4.3.1. Algebraic Symbolism And Technique, ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΚΘΕΤΩΝ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Advertisements

Χαίρετε.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
TEMA 3 TEST OF EARLY MATHEMATICAL ABILITY (Ginsburger & Baroody 2003) To test απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3 έως και 8 ετών κ 11 μηνών και ο σκοπός του.
Further Pure 1 Roots of Equations. Properties of the roots of cubic equations Cubic equations have roots α, β, γ (gamma) az 3 + bz 2 + cz + d = 0 a(z.
6/26/2015HY220: Ιάκωβος Μαυροειδής1 HY220 Asynchronous Circuits.
Ancient Greek for Everyone: A New Digital Resource for Beginning Greek Units 3 part 2: Feminine Nouns Biblical Reading 2015 edition Wilfred E. Major
4.7. Bombelli and the Complex Numbers
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
Lesson 1c: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Ιστορία νεότερων Μαθηματικών Ενότητα 3: Η Άλγεβρα της Αναγέννησης Παπασταυρίδης Σταύρος Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Μαθηματικών.
Ιστορία νεότερων Μαθηματικών Ενότητα 3: Η Άλγεβρα της Αναγέννησης Παπασταυρίδης Σταύρος Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Μαθηματικών.
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
VOICES OF YOUNG PEOPLE IN EUROPE-STREET ART by 1st EPAL ELEFSINAS Teacher’s name : Εleni Alexandraki(ΠΕ 06)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Η έννοια της Τέχνης (What is art 1) Διδάσκων: Καθηγητής Χρήστος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης Η ιστορία της Τέχνης τους τελευταίους δυο αιώνες - Pablo.
Ο Άνθρωπος είναι ένα ον το οποίο φτιάχνει πολιτισμό και έχει βαθύ στοχασμό, συναισθήματα και σεβασμό στη ζωή των άλλων. Ορισμός.
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2011 Ο.ΕΠ.ΕΚ Αρχική Συνεδρία Γ. Τύπας, Σύμβουλος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου.
Lesson 1a: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson1b: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΘΕΩΡΙΑ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :G5TA15-16 ΜΑΘΗΜΑ : ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: CV ΕΤΟΣ :
1 Αποτελέσματα κλάδου – ‘Α τρίμηνο 2015 Το α’ τρίμηνο του 2015 ο κλάδος παρουσιάζει τάσεις σταθεροποίησης στα έσοδα του ενώ οι επενδύσεις αυξάνονται με.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Βήματα Πίστης Παλαιά Διαθήκη Τόμος 1
Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Εργαστήριο Ρομποτικής
Ηθική της ιατρικής έρευνας σε παιδιά
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η Ύλη του Μαθήματος Επανάληψη της πολλαπλή παλινδρόμησης και Ασυμπτωτική κατανομή της εκτιμήτριας ελαχίστων τετραγώνων. Βοηθητικές μεταβλητές και παλινδρόμηση.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β4 Σχ. Έτος:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εγώ είμαι η θύρα: όποιος περάσει θα βρει σωτηρία.
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Το χάρτινο θέατρο εμφανίζεται στη Ευρώπη στα τέλη του 18ου αιώνα
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
SANITARY AND STORM SEWER DESIGN A Direct Algebraic Solution
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
Αντίληψη αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου και άρα τα χαρακτηριστικά.
«Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) «Εφαρμοσμένη Νευροανατομία»
George Seferis ( ) He was the first Greek poet that was awarded the Nobel Prize in Literature in 1963.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Find: φ σ3 = 400 [lb/ft2] CD test Δσ = 1,000 [lb/ft2] Sand 34˚ 36˚ 38˚
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
Personal Pronouns Introduction to Greek By Stephen Curto
GLY 326 Structural Geology
Find: angle of failure, α
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Find: minimum B [ft] γcon=150 [lb/ft3] γT=120 [lb/ft3] Q φ=36˚
Find: ρc [in] from load γT=110 [lb/ft3] γT=100 [lb/ft3]
Class V: Personal Pronouns and 3rd Decl. Cont. (chs )
Ελληνικά στο Clemton Park PS
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Find: Force on culvert in [lb/ft]
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
Variable-wise and Term-wise Recentering
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Τμήμα Πληροφορικής Α.Π.Θ. Παρουσίαση της Κατεύθυνσης
2013 edition Wilfred E. Major
Katerina Florou National and Kapodistrian University of Athens, Greece
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
CPSC-608 Database Systems
Personal Pronouns.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Algebraic Symbolism And Technique, ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΚΘΕΤΩΝ

Algebraic Symbolism And Technique, ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΕΚΘΕΤΩΝ

PACIOLI, PLUS and MINUS

(100/x) +100/(x+5) = (100(x+5) + 100x )/x(x+5)= = (100x + 100* x)/(x 2 +5x)

Algebraic Symbolism And Technique, Rule of Signs Similarly, the rules of signs were also written out in words and even justified, here in a late fourteenth-century manuscript by an unknown author:

(3+ 3/4 )  (3+ 3/4 ) = (4- 1/4)  (4- 1/4) (3+ 3/4 )  (3+ 3/4 )= /16 (4- 1/4)  (4- 1/4) = 4  4 +4  (-1/4) +4  (-1/4) + (-1/4)  (-1/4) =14 +(-1/4)  (-1/4) (x-a)(y-b) = (x+(-a))(y+(-b))=xy-xb-ay + (-a)(-b) (x-a)(y-b)= x(y-b)-a(y-b)=xy-xb-(ay-ab)=xy-xb-ay-(-ab)

