MAΘΗΜΑ 4 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Προσωπικές δεξιότητες
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ-ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ (BIOGRAPHICAL INTERPRETATIVE)
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Προβλητικές Τεχνικές Έρευνας Από το άρθρο των Miriam Catterall & Patrick Ibbotson, School of Management, University of Ulster “Using Projective Techniques.
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Όλες οι παρατηρήσεις για κάποιο άτομο περιλαμβάνουν και θετικά και αρνητικά σημεία. Σχολιάστε τη συμπεριφορά του ατόμου, όχι την εντύπωσή σας για το άτομο.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
ΑΣΠΑΙΤΕ ΕΠΠΑΙΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟ 17 Ασίκη Ζωή / 1 ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερούπολης.
H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Digital Tales Εικαστικά Θεατρική Αγωγή Γλώσσα.
Εργασίες Διδακτική των κοινωνικών επιστημών Μαρία Ρεπούση.
ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
© 2011 Hilton Worldwide Confidential and Proprietary Δήμητρα Λαμπροπούλου Διευθύντρια Εκπαίδευσης Hilton Athens 0 Καλωσορίσατε στα μονοπάτια απασχολησιμότητας.
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΜΑΘΗΜΑ 9 Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΦΥΛΟ. NANCY GREEN ΚΕΦ. 5 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΑ.
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Αφήγηση αφήγηση.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΣΥΕΕΠ
Ρίκη Βαν Μπούσχοτεν Αθήνα, 4/4/16
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Ανάλυση λόγου Discourse Analysis.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

MAΘΗΜΑ 4 ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ

Μοναδικότητα των προφορικών πηγών Προφορικότητα Υποκειμενικότητα

Τι είναι η υποκειμενικότητα; Στροφή στη βιωμένη εμπειρία κοινωνικών υποκειμένων στην ιστορία Πρωτοπόροι: Emile Durkheim, Annales, Maurice Halbwachs Εστίαση σε «νέα υποκείμενα» (1968)

2. Σύστημα νοηματοδότησης Τρόπος βίωσης της ιστορίας από τα δρώντα υποκείμενα Σιωπές, αντιφάσεις, δισταγμοί, αστεία, δόμηση της αφήγησης Επίδραση του παρόντος στη μνήμη (Halbwachs)

3. Διϋποκειμενικότητα Σχέση ερευνητή πληροφορητή 3. Διϋποκειμενικότητα Σχέση ερευνητή πληροφορητή Αναστοχαστικότητα του ερευνητή Επίδραση της ιστορικής κουλτούρας του παρόντος και του παρελθόντος

Lynn Abrams (2010: 59) η συνέντευξη είναι ένας τρισδιάστατος διάλογος Του πληροφορητή με τον εαυτό του Του πληροφορητή με τον ερευνητή Του πληροφορητή με τις πολιτισμικές ιδέες της εποχής του

Προφορική Ιστορία και Ψυχανάλυση Διαφορά συνέντευξης προφορικής ιστορίας και ψυχαναλυτή Τι μαθαίνουμε από την ψυχανάλυση; Προσοχή στους συμβολισμούς (όνειρα κλπ) Εσωτερίκευση έμφυλων διαφορών Προσοχή στη σημασία των σιωπών Θεραπευτική λειτουργία;;; Βλ. P. Thompson, Φωνές από το Παρελθόν, κεφ. 5

Portelli, A. What makes Oral History Different? (1979) Τρία κεντρικά επιχειρήματα Ιδιομορφία προφορικών πηγών Απαιτούν ειδικά ερμηνευτικά εργαλεία υποτιθέμενη αδυναμία της προφορικής ιστορίας μπορεί να μετατραπεί σε δύναμη

Προφορικότητα Το ηχητικό ντοκουμέντο είναι το αυθεντικό Ιδιομορφία στη μορφή (ομιλούμενη γλώσσα) ταχύτητα ομιλίας, τόνος φωνής, χρήση διαλέκτων, έκφραση συγκινήσεων μεταφέρουν νοήματα που χάνονται στο γραπτό κείμενο της συνέντευξης

