cost of use in euro per year Production of CO kg/year GLOWLIGHTS 3016201620x0.1=16230X150=4500 ECONOMICALLIGHTS 30302.4302.4x0.1=30.230X30=900 ABSTRACTION01317.6131.83600 ΣΕ ΕΤΗΣΙΑ ΒΑΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΟΥΜΕ 130 ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΥΡΩ ΕΝΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ ΚΑΤΑ 3,5 ΤΟΝΟΥΣ. ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ Η ΕΤΗΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ 2500 ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΥΡΩ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΕΙ 130/2500=5% ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΛΑΜΠΤΗΡΩΝ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
7
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΗΛΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΙΑΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Αφού μελετήσαμε τις προϋποθέσεις και το κόστος εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ενέργειας στο σχολείο μας ζητήσαμε από τον δήμαρχο Κυπαρισσίας να εξετάσει το θέμα προσδιορίζοντας τον τριπλό στόχο του αιτήματος μας; Οικονομικό: Αναμένεται η σχετική εγκατάσταση να μειώσει τις δαπάνες του σχολείου σε ηλεκτρική ενέργεια στο 50% αφού η σχετική επένδυση έχει χρόνο απόσβεσης 8-10 περίπου χρόνια και ζωής 20 τουλάχιστον χρόνια. Εκπαιδευτικό: Οι καθηγητές και μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν την εγκατάσταση για εκπαιδευτικούς σκοπούς Περιβαλλοντικό: Η παραγωγή καθαρής ενέργειας και η αποδέσμευση από τα ορυκτά καύσιμα θα περιορίσει τις εκπομπές CO2 στην ατμόσφαιρα. Προτείναμε να εγκατασταθεί ένα σύστημα ισχύος 5KW το οποίο αναμένεται να καλύψει τις ανάγκες του σχολείου σε ηλεκτρισμό σε ποσοστό περισσότερο από 50% λαμβάνοντας υπόψη: τις περίπου 300 μέρες ηλιοφάνειας της περιοχής, τους δυο μήνες του καλοκαιριού που το σχολείο είναι κλειστό και έτσι μπορούμε να έχουμε τη μέγιστη απόδοση του συστήματος από άποψη κέρδους μια και θα πουλάμε την ενέργεια στην ΔΕΗ σε πενταπλάσια τιμή από ότι την αγοράζουμε.
8
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ…
9
ΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ: Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΒΟΘΗΣΟΥΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΟΣΟ (22.000 ΕΥΡΩ) ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΣΤΑ ΗΛΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΗΚΑΜΕ ΌΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΛΛΑ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΌΧΙ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΌΠΩΣ ΣΧΟΛΕΙΑ. ΕΤΣΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ…
10
ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΑΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΗΣΑΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΚΑΔΟΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ - GRAFFITI
11
ΕΝΑΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ graffiti ΔΙΕΞΗΧΘΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ.ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ graffiti ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΌΠΩΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ,ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΡΥΠΑΝΣΗ
13
Concept: Melina graffiti Η ΠΟΛΗ ΤΕΡΑΣ
14
ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ «ΜΙΑ ΤΟΠΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ» Ο ΗΛΙΑΚΟΣ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑΣ ΕΊΝΑΙ ΕΝΑ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΖΕΣΤΑΙΝΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΗΛΙΑΚΗ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΙΑ. ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ.
