ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014 – 2015

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό Έτος
6η ΜαρΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying)
2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα 2 ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Υπεύθυνη προγράμματος Κοτσονούρη Πέρσα.
ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2013 – 2014
6 Μαρτίου 2013, ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού
Εργασία της μαθήτριας Γ’ τάξης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Οι πεντε ΜΕΛΙΝΑ ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΥ ΘΑΛΕΙΑ ΚΩΤΟΥΛΑ ΕΛΕΝΑ ΚΟΒΑΝΗ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Σχολικός Εκφοβισμός Τι είναι σχολικός εκφοβισμός;
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ;  Αντικείμενο προσοχής  Εσκεμμένη η απρόκλητη  Κοινωνικό πρόβλημα  Ομαδικό φαινόμενο  Συχνό φαινόμενο.
Ενδοσχολική Βία και Εκφοβισμός στα Σχολεία
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Βασιλική Μουγκού Γεωργία Παπαθεοδώρου
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
Σωτηρία Ηλιοπούλου Βίκυ Μάρκου
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ 1 3 ο ΓΕΛ Π. ΦΑΛΗΡΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ Κ.Ε.Δ.Ε ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/4/15 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: RAINBOW TEAM ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ: ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ (BULLYING)
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Όλοι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, όλοι ΙΣΟΙ.
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Εκφοβισμός στα σχολεία
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Έρευνα για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Πανελλήνια Ημέρα Κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
1o Λύκειο Ελευσίνας Πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης: 4ος χρόνος !
2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων «Σχολική Διαμεσολάβηση»:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014 – 2015 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2014 – 2015 ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ 3Ο ΓΕΛ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ

Σχολική Διαμεσολάβηση Αντικείμενο: Σχολική Διαμεσολάβηση Μεσολαβητές/τριες ΕΛΕΝΑ ΚΟΡΣΙΚΟΒΑ ΗΡΩ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΥΡΟΥΔΗ ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΑΦΑΗΛ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΠΑΠΠΑΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Σίνη Άννα Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (Α. Γιαννάτου) Κ.Ε.Δ.Ε Γιοβανάκη Εύη

ΜΕΡΟΣ 1ο ΒΙΑ- ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΜΟΔΑ Η ΠΡΟΒΛΗΜΑ ???

ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ/ΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ…..ΔΥΣΚΟΛΟ! ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ/ΕΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ…..ΔΥΣΚΟΛΟ!

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ??? ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ???

ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΤΣΑΚΑΛΙΟΥ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΑΜΗΛΟΠΑΡΔΑΛΗΣ Marshall Β. Rosenberg. ΕΣΥ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΜΙΛΑΣ;;;

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΤΣΑΚΑΛΙΟΥ ΑΠΟ….. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: κανόνες, όρια, σκληρές τιμωρίες, αδιαφορία, επιβράβευση επιθετικής συμπεριφοράς, έντονοι καβγάδες στο σπίτι ΣΧΟΛΕΙΟ: ανοχή, αδιαφορία, δικαιολόγηση, ενδιαφέρον για …βαθμούς Μ.Μ.Ε: σκηνές βίας βία = φυσιολογική ΚΟΙΝΩΝΙΑ: εκφοβισμός =αποδεκτή μορφή συμπεριφοράς, βία στις σχέσεις των μελών ,πολύ αυστηρά μέτρα πειθαρχίας, όχι σεβασμός ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όχι σεβασμός ποικιλομορφίας

ΕΤΣΙ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ…….. EΤΣΙ Ο ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ…. ΕΤΣΙ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ……..

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ‘’ Σχολικός εκφοβισμός παρατηρείται όταν ένα παιδί εκτίθεται κατ’επανάληψη και σε διάρκεια χρόνου σε αρνητικές πράξεις από ένα ή περισσότερα άτομα¨ D. Olweus ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: σπίτι, δουλειά στρατό, φυλακές, κράτη

ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΜΟΡΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΛΕΚΤΙΚΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΣ

ΤΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΜΕΡΗ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ -Σωματική δύναμη/επιθετικότητα -«Δημοφιλές» άτομο - Ανασφάλεια, χαμηλή αυτοεκτίμηση. - Επίδειξη σιγουριάς και αυτοπεποίθησης προς τους άλλους - Δυσκολίες στην επίλυση διαφορών. - Συγκρουσιακό οικογενειακό περιβάλλον -Αντικοινωνική, παραβατική συμπεριφορά (κανόνες) - Έλλειψη ενσυναίσθησης

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ - Σωματικά αδύναμο , με κάποια ιδιαιτερότητα στο παρουσιαστικό του,αρρώστια(καρκίνο, άσθμα,σακχαρώδη διαβήτη, παχυσαρκία) -Μαθησιακές δυσκολίες Αίσθηση φόβου, παθητική στάση σε μορφές βίας. - Αυξημένο άγχος και ανασφάλεια/Χαμηλή αυτοεικόνα . - Δυσκολία στην υπεράσπιση του εαυτού του. - Ανεπάρκεια κοινωνικών δεξιοτήτων. - Δυσκολία στην επίλυση των διαφορών του.

ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΙ Σχολική αποτυχία, Νευρικότητα, υπερκινητικότητα Κατάθλιψη Επικίνδυνες συμπεριφορές(χρήση ουσιών, παράνομες πράξεις…….. ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΚΦΟΒΙΖΕΤΑΙ Θλίψη, στενοχώρια, κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, απομόνωση, αίσθηση πανικού, σωματικά προβλήματα, αγωνία για τις κοινωνικές του σχέσεις ,αυτοκτονικός ιδεασμός(30,4% όταν 1/εβδομάδα μελέτη Μαγκλάρα 2014………..)

ΕΕΕΡΥΤΗΨΥΤΕΡ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ (2013)

ΔΕ ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ ΑΝ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ ΜΙΛΑ !!! ΜΗ ΣΙΩΠΑΣ

ΓΙΑΤΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ…. …. ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΣΕΝΑ… …Η ΒΙΑ

ΓΡΑΜΜΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ !!! 8001132000 Γραμμή του Συνηγόρου του Παιδιού 8001132000 Γραμμή του Συνηγόρου του Παιδιού 1056 Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά 116-111 Ευρωπαϊκή Γραμμή Στήριξης Παιδιών και Εφήβων 11525 Γραμμή Μαζί για το Παιδί 800 11 800 15 ΥποΣΤΗΡΙΖΩ

ΜΕΡΟΣ 2ο ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ?

ΠΡΟΛΗΨΗ ΞΕΚΑΘΑΡΗ ΣΤΑΣΗ του σχολείου απέναντι τόσο στο φαινόμενο της βίας όσο και του σχολικού εκφοβισμού.(ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ) Ενίσχυση του ΘΕΤΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ στην τάξη και σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα. Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών. Προώθηση ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ των παιδιών στην ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ.(Διαμεσολάβηση) Καλλιέργεια ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ. ΤΕΧΝΗ=μέτρο πρόληψης ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Συνηθισμένη Πειθαρχική Πρακτική Διάλογος, Δημοκρατία Ισότητα Ακρόαση Μεσολαβητές Εχεμύθεια Ομάδα Λύτρωση Αλληλεγγύη Βοήθεια Ηρεμία Σεβασμός Ηθος Σύγκρουση ΝΑΙ ή ΟΧΙ Σύγκρουση ή Σύγκριση

Διαμεσολάβηση Αναζήτηση συμβιβαστικής λύσης σε μια διαφορά, σύγκρουση από τα αντιμαχόμενα μέρη με τη βοήθεια τρίτου προσώπου. ν.3898/2010 για εμπορικές και αστικές υποθέσεις

Σχολική Διαμεσολάβηση Διαδικασία ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων ή διαφορών μεταξύ δύο ή περισσοτέρων μαθητών/τριών από ουδέτερους ειδικά εκπαιδευμένους/ες μεσολαβητές/τριες που: ΔΕ ΔΙΝΟΥΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΤΡΟΠΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ Καλλιτεχνική επιμέλεια: CiA

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ‘’ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΕΣ’’ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ XΡONIA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ /ΤΡΙΩΝ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14.15-16.15 ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ (ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΟΡΟΦΟ)

Σ Τ Ο Χ Ο Ι Ισότιμη αντιμετώπιση και αποκατάσταση της σχέσης ΒΙΑ Ισότιμη αντιμετώπιση και αποκατάσταση της σχέσης Προώθηση της συμμετοχής των παιδιών στη διαχείριση των συγκρούσεων Βελτίωση του σχολικού κλίματος Πρόληψη της σχολικής βίας Αύξηση αυτοεκτίμησης Εμπιστοσύνη Ενίσχυση ομαδικότητας Σεβασμός στο διαφορετικό ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ παιδιού που ασκεί ΒΙΑ παιδιού που δέχεται

