Εφαρμογές δημοσίου δικαίου Κλιμ. Γ’ 31.03.2014 Παράβολο ασφαλιστικά μέτρα & Κατάργηση ΕΡΤ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ & ΔΑΝΙΟΛΟΣ ΗΣΑΪΑΣ» Δικηγορική Εταιρεία
Advertisements

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΔΟΧΩΝ ΧΑΡΟΥΛΑ ΑΠΑΛΑΓΑΚΗ Καθηγ. Αστικού Δικονομικού Δικαίου Α.Π.Θ Πρόεδρος.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
Μάριος Χαϊνταρλής Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Εφαρμογές δημοσίου δικαίου
Περιφερειακά όργανα του Κράτους – Τοπική αυτοδιοίκηση
Εφαρμογές Δημοσίου Δικαίου Αικ. Ηλιάδου 1.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
2 ο ΜΑΘΗΜΑ Ο γάμος και το σύμφωνο συμβιώσεως στο πεδίο του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου.
Σύνταγμα και πολιτικά κόμματα Αικατερίνη Ηλιάδου.
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Έννοια και οργάνωση δημόσιας διοίκησης Γενικό Διοικητικό Δίκαιο Μάθημα 1 Αικατερίνη Ηλιάδου
Νομιμότητα και νομιμοποίηση στις δίκες καταλογισμών αιρετών οργάνων Δήμων Ευαγγελία Ελισάβετ Κουλουμπίνη Σύμβουλος Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Διακρίσεις νομικών πράξεων Διοικητικές πράξεις: Μονομερής δήλωση βουλήσεως Μεταβολή έννομης τάξης (εκτελεστότητα)
Σύνθεση Δημοσίου Δικαίου Κλιμάκιο κ. Γλ. Σιούτη – κ. Γ. Γεραπετρίτης Αικ. Ηλιάδου.
Αρμοδιότητα διοικητικών οργάνων
6 η ΔΙΑΛΕΞΗ Η ποιοτική αξιολόγηση στις δημόσιες συμβάσεις – δικαστική επίλυση των διαφορών Ιωάννης Παπαδημόπουλος.
Δημόσια Νομικά Πρόσωπα – Καθ’ ύλην αυτοδιοίκηση Μάθημα 4 ο Αικατερίνη Ηλιάδου.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Έλενα Μαραγκού, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Μαρία Αλικάκου, ΔΝ Δικηγόρος – Ειδικός.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ - ΠΜΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Διοικητική Δικαιοσύνη στην Κύπρο Ηλίας Γεωργίου Ανώτερος Επαρχιακός Δικαστής Αθήνα Απριλίου 2016.
ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΚΤΕΛΕΣΕΩΣ ΣτΕ ΕΑ 141/ Εκτελεστότητα Θεμελιώδες εννοιολογικό στοιχείο της διοικητικής πράξης Διαφοροποιεί τις ΔΠ από άλλες πράξεις.
Εφαρμογές δημοσίου δικαίου Μάθημα 1 : Κανονιστικές διοικητικές πράξεις – επέμβαση νομοθέτη
Σχέσεις δικαίου ΕΕ και εθνικών δικαίων. Σχέσεις εξελισσόμενες Η ΕΕ εξελίσσεται διαρκώς. Νέες αρμοδιότητες και νέα όργανα. Παράλληλα, νέα έννοια ήδη υφιστάμενων.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
Χαρακτηριστικά διοικητικών πράξεων: Τεκμήριο νομιμότητας Εκτελεστότητα
Δημόσια διοίκηση Διακρίσεις και ταξινομήσεις Αικατερίνη Ν. Ηλιάδου
Ζητήματα εφαρμογής του Ν
Χρόνος ισχύος διοικητικών πράξεων
ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
6. Δικαστική προστασία στην ΕΕ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Μονομερής δράση της Δημόσιας Διοίκησης
Η συνταγματικότητα των διαδοχικών παρατάσεων της παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων Προσέγγιση νομολογίας, θεωρίας, πράξης.
2. Το οικονομικό σύνταγμα της Ελλάδας
Ευαγγελία Μαρία Θωμά, Πρωτοδίκης – Υποψήφια ΔΝ
Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
Σεμινάριο Δημοσίου Δικαίου
Άρθρο 8 Ν.3886/2010 Νέα διάταξη H ρήτρα διοικητικής σύμβασης που διαλαμβάνει ρύθμιση αποκλίνουσα της κατακυρωτικής απόφασης, είναι ευθέως προσβλητή με.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ
Κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης
Μονομερής δράση της Δημόσιας Διοίκησης
Ειδικές κατηγορίες διοικητικών πράξεων
Δρ. Ιωάννης Δ. Κίτσος, Σύμβουλος ΑΕΠΠ – Πρόεδρος Τμήματος
ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ IV Ν.4412/16
ΥΠΕΡΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΑΞΗ
Πηγές του διοικητικού δικαίου -Γενικές αρχές
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
ΣτΕ (Ολ) 1906/
Διακρίσεις διοικητικών πράξεων
Ενδικοφανής προσφυγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Διάλογος με τα δικαστήρια
Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του Δημοσίου υπό το πρίσμα της απόφασης 244/2017 της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ιωάννης Γ.-Στ. Κούρτης.
Οι δικονομικές ακυρότητες στην διοικητική δίκη
Προσφυγή κατά παραλείψεως
Ιωάννης Σταυρόπουλος ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ Παρουσίαση Ι
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
ΚΟΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΣΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ-ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εφαρμογές δημοσίου δικαίου Κλιμ. Γ’ Παράβολο ασφαλιστικά μέτρα & Κατάργηση ΕΡΤ

