26/7/2015 Γραφικά-Εισαγωγή Ιωάννης Φούντος. 2 Ιστορικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

ΕΙΚΟΝΕΣ.
Χαρακτηριστικά εικόνας
Τεχνολογίες Ψηφιακής Εικόνας
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Κεφάλαιο 3 ο - Συνέχεια Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η κατανόηση των συστηµάτων επικοινωνιών.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
Περιφερειακές Συσκευές
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Ο ΟΘΟΝΕΣ Η οθόνη  (monitor ) του υπολογιστή, περιλαμβάνει ένα καθοδικό σωλήνα, όπως η τηλεόραση, και κατάλληλα κυκλώματα σάρωσης. Μπορεί να είναι έγχρωμη.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
ΥΠΟΘΕΜΑ: «ΕΙΔΗ ΟΘΟΝΩΝ».
Ομάδα: Αλέξανδρος & Νίκος
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Δισδιάστατα γραφικά 2D Επίσης τα δισδιάστατα γραφικά μπορούν να διακριθούν δύο μεγάλες κατηγορίες: Διανυσματικά γραφικά (Vector Graphics): Χρησιμοποιούνται.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Χαρακτηριστικά Εικόνας
Βασικές έννοιες στην ψηφιακή εικόνα
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. Τι είναι Πολυμέσα; (Ι) Για έναν πωλητή υπολογιστών: Ένα PC με Sound Card, DVD-ROM drive, μεγάλη μνήμη, δυνατό επεξεργαστή και καλή κάρτα γραφικών.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
Γραφικά υπολογιστών στο web Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο 2012 Πέτρος Αγγελάτος Διονύσης Ζήνδρος Εικόνα: © Gamagio Limited.
Γραφικά με Η/Υ Εισαγωγή.
Δομικά στοιχεία πολυμέσων
1 Γραφική με Υπολογιστές Β. Λούμος. 2 Περιεχόμενα Εισαγωγή στη Γραφική Περιφερειακά Γραφικής και οδήγηση Αρχές σχεδίασης εικόνων Δημιουργία και σχεδίαση.
Εικονικοί τρισδιάστατοι κόσμοι ΠΜΣ:Δυνητικές κοινότητες Παρουσίαση : Θεοδωρίδη Άννα
Στοιχεία Σχεδίασης Γραφικών
Φωτογραμμετρικά όργανα Θα ήταν επιθυμητή η εκμετάλλευση της δυνατότητας της στερεοσκοπικής αντίληψης, ώστε να μπορούμε να προσδιορίζουμε συνεχώς σημεία.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
1 Εισαγωγή στη Γραφική Στόχοι του μαθήματος – Γενική περιγραφή της περιοχής – Βασική ορολογία – Παραδείγματα εφαρμογών – Βασικά βήματα ανάπτυξης εφαρμογών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
Ο υπολογιστής ως ψηφιακή μηχανή
ΟΘΟΝΕΣ ΝΙΚΟΣ ΒΑΛΕΡΑΣ Β1/ΒΠ 2013.
Μορφές των χωρικών δεδομένων
ΕΠΙΠΕΔΟΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΔΟΜΙΚΑ ΣΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
12/01/2007 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης»1 Εισαγωγή στους Η/Υ Μάθημα 2: Αναπαράσταση και Αποθήκευση Ψηφιακής Πληροφορίας Διδάσκουσα:
ΗΑRDWARE OΘΟΝΗ - ΠΟΝΤΙΚΙ ΟΘΟΝΗ ΟΘΟΝΗ.
Ψηφιακά Δεδομένα Χαρακτηριστικό του Η/Υ αλλά και άλλων ψηφιακών συσκευών, όπως το κινητό τηλέφωνο, είναι η επεξεργασία διακριτών στοιχείων πληροφορίας,
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΕ Η/Υ. Τι είναι το λογισμικό CAD ? Είναι η σχεδίαση με τη βοήθεια του Η/Υ ή όπως έχει επικρατήσει διεθνώς με το ακρώνυμο:
3Δ ΓΡΑΦΙΚΑ Δ.Ι.Ε.Κ. ΠΥΛΑΙΑΣ - ΧΟΡΤΙΑΤΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Ενότητα # 5: Εικόνα Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΕΝΟΤΗΤΑ 1 – Κεφάλαιο 3: Πολυμέσα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Analog vs Digital Δούρβας Ιωάννης ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΡΒΑΣ.
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Ονοματεπώνυμο : ………………………. Τμήμα : Β…. α ή β
ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΙΣΟΔΟΥ-ΕΞΟΔΟΥ
Γραφική με Υπολογιστές Γραφικά τριών διαστάσεων
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Ονοματεπώνυμο : Χρυσούλα Αγγελοπούλου Καθηγήτρια Πληροφορικής
Με τι ασχολείται η πληροφορική; Η πληροφορική μελετά με επιστημονικό τρόπο: 1.Τον αποτελεσματικό τρόπο επεξεργασίας των πληροφοριών με τη βοήθεια του υπολογιστή.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Μαρία Φερεντίνου. Mία εφαρμογή στον υπολογιστή χαρακτηρίζεται ως εφαρμογή πολυμέσων, όταν:  Συνδυάζει διάφορες μορφές αναπαράστασης της πληροφορίας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β΄ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΠΕ03
Το Hardware-Υλικό του Υπολογιστή
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Βασικές έννοιες (Μάθημα 2) Τίτλος: Η Συσκευή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