Εκπαίδευση Μεσολαβητών/τριών Γνωριμία/Κανόνες για τις εκπαιδευτικές συνεδρίες Αναγνώριση προσόντων καλού Μεσολαβητή Καλωσόρισμα Εχεμύθεια/Εξαιρέσεις/Υπόσχεση Ενεργή Ακρόαση «Ανοικτές» Ερωτήσεις Αντικατοπτρισμός Κοινά σημεία/κοινά αποδεκτές λύσεις/κείμενο συμφωνίας/νέα κλήτευση

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ/ΟΡΓΑΝΩΣΗ Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων, 15μελούς Επιλογή Μεσολαβητών/τριών Διαμόρφωση χώρου Διαμεσολάβησης Εκπαίδευση (οπτικοακουστικό υλικό, παιχνίδια ρόλων, δουλειά σε μικρές ομάδες) Πρακτική εξάσκηση ανά ζεύγη Εβδομαδιαίες συναντήσεις, εποπτεία, συζήτηση περιστατικών

Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ…

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Παρουσίαση του προγράμματος στα πλαίσια εκδήλωσης πρόληψης-ευαισθητοποίησης για την ενδοσχολική βία από την Ηρώ, τη Δήμητρα την ΄Ελενα, τον Αποστόλη ,το Βασίλη (μεσολαβητές/τριες)στις 13/3/15 και καλεσμένο μας τον κ. Πέτρο Δαμιανό Διευθυντή Γυμνασίου-Λυκειακών τάξεων ΕΚΚΝ Αυλώνα

…… συνέχεια Παρουσίαση του προγράμματος στον πολυχώρο του Δημαρχείου Π. Φαλήρου στις 27/3/15 από τη μεσολαβήτρια Έλενα Κορσίκοβα Συμμετοχή με εισήγηση στο Κ.Ε.Δ.Ε «Καινοτόμες δράσεις στο σχολείο και βιωματική γνώση: προάγοντας την μη- βίαιη επικοινωνία» στις 24/4/15(Σίνη Άννα)

……συνέχεια Παρακολούθηση ημερίδας‘’BULLING…ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ’’ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ( Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη) μεσολαβητές/ τριες και κ. Σίνη 27/4/15 Παρουσίαση του προγράμματος σε απογευματινή εκδήλωση στους Γονείς και Κηδεμόνες/Εικονική Διαμεσολάβηση 29/4/15

….. συνέχεια Παρουσίαση του Προγράμματος στο Συνεδριακό κέντρο του Δήμου Μεταμόρφωσης: Συνέδριο Δ.Δ.Ε Β ΄ Αθήνας ‘’Εκφοβισμός των Εφήβων : Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης στο σχολικό περιβάλλον Ελλάδας-Κύπρου’’. (Σίνη Άννα) 10/5/15

ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΕΚΚΝ ΑΥΛΩΝΑ Κ. ΔΑΜΙΑΝΟ 13/3/15

Κ.Ε.Δ.Ε «Καινοτόμες δράσεις στο σχολείο και βιωματική γνώση: προάγοντας τη μη- βίαιη επικοινωνία» στις 24/4/15(Σίνη Άννα)

Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας με τη Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης κ. Γιαννακοπούλου Α. στην παρουσίαση του Προγράμματος/Εικονική Διαμεσολάβηση σε απογευματινή εκδήλωση στους Γονείς και Κηδεμόνες 29/4/15

Ο κόσμος είναι επικίνδυνος, όχι εξαιτίας αυτών που κάνουν το κακό, αλλά εξαιτίας αυτών που τους κοιτάζουν χωρίς να κάνουν τίποτα. Άλμπερτ Αϊνστάιν

Ενδεικτική βιβλιογραφία/ δικτυογραφία Η σχολική διαμεσολάβηση Αρτινοπούλου, Β. ,Αθήνα:Νομική Βιβλιοθήκη, (2010) Dan Olweus Εκφοβισμός και βία στο σχολείο Τι γνωρίζουμε και τι μπορούμε να κάνουμε μετάφραση: Έφη Μαρκοζάνε επιμέλεια: Γιάννης Τσιάντης Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου Αθήνα(2009) Η διαμεσολάβηση στο σχολείο και την κοινωνία, επιστημονική επιμέλεια Θεόδωρος Β. Θάνος,Αθήνα: Πεδίο, 2011 Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός: αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση. Αθήνα. Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.,(2001) www.kede.org // www.0-18.gr// www.non-violence.gr www. antibullyingnetwork.gr// www.hamogelo.gr

Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Ω Η συντονίστρια του προγράμματος Άννα Σίνη ΠΕ 13 Η συντονίστρια του προγράμματος Άννα Σίνη ΠΕ 13 E-mail: annasini2@hotmail.com