Τι μπορείτε να καταλάβετε από αυτό το απόσπασμα;

Αφηγηματικότητα απαιτείται λογοτεχνική ανάλυση ρυθμός της αφήγησης αφηγηματικά είδη (genres) χρήση διαλέκτου, άλλων γλωσσών, ειδικού λεξιλογίου

Υποκειμενικότητα Όχι γεγονότα, αλλά η σημασία τους Όχι μόνο τι έκαναν, αλλά τι ήθελαν να κάνουν, τι νομίζουν σήμερα ότι έκαναν Όχι μόνο του ατόμου, αλλά και της ομάδας Η οργάνωση (πλοκή) της αφήγησης: αποκαλύπτει τη στάση του πληροφορητή απέναντι στην ιστορία Η υποκειμενική πρόσληψη της ιστορίας είναι επίσης ιστορικό «γεγονός»

Διαφορετική αξιοπιστία Τα λάθη της μνήμης δείχνουν υποκειμενική αλήθεια μνήμη ενεργή διαδικασία δημιουργίας νοημάτων Σημασία σιωπών ως φορέων νοημάτων Δυνατότητα αναπαραγωγής στάσεων του παρελθόντος (συχνά με ειρωνεία)

Προϊόν διϋποκειμενικής σχέσης Μεταβλητότητα της μνήμης Μερικότητα Μοναδική σχέση Μοναδική στιγμή

Luisa Passerini Passerini, L. Work Ideology and consensus under Italian Fascism, In Perks-Thomson, 53-63 Πασερίνι, Λουίζα, Υποκειμενικότητα και Ιστορία. Στο Σπαράγματα του 20ου αιώνα, σ. 13-19

Peter Alheit Ταυτότητα και Βιογραφία. Η συμβολή της βιογραφικής έρευνας σε μια θεωρία της ταυτότητας στις κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες. Στο Τσιώλης, Γ. & Σιούτη, Ε. (2013): Βιογραφικές (ανα)κατασκευές στην ύστερη νεωτερικότητα, Νήσος, Αθήνα, 173-222.

O οδηγός συνέντευξης Ο οδηγός δεν είναι ερωτηματολόγιο, σας βοηθάει στην προετοιμασία της συνέντευξης Μελετήστε τα θέματα που θα συζητήσετε στη συνέντευξη Χωρίστε τον οδηγό στα επί μέρους θέματα, ενδεχομένως σε χρονολογική σειρά

Προσέξτε τον τρόπο με το οποίο το ένα θέμα συνδέεται με το άλλο Ξεκινήστε με τις πιο «ανώδυνες» ερωτήσεις (βιογραφικά στοιχεία, παιδική ηλικία) Αφήστε τις «απειλητικές» για αργότερα ή περιμένετε μήπως προκύψουν από μόνες τους Διατυπώστε και ξαναδιατυπώστε τις ερωτήσεις μέχρι να βρείτε την πιο αποδοτική μορφή

Την ημέρα της συνέντευξης Μάθετε απ’ έξω τον οδηγό Μην τον έχετε μπροστά σας Χειριστείτε τον οδηγό ευέλικτα, είναι μόνο ένας σκελετός Παρακολουθείστε ποιες ερωτήσεις απαντήθηκαν Σημειώστε ερωτήσεις που θέλετε να κάνετε αργότερα

Ερωτήσεις προς αποφυγή «Κλειστές» ερωτήσεις Πήγατε σχολείο; Είσαστε παντρεμένοι; Διπλές και περίπλοκες ερωτήσεις Σας επηρέασε καθόλου η σκληρή στάση του πατέρα σας ή σας άφηνε αδιάφορο; Υποδεικτικές Είναι σωστό να έρχονται τόσοι μετανάστες στην Ελλάδα; Απειλητικές Έχετε ποτέ κλέψει από τους γείτονές σας;

Αποδοτικές ερωτήσεις Ανοιχτές Σαφείς Ουδέτερες