Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΜενέλαος Αναγνώστου Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Ασφάλεια στο διαδίκτυο Αν είσαι μαθητής/τρια Δημοτικού, κάνε κλικ στο εικονίδιο Αν είστε γονείς, κάντε κλικ στο εικονίδιο Αρχική σελίδα
2
Τι είναι το διαδίκτυο Tο διαδίκτυο είναι μια τεράστια πηγή πληροφοριών. Προσφέρει γρήγορα και εύκολα πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Με ένα κλικ μπορείς να έχεις μπροστά στην οθόνη σου σχεδόν όποια πληροφορία θέλεις. Κρύβει όμως και πολλούς κινδύνους, γι' αυτό πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός/ή κατά την πλοήγησή σου σ' αυτό. Αν θέλεις να ενημερωθείς για τους κινδύνους του διαδικτύου κάνε κλικ εδώεδώ Αν θέλεις να ενημερωθείς για το τι δεν πρέπει να κάνεις στο διαδίκτυο, κάνε κλικ εδώεδώ Αν θέλεις να ενημερωθείς για οδηγίες καλής χρήσης του διαδικτύου, κάνε κλικ εδώεδώ Αν θέλεις να ενημερωθείς για την ασφάλεια των πληροφοριών μπορείς να διαβάσεις κάποιες ιστορίες με κόμικς στην ακόλουθη διεύθυνση http://www.e-yliko.gr/htmls/Safety/getsafe/pupil.htm Αν θέλεις να παίξεις παιχνίδια, να δεις quiz, να ελέγξεις τις γνώσεις σου…και τόσα άλλα μπορείς να πλοηγηθείς στην ακόλουθη σελίδα http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page4 Επιστροφή στην αρχική σελίδααρχική σελίδα
3
Κίνδυνοι του διαδικτύου Ακατάλληλο Περιεχόμενο Ανεπιθύμητα Μηνύματα (Spam) Αποξένωση Αποπλάνηση (Grooming) Βίαια Παιχνίδια Εθισμός (Internet Addiction) Εκφοβισμός (Cyberbullying) Ηλεκτρονικός Τζόγος Ιοί (Virus) Παιδική Πορνογραφία Παραβίαση Ιδιωτικότητας Παραπληροφόρηση (Misinformation) Παραποίηση Γλώσσας Υποκλοπή Προσωπικών στοιχείων(Phishing) Φυσικές Παθήσεις http://www.pi.ac.cy/InternetSafety/primary_kyndinoi.html Αν θέλεις να ενημερωθείς αναλυτικά για τους κινδύνους του διαδικτύου συζήτησέ το με τους δασκάλους σου ή τους γονείς σου ή επισκέψου την ακόλουθη σελίδα Επιστροφή
4
Τι δεν πρέπει να κάνεις στο Διαδίκτυο… Τα άτομα που γνωρίζετε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Μπορεί να σας λένε ψέματα για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη σας. Μην δίνετε ποτέ τα προσωπικά σας στοιχεία, ούτε να αποκαλύπτετε σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου πληροφορίες που αφορούν τους φίλους σας, την οικογένειά σας ή το σχολείο σας. Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης (password) που χρησιμοποιείτε. Μην επιχειρείτε συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου για την αγορά προϊόντων και μην δίνετε στοιχεία που αφορούν πιστωτικές κάρτες. Να είστε επιφυλακτικός/ή ως προς την αποδοχή όσων διαβάζετε στο Διαδίκτυο ή αυτών που σας λένε οι άλλοι χρήστες του, πριν το υποβάλω στην κρίση σας.
