Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ Βιώσιμες Πρακτικές στην Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ Βιώσιμες Πρακτικές στην Εφοδιαστική Αλυσίδα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Βιώσιμες Πρακτικές στην Εφοδιαστική Αλυσίδα Αγροτικών Προϊόντων Δρ. Γεώργιος Μαλινδρέτος Επικ.Καθηγητής Logistics Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα gmal@hua.gr ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες»»

2 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr  Επίσης, διαθέτει στα καταστήματά της κρασιά από 20 διαφορετικές χώρες από όλο τον κόσμο, καθότι οι εταιρίες τροφίμων και κρασιών έχουν αναπτύξει εξαιρετικές υποδομές Logistics σχετικά με τα προϊόντα αυτά.  H βρετανική λιανεμπορική εταιρεία τροφίμων Tesco, η μεγαλύτερη στην Ευρώπη, διαθέτει στα καταστήματά της ισπανικές ντομάτες μόνο 3 ημερών, ενώ, πωλεί πάνω από 40 ποικιλίες μήλων από όλο τον κόσμο. ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ

3 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Η Σύγχρονη Εφοδιαστική Αλυσίδα Supply chain Η Σύγχρονη Εφοδιαστική Αλυσίδα Supply chain ΡΟΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

4 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Προμήθειες Διαχείριση Αποθεμάτων Διακίνηση Αποθήκευση Μεταφορές Διανομή Εφοδιαστική : Πλέγμα σημαντικών λειτουργιών σε αλληλεξάρτηση. Στόχος η αποτελεσματική διεκπεραίωση του συνόλου των λειτουργιών με προσοχή στο συνολικό αποτέλεσμα (κύκλωμα Logistics)  επίτευξη στόχων

5 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr  ΕΠΙΚΡAΤΗΣΗ SMEs (Tο μέσο μέγεθος μίας αγροτικής εκμετάλλευσης στην Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά από το αντίστοιχο της ΕΕ-27 (49 στρ. έναντι 126 στρ.). Η Ολλανδία για παράδειγμα, με μιάμιση φορά περισσότερο πληθυσμό, εμφανίζει 20% λιγότερες επιχειρήσεις.

6 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr ΣΥΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ “ Get bigger or get out ” πλέγματος συνεργασιών  Συγκρότηση πλέγματος συνεργασιών με άλλες επιχειρήσεις, οργανισμούς, φορείς.  Στόχευση αποκόμισης αμοιβαίων “συνεργικών αποτελεσμάτων”…. (win-win πρωτοβουλίες)

7 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΦΟΔΙΑΣTΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ

8 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων πόρων και τεχνογνωσίας Ελαχιστοποίηση του συνολικού κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω βασικά οικονομιών κλίμακας Προσθήκη αξίας και αύξηση παραγωγικόττας με συμπληρωματικότητα των ικανοτήτων και δεξιοτήτων (‘win – win’)  Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ

9 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Είδος συνέργειαςΑποτέλεσμα / Στόχος Μεταξύ των μικρομεσαίων αγροτών  Δημιουργία Συνεταιρισμού  Συμπράξεις διαφορετικών κλάδων (π.χ. κρασιού, ελαιολάδου) Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς χρηματοδότησης (π.χ τράπεζες)  Χρηματοδότηση  Τεχνογνωσία Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών και μεταποιητικών επιχειρήσεων (βιομηχανία τροφίμων)  Συμβολαιακή γεωργία  Πληροφόρηση - τεχνογνωσία στις αγροτικές επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς  Διείσδυση στα κανάλια διανομής Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με εκπαιδευτικούς φορείς  Πληροφόρηση και τεχνογνωσία  Συνεχής κατάρτιση Μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αγροδιατροφική εφοδιαστική αλυσίδα  Αγροτικά clusters Μεταξύ αγροτικών, τουριστικών μονάδων και πολιτιστικών φορέων  Τοπική ανάπτυξη  Κοινή προώθηση  Αλληλοσυμπλήρωση δεξιοτήτων/γνώσεων