15
Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι μια απ' τις "καθαρότερες" και πιο αποδοτικές συσκευές που χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στη διάρκεια ζωής του ο ηλιακός θερμοσίφωνας εξοικονομεί περίπου δυο χιλιάδες ευρώ (το διπλάσιο περίπου του κόστους του) απ' τους λογαριασμούς ρεύματος σε τιμές 2005, ενώ αποφεύγεται η έκλυση περίπου τριάντα τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Κάθε ντους με νερό από ηλιακό θερμοσίφωνα ισοδυναμεί με τρία κιλά διοξειδίου του άνθρακα λιγότερα στην ατμόσφαιρα. Διακρίνουμε δύο είδη ηλιακών θερμοσιφώνων ανάλογα με το κύκλωμα κυκλοφορίας του θερμαινόμενου μέσου: Ανοικτού κυκλώματος: απευθείας θέρμανση του νερού χρήσης. Κλειστού κυκλώματος: έμμεση θέρμανση του νερού χρήσης (το θερμαινόμενο μέσο κυκλοφορεί σε ιδιαίτερο κύκλωμα). ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣΚΛΕΙΣΤΟΥ ΚΥΚΛΩΜΑΤΟΣ
16
Επίσης μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε τους ηλιακούς θερμοσίφωνες ανάλογα με τον αριθμό ενεργειακών πηγών που μπορούν να εκμεταλλευτούν σε: Διπλής ενέργειας: Ο θερμοσίφωνας λειτουργεί εκμεταλλευόμενος είτε την ηλιακή ενέργεια είτε το ηλεκτρικό ρεύμα Τριπλής ενέργειας: Λειτουργεί όπως ο ηλιακός θερμοσίφωνας διπλής ενέργειας αλλά έχει επιπλέον μια είσοδο για να εκμεταλλευτεί ως θερμαντικό μέσο το ζεστό νερό του καλοριφέρ που παράγεται από τον λέβητα κεντρικής θέρμανσης.
17
Λειτουργία ηλιακών συλλεκτών Η λειτουργία των συλλεκτών του ηλιακού θερμοσίφωνα βασίζεται στο φαινόμενο του θερμοκηπίου που αναπτύσσεται στο χώρο ανάμεσα στην πλάκα απορρόφησης και τη γυάλινη επικάλυψη. Καταρχήν η ηλιακή ακτινοβολία πέφτει στην (συνήθως μαύρη) απορροφητική πλάκα, ανεβάζοντας της θερμοκρασία της. Μέρη Οι ηλιακοί θερμοσίφωνες, ανεξάρτητα από το είδος τους, αποτελούνται από δύο βασικά μέρη: –Το τμήμα συλλογής (οι ηλιακοί συλλέκτες, η επιφάνεια απορρόφησης της ηλιακής ακτινοβολίας) –Το τμήμα αποθήκευσης (η δεξαμενή αποθήκευσης του νερού) Η πλάκα με τη σειρά της εκπέμπει μεγάλου μήκους κύματος Η πλάκα με τη σειρά της εκπέμπει μεγάλου μήκους κύματος ακτινοβολία (θερμική ακτινοβολία) για την οποία το τζάμι που καλύπτει την πλάκα είναι σχεδόν αδιαφανές. Έτσι η μεγάλου μήκους κύματος ακτινοβολία (η ζέστη) παγιδεύεται ανάμεσα στην πλάκα και το τζάμι, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η απόδοση όσον αφορά τη θέρμανση του νερού (που κυκλοφορεί σε σωλήνες που είναι σ' επαφή με την πλάκα στο πίσω μέρος της ή ενσωματωμένοι σ' αυτή).
18
Οι κρίσιμοι παράγοντες για την καλή απόδοση του συστήματος είναι: η μεγάλη απορροφητικότητα της πλάκας στην ηλιακή ακτινοβολία, η μεγάλη απορροφητικότητα της πλάκας στην ηλιακή ακτινοβολία, ο μικρός συντελεστής εκπομπής της πλάκας στη μεγάλου μήκους κύματος ακτινοβολία και η μεγάλη αδιαφάνεια του κρυστάλλου. Τα υλικά που προσφέρουν την καλύτερη σχέση απόδοσης-τιμής είναι –γυαλί και –επιφάνεια από αλουμίνιο ή χαλκό χρωματισμένη μαύρη.