EULER, ELEMENTS OF ALGEBRA, c. 1765, Elements of Algebra is an elementary mathematics textbook written by mathematician Leonhard Euler and originally published in 1765 in German. Elements of Algebra is one of the earliest books to set out algebra in the modern form we would recognize today (another early book being Elements of Algebra by Nicholas Saunderson, published in 1740), and is one of Euler's few writings, along with Letters to a German Princess, that are accessible to the general public. Written in numbered paragraphs as was common practice till the 19th century, Elements begins with the definition of mathematics and builds on the fundamental operations of arithmetic and number systems, and gradually moves towards more abstract topics. In 1771, Joseph-Louis Lagrange published an addendum titled Additions to Euler's Elements of Algebra, which featured a number of important mathematical results. The original German title of the book was Vollständige Anleitung zur Algebra, which literally translates to Complete Instruction to Algebra.elementary mathematicsLeonhard EulerNicholas SaundersonLetters to a German PrincessJoseph-Louis Lagrange

Two English translations are now extant, one by John Hewlett (1822), and the other, which is translated to English from a French translation of the book, by Charles Tayler (1824). ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ

MATHGROUND, “ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΣΗ” ? textbook/ textbook/ « The Elements of Algebra contains many important early results in mathematical analysis; for example, it contains Euler’s original proof of Fermat’s Last Theorem for the special case of n = 3.»

Euler's Elements of Algebra, multiplication PART 1, ΑRΤ. 32

Euler's Elements of Algebra, multiplication PART 1, ΑRΤ. 33, MINUS TIMES MINUS

Euler's Elements of Algebra, Surd Quantities or INCOMMENSURABLE, PART 1, ΑRΤ. 128

Essays on the Theory of Numbers, by Richard Dedekind ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΓΙΓΑΝΤΩΝ ?

RULE OF RADICALS PLHROFORIES GENIKA, THE ORIGIN OF THE PROBLEMS IN EULER’S ALGEBRA The Elementary Mathematical Works of Leonhard Euler (1707 – 1783) Paul Yiu Department of Mathematics, Euler’s “Mistake”?The Radical Product Rule in Historical Perspective HISTORICAL CONFLICTS AND SUBTLETIES WITH THE SIGN IN TEXTBOOKS, Euler’s Elements of Algebra Gaps in Logic CONFLICTS WITH THE RADICAL SIGN. A CASE STUDY WITH PATRICIA, A tale of two curricula: Euler's algebra text book,

Of Impossible, or Imaginary Quantities, which arise from the same source.

Keimeno tou eyler me rizika, ARTICLE 132, 133, 147 EULER πιστευει οτι (αβ) 1/2 =α 1/2 β 1/2 και οτι π.χ. (6) 1/2 =(-2) 1/2 (-3) 1/2 ΟΜΩΣ (-2) 1/2 (-3) 1/2 =((-1)2) 1/2 ((-1)3) 1/2 = (-1) 1/2 (2) 1/2 (-1) 1/2 (3) 1/2 ((-1) 1/2 ) 2 2 1/2 3 1/2 =(-1)(6) 1/2 1 1/2 =((-1)(-1)) 1/2 = (-1) 1/2 (-1) 1/2 = ????

ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤ ΑΡΧΑΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΣ ΑΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΟΓΙΣΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΙΓΑΔΙΚΩΝ απο EULER: ΠΕΙΘΕΙ ?

ΜΑΘΗΜΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΤΕΡΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ και προεκτάσεις εις την διδασκαλίαν ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΤΑΥΡΟΣ Γ. ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΙΔΗΣ, ο. Καθηγητής ΕΚΠΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΑΛΓΕΒΡΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΑΛΓΕΒΡΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΔΙΑΛΕΞΗ 18, ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:

ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ : ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΜΙΓΑΔΙΚΟΙ ? EULER, Elements of Algebra, part 1, art. 151

ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΙΓΑΔΙΚΩΝ απο EULER: ΠΕΙΘΕΙ ?

ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ ΚΑΤ ΑΡΧΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤ ΑΡΧΑΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΣ ΑΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΟΓΙΣΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ

Algebraic Symbolism And Technique Associativity

a x a -y =a x-y ΠΡΟΣΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ, ειναι προφανες ? a 3 =(aa)a= a(aa) a 4 = a 2 a 2 (aa)a)a ??? = (aa)(aa)) ΣΧΟΛΙΟ. ΑΝ ΠΡΟΣΕΧΑΝ ΤΕΤΟΙΕΣ «ΛΕΠΤΟΜΕΡΙΕΣ», ΤΙ?

Algebraic Symbolism And Technique ΑΛΛΑΓΗ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ

AB=8, A 2 + B 2 =27 A= x + y 1/2, B=x- y 1/2, AB=x 2 –y=8, A 2 + B 2 = 2(x 2 +y) =27

4.3.6 HIGHER DEGREE EQUATION

ΑΠΑΛΟΙΦΗ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΟΡΟΥ

a n x n + a n-1 x n-1 + a n-2 x n-2 +… + a 0 =0 x=y-( a n-1 )/( na n ) a n x n + a n-1 x n a n-2 x n-2 +… + a 0 =a n (y-( a n-1 )/(n a n )) n + + a n-1 (y-( a n-1 )/(n a n )) n-1 +οροι βαθμου <(ν-2)= = a n (y n –n(( a n-1 )/( a n )n)y n-1 +οροι βαθμου <(ν-2) ) + a n-1 y n-1 +οροι βαθμου <(ν-2) = a n y n + = a n y n + οροι βαθμου <(ν-2)