26/7/2015 Γραφικά-Εισαγωγή Ιωάννης Φούντος

2 Ιστορικά

3 Ρυθμοί ανάπτυξης CPU και GPU Ιστορικά (2)

Έννοιες Οι 3Δ ή 2Δ σκηνές αποτελούνται από στοιχειώδη σχήματα –(π.χ. σημεία, ευθείες, καμπύλες, πολύγωνα, μαθηματικά στερεά ή συναρτήσεις) Μια ψηφιογραφική εικόνα (raster image) είναι ένας 2Δ πίνακας εικονοστοιχείων Τα Γραφικά με Υπολογιστή περιλαμβάνουν αλγόριθμους για τη δημιουργία ψηφιογραφικής εικόνας που μπορεί να αναπαρασταθεί σε συσκευή απεικόνισης 3Δ Σκηνή  Γραφικά με Υπολογιστή  Εικόνα 4

Έννοιες (2) Η οπτικοποίηση εκμεταλλεύεται την οπτική αναπαράσταση μεγάλων συνόλων δεδομένων ώστε να αυξήσει την κατανόησή τους Αποτέλεσμα οπτικοποίησης  αντικείμενο οπτικοποίησης Η μοντελοποίηση περιλαμβάνει τεχνικές για την παράσταση αντικειμένων Σύνολο Δεδομένων  Οπτικοποίηση  Μοντέλο Η Σωλήνωση Γραφικών είναι μια ακολουθία βημάτων που δημιουργεί μια ψηφιακή εικόνα από ένα μοντέλο Μοντέλο  Σωλήνωση Γραφικών  Εικόνα 5

Έννοιες (3) Βήματα σχεδίασης για 2Δ κείμενο 6

26/7/2015 Οπτικοποίηση δεδομένων Ψυχαγωγία και τέχνη (κινηματογράφος, παιχνίδια, διαφημίσεις) Σχεδίαση με υπολογιστή (μηχανολογία, αρχιτεκτονική, ηλεκτρονική κ.α) Εφαρμογές

26/7/2015 Εφαρμογές Εικονική πραγματικότητα (προσομοίωση πτήσης, εκπαίδευση γιατρών κ.α.) Περιβάλλοντα γραφικής αλληλεπίδρασης.

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Παράδειγμα

26/7/2015 Γραφικά για CAD - Κινητήρας

26/7/2015 Γραφικά για CAD - Σωλήνες

26/7/2015 Γραφικά για CAD - Αυτοκίνητα

26/7/2015 Γραφικά για CAD - Ηλεκτρονικά

26/7/2015 Γραφικά για CAD - Αεριωθούμενο

26/7/2015 Γραφικά για CAD - Ιατρική

Σωλήνωση Γραφικών

Σωλήνωση Γραφικών (2) Πράξεις της σωλήνωσης γραφικών κατά την άμεση σχεδίαση εικόνας :

Σωλήνωση Γραφικών (3) Στο παραπάνω παράδειγμα: –(α) Μετασχηματισμός της γεωμετρίας σ’ ένα ϰ οινό σύστημα συντεταγμένων ϰ αι περι ϰ οπή στο οπτι ϰ ό πεδίο –(β) Τα στοιχειώδη αντι ϰ είμενα μετά τον μετασχηματισμό παρατήρησης, την προβολή ϰ αι την περι ϰ οπή πίσω όψεων –(γ) Σχεδίαση (απόδοση) –(δ) ταξινόμηση ϰ ατά βά ϑ ος των τεμαχίων: όσο πιο σ ϰ οτεινή η απόχρωση, τόσο πιο ϰ οντά στην ει ϰ ονι ϰ ή ϰ άμερα είναι το αντίστοιχο σημείο –(ε) Υπολογισμός χρώματος υλικών –(στ) Σκίαση και άλλες πράξεις (π.χ. ομίχλη)

Υλικό Γραφικών Υλικό Δημιουργίας Εικόνας: Προσαρμογείς οθόνης Διπλός καταχωρητής πλαισίου –2 καταχωρητές πλαισίου, ανταλλαγή καταχωρητών Επιταχυντές 2Δ γραφικών: –Εφαρμογή 2Δ αλγορίθμων σχεδίασης –Μερική απελευθέρωση της CPU Επιταχυντές 3Δ γραφικών: –Υιοθέτηση αλγορίθμου Z-buffer –Ολική απελευθέρωση της CPU –Παραλληλοποίηση Προγραμματιζόμενο υλικό γραφικών –Φωτοσκιαστές κορυφών, γεωμετρίας και τεμαχίων

26/7/2015 Υλικό για γραφικά Φώσφορος που φωτοβολεί

26/7/2015 Υλικό για γραφικά Ο λόγος που εκφράζει την αναλογία των διαστάσεων της οθόνης.