19
Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΣ Στην περιοχή μας η εγκατάσταση ηλιακών θερμοσιφώνων είναι συνήθης. Σχεδόν σε κάθε σπίτι υπάρχει και ένας ΗΘ τουλάχιστον αφού τις περισσότερες μέρες το χρόνο επικρατεί ηλιοφάνεια και οι ανάγκες σε ζεστό νερό καλύπτονται σχεδόν πλήρως με τη χρήση του ΗΘ. Από συζητήσεις που κάναμε παρατηρήσαμε ότι παρότι η χρήση ΗΘ είναι συνήθης δεν φαίνεται να είναι συνήθης η συντήρηση του, κάτι που επηρεάζει σημαντικά τη απόδοση του ιδίως το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Σχεδιάσαμε λοιπόν ένα ερωτηματολόγιο με στόχους να διερευνήσουμε αφ ενός μεν Πόσο καλά γνωρίζουμε τον Ηλιακό μας θερμοσίφωνα, και Πόσο καλά τον συντηρούμε, και αφετέρου να παρακινήσουμε μέσα από το ερωτηματολόγιο τους κατοίκους της περιοχής μας να συντηρήσουν καλύτερα τον ΗΘ να τους ώστε να αυξήσουν την απόδοση του ηλιακού τους συστήματος ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες που η ηλιοφάνεια είναι μειωμένη αλλά και ο ήλιος βρίσκεται σε χαμηλό ύψος σε σχέση με τον ορίζοντα. ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 1 Η ΣΕΛΙΔΑ
20
Βρήκαμε ότι σε ποσοστό 77% οι κάτοικοι της Κυπαρισσίας φαίνεται ότι έχουν εγκαταστήσει Ηλιακό θερμοσίφωνα γεγονός που συμφωνεί με τη γενική εικόνα που μπορεί να έχει κανείς κοιτώντας από ψηλά την πόλη. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Μοιράσαμε και συγκεντρώσαμε 96 ερωτηματολόγια συμπληρωμένα τόσο από γονείς μαθητών του σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αλλά και από άλλους κατοίκους της περιοχής. Όπως προέκυψε από την μελέτη των ερωτηματολογίων η κατανομή των ατόμων του δείγματός μας ακολουθεί κανονική συμπεριφορά σε όλες σχεδόν τις μεταβλητές που μελετήσαμε μέσω αυτού, γεγονός που ενισχύει την εγκυρότητα των συμπερασμάτων μας. Ο μέσος αριθμός ατόμων ανά οικογένεια είναι περίπου 4 άτομα δηλαδή το δείγμα μας αντιπροσωπεύει 400 περίπου κατοίκους της περιοχής ποσοστό περίπου 8% των κατοίκων της Κυπαρισσίας.
21
Προσπαθώντας να εκτιμήσουμε πόσο καλή επιλογή έχουν κάνει στην αγορά του ΗΘ τους λαμβάνοντας υπόψη μας τον οικολογικό χαρακτήρα της επιλογής τους (δεν συνεκτιμήσαμε το κόστος αγοράς του κάθε τύπου ΗΘ) που στηρίχτηκε: στο είδος του ΗΘ, τις δυνατότητες λειτουργίας του και τη θέση του μπόϊλερ, διαπιστώσαμε ότι ο μέσος βαθμός στη σωστή επιλογή ΗΘ είναι 7 στα 10, ο οποίος μπορεί να θεωρηθεί σχετικά ικανοποιητικός αφού οι υπεύθυνοι εγκατάστασης των ΗΘ θα έπρεπε να έχουν ενημερώσει τους ιδιοκτήτες για την καλύτερη οικολογικά αλλά και οικονομικά σε βάθος χρόνου επιλογή. Πιθανώς το αυξημένο κόστος εγκατάστασης ΗΘ κλειστού τύπου, τριπλής ενέργειας με κατακόρυφο προσανατολισμό στο μπόϊλερ να είναι η αιτία του ότι οι κάτοικοι δεν κάνουν πάντα την καλύτερη επιλογή.