10 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Συνεργασία….. Στον τομέα των προμηθειών και γενικότερα στην παραγωγή π.χ. λιπάσματα  εξοικονομήσεις σε αγορές μείωση κόστους παραγωγής Στον τομέα της συσκευασίας, αποθήκευσης και διανομής στα σημεία πώλησης - είτε με δημιουργία εγκαταστάσεων και ιδίων κοινών μέσων μεταφοράς, είτε με συνεργασία με εταιρίες παροχής υπηρεσιών Logistics - έλεγχος κόστους αποθήκευσης και διανομής, τα οποία θα είναι χαμηλότερα εξαιτίας οικονομιών κλίμακας (΄μοίρασμα του κόστους’) ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΞΟΝΕΣ ΤΑ LOGISTICS & ΤΟ MARKETING

11 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Στη σύγχρονη εποχή, ο θεσμός της χρήσης εξωτερικών συνεργατών (outsourcing) στον τομέα της Εφοδιαστικής, έχει γνωρίσει σημαντική πρόοδο. Ειδικότερα, στον τομέα της ψυκτικής διαδικασίας της ‘εφοδιαστικής αλυσίδας’, έχουν δραστηριοποιηθεί Ψυγεία Δημόσιας Χρήσης (ΨΔΧ), τα οποία προσφέρουν υπηρεσίες αποθήκευσης και διανομής σε εταιρίες τροφίμων. Τα ΨΔΧ παράγουν ‘οικονομίες κλίμακας’, μέσω ομαδοποιημένων φορτοεκφορτώσεων, συντήρησης και επιμερισμού του κόστους μεταφοράς ή διανομής σε περισσότερους χρήστες.

12 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Συνεργασία….. Χρήση δικτύου πωλητών για την εύρεση καναλιών διανομής για την προώθηση των προϊόντων Χρήση σύγχρονων εργαλείων αναζήτησης (π.χ google trends) Δυναμικά sites (links με άλλες ενδιαφέρουσες πηγές) Δημιουργία newsletters ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ LOGISTICS & MARKETING

13 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Παγκόσμια αγορά Google Trends

14 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Σύγχρονα Κανάλια επικοινωνίας : Κοινωνικά δίκτυα

15 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr

16 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr http://www.youtube.com/watch?v=gq0wsXOKlL4  Το δημοπρατήριο Flora Holland προσφέρει στους πελάτες την μεγαλύτερη και πληρέστερη ποικιλία λουλουδιών και φυτών (20,000 διαφορετικά είδη κάθε μέρα) που παράγονται παγκοσμίως. Καθημερινά, 8.000 παραγωγοί από όλο τον κόσμο διαπραγματεύονται τα άνθη και τα φυτά στις διάφορες αγορές. Στόχος του συνεταιρισμού είναι η επίτευξη της πλεονεκτικότερης θέσης αγοράς στα μέλη – παραγωγούς, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Στη χώρα του Βελγίου λειτουργούν 9 λαχαναγορές που έχουν δημοπρατήρια οπωροκηπευτικών προϊόντων. Το δημοπρατήριο Mechlin είναι το μεγαλύτερο συνεταιριστικό δημοπρατήριο, ενώ η αγορά τροφοδοτεί την αγορά των Βρυξελών και άλλων πόλεων του Βελγίου ενώ μέσω αυτής εξάγονται και προϊόντα σε Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία. Η αγορά συγκροτείται από συνεταιριστική οργάνωση δύο χιλιάδων μελών και στεγάζεται σε ένα χώρο πεντακοσίων στρεμμάτων… ΚΛΕΙΔΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΡΙΩΝ : LOGISTICS

17 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Το δημοπρατήριο Flora Holland

