Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος (480-426 π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Σ. ΔΡΟΥΓΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Α.Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της Α. Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της και πλουτίζει το αντικείμενό.
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Ιστοριογραφία Η επιστήμη που καταγράφει σε χρονολογική σειρά την πορεία των γεγονότων σε ένα ανθρώπινο σύνολο μιας ορισμένης χρονικής περιόδου.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! TO Δ΄ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΜΑΚΡΟ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ.
Slide 1 A Free sample background from © 2003 By Default! Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΕΓΟΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
Για το σχολιασμό της αφήγησης παρατηρώ:
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Ιστοριογραφία Η επιστήμη που καταγράφει σε χρονολογική σειρά την πορεία των γεγονότων σε ένα ανθρώπινο σύνολο μιας ορισμένης χρονικής περιόδου.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Ιστορία Με τον όρο Ιστορία εννοείται η συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στην ανθρώπινη, δραστηριότητα έως την ανθρώπινη παρούσα εποχή.
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Ο χρόνος στην Πατερική σκέψη έχει έναν παιδαγωγικό χαρακτήρα, αφού χρησιμοποιείται για την προετοιμασία του ανθρώπου στην.
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ: Ιςτορια - Ιςτορικος Χρονος
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ. Ο όρος ιστορία Η πολυσημία του όρου «ιστορία», οι διαφορετικές σημασιοδοτήσεις που πήρε μέσα στο χρόνο. Οι εννοιολογήσεις του παρελθόντος συνδέονται.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
Ιστορικότητα της λογοτεχνίας
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Λαϊκή πίστη και κοινωνική οργάνωση. Ευάγγελος Αυδίκος.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πέικου Μαρία Α.Ε.Μ:3867 Ο ΧΡΟΝΟΣ 1 2η Εργαστηριακή Άσκηση.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική ιστοριογραφία 1 ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών – Γεννάδειο Στάθης Λεουτσάκος.
Η αναγέννηση 10 ος -12 ος αιώνας: Εμφάνιση των πόλεων στην ιταλική χερσόνησο στο πλαίσιο μιας νέας κοινωνικής οργάνωσης Από τον 12 ο αιώνα πλήθος εφευρέσεων.
Ένα εισαγωγικό ταξίδι στον κόσμο της τέχνης..  Η τέχνη, ως δημιούργημα του ανθρώπου, είτε υπηρετεί τη θρησκεία, τις πεποιθήσεις, τα ιδανικά είτε εξυπηρετεί.
Πεζογραφία 2 [19ος αιώνας]
Αφήγηση αφήγηση.
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Ο μύθος στην Αγία Γραφή Εργασία προτζεκτ των μαθητών της Α’ Λυκείου, Κύρα Πασχάλη, Μανώλης Πασχάλης, Μιχάλης Τσανάκας.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π.Χ.):
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Η στροφή στον αναγνώστη
Νεοελληνική Ιστορία. Εισαγωγικά 1η Συνάντηση 5/10/20126
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Έλενα Βότση, Βαλίνα Διαμαντή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Θουκυδίδου ΠερικλέουςἘπιτάφιος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Η ιστορία του διαιρέθηκε από τους Αλεξανδρινούς σε 9 βιβλία, στα οποία έδωσαν τα ονόματα των 9 μουσών Επικέντρωση στους Μηδικούς πολέμους / Ιστορία των πολέμων. Η ιστορία του, όμως, αγκαλιάζει όλες τις ανθρώπινες δραστηριότητες Από την εξιστόρηση της εποχής των θεών στην εξιστόρηση της εποχής των ανθρώπων

Οι πρώτοι ιστορικοί Ηρόδοτος ( π. Χ.): Ο ιστορικός επιλέγει τα γεγονότα που θεωρεί ότι πρέπει να μείνουν στη μνήμη των ανθρώπων Χρήση του μύθου και της θεϊκής παρέμβασης ως ερμηνευτικά εργαλεία Πολλές από τις παρατηρήσεις του προϊόν αυτοψίας λόγω των πολυάριθμων ταξιδιών του

Οι πρώτοι ιστορικοί Θουκυδίδης ( /396 π. Χ.) Ιστορία των είκοσι πρώτων χρόνων του Πελοποννησιακού πολέμου Ο Θουκυδίδης συμμετέχει στα γεγονότα τα οποία περιγράφει Η ιστορία διαχωρίζεται από τα άλλα είδη γραφής. Απαιτεί την τεκμηρίωση και τη σύνθεση των πηγών.

