ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΦΥΣΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΡΑΧΗΛΟΥ / ΑΥΧΕΝΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Καινοτομία και Δημιουργικότητα στη Φυσική Αγωγή
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Είναι η καλύτερη άσκηση..?? Είναι επικίνδυνη άσκηση…?
Κοκαρίδας Δημήτρης Μέλος Ε.Ε.ΔΙ.Π. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΙΔΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ.
Διάλεξη 3η Ψυχοκινητική Ανάπτυξη
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΕ ΑΘΛΗΤΕΣ (Β!)
Πρόβλημα του μήνα Ένα πρόβλημα ακοής. Περιεχόμενο Στόχοι: Να σχεδιάζουν και να χρησιμοποιούν ένα απλό τεστ ακοής· Να συγκρίνουν κριτικά τους σχεδιασμούς.
Σωστές θέσεις και στάσεις του σώματος Χατζηνικολάου Αλκιβιάδης
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑLZHEIMER
ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ. Πιθανά σημεία προβληματισμού: Πώς μετέφερε αρχικά την τροφή του ο προϊστορικός άνθρωπος και ποιες δυσκολίες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ – ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Χρήστος Αντωνίου Μ.Sc Άσκηση και Ποιότητα Ζωής Μ.Εd Ειδικής Αγωγής.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
KM Διάλεξη 4 Η συνεισφορά των αισθήσεων στην καλύτερη απόδοση Eλιζάνα Πολλάτου επικ.καθ. Τ.Ε.Φ.Α.Α Π.Θ.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Σχημα-εικονα σωματοσ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ METAΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Επιβλέπουσα καθηγήτρια Μιχαλοπούλου Μαρία.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Κίνηση Επεξεργασία και Μαθησιακές προσαρμογές Σχεδιασμός προγράμματος εξάσκησης Περίπτωση φυσιοθεραπείας.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Ανοιχτές δεξιότητες Δεξιότητες που πραγματοποιούνται σε ένα μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο περιβάλλον και απαιτεί από τους εκτελεστές να προσαρμόσουν τις.
Αξιολόγηση ΤΟΜΕΑΣ: ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ Timed 10 meter walk (10 μέτρα βάδιση ) Τοποθετούνται 2 ταινίες σε απόσταση 14 μέτρων και ορίζεται ενδιάμεση απόσταση 10 μέτρων.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΤΥΠΩΝ ΤΗΣ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΥΣΗΣ Κ. Ασωνίτου.
ΙΠΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Υπεύθυνες Προγράμματος: Μαρία Κλαρνέτα Μενεξιά Αυγερίδου Τάνια Λαφτσή.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ – ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
Εγκεφαλική παράλυση και Προσαρμοσμένη Κινητική Δραστηριότητα
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΑΝΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ (ΑΕΡΟΒΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ)
Διδακτική-Μεθοδολογία της Κολύμβησης
Προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών Μάθημα 059 Εξατομικευμένη άσκηση
Η ΚΑΤΗΓΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΡΩΝ ΠΑΡΑΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Περίγραμμα μαθήματος
PROJECT Ηλίας Δημάκης Φίλιππος Γκοτσόπουλος
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Θ. Ε
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Κ. ΓΚΟΥΤΖΙΑΜΑΝΗ-ΣΩΤΗΡΙΑΔΗ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Ο γενικός σκοπός της Φ.Α. δεν αλλάζει Οι ειδικοί στόχοι διαμορφώνονται σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών Όλα τα παιδιά μπορούν να ευεργετηθούν από την άσκηση και το παιχνίδι, αρκεί να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές Πριν από τον σχεδιασμό του εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος απαιτείται αξιολόγηση παρούσας κινητικής συμπεριφοράς