18 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Είδος συνέργειαςΑποτέλεσμα / Στόχος Μεταξύ των μικρομεσαίων αγροτών  Δημιουργία Συνεταιρισμού  Συμπράξεις διαφορετικών κλάδων (π.χ. κρασιού, ελαιολάδου) Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς χρηματοδότησης (π.χ τράπεζες)  Χρηματοδότηση  Τεχνογνωσία Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών και μεταποιητικών επιχειρήσεων (βιομηχανία τροφίμων)  Συμβολαιακή γεωργία  Πληροφόρηση - τεχνογνωσία στις αγροτικές επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς  Διείσδυση στα κανάλια διανομής Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με εκπαιδευτικούς φορείς  Πληροφόρηση και τεχνογνωσία  Συνεχής κατάρτιση Μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αγροδιατροφική εφοδιαστική αλυσίδα  Αγροτικά clusters Μεταξύ αγροτικών, τουριστικών μονάδων και πολιτιστικών φορέων  Τοπική ανάπτυξη  Κοινή προώθηση  Αλληλοσυμπλήρωση δεξιοτήτων/γνώσεων

19 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Η περίπτωση της ‘ΘΕΣγάλα’  Iδρύθηκε στα τέλη του 2010 από μια ομάδα αγελαδοτρόφων γαλακτοπαραγωγών της Θεσσαλίας και της Πιερίας με κεντρικό τους σύνθημα «Συνεταιριζόμαστε διαφορετικά» και ο οποίος έχει εξελιχθεί στον πρώτο πρότυπο παραγωγικό συνεταιρισμό αγελαδινού γάλακτος της χώρας μας.  Ο Συνεταιρισμός σήμερα (2015) απαρτίζεται από 102 αγελαδοτρόφους παραγωγούς - μέλη, διαθέτει 57 μονάδες παραγωγής αγελαδινού γάλακτος, ενώ η συνολική παραγωγή γάλακτος ανέρχεται στους 130 τόνους ημερησίως, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 10% της εγχώριας παραγωγής.  Η δημιουργία του και η ανάπτυξη συνεργειών σε όλο το φάσμα του πρωτογενούς και όχι μόνο τομέα αποσκοπεί μέσω της ανάπτυξης ενός εκτεταμένου δικτύου συνεργειών με τοπικούς αγρότες για την παραγωγή και προμήθεια μαζικών ποσοτήτων πρώτων υλών στο πλαίσιο της «Συμβολαιακής Γεωργίας», επιτυγχάνοντας ένα διττό στόχο: μείωση κόστους παραγωγής, παράλληλα με την εξασφάλιση ενός σταθερού εισοδήματος για τους γεωργούς

20 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr ΤΟ ΓΆΛΑ φτάνει άμεσα στα σημεία πώλησης & στις δεξαμενές των αυτόματων μηχανών εμφιάλωσης γάλακτος. 29 καταστήματα σε ΛΑΡΙΣΑ & ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

21 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Είδος συνέργειαςΑποτέλεσμα / Στόχος Μεταξύ των μικρομεσαίων αγροτών  Δημιουργία Συνεταιρισμού  Συμπράξεις διαφορετικών κλάδων (π.χ. κρασιού, ελαιολάδου) Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς χρηματοδότησης (π.χ τράπεζες)  Χρηματοδότηση  Τεχνογνωσία Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών και μεταποιητικών επιχειρήσεων (βιομηχανία τροφίμων)  Συμβολαιακή γεωργία  Πληροφόρηση - τεχνογνωσία στις αγροτικές επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς  Διείσδυση στα κανάλια διανομής Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με εκπαιδευτικούς φορείς  Πληροφόρηση και τεχνογνωσία  Συνεχής κατάρτιση Μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αγροδιατροφική εφοδιαστική αλυσίδα  Αγροτικά clusters Μεταξύ αγροτικών, τουριστικών μονάδων και πολιτιστικών φορέων  Τοπική ανάπτυξη  Κοινή προώθηση  Αλληλοσυμπλήρωση δεξιοτήτων/γνώσεων