22
Για να ερευνήσουμε πόσο καλά γνωρίζουν οι κάτοικοι τον Η.Θ τους και πόσο καλά τον συντηρούν, ομαδοποιήσαμε τις ερωτήσεις από το ερωτηματολόγιο και δημιουργήσαμε δυο μεταβλητές. Τη knowledgegrouped Τη knowledgegrouped και τη maintaingrouped. και τη maintaingrouped. Βρήκαμε ότι η μέση τιμή της μεταβλητής knowledgegrouped ήταν αρκετά χαμηλή καθώς ήταν μόλις 5 στα10 Σε πολλά θέματα που σχετίζονταν με την γνώση του Η.Θ όπως π.χ αν είναι εξοπλισμένος με ανόδιο (ανόδιο Mg) η μέση τιμή της αντίστοιχης μεταβλητής ήταν μόνο 2,3. Αυτό μας προϊδεάσε για το τι θα ακολουθήσει όταν θα εξετάσουμε πόσο ικανοποιητικά συντηρούν τον Η/θ τους. Σε πολλά θέματα που σχετίζονταν με την γνώση του Η.Θ όπως π.χ αν είναι εξοπλισμένος με ανόδιο (ανόδιο Mg) η μέση τιμή της αντίστοιχης μεταβλητής ήταν μόνο 2,3. Αυτό μας προϊδεάσε για το τι θα ακολουθήσει όταν θα εξετάσουμε πόσο ικανοποιητικά συντηρούν τον Η/θ τους. NValid 71 Missing 25 Mean,23 Median,00 Mode 0 Std. Deviation,421 Variance,177 Η χρήση του ανοδίου
23
Η πρόβλεψη μας επιβεβαιώθηκε όταν αναλύσαμε τα δεδομένα της μεταβλητής maintaingrouped. Όπως βλέπουμε και από το γράφημα και τη μέση τιμή της μεταβλητής (3,99) η απόδοση τους ήταν πολύ χαμηλή για να υποστηρίξει τον ισχυρισμό της καλής συντήρησης του Η/Θ. Σχεδόν το 30 % από αυτούς, όπως βλέπουμε στον πίνακα, υποστηρίζουν ότι δεν έχουν καθαρίσει ποτέ τους συλλέκτες του Η/Θ. Σχεδόν το 30 % από αυτούς, όπως βλέπουμε στον πίνακα, υποστηρίζουν ότι δεν έχουν καθαρίσει ποτέ τους συλλέκτες του Η/Θ.NValid73 Missing23 Mean2,82 Median3,00 Mode1 Std. Deviation 1,540 Variance2,371 Cleaning collectors frequency
24
Συνοψίζοντας όλα τα δεδομένα πού είχαμε, δημιουργήσαμε τελικά μια μεταβλητή (ecograde) που «μετρά» την ολική οικολογική συμπεριφορά του δείγματός μας σε σχέση με την μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα του Η/Θ. Συνοψίζοντας όλα τα δεδομένα πού είχαμε, δημιουργήσαμε τελικά μια μεταβλητή (ecograde) που «μετρά» την ολική οικολογική συμπεριφορά του δείγματός μας σε σχέση με την μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα του Η/Θ. Η μέση τιμή της μεταβλητής είναι 5,5/10. Εκτιμώντας την συμπεριφορά του δείγματος μπορούμε να πούμε ότι παρόλο που το 80% αυτών έχουν διαλέξει να εγκαταστήσουν Η/Θ σχεδόν οι μισοί τον ξέρουν καλά και τον συντηρούν σωστά.
25
Συμπεράσματα: Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας προτείνονται απ΄πο τους επιστήμονες ως μια από τις λύσεις στον περιορισμό του φαινομένου των κλιματικών αλλαγών. Αυτή η λύση μπορεί να λειτουργήσει μόνο αν τα συστήματα που παράγουν καθαρή ενέργεια λειτουργούν σωστά και με τη μέγιστη απόδοση. Η εμπειρία μας από τη χρήση και συντήρηση του ηλιακού θερμοσίφωνα στην περιοχή μας δείχνει ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Αν και χρησιμοποιούμε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν τις συντηρούμε σωστά. Έτσι η απόδοσή τους είναι κάτω από το μέγιστο και έτσι δεν έχουμε τα μέγιστα αναμενόμενα οφέλη.: –Στον οικονομικό τομέα, –Στη παράταση ζωής του ηλιακού μας συστήματος και –Στον περιορισμό εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Ασφαλώς χρειάζεται περισσότερη ενημέρωση των κατοίκων της Κυπαρισσίας σχετικά ώστε να αλλάξουν τον τρόπο που επιλέγουν, χρησιμοποιούν και συντηρούν τον Ηλιακό τους Θερμοσίφωνα και έτσι να εξελίξουν περισσότερο την οικολογική τους συνείδηση.