5
Τι δεν πρέπει να κάνεις στο Διαδίκτυο… Συζητήστε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που εμπιστεύεστε για τις δραστηριότητες σας στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο. Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (μουσική, λογοτεχνία, κινηματογράφος, video κλπ) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη. Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software), εκτός και αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού (Open source software). Μην ανοίγετε μηνύματα e-mail και επισυναπτόμενα αρχεία από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα (subject) ή χωρίς θέμα. Είναι πολύ πιθανό να περιέχουν ιούς και να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στον υπολογιστή σας. Μην χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκετε στο Διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή ακόμα και αν εμφανίζονται ως παιχνίδια. Επιστροφή
6
Οδηγίες Καλής Χρήσης του Διαδικτύου: Τα μηνύματα Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και οι πληροφορίες που αποστέλλετε με οποιοδήποτε τρόπο σε άλλους χρήστες του Διαδικτύου δεν πρέπει: να προσβάλλουν τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις διάφορες μειονότητες να σχετίζονται με παράνομες πράξεις να έχουν υβριστικό χαρακτήρα ή διαφημιστική χροιά να τους προσβάλλουν, αλλά να ακολουθούν τους νόμους, τα χρηστά ήθη και τα ήθη χρήσης του Διαδικτύου Μην διακινείτε δικτυακούς τόπους και γενικότερα πληροφορίες που: προπαγανδίζουν την επιθετική συμπεριφορά, το μίσος και το ρατσισμό προωθούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια περιέχουν πορνογραφικό περιεχόμενο Ελέγχετε προσεκτικά το περιεχόμενο των μηνυμάτων σας για την απομάκρυνση ιών ή άλλων στοιχείων που μπορεί να βλάψουν άλλους χρήστες του Διαδικτύου. Χρησιμοποιείτε υπολογιστή με λογισμικό προστασίας από τους ιούς (antivirus), το οποίο να είναι ενεργό και ανανεώνεται αυτόματα με τους νέους ιούς από τον κατασκευαστή του. Επιστροφή
7
Τι είναι το διαδίκτυο Tο διαδίκτυο είναι μια τεράστια πηγή πληροφοριών. Προσφέρει γρήγορα και εύκολα πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό. Η χρήση του Διαδικτύου αποτελεί μία θαυμάσια πηγή για τα παιδιά καθώς συμβάλει ενεργά στην εκπαίδευσή τους και ενεργοποιεί το ενδιαφέρον τους με ένα μοναδικά διαδραστικό τρόπο. Όσο θετική όμως μπορεί να είναι η επίδραση του διαδικτύου στην μόρφωση και διασκέδαση του παιδιού, άλλο τόσο σημαντική είναι και η σωστή και ασφαλής χρήση του. Αν θέλετε να ενημερωθείτε για τους κινδύνους του διαδικτύου, κάντε κλικ εδώεδώ Αν θέλετε κάποιες απλές συμβουλές για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, κάντε κλικ εδώεδώ
8
Κίνδυνοι στο διαδίκτυο Τα παιδιά μπορεί να: επισκέπτονται ιστοσελίδες που είναι ακατάλληλες γι' αυτά βρεθούν σε ιστοσελίδες ομάδων που προωθούν το μίσος, τη βία και την πορνογραφία παραπλανηθούν και να πέσουν θύματα μια έντονης καλοστημένης διαφημιστικής εκστρατείας. Επίσης, υπάρχουν ιστοσελίδες που για να προσελκύσουν τα παιδιά και να τους παραχωρήσουν ευαίσθητες πληροφορίες, τους υπόσχονται δώρα όταν τα παιδιά ξοδεύουν πάρα πολλές ώρες στο διαδίκτυο υπάρχει ο κίνδυνος να χάνουν πολύτιμο χρόνο που θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν για να αναπτύξουν κοινωνικές ικανότητες Επιστροφή
9
Απλές συμβουλές για γονείς (Ι) Δεν απαγορεύουμε σε καμία περίπτωση τη χρήση του Διαδικτύου στο παιδί, αντιθέτως το ενθαρρύνουμε πληροφορώντας το με όλες τις δυνατότητες που μπορεί να του προσφέρει, παρέχοντάς του γνώση και διασκέδαση. Η οποιαδήποτε απαγόρευση της χρήσης τους Διαδικτύου δεν συνιστάται από τη βιβλιογραφία. Η απαγόρευση της χρήσης του Διαδικτύου αποτελεί μια μορφή κοινωνικού αποκλεισμού γι’ αυτό και οι νέοι ψάχνουν κάθε τρόπο για την πρόσβασή τους στο χώρο. Για να δείτε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, κάντε κλικ εδώεδώ Περιορίζουμε τη χρήση του διαδικτύου σε ένα φυσιολογικό βαθμό ωρών, μη στερώντας στο παιδί τις φυσικές δραστηριότητες. Τοποθετούμε τον υπολογιστή σε κεντρικό σημείο του σπιτιού και όχι σε μεμονωμένα δωμάτια, ώστε να μπορούμε να παρακολουθούμε τη χρήση που κάνει το παιδί μας.
