Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘάλεια Δυοβουνιώτης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΜΟΝΟΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΑΞΗ: Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑ: Το σύννεφο έφερε βροχή ΜΑΘΗΜΑ: Μόνος στο σκοτάδι ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ ΧΡΟΝΟΣ: 3 Χ 80
2
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Τα παιδιά να: Αναπτύξουν την επιχειρηματολογία τους Αναπτύξουν την επιχειρηματολογία τους Εξοικειωθούν με διάφορα κειμενικά είδη: αγγελίες, καταλόγους, κτλ. Εξοικειωθούν με διάφορα κειμενικά είδη: αγγελίες, καταλόγους, κτλ. Εξοικειωθούν με το λεξιλόγιο σχετικά με τον καιρό. Εξοικειωθούν με το λεξιλόγιο σχετικά με τον καιρό. Εκφράζουν συναισθήματα. Εκφράζουν συναισθήματα. Διατυπώνουν υποθέσεις βλέποντας την εικόνα του βιβλίου και να παράγουν προφορικό λόγο. Διατυπώνουν υποθέσεις βλέποντας την εικόνα του βιβλίου και να παράγουν προφορικό λόγο. Γράφουν, να αναγνωρίζουν και να επεξεργάζονται το φθόγγο-γράμμα «Δδ». Γράφουν, να αναγνωρίζουν και να επεξεργάζονται το φθόγγο-γράμμα «Δδ». Αναλύουν και να συνθέτουν τη λέξη «σανίδα». Αναλύουν και να συνθέτουν τη λέξη «σανίδα». Ακούν και να κατανοούν το κείμενο. Ακούν και να κατανοούν το κείμενο. Αφηγούνται και να γράφουν μικρές προτάσεις σχετικές με το κείμενο. Αφηγούνται και να γράφουν μικρές προτάσεις σχετικές με το κείμενο. Ομαδοποιούν λέξεις του κειμένου με βάσει το υπό διδασκαλία γράμμα. Ομαδοποιούν λέξεις του κειμένου με βάσει το υπό διδασκαλία γράμμα. Μάθουν τη σωστή κίνηση γραφής του γράμματος Δδ. Μάθουν τη σωστή κίνηση γραφής του γράμματος Δδ. Αναγνωρίζουν και να διαβάζουν λέξεις του κειμένου τους. Αναγνωρίζουν και να διαβάζουν λέξεις του κειμένου τους. Συζητούν δικές τους εμπειρίες, να καταγράφουν και να εικονογραφούν τις προτάσεις τους αυτές. Συζητούν δικές τους εμπειρίες, να καταγράφουν και να εικονογραφούν τις προτάσεις τους αυτές.
3
ΝΕΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ: σκοτάδι, κουτάβι, κουταβάκι, πεζούλι, σανίδα, δρόμος, βροχή, ποδαράκια, μουσούδα, γάλα, βρέθηκες, μάλλον, έχασε, ανέβηκε, πάτησε, τρέμουν, δώστε, καημένο, χάδια, χαρά. ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ: (Δ δ) ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΕΣΑ: Βιβλίο: > Τετράδιο Εργασιών Ψηφιακά δισκάκια (CD’s) μουσικής με ήχους Εικόνα Εφημερίδες Ηλεκτρονικός υπολογιστής ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ: Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε ομάδες των 4
4