22 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr  Π.χ. Βασικότερη χώρα εισαγωγής κρασιού στη γερμανική αγορά είναι η Ιταλία, κυρίως λόγω του ότι είναι απλούστερη για τους εισαγωγείς η συν- φόρτωση κρασιού με ελαιόλαδο (βασικό «φυσικό» ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ιταλίας απέναντι στη Γαλλία, η οποία παράγει ελάχιστες ποσότητες ελαιολάδου)  Αρκετές οίνο-βιομηχανίες «προσανατολίζονται» και στην εμφιάλωση ελαιολάδων - πολύ περισσότερο κάτω από τις έντονες συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν σήμερα στο κρασί σε αντίθεση με το ελαιόλαδο, στο οποίο «επιτυγχάνονται» σημαντικά υψηλότερα ποσοστά μικτού κέρδους.

23 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Είδος συνέργειαςΑποτέλεσμα / Στόχος Μεταξύ των μικρομεσαίων αγροτών  Δημιουργία Συνεταιρισμού  Συμπράξεις διαφορετικών κλάδων (π.χ. κρασιού, ελαιολάδου) Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς χρηματοδότησης (π.χ τράπεζες)  Χρηματοδότηση  Τεχνογνωσία Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών και μεταποιητικών επιχειρήσεων (βιομηχανία τροφίμων)  Συμβολαιακή γεωργία  Πληροφόρηση - τεχνογνωσία στις αγροτικές επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς  Διείσδυση στα κανάλια διανομής Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με εκπαιδευτικούς φορείς  Πληροφόρηση και τεχνογνωσία  Συνεχής κατάρτιση Μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αγροδιατροφική εφοδιαστική αλυσίδα  Αγροτικά clusters Μεταξύ αγροτικών, τουριστικών μονάδων και πολιτιστικών φορέων  Τοπική ανάπτυξη  Κοινή προώθηση  Αλληλοσυμπλήρωση δεξιοτήτων/γνώσεων

24 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr ΑΓΡΟΤΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Οριζόντια Συμμαχία 1 Αγροτουρισμός ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕΣΩ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ καθετοποίηση Οριζόντια Συμμαχία 2 Συμμαχία 3 ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑ, ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ, ΔΙΑΝΟΜΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

25 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Με τη χρήση του σήματος ποιότητας και εντοπιότητας προϊόντων και υπηρεσιών αναδεικνύεται ο δεσμός των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των κρητικών προϊόντων με την πολιτισμική παράδοση και την ευρύτερη κουλτούρα της Κρήτης… Η δημιουργία προτύπων Πιστοποίησης με το Σήμα «ΚΡΗΤΗ», στο πλαίσιο της «Περιφερειακής Ετικέτας Κρήτης» για τους παραπάνω θεματικούς τομείς ( προϊόντα, εστίαση, τουρισμός, εμπόριο ), λειτουργεί συνδυαστικά για την ανάπτυξη όλων των παραγωγικών τομέων της Κρήτης (πρωτογενής παραγωγή, μεταποίηση, εμπόριο, τουρισμός). ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ BRAND NAME: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΚΡΗΤΗ»

26 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr  Με τη χρήση του σήματος «ΚΡΗΤΗ» διασφαλίζεται η παραγωγή πιστοποιημένων ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων. Οι προδιαγραφές πιστοποίησης καλύπτουν όλες τις φάσεις στην ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ από το χωράφι έως τον καταναλωτή, συμπεριλαμβάνοντας τη λειτουργία της επιχείρησης, την προέλευση των προϊόντων, την παραγωγική διαδικασία, τη μεταποίηση, την τυποποίηση και τη διάθεση. ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ BRAND NAME: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΚΡΗΤΗ»