10
Απλές συμβουλές για γονείς (ΙΙ) Εξηγούμε στο παιδί μας τους λόγους για τους οποίους δεν δίνουμε ποτέ προσωπικά μας στοιχεία σε περίπτωση που του ζητηθούν. Αποτρέπουμε το παιδί μας από την είσοδο σε ιδιωτικά chat rooms. Αν χρειαστεί χρησιμοποιούμε και ειδικό λογισμικό filtering που του απενεργοποιεί τη δυνατότητα αυτή. Ελέγχουμε τα Αγαπημένα (Bookmarks) και το ιστορικό (History) του προγράμματος φυλλομετρητή (π.χ. Mozilla, internet explorer) για να βλέπουμε ποιες σελίδες έχουν επισκεφτεί πρόσφατα τα παιδιά μας. Εάν είναι εφικτό δημιουργούμε τις δικές μας προτεινόμενες παιδικές σελίδες συμβουλευόμενοι και τους εκπαιδευτικούς. Διδάσκουμε τα παιδιά μας ουδέποτε να δέχονται να συναντήσουν κάποιον που γνώρισαν μέσω του διαδικτύου Είμαστε προσεκτικοί και δε δίνουμε σε καμία περίπτωση αριθμούς πιστωτικής κάρτας ή άλλους κωδικούς στα παιδιά μας για ν' αγοράσουν αγαθά ή υπηρεσίες ή για να μπορούν να βλέπουν κάποιες ιστοσελίδες, που πιθανόν να είναι ακατάλληλες γι' αυτά Χρησιμοποιούμε υπηρεσίες ή λογισμικά προγράμματα που δίνουν γονικό έλεγχο στο τι μπορούν να επισκεφθούν τα παιδιά στο διαδίκτυο και να αποκόπτονται ακατάλληλες ιστοσελίδες
11
Απλές συμβουλές για γονείς (ΙΙΙ) Συνοδεύουμε συχνά τα μικρά παιδιά στο «σερφάρισμά» τους στο διαδίκτυο. Αυτό μας επιτρέπει να επιβλέπουμε, να παρακολουθούμε τη δραστηριότητα του παιδιού και ταυτόχρονα να διδασκόμαστε μαζί. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να μας ενημερώνουν εάν κάτι ή κάποιος στο Διαδίκτυο τα κάνει να νιώθουν άβολα ή τα απειλεί. Χρησιμοποιούμε λογισμικό που να αποκλείει τα ενοχλητικά αναδυόμενα παράθυρα. Μαθαίνουμε στα παιδιά μας να μη μεταφορτώνουν λογισμικό, μουσικά κομμάτια ή αρχεία, χωρίς την άδειά μας. Μιλάμε στα παιδιά μας για τη διαδικτυακή πορνογραφία και τα καθοδηγούμε σε καλές τοποθεσίες σχετικά με την υγεία και τη σεξουαλικότητα. Μαθαίνουμε στα παιδιά μας να φέρονται στο Διαδίκτυο υπεύθυνα και ηθικά. Δε θα πρέπει να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να διαδώσουν φήμες, να παρενοχλήσουν ή να απειλήσουν άλλους. Ενημερωνόμαστε συχνά από τους φορείς που δραστηριοποιούνται στην ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Για να ενημερωθείτε για τους φορείς, κάντε κλικ εδώεδώ Εάν έχετε απορίες σχετικά με τις παραπάνω ενέργειες, κάντε κλικ στην ακόλουθη διεύθυνση http://www.schools.ac.cy/faq.html
12
Φορείς για την ασφαλή χρήση στο διαδίκτυο Ιστοσελίδα της Δράσης Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. http://www.saferinternet.gr/http://www.saferinternet.gr/ Ελληνική Γραμμή Αναφοράς Παράνομου Περιεχομένου: www.safeline.grwww.safeline.gr Εκπαιδευτική πύλη του Υπουργείου Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων http://www.e-yliko.gr/htmls/pc_use/safety.aspxhttp://www.e-yliko.gr/htmls/pc_use/safety.aspx Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: http://internet-safety.sch.gr/http://internet-safety.sch.gr/ Το Κυπριακό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου http://www.cyberethics.info/cyethics1/ http://www.cyberethics.info/cyethics1/ Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου http://www.schools.ac.cy/safety_manual.html Medlook: http://www.medlook.net.cy/article.asp?item_id=761http://www.medlook.net.cy/article.asp?item_id=761 Protectkids: http://www.protectkids.com/parentsafety/http://www.protectkids.com/parentsafety/ Επιστροφή στην αρχική σελίδααρχική σελίδα Επιστροφή στην προηγούμενη σελίδαπροηγούμενη σελίδα
13
Παράδειγμα Χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται σε ένα εντεκάχρονο παιδί, που ανέπτυξε τέτοιες δεξιότητες για τη σύνδεσή του στο Διαδίκτυο μέσω του Nintendo του και υποκλέπτοντας ασύρματο σήμα από κάποιο γείτονά του, σπάζοντας πρώτα τους κωδικούς ασφαλείας (Reding, 2009)! Το παράδειγμα αυτό, μαζί με άλλα πολλά, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η πλήρης απαγόρευση στα παιδιά της πρόσβασής τους στο Διαδίκτυο είναι όχι μόνο λανθασμένη πρακτική αλλά και ουτοπική. Τα παιδιά, μέσω του κοινωνικού τους περίγυρου θα ανακαλύψουν τους τρόπους για την ικανοποίηση της ανάγκης για χρήση του Διαδικτύου, χρησιμοποιώντας, ίσως, μέχρι και αθέμιτες μεθόδους. Επιστροφή
14
ΠΑΚΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 2011-12 Επιμορφούμενη: Μαρία Χατζή Επιβλέπων καθηγητής: Λιόβας Δημήτριος Για το συγκεκριμένο αρχείο χρησιμοποιήθηκε υλικό και από τις ακόλουθες ιστοσελίδες: http://blogs.sch.gr/internet-safety/files/2008/04/internet_safety_students.pdf http://www.pi.ac.cy/InternetSafety/primary_kyndinoi.html http://www.medlook.net.cy/article.asp?item_id=761 http://www.cpe.gr/periodiko/asfaleia_sto_diadiktio.pdf
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.