Αφόρμηση Τα παιδιά ακούνε από (CD’s) ήχους καταιγίδας και ήχους γαβγίσματος. Ρωτούμε τα παιδιά να μας πουν τι ήχους ακούσαν και να θυμηθούν που βρισκόταν το σκυλάκι στο προηγούμενο μάθημα. Αφού μας αφηγηθούν τι συνέβηκε στο προηγούμενο μάθημα τους ζητούμε να υποθέσουν τι μπορεί να έγινε στο σκυλάκι που βρισκόταν μέσα στη βροχή. Τα παιδιά ακούνε από (CD’s) ήχους καταιγίδας και ήχους γαβγίσματος. Ρωτούμε τα παιδιά να μας πουν τι ήχους ακούσαν και να θυμηθούν που βρισκόταν το σκυλάκι στο προηγούμενο μάθημα. Αφού μας αφηγηθούν τι συνέβηκε στο προηγούμενο μάθημα τους ζητούμε να υποθέσουν τι μπορεί να έγινε στο σκυλάκι που βρισκόταν μέσα στη βροχή.Επεξεργασία Παραγωγή προφορικού λόγου Τοποθετούμε στον πίνακα την εικόνα του βιβλίου και τους καλούμε να εκφράσουν ελεύθερα τις σκέψεις τους και αν οι υποθέσεις που έκαναν ήταν σωστές. Τους καλούμε στη συνέχεια να απαντήσουν σε ερωτήματα που θέτονται από εμάς. 1 ο Δίωρο
5
Παραγωγή γραπτού λόγου 1) Η δασκάλα εκμεταλλεύεται τις προτάσεις που αναπτύσσονται από τα παιδιά και καταγράφει στον πίνακα, κάτω από την εικόνα, εκείνες που αποτελούν μέρος του κειμένου και σιγά σιγά δομεί το κείμενό της, το οποίο έχει για τα παιδιά πλήρες νόημα, καλύπτοντας την περίσταση επικοινωνίας που μας δίνει η εικόνα (Τι ; Πώς; Πού; Ποιος; Πότε; Γιατί;). Αφού συμπληρωθεί το κείμενο, το διαβάζει αργά δείχνοντας την κάθε πρόταση και ακολουθώντας την πορεία της. Γίνεται ανάγνωση με διαφορετικούς τρόπους από τα παιδιά και με διαφορετικό ύφος π.χ. χαρούμενα, λυπημένα, αργά, γρήγορα, σε ομάδες. Αριθμούμε τις προτάσεις. Τα παιδιά διαβάζουν τα λόγια. Κάθε ομάδα διαβάζει διαφορετικό ηρώα.
6
5) Δίδονται στα παιδιά οι φιγούρες των ηρώων που συμμετάσχουν στο διάλογο και γίνεται προσπάθεια δραματοποίησης του διαλόγου. 6) Γίνεται προσπάθεια να αναγνωριστούν οι λέξεις - ουσιαστικά του κειμένου. Ζητούμε από κάποια παιδιά να τοποθετήσουν τις εικόνες των πιο πάνω λέξεων μέσα στο κείμενο στη σωστή θέση (οπτικοποίηση του κειμένου). 7) Αλλάζουμε τα σημεία στίξης στις προτάσεις και τα παιδιά καλούνται να διαβάσουν με ανάλογο ύφος. 8) Επιλέγουμε την πρόταση «Με λίγα χάδια στη μουσούδα θα είναι μια χαρά» για επεξεργασία. Απομονώνουμε τις λέξεις «χάδια» και «μουσούδα» και τις γράφουμε κατακόρυφα με το γράμμα «δ» να αποτελεί τον άξονα. Ψάχνουμε και για άλλες λέξεις μέσα στο κείμενο που να έχουν θέση στον άξονα του «δ».
7
9) Τα παιδιά αναφέρουν τις λέξεις που αρχίζουν ή περιέχουν το «δ» από το οπτικό λεξιλόγιο της τάξης. 10) Κυκλώνουν τα «Δ δ» στο κείμενο που βρίσκεται στον πίνακα και στη συνέχεια στο βιβλίο τους. 11) Συμπληρώνουν την άσκηση στο βιβλίο του μαθητή. 12) Τραγουδούμε το επιπρόσθετο κείμενο πολλές φορές.
8
2 ο Δίωρο Αφόρμηση Σήμερα το πρωί καθώς ερχόμουν στο σχολείο άκουγα στο ράδιο το δελτίο ειδήσεων. Έλεγε ότι σε κάποια χώρα της Ασίας είχαν γίνει μεγάλες καταιγίδες και πολλοί άνθρωποι έχασαν τα σπίτια τους και έμειναν στο δρόμο. Μήπως αυτή η είδηση σας θυμίζει κάτι ; Ξέρετε κάποιον που να του έτυχε κάτι παρόμοιο; Προσπαθούμε να εκμαιεύσουμε το κείμενο. Εξασκούμε τη μνήμη των παιδιών και ταυτόχρονα αποτελεί μέρος της συντρέχουσας αξιολόγησης και της παραγωγής προφορικού λόγου. Εμφανίζουμε την εικόνα με το κείμενο.