27 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr 2ακόμα περιφερειακές ετικέτες κάτω από την ομπρέλα του σήματος «ΚΡΗΤΗ» ή «ΚΡΗΤΗ Γενέτειρα Αξιών»  το Σήμα Ποιότητας Κρητικής Κουζίνας για τις επιχειρήσεις εστίασης, και το Σήμα για τα Επισκέψιμα Οινοποιεία.  Ήδη τον Φεβρουάριο του 2014 απονεμήθηκε το σήμα πιστοποίησης προϊόντων «ΚΡΗΤΗ Γενέτειρα Αξιών» στις 20 πρώτες κρητικές επιχειρήσεις και σε σύνολο 70 περίπου προϊόντων.  Επίσης, προχώρησε η λειτουργία του «Κρητικού Μπακάλικου», κάτω από την ομπρέλα του σήματος «ΚΡΗΤΗ». Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας μετέχει η Περιφέρεια Κρήτης και επιχειρήσεις του χώρου των ποτών και των τροφίμων και στόχος της θα είναι η προώθηση στην αγορά των πιστοποιημένων με το σήμα «Κρήτη» προϊόντων του νησιού. ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ BRAND NAME: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΚΡΗΤΗ»

28 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Είδος συνέργειαςΑποτέλεσμα / Στόχος Μεταξύ των μικρομεσαίων αγροτών  Δημιουργία Συνεταιρισμού  Συμπράξεις διαφορετικών κλάδων (π.χ. κρασιού, ελαιολάδου) Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς χρηματοδότησης (π.χ τράπεζες)  Χρηματοδότηση  Τεχνογνωσία Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών και μεταποιητικών επιχειρήσεων (βιομηχανία τροφίμων)  Συμβολαιακή γεωργία  Πληροφόρηση - τεχνογνωσία στις αγροτικές επιχειρήσεις ή συνεταιρισμούς  Διείσδυση στα κανάλια διανομής Μεταξύ αγροτικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών με εκπαιδευτικούς φορείς  Πληροφόρηση και τεχνογνωσία  Συνεχής κατάρτιση Μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αγροδιατροφική εφοδιαστική αλυσίδα  Αγροτικά clusters Μεταξύ αγροτικών, τουριστικών μονάδων και πολιτιστικών φορέων  Τοπική ανάπτυξη  Κοινή προώθηση  Αλληλοσυμπλήρωση δεξιοτήτων/γνώσεων

29 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Συνεργική δράση μεταξύ όλων των φορέων που εμπλέκονται στον αγροτικό τομέα : αγρότες, βιομηχανίες και καταστήματα τροφίμων, πανεπιστήμια, καταναλωτικοί φορείς, κτλ. συνεργάζονται σε ένα ολιστικό πλέγμα διάδρασης και διάχυσης τεχνογνωσίας (αγροτικά clusters). Με απλά λόγια το cluster - σύμπραξη, συνέργεια, δικτύωση - είναι ένα είδος συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών ομάδων, ατόμων, φορέων ή ενώσεων, που αποτελούν τους κρίκους μιας αλυσίδας προστιθέμενης αξίας, αλληλοσυμπλήρωσης γνώσεων και δεξιοτήτων με ένα κοινό σκοπό. Σε αυτά, εκτός από τις επιχειρήσεις - εταίρους, περιλαμβάνονται και υποστηρικτικές επιχειρήσεις και φορείς, επαγγελματικά επιμελητήρια, εκπαιδευτικά ιδρύματα, ερευνητικά κέντρα, κυβερνητικοί οργανισμοί, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κ.α., οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες οριζοντίου χαρακτήρα. Ολιστικό πλέγμα διάδρασης και διάχυσης τεχνογνωσίας αγροτικά clusters

30 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr η Περιφέρεια Πελοποννήσου επιλέχθηκε πιλοτικά για τη δημιουργία του πρώτου cluster αγροτικών προϊόντων. α) Η Περιφέρεια και οι Δήμοι της οικείας κάθε φορά Περιφέρειας. β) Οι Συλλογικές Αγροτικές Οργανώσεις της Περιφέρειας. γ) Φορείς της βιομηχανίας, του εμπορίου, του τουρισμού, της εστίασης και των καταναλωτών (νομικά και φυσικά πρόσωπα), που δραστηριοποιούνται στην οικεία Περιφέρεια και στο χώρο των διατροφικών αγροτικών προϊόντων. δ) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Ερευνητικά Κέντρα, τα οποία εδρεύουν στην οικεία Περιφέρεια ή δραστηριοποιούνται σε γνωστικά και ερευνητικά πεδία σχετικά με το σχετικό κάθε φορά “καλάθι της περιφέρειας”. ΑΓΡΟΤΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