Οι πρώτοι ιστορικοί Θουκυδίδης ( /396 π. Χ.) Υπεύθυνοι για την ιστορική εξέλιξη οι άνθρωποι με τις πράξεις τους και η τύχη. Ο ιστορικός χρησιμοποιεί τεκμήρια και μαρτυρίες. Δημιουργεί όμως τις δημηγορίες, αναδεικνύοντας την ιδεολογία των ηρώων του.  Προσπάθεια σύνδεσης του παρόντος του αναγνώστη με το παρελθόν της ιστορικής πράξης σε ένα έργο που θα διαρκούσε στο χρόνο ( κτήμα ες αεί )

Ο εξανθρωπισμός του γίγνεσθαι Ουσιαστικά η γραφή των ιστορικών δεν προσέφερε στο άτομο μια φυγή από το σύγχρονό του κόσμο – όπως στο μυθικό λόγο – αλλά του πρόσφερε, μέσω της γνώσης του παρελθόντος, μια οδό κατανόησης του παρόντος του. … Ο λόγος του Ηρόδοτου και του Θουκυδίδη εξανθρώπιζε το γίγνεσθαι, καθιστούσε κατανοητό το παρελθόν συνδέοντάς το με το παρόν των ανθρώπων και, εξίσου σημαντικό, προσέδιδε στον άνθρωπο τη χρονική του διάσταση François Châtelet

Η έννοια της ρητορικής Διεύρυνση χάσματος ανάμεσα στην ιστορική σύνθεση και την ιστοριοδιφική ανάλυση υπό το κράτος της ρητορικής ( όπως διαμορφώθηκε επί Ισοκράτη, π. Χ.). Η ρητορική αντιμετωπίζει τη γνώση ως δύναμη και μέσο ώστε να πείθονται οι ακροατές.. Οι ρητορικοί τρόποι εισάγονται στην ιστορική αφήγηση, δίδοντας της μεγαλύτερη λογοτεχνική χροιά.

Η έννοια της ρητορικής Ιστοριοδίφες ≠ ιστορικοί Εργασία και εστίαση στα γραπτά μνημεία ≠ στην τροχιά της λογοτεχνίας / Επεξεργασία στοιχείων ιστορίας Εξαίρεση ο Πολύβιος ο Μεγαπολίτης ( π. Χ.), ιστορικός της ανόδου της Ρώμης μετά τους Καρχηδονιακούς Πολέμους, πιστός στην παράδοση του Θουκυδίδη → ακριβής τεκμηρίωση των πληροφοριών με συστηματική προσφυγή στις πηγές.

O χριστιανισμός  Θεμελίωση της αφετηρίας της χριστιανικής παράδοσης στον ιστορικό χρόνο με ιδιαίτερη έμφαση στη χρονολογική ακρίβεια ( βλ. εισαγωγή στο Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο )  Τα ιερά βιβλία των χριστιανών είναι, σύμφωνα με τον Marc Bloch, βιβλία ιστορίας ( επεισόδια της επίγειας ζωής του θεού + χρονικό της Εκκλησίας + Βίοι αγίων στη λειτουργία )

O χριστιανισμός  Ο χριστιανισμός εισήγαγε μια συνολική θεώρηση της ιστορίας και της εξέλιξης της ανθρωπότητας ως έχουσας αρχή και τέλος ( Δημιουργία - Δευτέρα Παρουσία ). Δίνοντας νόημα και τελικό σκοπό στην ανθρώπινη ιστορική πορεία, η χριστιανική θεολογία της ιστορίας υπήρξε η πρώτη ολοκληρωμένη φιλοσοφία της ιστορίας.

O χριστιανισμός  Η εσχατολογική θεώρηση της ιστορίας του κόσμου. Σε μια ευθύγραμμη αφήγηση το τέλος, το έσχατο ( η Δευτέρα Παρουσία ) έδινε νόημα σε όλα όσα είχαν προηγηθεί ( στις πράξεις των ανθρώπων ).  Κινητήρια δύναμη της ιστορίας είναι η θεία πρόνοια.

O χριστιανισμός  Και άλλη, βαθύτερη διάσταση της ιστορικότητας του χριστιανισμού → η μακρά περιπέτεια του ανθρωπίνου γένους και του κάθε ανθρώπου χωριστά ανάμεσα στην Αμαρτία και την Άφεση, την πτώση και την τελική κρίση.

O χριστιανισμός  Μελλοντιστική η χριστιανική ιστορική θεώρηση → τομή σε σχέση με την αρχαιοελληνική θεώρηση – όπως και στην ιουδαϊκή παράδοση, το παρελθόν αντιμετωπιζόταν ως μια επαγγελία του μέλλοντος  Έλευση του Χριστού = κεντρικό συμβάν → υιοθέτησης της προ Χριστού χρονολόγησης προς τα πίσω

O χριστιανισμός  Η ίδια η ιστορική διαδρομή του χριστιανισμού ( εσωτερικές διαφοροποιήσεις, διασπάσεις, αντιπαράθεση με απολογητές αρχαιότερων θρησκειών ) → ακατάπαυστη τροφοδότηση της ιστορικής συνείδησης των ανθρώπων στο πλαίσιο της αναζήτησης θεμελίωσης των χριστιανικών απόψεων στο πεδίο της ιστορικής έρευνας και τεκμηρίωσης.