9
Επεξεργασία 1) Γίνεται μεγαλόφωνη ανάγνωση του κειμένου, αρχικά όλοι μαζί ολόκληρο το κείμενο και στη συνέχεια πρόταση με πρόταση, ακολούθως ομαδικά και ατομικά. 2) Γίνεται ενίσχυση του λεξιλογίου με οπτικό υλικό (εικόνες) πάνω στο κείμενο του πίνακα. 3) Ανοίγουν το βιβλίο και διαβάζουν δείχνοντας πάντα μέσα στο βιβλίο το σημείο που διαβάζουν. 4) Ομαδοποιούν τις λέξεις του κειμένου που αρχίζουν ή περιέχουν το «δ». 5) Παιχνίδι «Ο Μάγειρας». Η δασκάλα βάζει στον πίνακα την κατσαρόλα του μάγειρα και μέσα γράφει λέξεις του κειμένου με ανακατεμένα γράμματα. Τα παιδιά βρίσκουν τις λέξεις και γράφονται στον πίνακα. 6) Εργασία στις ομάδες. Δίνουμε εικόνες και τα παιδιά τοποθετούν το αρχικό γράμμα από τη γραμματοθήκη τους πάνω από την εικόνα.
10
7) Παιχνίδι «Λεξοεικόνες». Δίνουμε στις ομάδες εικόνες με τη λέξη γραμμένη στο κάτω μέρος. Από το αρχικό γράμμα της κάθε λέξης σχηματίζεται μια καινούργια, την οποία ανακοινώνουν στην τάξη (η δραστηριότητα αυτή μπορεί να παρουσιαστεί και στον Η.Υ. με το πρόγραμμα Kidspiration). 8) Παιγνίδι «Παζλ». Δίδονται στις ομάδες κομμάτια του παζλ, όπου αναγράφεται μια συλλαβή. Τα παιδιά προσπαθούν να ενώσουν σωστά το παζλ, για να σχηματίσουν τη λέξη. 9) Τοποθετούνται από τη δασκάλα διάφορες εικόνες στον πίνακα. Παίρνει από τη γραμματοθήκη της τάξης γράμματα και φτιάχνει μέρος της λέξης (πχ λούδ). Τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τις εικόνες, στις οποίες ανήκει το μέρος της λέξης (πχ λουλούδι, πεταλούδα). 10) Βάζουμε στον πίνακα καρτέλες με γνωστές λέξεις. Τα παιδιά συνεργάζονται στις ομάδες τους και φτιάχνουν πρόταση. Βάζουν σημεία στίξης και τις διαβάζουν με το σωστό ύφος.
11
Αφόρμηση Τα παιδιά ακούνε στο ράδιο μαγνητοφωνημένο δελτίο καιρό. Γίνεται συζήτηση για αυτό που έχουν ακούσει. Η δασκάλα ρωτά τα παιδιά τι νομίζουν ότι είναι αυτό που ακούσαν, ποιες ώρες της ημέρας και σε πιο ραδιοφωνικό πρόγραμμα το ακούνε. Ρωτούμε τα παιδιά να μας πουν από που αλλού μπορούμε να μάθουμε το δελτίο καιρό. 3 ο Δίωρο
12
Επεξεργασία 1) Δίνουμε σε κάθε ομάδα ένα απόκομμα εφημερίδας με δελτίο καιρού. Τους ζητούμε να το συζητήσουν και να ανακοινώσουν στην τάξη τι αναγράφεται σε αυτό. 2) Τοποθετούμε στον πίνακα τις εικόνες με τα σύμβολα για τον καιρό και τις αντίστοιχες λέξεις ανακατωμένες. Τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν την εικόνα με την αντίστοιχη λέξη. 3) Με τη βοήθεια του προγράμματος Storybook στον Η.Υ. μπορούν να φτιάξουν ιστορίες με διάφορες εικόνες τοπίων με διαφορετικές καιρικές συνθήκες. 4) Τα παιδιά συντάσσουν κατάλογο καιρικών φαινόμενων. 5) Δραματοποίηση. Γίνονται δημοσιογράφοι και ανακοινώνουν από την τηλεόραση της τάξης ένα δελτίο καιρού. 6) Γίνονται οι γραπτές εργασίες στο τετράδιο εργασιών. 7) Κάνουμε γραφή του νέου γράμματος. 8) Αντιγραφή πρότασης για ορθογραφία: «Ένα δώρο για το κουτάβι».