26
Για το λόγο αυτό προκειμένου να αντιστρέψουμε μια τέτοια: – αντι-οικολογική συμπεριφορά ( αφού η κακή λειτουργία του ΗΘ οδηγεί στην κατανάλωση ρυπογόνου ηλεκτρικής ενέργειας) και –Κακή οικονομικά επιλογή (αφού η χρήση ηλεκτρισμού αντί για τη χρήση του ΗΘ επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό) φτιάξαμε και μοιράσαμε στους κατοίκους της περιοχής μας ένα φυλλάδιο οικολογικής συμπεριφοράς και καλής συντήρησης του ΗΘ χρησιμοποιώντας πληροφορίες που αντλήσαμε από εφημερίδες και το διαδίκτυο
27
Και δημοσιεύσαμε ένα άρθρο στην ιστοσελίδα των Νέων Δημοσιογράφων για το Περιβάλλον (YRE) SOLAR SYSTEMS: EARTHS SHIELD TO CLIMATE CHANGE CASE STUDY: SOLAR HEATING SYSTEMS - A LOCAL RESEARCH Phenomena such as: the rise of sea level, the increase of the earth’s average temperature, the increase of the intensity and frequency of extreme weather phenomena, desertification etc show that climate changes really exist and will probably affect our life the following decades. Mutation of the earth’s axis, sun spots activity, cosmic radiation, changes in the interior of the earth and human activity are according to scientists the main factors of climate changes. The only way to minimize the expansion of this phenomenon is to diminish the use of polluting energy resources like fossils. This means that we have to use alternative sources of energy like wind energy, solar energy, wave energy, geothermic energy etc to fill the energy gap by not using fossils. In Greece and especially in our region Kyparissia, the sunny days are more than 280 days per year. So solar energy seems to be the most appropriate renewable energy source we can use. Therefore, we discussed the issue of solar systems with the other members of the environmental Comenius project “Eco Intelligence in Action” (the program we are currently running in our school) and we wondered how much and how efficiently we actually use solar energy systems… Editors of the article: Arida Dioni, Antonopoulou Paraskevi Varelas Peter, Georgiadi Eleni, Dionysopoulou Athanasia, Drimis Giannis. Students of the first class of Geniko Lykeio of Kyparissia(age 16) We would like to thank all the members of the environmental team who worked with in the frame of the Comenius 2008-2010 project “Eco Intelligence in Action” financed by the European Union, as well as the citizens of Kyparissia who provided us with the needed data by filling up the questionnaire of the research. GENIKO LYKEIO KYPARISSIAS
28
Συμμετέχουμε επίσης στο Εθνικό δίκτυο: Κλιματικές Αλλαγές που συντονίζει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Στυλίδας
29
ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ? ΙΣΩΣ ΝΑΙ, ΙΣΩΣ ΟΜΩΣ ΟΧΙ ΑΝ ΝΑΙ Ο ΚΟΠΟΣ ΜΑΣ ΑΞΙΖΕ ΑΝ ΟΧΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΑΣ ΗΣΥΧΗ… http://ec.europa.eu/environment/climat/campaign/superheroes/clim atechangesuperheroes_lo.mpg (LEFT double click on the link above to open while being in internet connection to see the video, it may take a little time) (ΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΣΩΘΕΙ)
30
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ Η περιβαλλοντική ομάδα του Γενικού Λυκείου Κυπαρισσίας Καθηγητές που συντόνισαν το πρόγραμμα: Βίτσας Θοδωρής,Δημητρακόπουλος Σπύρος, Ντρούλια Αικατερίνη, Παπαθεοδωρόπουλος Τάκης,Χήναρης Χρήστος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.