26/7/2015 Υλικό για γραφικά Σύστημα διανυσματικής σάρωσης (vector or random scan)

26/7/2015 Υλικό για γραφικά Βελτίωση: DVST

26/7/2015 Υλικό για γραφικά Σάρωση πλεγματικής οθόνης (raster scan)

26/7/2015 Υλικό για γραφικά Έγχρωμη πλεγματική οθόνη

26/7/2015 Υλικό για γραφικά Σύστημα ανανέωσης και ελέγχου της οθόνης

26/7/2015 Υλικό για γραφικά Μνήμη ανανέωσης (Video Ram) Video Controller Video RAM Οθόνη

Υλικό Γραφικών (2) Υλικό Εμφάνισης Εικόνας: Οθόνες –Καθοδικού Σωλήνα (CRT) –Υγρών κρυστάλλων (LCD) –Υγρών κρυστάλλων τύπου TFT (TFT)

Υλικό Γραφικών (3) Συστήματα Προβολής –2 μέθοδοι προβολής (οπίσθια, εμπρόσθια) –3 τεχνολογίες προβολής (CRT, LCD, DLP) Γραφικά Εκτυπωτών –Η πλεγματική εικόνα μετατρέπεται σε σημεία –Διαφοροποίηση της έντασης επιτυγχάνεται με αυτοτυπία Τεχνολογίες εκτυπωτών –Εκτυπωτές ψεκασμού (inkjet) –Εκτυπωτές laser

Υλικό Γραφικών (4) t h – χρόνος οριζόντιας επαναφοράς t v – χρόνος κάθετης επαναφοράς Τ – χρόνος που το σύστημα μπορεί να αφιερώσει σε κάθε pixel w – # στηλών h - # γραμμών ρ – ρυθμός ανανέωσης οθόνης # ανά sec T= (1/p – t v – h*t h )/(w*h)

Υλικό Γραφικών (5) Β - Bandwidth (Εύρος) – αντιστοιχεί στον ρυθμό ανανέωσης 2 pixels Άρα Β = 1/(2*Τ) Διαπλεγμένη λειτουργία, ενημέρωση των μισών γραμμών κάθε φορά Άρα Τ = (2/ρ – 2*t v – h*t h )/(w*h)

Καταχωρητές Εικόνας Αποθήκευση & κωδικοποίηση Ψηφιακών Εικόνων: Ο καταχωρητής εικόνας είναι 2Δ πίνακας διαστάσεων w x h Μέγεθος καταχωρητή εικόνας  τουλάχιστον (w x h x bpp) / 8 bytes Βάθος Χρώματος (bpp) : # bits που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση του χρώματος ενός εικονοστοιχείου Παράσταση χρώματος: Μονοχρωματικό (κλίμακα γκρι) Πολλαπλών- καναλιών (κόκκινο/πράσινο/μπλε) Με πίνακα αναφοράς (παλέτα) χρωμάτων (CLUT) Πραγματικό Χρώμα: ο καταχωρητής εικόνας αποθηκεύει την πλήρη χρωματική ένταση κάθε εικονοστοιχείου Χρώμα με πίνακα αναφοράς χρωμάτων (CLUT):  Τα bits/εικονοστοιχείο δεν επηρεάζουν την χρωματική ακρίβεια

Καταχωρητές Εικόνας (2) Χρήση πίνακα αναφοράς χρωμάτων: Ο καταχωρητής εικόνας καταλαμβάνει συνεχή χώρο στην μνήμη

Καταχωρητές Εικόνας (3) Καταχωρητής Πλαισίου: –Μνήμη όπου συλλέγεται η χρωματική πληροφορία κάθε εικονοστοιχείου κατά την σχεδίαση, πριν οδηγηθεί στην έξοδο των γραφικών –Ύπαρξη 2 καταχωρητών πλαισίου Καταχωρητής Βάθους ή Καταχωρητής Z: –Αποθηκεύει τιμές απόστασης –Χρησιμοποιείται για απομάκρυνση κρυμμένων επιφανειών Άλλοι καταχωρητές: –Καταχωρητής Μάσκας –Καταχωρητής Συσσώρευσης