31 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Το cluster «ελληνικό γκότζι» λειτουργεί ως Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία με πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο το οποίο εκλέγεται από το γενική Συνέλευση κάθε πέντε χρόνια. Το cluster «ελληνικό γκότζι» δημιουργήθηκε για να προωθήσει με ολοκληρωμένο τρόπο την καλλιέργεια του γκότζι μπέρρυ και να παράξει υψηλής ποιότητας καινοτόμα προϊόντα με εξαγωγικό προσανατολισμό. Τρεις είναι οι πυλώνες των μελών του: α) Οι καλλιεργητές β) οι μεταποιητικές – εμπορικές επιχειρήσεις και γ) οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και τα ερευνητικά ιδρύματα Αγροτικό Cluster "ελληνικό γκότζι"

32 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Οι μεταποιητικές και εμπορικές επιχειρήσεις γίνονται μέλη του cluster εφόσον εξυπηρετούν το επιχειρηματικό σχέδιό του στην παρούσα φάση. Σε αυτές τις επιχειρήσεις παρέχεται τεχνογνωσία ανάπτυξης προϊόντων η οποία προκύπτει από τις κατά καιρούς έρευνες που διεξήγαγαν τα συνεργαζόμενα ερευνητικά ιδρύματα. Η εφαρμοσμένη αυτή έρευνα γίνεται τελικό προϊόν το οποίο διακινείται είτε μέσω του δικτύου των ιδίων των επιχειρήσεων είτε μέσω του εμπορικού δικτύου που σχεδιάστηκε από το cluster. Αγροτικό Cluster "ελληνικό γκότζι" Οι καλλιεργητές ακολουθούν τις οδηγίες καλλιέργειας σύμφωνα με το καλλιεργητικό πλάνο και την σχετική ενημέρωση που έγινε πριν την έναρξη της καλλιέργειας. Αποκτούν κωδικό πρόσβασης στο σύστημα παρακολούθησης των καλλιεργειών το οποίο ενημερώνουν για τη δική τους καλλιέργεια. Τόσο η γραμματεία όσο και οι γεωπόνοι του cluster βρίσκονται σε συνεχή επαφή μαζί τους για πιθανά προβλήματα κατά την καλλιέργεια και συγκομιδή.

33 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Ο τρίτος πυλώνας των μελών του cluster είναι τα ερευνητικά ιδρύματα τα οποία διεξάγουν έρευνα σύμφωνα με τις ανάγκες του cluster ώστε να επιλυθούν αντίστοιχα προβλήματα τόσο των καλλιεργητών όσο και των επιχειρήσεων. Ολοκληρώθηκε ήδη η ταυτοποίηση των ποικιλιών του γκότζι από το ΕΚΕΤΑ καθώς και η μέθοδος ξήρανσης των καρπών και παραγωγής σκόνης από τους καρπούς του γκότζι. Αγροτικό Cluster "ελληνικό γκότζι" Το πιο εξελιγμένο όμως μέρος του cluster είναι το logistics του  Συνεργασία των καλλιεργητών με τις μεταποιητικές επιχειρήσεις και η διακίνηση της παραγωγής σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις με βάση το είδος της μεταποιητικής δραστηριότητας και της γεωγραφικής τους θέσης, ώστε να μειωθούν όσο περισσότερο γίνεται τα κόστη μεταφοράς της πρώτης ύλης και συνακόλουθα της αντίστοιχης τιμής του τελικού προϊόντος.