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Απαιτείται γνώση ύπαρξης άλλων παθολογικών καταστάσεων (π.χ. επιληψία, άλλα συνοδά προβλήματα) Απαιτείται συνεργασία με δάσκαλο και με ομάδα αποκατάστασης Ο χώρος άσκησης πρέπει να εξασφαλίζει την ασφάλεια των παιδιών Το είδος και ο βαθμός αναπηρίας θα καθορίσουν τις προσαρμογές που απαιτούνται στο χώρο, στους κανονισμούς, στα όργανα κ.α.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Κεφάλι- Θέσεις του σώματος (συμμετρία) Λανθασμένη στάση Σημεία «κλειδιά» Σταθεροποίηση όπου απαιτείται Tοποθέτηση στο αμαξίδιο Tοποθέτηση βοηθητικών μέσων (ορθοστάτες, καθίσματα, αναπηρικά αμαξίδια) Φυσιολογικές θέσεις - φυσιολογική σειρά κινήσεων Αντανακλαστική δραστηριότητα -Παθολογικό πρότυπο

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Υποστήριξη από τον ΚΦΑ και συνασκήσεις όπου απαιτείται Διατάσεις Παθητική κίνηση για χαλάρωση Ανάλυση έργου Επαναλήψεις Όχι πολλές αλλαγές σε μια δραστηριότητα Έμφαση στον τρόπο Νοερή εξάσκηση

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Βάρος στα όργανα Στην αθέτωση και στην αταξία είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούνται βαριές μπάλες ενώ στη σπαστικότητα μικρή συμπαγή μπάλα ή φ/σάκουλο Τα παιδιά με σπαστικότητα: αργά Τα παιδιά με αθέτωση: να χαλαρώνουν πριν την εκτέλεση

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (συνέχεια) Τα παιδιά που έχουν διάσπαση προσοχής πρέπει να υποβοηθούνται έτσι ώστε να μάθουν να συγκεντρώνονται στο έργο τους Δυνατοί θόρυβοι και αγχώδεις καταστάσεις πρέπει να αποφεύγονται ή να μειώνονται στο ελάχιστο εάν τα παιδιά δεν είναι εξοικειωμένα Δραστηριότητες με υψηλό ανταγωνισμό αυξάνουν την ανώμαλη κινητικότητα-Πρέπει να δίνονται βαθμιαία

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Π.Κ.Α Βασικές αναπτυξιακές δεξιότητες -(θεμελιώδη κινητικά πρότυπα Η αδρή κίνηση των ατόμων με ΕΠ έχει εξεταστεί στο παρελθόν από διαφορετικούς ερευνητές (Russell και συν, 1989; Kourtessis & Reid, 1997; Nordmark, Hagglund & Jarnio, 1997; Russell και συν, 2000; Ketelaar και συν, 2001; Liao & Hwang, 2003; Ostensjo, Brogren, Carlberg, & Vollestad, 2004). Οι Nordmark και συνεργάτες (1997), εξετάζοντας την αξιοπιστία του Gross Motor Function Measure (GMFM-88), υποστήριξαν ότι το GMFM-88 είναι ένα χρήσιμο και αξιόπιστο ερευνητικό εργαλείο για την εκτίμηση της αδρής κινητικότητας των παιδιών με ΕΠ.

Σωματογνωσία Αμφιπλευρικότητα – πλευρικότητα Ισορροπία Οπτικο-κινητικός συντονισμός- Αντίληψη του χώρου Προσανατολισμός – Κατεύθυνση Αντίληψη της κίνησης του σώματος μέσα στο χώρο Αντίληψη του χρόνου -Ρυθμός

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ Π.Κ.Α Φυσική κατάσταση Παιχνίδι Κολύμβηση Αθλοπαιδιές Αθλήματα Δραστηριότητες για την αντίληψη της χαλάρωσης Ορθοσωμικές ασκήσεις Αναπνευστικές ασκήσεις

Κολύμβηση Θερμοκρασία 34-35° Εξοικείωση Συμμετρικές κινήσεις Αργές κινήσεις Αναπνευστικές ασκήσεις Έλεγχος κεφαλής Ύπτια θέση σε αρχικά στάδια Χρήση βοηθητικών μέσων

ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ Στην αίθουσα (προσβασιμότητα, ασφάλεια) Στα όργανα (βάρος, μέγεθος) Στους κανονισμούς (μείωση, απλοποίηση) Στις αποστάσεις (μείωση) Στον χρόνο της δραστηριότητας και της συμμετοχής (μείωση ή αύξηση) Στη μεθοδολογία

Ενδεικτικές Δραστηριότητες Σλάλομ Precision throw High throw Ball thrust Kick ball