ΠΑΡΆΒΟΛΟ ΣΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ Ν 3886/2010

Νομοθεσία Ά. 11 ΠΝΠ – τροποποίηση ά. 5 παρ. 1 Ν.3886/2010: προϋπόθεση παραδεκτού για ασφαλιστικά μέτρα σε δημόσιες συμβάσεις είναι η καταβολή παραβόλου 1% επί αξίας σύμβασης με ανώτατο όριο 50 χιλ. Ευρώ έως την πρώτη συζήτηση της αιτήσεως Ά. 28 Ν.4111/2013 αναδρομική κύρωση από οι διατάξεις της ΠΝΠ

Νομολογία ΣτΕ ΕΑ 3μ /2012 όχι σε εκκρεμείς διαδικασίες ΣτΕ ΕΑ 7μ /2012 ναι σε εκκρεμείς διαδικασίας / πρβλ. μειοψηφία ά. 77 παρ. 5 ΠΔ 18/1989 – Χάριν της διασφάλισης του σκοπού του νομοθέτη (αποφυγή παρελκυστικών συμπεριφορών), όμως χορήγηση προθεσμίας για καταβολή – Όχι έλεγχος προϋποθέσεων ά. 44 παρ. 1 Σ – Συνταγματικότητα – αρχή της αναλογικότητας ΣτΕ ΕΑ 12-13/2013 ΣτΕ ΕΑ Ολ 56/2013: μη αναδρομική εφαρμογή σε εκκρεμείς διαδικασίες (ά. 52 παρ. 2 γ’ ΠΔ 18/1989 ΣτΕ ΕΑ 113/2013 αίτηση ανάκλησης μόνο για την κατάπτωση παραβόλου 12/1013

ΣτΕ ΕΑ Ολ 136/2013 (1) Όχι έλεγχος συνταγματικών προϋποθέσεων θέσπισης ΠΝΠ – ΣτΕ Ολ 3636/1989, 2289/1987, 1250/2003 «η συνδρομή ή μη των έκτακτων περιπτώσεων εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, κατά το άρθρο 44 παρ. 1 του Συντάγματος, δεν υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο, ως αναγομένη στην σφαίρα της πολιτικής ευθύνης των ασκούντων στην περίπτωση αυτή νομοθετική εξουσία πολιτειακών οργάνων» Όχι εφαρμογή διατάξεων ΠΔ 18/1989 για παράβολο

ΣτΕ Ολ 136/2013 (2) Συνταγματικότητα – αρχή αναλογικότητας – Θεμιτός σκοπός: αποτροπή από την άσκηση αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων προφανώς αβάσιμων που προκαλούν αύξηση του κόστους των διαγωνισμών και παρακωλύουν για μεγάλο χρονικό διάστημα την ολοκλήρωσή τους – αναλογικότητα με τη στενή έννοια, αφού το ύψος του επιβαλλόμενου παραβόλου δεν θεωρείται υπερβολικό, με βάση τα εξής επιχειρήματα: (α) Οι συμμετέχοντες σε διαγωνισμό για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης (προμήθειας στην προκείμενη περίπτωση) ευλόγως αναμένεται να έχουν ανάλογη χρηματοοικονομική επάρκεια, ώστε να σε περίπτωση που τους ανατεθεί η σύμβαση, να δύνανται να προβούν στην εκτέλεσή της προσηκόντως (β) Το επίδικο παράβολο αποδίδεται στο σύνολό του στον αιτούντα σε περίπτωση έστω και μερικής αποδοχής της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων. (γ) Ο νόμος επιτάσσει σύντομες προθεσμίες για την εκδίκαση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων και την έκδοση απόφασης επ’ αυτής (δ)Το διακύβευμα σε ανάλογες περιπτώσεις είναι κατά τεκμήριο σημαντικό, τόσο για τον αναθέτοντα φορέα, όσο και τους διαγωνιζόμενους οικονομικούς φορείς, ενίοτε μάλιστα, και για την οικονομική ζωή της χώρας, λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της διαδικασίας ασφαλιστικών μέτρων για την εξέλιξη της εκάστοτε διαγωνιστικής διαδικασίας και τη σύμβαση που πρόκειται να συναφθεί