34 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr

35 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Αγροτικός τομέας Χαμηλότερο κόστος που δίνει τη δυνατότητα και για χαμηλότερες τιμές μπορεί ενδεικτικά να προέλθει από….  Οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή (π.χ. αγορές μεγάλων ποσοτήτων λιπασμάτων)  μείωση ενεργειακού κόστους (π.χ γεωθερμική ενέργεια)  συνεργασία με εταιρίες συσκευασίας και Logistics (outsourcing)  μoίρασμα κόστους μεταφοράς με συνέργειες με άλλα προϊόντα (κυρίως στις εξαγωγές)

36 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ-ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ  Διαφοροποιημένο προϊόν (π.χ. ποιοτικά χαρακτηριστικά)  Διαφοροποιημένη υπηρεσία, : ελκυστικότερο φυσικό περιβάλλον, καλύτερη εξυπηρέτηση (σε όρους χρόνου, πληρωμών, κτλ.)  Διαφοροποίηση στην εικόνα : σύμβολα, σλόγκαν, αλλά και μέσω δράσεων ΕΚΕ (εταιρικής κοινωνικής ευθύνης) – CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR)

37 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Μοναδικότητα μπορεί ενδεικτικά να προέλθει από….  Διαφοροποιημένη εξυπηρέτηση πελατών (σε σχέση με την επικοινωνία, παράδοση, συσκευασία, τρόπο πληρωμής, κτλ.)  Επικέντρωση στις ανάγκες λιγότερων πελατών που επιθυμούν το διαφορετικό, ποιοτικά ανώτερο προϊόν (σε σχέση με παραγωγή, τόπο)  Νέα ‘πράσινα’ προϊόντα (π.χ. κλιματικά ουδέτερα προϊόντα) – έξαρση πρασινοποίησης παγκοσμίως!  Επικέντρωση σε καλλιέργειες που βασικά αφορούν και σε άλλες βιομηχανίες (π.χ. βότανα για φαρμακευτική χρήση)  Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων παραγωγής προϊόντων αλλά και αξιοποίησης πλέον και των αποβλήτων

38 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr

39 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Μοναδικότητα μπορεί ενδεικτικά να προέλθει από….  Διαφοροποιημένη εξυπηρέτηση πελατών (σε σχέση με την επικοινωνία, παράδοση, συσκευασία, τρόπο πληρωμής, κτλ.)  Επικέντρωση στις ανάγκες πελατών που επιθυμούν το διαφορετικό, ποιοτικά ανώτερο προϊόν (σε σχέση με παραγωγή, τόπο)  Νέα ‘πράσινα’ προϊόντα (π.χ. κλιματικά ουδέτερα προϊόντα) – έξαρση πρασινοποίησης παγκοσμίως!  Επικέντρωση σε καλλιέργειες που βασικά αφορούν και σε άλλες βιομηχανίες (π.χ. βότανα για φαρμακευτική χρήση)  Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων παραγωγής προϊόντων αλλά και αξιοποίησης πλέον και των αποβλήτων

40 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Πηγή : DOORS database (http://ec.europa.eu/agriculture/quality/door/list.html)http://ec.europa.eu/agriculture/quality/door/list.html Επεξεργασία δεδομένων : Γ.Μαλινδρέτος (6/4/2015)

41 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr η Ελλάδα δεν κατέχει το ‘ δίκαιο ’ μερίδιο της στις εξαγωγές του ελαιολάδου παγκοσμίως, αφού στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου συνολικά το μερίδιο της είναι μόλις 4%, ενώ η Ισπανία και Ιταλία κατέχουν το 96%. Αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο γεγονός ότι η Ελλάδα εξάγει στην Ιταλία ελαιόλαδο χύμα - το 2009 εξήγαγε στην Ιταλία το 60% της συνολικής εξαγόμενης ποσότητας στην Ιταλία - το οποίο μετά από επεξεργασία, τυποποιείται και επανεξάγεται στις παγκόσμιες αγορές Mackinsey & Company (2012). Greece 10 year ahead: Executive Summary. March 2012.