13
Αξιολόγηση Συντρέχουσα και τελική με τη χρήση φυλλαδίων. Διαθεματική προσέγγιση Συναισθηματική αγωγή – Φόβος / Μοναξιά / Αλλαγές συναισθημάτων Συναισθηματική αγωγή – Φόβος / Μοναξιά / Αλλαγές συναισθημάτων Επιστήμη – Ο κύκλος του νερού Επιστήμη – Ο κύκλος του νερού Μουσική – Κατασκευή μουσικού οργάνου «Ξύλο της βροχής» / Ακροάσεις Μουσική – Κατασκευή μουσικού οργάνου «Ξύλο της βροχής» / Ακροάσεις Σπουδή Περιβάλλοντος – Οι εποχές Σπουδή Περιβάλλοντος – Οι εποχές Σχεδιασμός και τεχνολογία – Κατασκευή ημερολογίου για τον καιρό. Σχεδιασμός και τεχνολογία – Κατασκευή ημερολογίου για τον καιρό.
14
Βιβλιογραφία Ροντάρι, Τζ. (2003) Παραμύθια από το τηλέφωνο. Αθήνα, Εκδόσεις Μεταίχμιο Ροντάρι, Τζ. (2003) Παραμύθια από το τηλέφωνο. Αθήνα, Εκδόσεις Μεταίχμιο Ρόκα, Ν. (2005) Φοβάσαι; Από το φόβο ως το θάρρος. Αθήνα, Εκδόσεις Κέδρος Ρόκα, Ν. (2005) Φοβάσαι; Από το φόβο ως το θάρρος. Αθήνα, Εκδόσεις Κέδρος Γκόντιουν, Σ. (2004) Πέφτει, πέφτει η σταγόνα. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη Γκόντιουν, Σ. (2004) Πέφτει, πέφτει η σταγόνα. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη Γιαννίκου, Κ. (1997) Δε φοβάμαι … το σκοτάδι. Αθήνα, Εκδόσεις μοντέρνοι Καιροί Γιαννίκου, Κ. (1997) Δε φοβάμαι … το σκοτάδι. Αθήνα, Εκδόσεις μοντέρνοι Καιροί Πέτροβιτς-Ανδρουτσόπουλου, Λ (1988) Ιστορίες με τους δώδεκα μήνες. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη Πέτροβιτς-Ανδρουτσόπουλου, Λ (1988) Ιστορίες με τους δώδεκα μήνες. Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη Αναγνωστόπουλος, Β.Δ. (1994) Ανθολόγιο εποχών. Αθήνα, Εκδόσεις Καστανιώτη Αναγνωστόπουλος, Β.Δ. (1994) Ανθολόγιο εποχών. Αθήνα, Εκδόσεις Καστανιώτη Κάπλερ, Κ. (1984) Μέρες του χειμώνα. Παιχνίδια –Σχέδια – Γρίφοι - Κατασκευές. Αθήνα, Εκδόσεις Μίνωας Κάπλερ, Κ. (1984) Μέρες του χειμώνα. Παιχνίδια –Σχέδια – Γρίφοι - Κατασκευές. Αθήνα, Εκδόσεις Μίνωας Υπουργείο Παιδείας Κύπρου. Βιβλίο Επιστήμης Α’ Δημοτικού. Υπουργείο Παιδείας Κύπρου. Βιβλίο Επιστήμης Α’ Δημοτικού.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.