ΣτΕ Ολ 136/2013 (3) Όμως: – Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις αναλογικότητας λόγω της ex ante υποχρέωσης καταβολής μέχρι την πρώτη συζήτηση = υπέρμετρος περιορισμός της δικαστικής προστασίας που υπερακοντίζει τον σκοπό του νομοθέτη – Όχι 93. παρ. 4 Σ αλλά δημιουργική παρέμβαση δικαστή μέχρι τροποποίηση νόμου: 100 Ευρώ με την κατάθεση ενώ το υπόλοιπο έως σε περίπτωση απόρριψης

Νεώτερες εξελίξεις Ά. 74 παρ. 1 Ν. 4146/2013: – 1/3 κατά την κατάθεση – 2/3 έως την πρώτη συζήτηση – Επιστροφή παραβόλου σε περίπτωση απόρριψης αιτήσεως για λόγους δημοσίου συμφέροντος ΣτΕ ΕΑ Ολ 475/2013 – μεταστροφή της νομολογίας – Συντομότατη προθεσμία για έκδοση απόφασης 20 ημερών και 7 ημερών για διατακτικό – Χρηματοοικονομική επάρκεια συμμετεχόντων σε διαγωνισμούς – Άρα: απαράδεκτο Ά. 8 Ν.4198/2013 μέχρι τη συζήτηση μόνο τα 2/3 ενώ υπόλοιπο 1/3 καταλογίζεται με δικαστική απόφαση σε περίπτωση απόρριψης αίτησης

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΡΤ

Ιστορικό ΠΝΠ τροποποίηση ά. 14Β Ν 3429/2005 – εξειδίκευση θεμάτων νομοθετικής εξουσιοδότησης για θέσπιση ΚΥΑ περί κατάργησης – μετασχηματισμού νομικών προσώπων (διαδοχή, αυτοδίκαιη λύση σχέσεων απασχόλησης, παύση λειτουργίας νπ) ΚΥΑ για κατάργηση ΕΡΤ Αίτηση ακύρωσης και αίτηση αναστολής προσωρινή διαταγή Προέδρου ΣτΕ : λήψη αναγκαίων μέτρων για συνέχιση μετάδοσης ΣτΕ ΕΑ 236/2013: εξειδίκευση σχετικών υποχρεώσεων, προσλήψεις και λειτουργία φορέα ρ/τ σε σύντομο κατά το δυνατόν χρόνο

Προδήλως βάσιμο αίτησης ακυρώσεως Κατά το 15 παρ. 2 δεν θεσπίζεται εγγύηση για απρόσκοπτη λειτουργία δημόσιου ρ/τ φορέα Όχι αντίθεση στο ά. 11 ΧΘΔΕΕ ή 10 ΕΣΔΑ ή Πρωτ 29 ΣΛΕΕ Κανονιστική φύση απόφασης – όχι αιτιολογία Αναλογικότητα – στάθμιση

αντίλογος έλλειψη εξουσιοδότησης; Ταυτόχρονη δημοσίευση σε ΦΕΚ των δύο πράξεων! – Όχι περιθώριο για δικαστική προστασία! – Η προσωρινή δικαστική προστασία κατά πράξεων της Διοίκησης συνταγματική κατοχύρωση (20 και 95) – Πριν την επέλευση έννομων συνεπειών Προϋποθέσεις έκδοσης ΠΝΠ

Κίνδυνος βλάβης Η βλάβη που επικαλούνται οι αιτούντες υποχωρεί ενώπιον στόχων δημοσίου συμφέροντος Ωστόσο «ανεπανόρθωτη βλάβη» επειδή παύει δημόσια υπηρεσία με λειτουργική έννοια, παράβαση της αρχής της συνέχειας – Όμως βλάβη του αιτούντος & δημόσιο συμφέρον εμπόδιο στην αναστολή – Εδώ η βλάβη αφορά την ολότητα και όχι τους αιτούντες! – Αναστολή σε κανονιστικές πράξεις: κατ’ εξαίρεση, όταν ο αιτών άμεση, συγκεκριμένη και δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη, οπότε αναστολή ως προς αυτόν, ενώ όταν οργάνωση δημόσιας υπηρεσίας βλάβη μη δυνάμενη να επανορθωθεί Ά. 52 παρ. 8 ΠΔ 18/1989: άλλα μέτρα πλην αναστολής – Διασταύρωση λειτουργιών – στενή ερμηνεία – Σε περιπτώσεις που συντρέχουν οι προϋποθέσεις αναστολής αλλά δεν χωρεί αναστολή πχ αρνητικές πράξεις