42 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Μοναδικότητα μπορεί ενδεικτικά να προέλθει από….  Διαφοροποιημένη εξυπηρέτηση πελατών (σε σχέση με την επικοινωνία, παράδοση, συσκευασία, τρόπο πληρωμής, κτλ.)  Επικέντρωση στις ανάγκες λιγότερων πελατών που επιθυμούν το διαφορετικό, ποιοτικά ανώτερο προϊόν (σε σχέση με παραγωγή, τόπο)  Επικέντρωση σε καλλιέργειες που βασικά αφορούν και σε άλλες βιομηχανίες (π.χ. βότανα για φαρμακευτική χρήση)  Νέα ‘πράσινα’ προϊόντα (π.χ. κλιματικά ουδέτερα προϊόντα) – έξαρση ‘πρασινοποίησης’ παγκοσμίως!  Εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων παραγωγής προϊόντων αλλά και αξιοποίησης πλέον και των αποβλήτων

43 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr EΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ‘ΒΙΩΣΙΜΩΝ’ ΛΥΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ η σημασία της ‘ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ’ (SUSTAINABILITY)  μοναδικότητα, διαφοροποίηση με έμφαση στην κοινωνία και το περιβάλλον

44 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί τελευταία στον τομέα των οργανικών αποβλήτων. και την αναζήτηση πράσινων διαδικασιών για να αντικατασταθούν οι συμβατικές μέθοδοι επεξεργασίας των οργανικών αποβλήτων, όπως εκχύλιση, τεχνολογία μεμβράνης, βιομετατροπές, μοριακή απόσταξη, χρήση των υποπροϊόντων του τομέα του ελαιολάδου για την επεξεργασία των οργανικών αποβλήτων. Τα οργανικά απόβλητα του ελαιολάδου έχουν αναγνωριστεί ως πολύτιμοι πόροι που μπορούν να μετατραπούν σε χρήσιμα προϊόντα μέσω μικροβιακών μετασχηματισμών. Τα οργανικά απόβλητα μπορούν να αντιμετωπιστούν με διάφορους τρόπους, όπως με στρατηγικές βιο-επεξεργασίας με αποτέλεσμα την παραγωγή βιοενέργειας (μεθάνιο, υδρογόνο, ηλεκτρική ενέργεια). Επιπλέον, μια άλλη πράσινη τεχνική που μπορεί να εφαρμοστεί είναι η διαδικασία της αναερόβιας χώνευσης των οργανικών αποβλήτων, ως εναλλακτική λύση για την επεξεργασία των αποβλήτων και την πολύτιμη ανάκτηση ενέργειας (βιοαέριου). ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ – Οργανικά Απόβλητα

45 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Κ ΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ http://www.gaea.gr/el/our-environmental/ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ footprint (σε αέρια του θερμοκηπίου, νερό) από όλη την αλυσίδα ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΜΑΤΟΣ (€) στον οργανισμό myclimate.org ΧΡΗΣΗ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ Life Cycle Assessment ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΣΩ ΑΓΟΡΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

46 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr KΛΙΜΑΤΙΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ :  ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΑ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ  ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΜΑ  ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑ «ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ» ΚΑΙ ΌΧΙ ΣΕ «ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ» ΕΡΓΑ

47 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr Γεωργία ακριβείας είναι η διαχείριση των αγροτεμαχίων, σύμφωνα με τις παρατηρήσεις τις οποίες κάνουμε με σκοπό να εκμεταλλευτούμε την διαφοροποίηση των χαρακτηριστικών των χωραφιών. ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

48 ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ gmal@hua.gr …σας ευχαριστώ για την προσοχή σας… Δρ. Γεώργιος Μαλινδρέτος Επικ.Καθηγητής Logistics Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα gmal@hua.gr


Κατέβασμα ppt "ΗΜΕΡΙΔΑ «Αγροτική Ανάπτυξη και Επένδυση στους Νέους Αγρότες» TΡΙΠΟΛΗ 18 Μαρτίου 2016 Γ.ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ Βιώσιμες Πρακτικές στην Εφοδιαστική Αλυσίδα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google